Skocz do zawartości
polko69

Pomocy! Jazda bez pasa napinającego?!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich użytkowników tego fantastycznego forum.

 

Od około 2 tygodni w mojej rodzinie pojawiło się nowe autko, Passat Variant 1.9 TDI (96 kW) AWX. Te 2 tygodnie przejechało się około 500 km, badanie bagnetem ewentualnego ubywania oleju w silniku. Wizyta u mechanika jutro, i to z przymusowo przyspieszone.

Wczoraj na króciutkim odcinku do miasta przy wyprzedzaniu coś pier*neło, będąc na lewym pasie wyświetlił się komunikat po niemiecku i unieruchomiło kierownicą (alternator, wspomaganie kierownicy, wszystko co pas ten tam trzymał zostało "odłączone"). Doturlałem jakiś 1 km autko pod dom po tej usterce.

Kiepskie wrażenia po kupnie w cholernym komisie auta (pierwszy i ostatni raz ;])

 

PYTANIE: Czy mogę w takim stanie powolutku dotoczyć do mechanika autko, czy może holowanie będzie lepsze, a moze jeszcze gorsze i lawetka tylko? Nie znam się na tym wszystkim, ale słyszałem że niektóre auta przy holowaniu mogą ulec totalnemu zniszczeniu... Proszę o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wydaje mi się że nie bedzie większego problemu tylko zależy czy ćzy ten pasek nie napędzał też pompy układu chłodzenia ale najlepiej to sprawdzić jadąc nie za szybko i na bieżąco kontrolując wysokość temperatury a poza tym nie masz ładowania więc zależy na ile wystarczy Ci energii w aku... a jeżeli jak twierdzisz straciło się również wspomaganie to też ostrożniej należy jechać chociaż nie jestem pewien czy alternator i pompa wspomagania nie są już napędzane osobnymi paskami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękować za szybką odpowiedź.

Jak zajrzałem do środka, to tam chyba poszło wszystko, alternator też na pewno nie ma paska, więc i może pompa też... A jak z holowaniem, nic się nie stanie jak bym w ten sposób przetransportował auto na luzie te 4km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie widzę problemu tylko jeszcze pytanie czy to automat czy manualną skrzynie masz?

Wydaje mi się że bez problemu możesz do holować go tylko musisz pamiętać że na zgaszonym silniku też nie ma serwa i hamulec nożny jest oporny:P

Myślę nie było by problemy żeby dojechać pomału (zależy jak daleko) i tak jak wyżej opisałem czego pilnować.

 

---------- Post added at 18:27 ---------- Previous post was at 18:26 ----------

 

Jak zajrzałem do środka, to tam chyba poszło wszystko,

 

A co masz na myśli pisząc że poszło wszystko? w jakim sensie...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"poszło wszystko"- jeśli było więcej niż jeden pasek to na pewno ten drugi też jest zerwany, odniosłem się do twojego zdania o możliwości oddzielnego połączenia alternatora z pompy wspomagania. A swoją drogą nie wiem z jaką siłą pęka taki pasek i czy czegoś przy tym nie połamał... mam nadzieję że nie.

 

Skrzynia oczywiście manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Więc ja bym w tym przypadku holował go do mechanika tak będzie najzdrowiej i najpewniej:))

Myślę że nie powinien niczego połamać tylko też pytanie co było przyczyną zerwania tego paska...ale jeżeli nie piszczał Ci to i nie był dawno wymieniany to myślę to ze zużycia ale nie powinno nic więcej się stać!

A i jeszcze pytanie jeżeli faktycznie drugi też jest zerwany to czemu ale możliwe że ten co pierwszy sie zerwał wszedł pomiędzy drugi a kółko pasowe itp i to było przyczyną zerwania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O boże! Wszystko się zgadza, to znaczy twoja teoria ;( godzinę przed naprawiałem ze znajomym nie działającą tylną wycieraczkę, konkretniej silniczek się blokował i ten znajomy elektryk/złota rączka grzebał w tym. Auto stało, radyjko grało, kluczyk przekręcony, i nagle pojawił się jakiś komunikat, za pewne GENERATOR STATT! Wtedy by się wszystko zgadzało. A tak dla wyjaśnienia wszystkiego, w komisie kolo powiedział że jedyne co zrobił przy aucie to wymienił pasek, pokazywał nawet stary, sparciały. Był to ten "górny". A skoro juz to robił, to nie widział że ten od alternatora też był w fatalnym stanie? To taka droga rzecz że tego nie ruszył?? Bo co wychodzi z tego, ten pasek był "chyba" nowy i został wciągnięty jak waldi mówisz przez ten od alternatora.

Swoja drogą dziwne, bo w książce obsługi wyczytałem że ten pas od alternatora cieszy się raczej długą żywotnością...

 

Ale waldi, ukłon za dedukcję iście sherlokową ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie poszedł ci pod rozrząd i tam nie nabroił to miałeś dużo szczęścia.Najlepiej podcholować do mechaniora.Kolejny przykład że pierwsze co po zakupie samochodu używanego to wymiana oleju,rozrządu i pasków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba na szczęście nie, do rozrządu chyba się nie mógł dostać bo jest dosyć dobrze obudowany, a po usterce podczas tej krótkiej jazdy pod dom nie wyświetlał się żaden nowy komunikat, tylko ten z alternatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz skrzynie biegów manualną to mozesz jechać jezeli automat też mozesz jechać bo pompa wody napędzana jest na rozrządzie .TYLKO AUTOMATA SIE NIE CHOLUJE!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nabroiłoby coś w rozrządzie, to nie dojechałby kolega tego 1km do domu tylko rozkraczył się w miejscu zdarzenia na amen (włącznie z wylatującymi spod samochodu płynami ustrojowymi w skrajnych przypadkach), tak więc tu można być raczej spokojnym ;)

w AWX-ie masz pompę wody na pasku rozrządu, więc w/g mnie naładuj akumulator i kawałek możesz śmiało dojechać (o ile dasz radę siłować się z kierą, która w pasku bez wspomagania jest nie lada wyzwaniem - wiem bo sam to przerabiałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli nabroiłoby coś w rozrządzie, to nie dojechałby kolega tego 1km do domu tylko rozkraczył się w miejscu zdarzenia na amen (włącznie z wylatującymi spod samochodu płynami ustrojowymi w skrajnych przypadkach), tak więc tu można być raczej spokojnym

w AWX-ie masz pompę wody na pasku rozrządu, więc w/g mnie naładuj akumulator i kawałek możesz śmiało dojechać (o ile dasz radę siłować się z kierą, która w pasku bez wspomagania jest nie lada wyzwaniem - wiem bo sam to przerabiałem)

 

Popieram:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, żeby kierownicę skręcić, zwłaszcza w uliczce, skręt: kąt 90stopni, musiałem ostro się napocić żeby się zmieścić, a przy skręcaniu stałem praktycznie w miejscu ;] moze spróbują sam dojechać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz za daleko to ja bym też jechał sam:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do rozrządu chyba się nie mógł dostać bo jest dosyć dobrze obudowany, a po usterce podczas tej krótkiej jazdy pod dom nie wyświetlał się żaden nowy komunikat, tylko ten z alternatorem.

 

Bardzo często dochodzi do połamania pokrywy a potem lepeij nie pisać ;). Tak jak koledzy napisali pompa wody chodzi na rozrządzie. Są 2 paski:

- na jednym chodzi sama klima

- na drugim alternator, pompa wspomagania, wentylator chłodnicy

 

Przy wymianie bezwzględnie zwróć uwagę na napinacze, szczególnie ten od dłuższego paska oraz sprzęgiełko na alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo często dochodzi do połamania pokrywy a potem lepeij nie pisać
W AWX jest to mniej prawdopodobne (chociaż jest), częściej w AFN. Bardzo często się zdażało że pasek wielorowkowy dostający się pod obudowę paska rozrządu robił spustoszenia w silniku przestawiając rozrząd.
słyszałem że niektóre auta przy holowaniu mogą ulec totalnemu zniszczeniu.
Nie wolno holować aut z automatyczną skrzynią biegów gdyż ciśnienie wzrastające w niepracującym automacie powoduje uszkodzenie niektórych części w niej, ale ciebie to nie dotyczy.
i nagle pojawił się jakiś komunikat, za pewne GENERATOR STATT!
Informował cię o uszkodzeniu alternatora bądź sprzęgiełka w nim.
A tak dla wyjaśnienia wszystkiego, w komisie kolo powiedział że jedyne co zrobił przy aucie to wymienił pasek, pokazywał nawet stary, sparciały. Był to ten "górny".
Jak wymieniony pasek pękł to kolesiowi z tego komisu już coś nie pasowało. Podejrzewam padnięte sprzęgiełko w alternatorze albo napinacz, bądź same łożysko napinacza. Ja bym dla spokojności wymienił również rozrząd, bo jaki komis się bawi w wymianę rozrządu (wzrastają koszta).

Co do włączania silnika ja bym na zimne dmuchał, czyli holowałbym auto bez włączania silnika bo nie wiadomo co tam się stało. Lepiej się w ten sposób ubezpieczyć niż potem płakać.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej będę holował auto, a co do mechanika, to i tak nie wyobrażałem sobie że nie powymieniam wszystkich filtrów, oleju w silniku i rozrządu... A teraz paski doszły ;] a jak podepnie auto też do komputera to pewnie jeszcze czegoś się nowego dowiem... tego się najbardziej boję...

 

To że auto miało cofnięty licznik to się domyśliłem, około 40 tys. km może nawet. Passat jest z 2003 roku, pierwsza rej. październik. Wcisnęli mojej rodzince żałośnie podrobioną książkę serwisową. Szkoda że nie miałem takiej wiedzy 2 tyg. temu co teraz ;/ pewnie tego paska nie kupilibyśmy albo przynajmniej z ceny by się sporo zeszło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może stary motyw z damskimi rajstopami ? :)

 

A tak na poważnie

 

Wydaje mi się że nie bedzie większego problemu tylko zależy czy ćzy ten pasek nie napędzał też pompy układu chłodzenia ale najlepiej to sprawdzić jadąc nie za szybko i na bieżąco kontrolując wysokość temperatury

 

Nie wiem jak jest w AWX, ale raczej pompę napędza rozrząd, ale w samochodach gdzie pompę napędza pasek nie polecam jazdy kiedy pasek pęknie, kiedy nie ma obiegu cieczy wskazania temperatury mogą być błędne i zanim się zorientujesz będzie już po uszczelce głowicy ;)

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, auto zostało u mechanika, facet zarobiony jest, więc jestem w kolejce.

Tak jak juz wyżej było wspomniane, postraszył możliwością uszkodzenia rozrządu przez półtora metrowy pasek. Pozostaje modlitwa o pomyślne efekty tej usterki.

 

Sprawa teraz wygląda tak, że mam możliwość wyboru kupna na własny rachunek części taniej niż on ma dostawane. Z tego co mówił części nie są tanie u jego dostawcy, ma jednak ten mechanik zniżki, które odpala klientowi i uczciwie płaci się za robociznę.

 

PYTANIE: Może ktoś polecić konkretne firmy produkujących solidne paski, np. wielorowkowe, i zestawu do wymianu rozrządu? Na pewno nie zamierzam kupić najtańszego gówna, bo to się mija z celem, nie jestem handlarzem i nie będę wciskał komuś tego auta (zaznaczam- bardzo piękne) ;]

Mechanik np. odradził paski rozrządu firmy BOSCH, a ceny ich części drogie w porównaniu z innymi. Zasugerował natomiast paski firmy Conti (ContiTech z Niemiec?). Macie jakieś doświadczenia, zdanie na ten temat? Co polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tutaj:

http://www.rozrzad.pl/index.php?cat_id=811

Części dobraj jakości w przyzwoitych cenach i masz praktycznie wszystko co potrzebne do wymiany rozrządu oraz paski PK i napinacze.

Można chociaz zorientować się cenowo.

Przeraża mnie tylko trochę cena napinacza paska alternatora i pompy wspomagania:eek:.

Jeśli chodzi o sprzęgiełko alternatora to kupowałem ostatnio z wiadomego serwisu aukcyjnego za 140 zł ( INA ).

Faktycznie polecane są paski Conti , ponieważ mają flockowaną powierzchnię co zapobiega popiskiwaniu.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności