Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Dymienie na jasno - powodem może być niewłaściwie usuniety programowo DPF

 

U mnie po usunięciu DPF na zimnym silniku dymi właśnie na biało. Czasem bardzo!

 

Jakieś porady co z tym zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podzielę się własną opinią o dpf-ie,

obecnie mam golfa5 1.9tdi, 2007', 105km dziubnięty na ok. 135km, 220tyś na budziku - oryginał

miałem zapełnienie na poziomie 67%, objawy takie, że gdy filtr zbliżał się do wypalenia poszarpywało autem przy delikatnym przyspieszaniu, generalnie auto było przymulone, wrażenie jakby zaciski trzymały któreś koło..

po wypaleniu przez 150-200km spokój,

dpf wywalony mechanicznie i softowo, co się zmieniło? auto bardzo chętnie przyspiesza, skończył się efekt mulenia, spalanie sądzę, że na tym samym poziomie lub kapkę mniejsze,

minusy? póki co jeden - czuć spaliny :)

nie dymi na czarno, przy odpaleniu przez chwilę delikatnie biało/siwo - identycznie jak miałem w pasku bez dpf-a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze moim autem zaopiekowali się w serwisie w Krakowie ŁG autoserwis na ul.Półłanki.

Usunięcie dpf się obawiałem, ale wszystko poszło jak trzeba i teraz ładnie śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie to pierwsze słyszę o tym aby komuś auto paliło więcej ;-)

Po wyłączeniu lambdy dawka paliwa jest liczona w funkcji wskazań przepływomierza - mimo tego nie słyszałem, żeby od tego fura paliła więcej ;-) Zawsze można lambdę włączyć ;-)

 

No, nie tak chyba pierwszy. Albo pamięć krótka, albo te uśmieszki to jakaś forma ironii. Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014. Przejechałem od tego czasu około 23.000 km. Jak dla mnie pali więcej o ok 0.5 l/100 km. Ale to tak tylko BTW, bo mój wpis ma dotyczyć kopcenia.

 

Mam pytanie:

 

B6, BMR 170 KM, 2006.

 

Przy intensywnym przyspieszaniu kopci bardzo wyraźnie na czarno. Utrzymując 140-150 km/h zostawiam za sobą widoczną nawet we wstecznym lusterku chmurę czarnego dymu. Mam wrażenie, że problem narasta z każdym przejechanym tysiącem kilometrów.

 

Sprawdziłem przed chwilą VAG-CANem silnik, nie ma żadnych błędów.

 

Jako, że nie jestem specem w temacie proszę o podpowiedź co należy jeszcze sprawdzić zanim odstawię definitywnie samochód do mechanika ? Po prostu nie chcę być naciągniętym na jakieś ekstra prace.

 

Pozrzucałem wszystkie możliwe wartości bloków aż chyba do 118-go, pomiary robiłem z uwagi na okoliczności na postoju. Mogę wrzucić na forum wartości konkretnych bloków, mogę też to zlogować w trakcie jazdy.

 

Proszę o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMRze jest inny sterownik i inny układ wtryskowy więc nie porównuj dwóch całkowicie różnych silników, programu i totalnie innego sposobu wyłączenia obsługi DPF... Skoro samochód Ci kopci na czarno to się nie dziw, że pali więcej....a kopci bo widocznie coś jest popsute...jak wtryski leją, masz nieszczelność w układzie dolotowym, delikatnie przycina się EGR czy ma usterkę mechaniczna w silniku to co ma pokazać komputer? Trzeba szukać metodą prób i błędów...ale po co zadzwonić i poprosić o podpowiedź jak można pomarudzić na forum :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014.

Powinni zabrać Ci dowód rejestracyjny...

Edytowane przez motocyklista

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W BMRze jest inny sterownik i inny układ wtryskowy więc nie porównuj dwóch całkowicie różnych silników, programu i totalnie innego sposobu wyłączenia obsługi DPF...

 

Moim celem nie był atak na Ciebie, zrobiłeś co swoje, ja Ci zapłaciłem i jest OK. Zwróciłem tylko uwagę, skoro tak kategorycznie piszesz, że jednak nie jest tak, że Cie użytkownicy Twoich przeróbek nie informują o zwiększeniu spalania, bo ja byłem tego osobistym przykładem.

 

Skoro samochód Ci kopci na czarno to się nie dziw, że pali więcej....

 

Zgłosiłem Ci to tego samego dnia, po 300 km powrocie do domu. Wtedy nie kopcił tak jak teraz to obserwuję, zaobserwowałem tylko zwiększenie spalania o którym Ci od razu napisałem.

 

a kopci bo widocznie coś jest popsute...jak wtryski leją, masz nieszczelność w układzie dolotowym, delikatnie przycina się EGR czy ma usterkę mechaniczna w silniku to co ma pokazać komputer? Trzeba szukać metodą prób i błędów...ale po co zadzwonić i poprosić o podpowiedź jak można pomarudzić na forum :ocochodzi

 

Ja nie marudzę, przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post. Przedstawiłem problem, opisałem model silnika i warunki przy którym kopci, zapytałem grzecznie o radę, kogoś bardziej doświadczonego. I fajnie, że się odezwałeś.

 

Swoją drogą do kogo miałem niby zadzwonić? Każdy znany mi mechanik każe podjechać "bo przez telefon nie naprawiają" i na start już jestem w plecy, w dodatku nie mam pewności czy diagnoza będzie słuszna, czy też to będzie sprawdzanie po kolei lub na chybił trafił, które będę sukcesywnie sponsorował. Stąd też moja grzeczna prośba do forumowiczów, którzy to przerabiali pewnie już nie raz.

 

Wracając do zasadniczego tematu, dodam tylko, że w ramach gwarancji serwis VW wymienił mi jakieś 30.000 km temu wszystkie cztery wtryski. Chyba nie zdążyły się szybciej zużyć na tyle, aby już lały?

 

Co jeszcze można samodzielnie i prosto sprawdzić ?

Edytowane przez frankie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No, nie tak chyba pierwszy. Albo pamięć krótka, albo te uśmieszki to jakaś forma ironii. Usunąłem DPFa u kminka w styczniu 2014. Przejechałem od tego czasu około 23.000 km. Jak dla mnie pali więcej o ok 0.5 l/100 km. Ale to tak tylko BTW, bo mój wpis ma dotyczyć kopcenia.

 

Mam pytanie:

 

B6, BMR 170 KM, 2006.

 

Przy intensywnym przyspieszaniu kopci bardzo wyraźnie na czarno. Utrzymując 140-150 km/h zostawiam za sobą widoczną nawet we wstecznym lusterku chmurę czarnego dymu. Mam wrażenie, że problem narasta z każdym przejechanym tysiącem kilometrów.

 

Sprawdziłem przed chwilą VAG-CANem silnik, nie ma żadnych błędów.

 

Jako, że nie jestem specem w temacie proszę o podpowiedź co należy jeszcze sprawdzić zanim odstawię definitywnie samochód do mechanika ? Po prostu nie chcę być naciągniętym na jakieś ekstra prace.

 

Pozrzucałem wszystkie możliwe wartości bloków aż chyba do 118-go, pomiary robiłem z uwagi na okoliczności na postoju. Mogę wrzucić na forum wartości konkretnych bloków, mogę też to zlogować w trakcie jazdy.

 

Proszę o radę.

 

Proponuje sprawdzic uklad dolotowy tj.filtr powietrza,rury,szczelnosc intercooler`a;pózniej uklad zasilania paliwem-filtr,cinienie zasilania paliwem. To na poczatek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek zaślep EGR - możesz to zrobić sam w domu, zaślepkę zrób sobie z kawałka blachy lub zamów na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kmink, dzięki. Dobrze, że się nie obraziłeś. Nie jest moim celem nikogo tutaj denerwować, tym bardziej obrażać.

 

Po Twojej usłudze nie wyskoczył jak do tej pory żaden błąd, z czego się bardzo cieszę.

 

Spróbuje z tą zaślepką, to chyba nie jest jakieś upierdliwe w montażu ?

Czy spodziewany efekt będzie na tyle wyraźny, że poznam przyczynę problemu ? Co dalej wtedy ?

 

Posprawdzam też szczelność układu dolotowego, gorzej z pomiarem ciśnienia paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek zaślep EGR - możesz to zrobić sam w domu, zaślepkę zrób sobie z kawałka blachy lub zamów na allegro.

 

Witam.U mnie też kopci i śmierdzi po wywaleniu DPF-a i czytałem o zaślepieniu EGR-a. Tylko pytanie: czy zaślepka tylko przy EGR-rze czy przed chłodnicą spalin również (jaka grubość blachy bo na all są różnej grubości - od czego to zależy) i czy nie będzie wywalało błędów? Poza tym ten BMR (i wogóle silniki 2.0 grupy VAG) -czy po zaślepieniu nie wystąpią później jakieś kłopoty z samym motorem bo w sieci różnie piszą?

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli DPF jest poprawnie usuniety bez ruszania map paliwowych , a samochód kopci na czarno to znaczy ,że może występować jakis problem z układem zasilania, lub układem dolotowym .

 

Samochód sprawny z poprawnie usunietym DPF nie ma prawa kopcić , może jedynie puścic czarny delikatny dymek .

 

Kolejna rzecz , to samochód nie powinien wiecej palic po usunięciu DPF .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

pytałeś jakim programwm usuwali DPF ? Sprawdziłeś czy masz tabele błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytałeś jakim programwm usuwali DPF ? Sprawdziłeś czy masz tabele błędów ?

 

Jeśli to pytanie jest skierowane do mnie, to odpowiem tak:

1. to wie tylko kminek i jego młodsi pomagierzy. Klienci są w trakcie "zabiegu" wypraszani z pomieszczenia, gdzie dzieje się akcja co by tej wiedzy tajemnej nie podpatrzeć.

2. Nie wiem, czy o to pytasz, ale jeśli chodzi Ci o błędy silnika to ich aktualnie nie ma.

 

Mam VAG-CANa, od czasu do czasu robię sobie przegląd sytuacji.

 

W weekend może uda mi się sprawdzić dwa parametry w trakcie przyspieszania (kiedy najbardziej kopci): ciśnienie zadane na turbinie i faktycznie zmierzone. Jeśli będzie jakaś znacząca różnica to pewnie nieszczelny dolot, a przynajmniej tak mi ktoś podpowiedział (serdecznie go pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie postanowiłem, że zaślepię EGR'a i po konsultacjach z producentem takich zaślepek doradził mi, żeby założyć taką nie całkowicie zaślepiającą tylko z małymi otworami żeby błędów w ECU nie wywalało.

 

[ATTACH=CONFIG]125003[/ATTACH]

 

Efekt - praktycznie żaden - jak kopcił ( przy rozruchu na siwo ) tak kopci. Błędów nie wywala. Chyba spróbuje jeszcze całkowicie zaślepić. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Gdzie w Warszawie mogę fachowo pozbyć się DPF? Macie jakieś sprawdzone miejsce. Chodzi o silnik 2.0 CBBB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat 2006r. 2.0 TDI 140KM 8V z DPF. Stracił moc. Ciężko wkręca się na obroty. Po podpięciu VCDS żadnych błędów. Przy podglądzie parametrów DPF w VCDS zakładka Particle Filter (Exhaust Gas II):

7,1 % Particle Filter Load Coefficient

67.0 Particle Filter Carbon Mass

 

Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym ciśnienie doładowania spada do około 950 mbar. Powinno rosnąć przynajmniej do 1100 mbar. Podejrzewam zapchany DPF / wydech lub nieszczelność w dolocie. Czy DPF w Passacie jest razem z katalizatorem w jednej puszce? Czy znajduje on się od razu za turbiną z ciężkim dostępem czy centralnie pod autem?

Edytowane przez fr86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz DPF'a to nie masz KATA jest albo KAT ALBO DPF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny? W innym aucie miałem w jednej puszce zarówno wkład DPF jak i katalizator. Gdzie ta puszka się znajduje? Obecnie nie jeżdżę Passatem i nie wiem. To nie moje auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KATa zostawiasz, wywalasz DPF a w środek wspawujesz rurkę :-)

 

Witam. A w 170-ce jest KAT w tej puszce, czy tylko DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest albo DPF albo KAT nie ma tego i tego Panowie

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności