solo020 Zgłoś #1 Napisano 12 Listopada 2009 Witam. Zauważyłem u siebie w aucie luźno zwisającą wtyczkę obok pojemniczka na płyn wspomagania kierowicy. Zapewne wisiała do tej pory pod osłoną przy zbiorniczku, albo gdzieś się wypięła. W pobliżu nie znalazłem żadnego pustego gniazda. Wszystkie wtyczki przy zbiorniczku zchodzą się w jedną izolację. Oznaczenie jakie udało mi się z niej odczytać to AMP 928516. Wie ktoś może od czego ona jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #2 Napisano 12 Listopada 2009 ooooo, przy zmianie rozrządu tez się zainteresowałem tą wtyczką (przy zdejmowaniu przodu) i nawet jakieś fotki zrobiłem, ale jakoś z głowy mi wyleciało i zapomnialem tematu założyć też mnie ta wtyczka interesuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek22 Zgłoś #3 Napisano 12 Listopada 2009 A te dwie rozowe wtyczki to do czego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solo020 Zgłoś #4 Napisano 14 Listopada 2009 Nie wiem do czego są te pozostałe wtyczki, ale one są połączone. Może ktoś ma jakieś schematy, w których to jest opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magg23 Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2009 Jedna mała zielona od dołu jest z klimy a druga od wentylatora klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misza1983 Zgłoś #6 Napisano 15 Listopada 2009 Witam, ja też zlokalizowałem taką luźną wtyczkę koło zbiorniczka płynu do wspomagania...Widocznie ten typ już tak chyba ma. może to jakiś wtyk diagnostyczny albo coś w tym stylu.Poniżej zdjęcie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #7 Napisano 15 Listopada 2009 misza1983 to jest chyba gniazdo na czujnik temp. zewnętrznej (przy chłodnicy, sprawdź czy masz, powinien być, jak nie ma to raczej to jego brakuje). http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6065 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misza1983 Zgłoś #8 Napisano 15 Listopada 2009 misza1983 to jest chyba gniazdo na czujnik temp. zewnętrznej (przy chłodnicy, sprawdź czy masz, powinien być, jak nie ma to raczej to jego brakuje). http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6065 Przeczytałem temat, ja nie mam u siebie Climatronika tylko manualną klimę. Czy przy manualnej klimie ten czujnik też powinien się znajdować przy chłodnicy? Czy w B5 3B wyświetla się temperatura zewnętrzna gdzieś na zegarach jak nie ma climatronika i komputera FIS lub 1/2 FIS ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #9 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) Wiesz co nie mam pojęcia, może wypowie sie ktoś kto ma manualną, ale wydaje mi się, że w manualu nie ma czujnika temp. gdyż to ty manualnie ustawiasz pokrętłami jakie powietrze ma lecieć, z jaką intensywnością, czujnik jest ihmo nie potrzebny, bo i po co w manualnej klimie czujnik skoro ona defakto nie powinna go wykorzystywać. To Ty pełnisz rolę czujnika, jest Ci zimno ustawiasz na cieplej, jest Ci za ciepło ustawiasz na zimniej. Z drugiej jednak strony znam samochody i bez klimy, które wskazują temperaturę zewnętrzną, ot tak po prostu dla twojej informacji. Edytowane 18 Listopada 2009 przez bojownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) Zauważyłem u siebie w aucie luźno zwisającą wtyczkę obok pojemniczka na płyn wspomagania kierowicy. Wie ktoś może od czego ona jest? Wtyczka czujnika temperatury zewnętrznej. gdyż to ty manualnie ustawiasz pokrętłami jakie powietrze ma lecieć, z jaką intensywnością, bo i po co w manualnej klimie czujnik skoro ona defakto nie powinna go wykorzystywać. To Ty pełnisz rolę czujnika, jest Ci zimno ustawiasz na cieplej, jest Ci za ciepło ustawiasz na zimniej. Ty wiesz w ogóle o czym piszesz? Edytowane 18 Listopada 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solo020 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2009 To w takim razie w autach z klimatyzacją manualną ta wtyczka pozostaje wolna. Czy jeśli włożyłbym tam czujnik temperatury to cos by sie zmieniło w pracy klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2009 To by trzeba był spojrzeć w schemat, jakie sygnały idą do sterownika klimy i jakie są w ogóle oba sterowniki (w manualu i w elektronicznej). Tak wiec nie odpowiem ci na to pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #13 Napisano 18 Listopada 2009 denek - napisałem jak ja to widzę, choć dużo tam przenośni (np. porównując człowieka do czujnika ), nie napisałem że tak jest, napisałem że warto zapytać się osoby z manualną klimą (pełna asekuracja ) Jeśli się mylę to napisz jak Ty to widzisz. Choć w sumie chyba dość tego gdybania. Czy czujnik temp. zewnętrznej nie współpracuje z klimatyzacją automatyczną w celu dostosowania temp. panującej wewnątrz pojazdu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@rcin86 Zgłoś #14 Napisano 18 Listopada 2009 ja mam klime manualną i ma tą wtyczke podłączoną i mam czujnik temp. zewn. (mam pełny komputer) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2009 denek - napisałem jak ja to widzę, choć dużo tam przenośni (np. porównując człowieka do czujnika ), Ale nie to miałem na myśli Przeczytaj jeszcze raz co napisałes. Co za wpływ ma kolego czujnik temperatury zewnętrznej do ustawiania temperatury wewnętrznej. Od ustalania temperatury wewnątrz jest kierowca. Czujnik nie ma nic do tego. Nawet u mnie, jak mam climatronik, to czujnik temperatury zewnętrznej nie ma wpływu na to, bo od tego są czujniki wewnętrzne. A idąc twoim tokiem rozumowania, to zimą bym miał (teoretycznie) na przykład -10 bo taka akurat będzie temperatura na zewnątrz Kumasz teraz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #16 Napisano 18 Listopada 2009 Otóż to kolego jak wytłumaczysz mi fakt, że jak padł mi czujnik temperatoury zewnętrznej i wskazywał mi bzdury (ponizej -22'C) klima nie chciała mi w lecie chłodzić? Po wymianie czujnika, klima ożyła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 18 Listopada 2009 (edytowane) Bo dawał sygnał do sterownika, ze jest za niska temperatura aby załączyć sprężarkę Ale..... jest to tylko jedno z zabezpieczen klimy, więc powinna i tak się włączyć. Tylko że u ciebie przy wymianie, coś jeszcze ktos musiał ruszyć, bądź przepiecia w instalacji wywoływały taki efekt. U mnie jak padł czujnik i pokazywał -50 stopni, to klima nadal chodziła. Edytowane 18 Listopada 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #18 Napisano 18 Listopada 2009 AAA zetem ma coś wspólnego Może i masz rację. Myślałem, że w sytuacji np. "w samochodzie jest ciepło, na zewnątrz chłodniej, chcesz obniżyć temperaturę, po co włączać sprężarkę, gdy można obniżyć temperaturę zasysając chłodniejsze powietrze z zewnątrz"? Ja bym wykorzystał czujnik temp. zewnętrznej do sterowania klimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misza1983 Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2009 Czytając wszystkie odpowiedzi postaram się wszystko podsumować. 1. Jeśli auto ma klimę manualną i jest bez komputera to czujnik ten nie jest podłączony bo i tak nie ma się gdzie wyświetlać temperatura zew. 2. Jeśli auto ma klimatronik to czujnik musi być podpięty. 3. Jeśli auto ma klimę manualną i komputer - czujnik musi być podłączony żeby wyświetlać temperaturę zew na komputerze. Jeśli nie będzie podłączony-nie wpłynie to na klimatyzację manualną. Jedynym widocznym skutkiem będzie brak wyświetlania temperatury zew. na komputerze Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bojownik Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2009 pkt. 2 - nie musi być podpięty, ale powinien. Jest drugi czujnik chyba koło filtra przeciwpyłkowego, który spełni jego funkcję jeśli ten pierwszy nie jest podłączony. Ale wiadomo to nie to samo, co dwa czujniki to nie jeden (ps. chyba, że oba czujniki są padnięte, wtedy warto wymienić choć jeden). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach