Skocz do zawartości
Marecki78

jak ustawić ksenony?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy do procesu ustawienia ksenonów jest potrzebny VAG?

 

Bo jeśli świecą np za nisko to po prostu podjechać na stację diagnostyczną do maszyny, odpalić światła, poczekać aż się wypoziomują i regulować śrubkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie zrobiłem i świecą idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tak właśnie zrobiłem i świecą idealnie

 

ale Ty masz zwykle lampy i dolozony ksenon. Przy org adaptowac VAG-iem a pozniej dopiero bawic sie srubkami

 

http://www.vag-com.pl/poziomowanie-xenonow.htm

 

badz taki opis z innego forum

 

Ustawienie ksenonów :

 

1. Zeby widzieć efekt ustaw autko 5-10 m przed ścianą, oczywiście na poziomym podłożu

2. Wybierz moduł kontrolny "55" -Zasięg świateł - "Light Range"

3. Wartość jest ustawiana w "Soft Coding" - ustawienia dilera

4. Wciśnij "07 Recode", żeby zmienić ustawienia

5. Wprowadź graniczne wartości ustawień reflektora

6. Naciśnij "Do it" - zobaczysz zmianę (na ścianie)

7. Wartości 00060 - 00020 są dla mnie ok !

8. Teraz musisz skalibrować punkt samopoziomowania i spowodować, zeby przy następnym starcie kodowanie było zapamiętane

9. Aby to zrobić wejdź do "04 Basing Settings" i przewiń do "Group 001"

10. W ciągu kilku sekund pierwsza cela zmieni watość z "wait" na "set"

11. Teraz przewiń z "Group 001" na "Group 002"

12. Czekaj aż kontroler wyświetli wartość "Learned"

 

ale jeszcze niech wypowie sie ktos kto to wykonywal. Ja niestety nie posiadam takiego wynalazku:)

Edytowane przez elmi_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

łoraaaaaaaany...

 

ciekawe czy na jakiejś stacji diagnostycznej mi ustawią tak światła czy tylko ASO mi zostanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
łoraaaaaaaany...

 

ciekawe czy na jakiejś stacji diagnostycznej mi ustawią tak światła czy tylko ASO mi zostanie?

A co nie masz VAG-a?? Jeśli masz to zabierz go ze sobą, przeprowadź procedurę a Pan na stacji ustawi Ci światła. Ja jak byłem ostatnio na przeglądzie to zabrałem VAG-a jak by trzeba było ustawić światła, jednak Pan powiedział, że są idealnie ustawione.

 

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

 

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

 

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:

 

► Pojazd musi stać na równym podłożu

 

► Hamulec ręczny musi być zwolniony

 

► Zapłon musi być włączony

 

► Światła wyłączone

 

► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

 

Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

 

[Wybór]

 

[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

Grupa "001"

 

[idź!]

 

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

 

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

 

[Gotowe, powrót]

 

Instrukcja zaczerpnięta za strony ADAKO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie mam VAGa... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na przeglądzie miałem ustawiane bixenony na śrubkę, jeden minimalnie świecił niżej oczywiście poziomowanie działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może poprostu padł ci jeden z czujników na wahaczach i wtedy światła kładą się na ziemię .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo zwyczajnie najnormalniej w świecie soczewy wypadły z przegubów kulowych od silniczków. Standard wręcz. Trza zdjąć lampę i poprawić to, czyli założyć mocowanie soczewy na przegub kulowy. I tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co nie masz VAG-a?? Jeśli masz to zabierz go ze sobą, przeprowadź procedurę a Pan na stacji ustawi Ci światła. Ja jak byłem ostatnio na przeglądzie to zabrałem VAG-a jak by trzeba było ustawić światła, jednak Pan powiedział, że są idealnie ustawione.

 

Opisana poniżej procedura sama w sobie nie ustawia świateł! Powoduje ona jedynie zatrzymanie się elektrycznych nastawników ustalających wysokość świateł w pozycji "wyśrodkowanej", w której powinno się przeprowadzić ręczną regulację reflektora za pomocą śrub znajdujących się w jego obudowie.

 

Procedura powinna być wykonana do samego końca, w przeciwnym wypadku w pamięci sterownika może pojawić się błąd "Reflektory nie zostały wyregulowane". Aby go wykasować należy przeprowadzić całą procedurę regulacji reflektora.

 

Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:

 

► Pojazd musi stać na równym podłożu

 

► Hamulec ręczny musi być zwolniony

 

► Zapłon musi być włączony

 

► Światła wyłączone

 

► Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów

 

Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:

 

[Wybór]

 

[55-Zasięg xenonów] (w niektórych pojazdach należy wybrać sterownik [29-Światła -lewa str.]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

Grupa "001"

 

[idź!]

 

Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.

 

Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze zgodnie z zaleceniami producenta.

 

Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe.

 

[Gotowe, powrót]

 

Instrukcja zaczerpnięta za strony ADAKO.

 

Przeczytaj dokladnie moj post (3) i nie wiem po co powielasz dokladnie ta sama informacje.

 

 

 

łoraaaaaaaany...

 

ciekawe czy na jakiejś stacji diagnostycznej mi ustawią tak światła czy tylko ASO mi zostanie?

 

sadzac po odpowiedzi kolega zainteresowany juz to przeczytal...wczesniej

Edytowane przez elmi_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam co do swiatel ustawienia to powiedzial bym ze kazde ruszenie swiatel przez pokrecenie reczne bedzie zle.

komputer do swiatel ma w prowadzone dane polorzenia soczewki w leflektorze i przy kazdym ruszeniu wroci na ten sam poziom zaprogramowania.Dlatego niewolno regulowac samemu leflektorow bo moze nastopic uszkodzenie silniczka regolojacego poziom.proponuje pojechac do warsztatu ktory dysponuje wasem i niebedzie zadnego problemu w ustawieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam co do swiatel ustawienia to powiedzial bym ze kazde ruszenie swiatel przez pokrecenie reczne bedzie zle.

komputer do swiatel ma w prowadzone dane polorzenia soczewki w leflektorze i przy kazdym ruszeniu wroci na ten sam poziom zaprogramowania.Dlatego niewolno regulowac samemu leflektorow bo moze nastopic uszkodzenie silniczka regolojacego poziom.proponuje pojechac do warsztatu ktory dysponuje wasem i niebedzie zadnego problemu w ustawieniu.

 

o matko jak sie to czyta.... no napewno tak sie nie ustawi "leflektorow" :)

Edytowane przez elmi_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może poprostu padł ci jeden z czujników na wahaczach i wtedy światła kładą się na ziemię .

 

soczewki idą po włączeniu świateł w górę i w dół po czym łapią poziom - więc czujniki są sprawne.

 

Podjadę do SKO i poproszę o sprawdzenie ustawienia świateł - od tego zacznę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję temat...

 

dziś zmieniałem żarniki...

 

i już wiem czemu miałem tak słabo oświetloną lewą stronę...

 

mianowicie z pręta regulacyjnego odbłyśnik (tego spod śrubki regulacyjnej) spadła nakrętkozębatka plastikowa, która tylko jest nasadzona na część pręcika...

 

naklejanie jej czymkolwiek na pręcik nie daje rezultatów - więc chwila strachu i wiertełkiem 1ką przewierciłem dziurkę w pręciku i w plastikowej nakrętce ;) - dałem zawleczkę z drutu miedzianego ;) i regulacja powróciła ;)

 

i wszystko gra - lampę podniosłem i wyregulowałem na ścianie - ale musze podjechać do jakiegoś ASO na profi regulację...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mamy kolejny patent na "łapanie" plastikowej nakrętki regulacyjnej na drucik.Pomysł na 5 ;) Pzdr. ( ja kleiłem :D )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak wyregulowac swiatła bi xenon bez samoregulaci i czujnikow połozenia ??? srubka czy vagiem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak wyregulowac swiatła bi xenon bez samoregulaci i czujnikow połozenia ??? srubka czy vagiem ???

 

Śrubką. Jeśli masz odpaloną regulację wysokości z kabiny, to dodatkowo daj ją na 0. Uważaj w ori bi xenonie masz 3 śrubki regulacyjne. Na zewnątrz dwie do regulacji wysokości i kąta świecenia w poziomie. Pośrodku do regulacji wysokości świateł drogowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to mamy kolejny patent na "łapanie" plastikowej nakrętki regulacyjnej na drucik.Pomysł na 5 ;) Pzdr. ( ja kleiłem :D )

 

no ja stwierdziłem, że pewniejsze od kleju będzie "drucikowanie"

 

ale grunt, że działa poprawnie i wreszcie mam oświetlone to co chcę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no ja stwierdziłem, że pewniejsze od kleju będzie "drucikowanie"

 

ale grunt, że działa poprawnie i wreszcie mam oświetlone to co chcę ;)

Też fakt :D ale ważne że działa... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

niedawno kupiłem paska 3b i również jest on wyposażony w xenony i jak w wielu spotkanych przypadkach świecą one w dół. odpalam przed ścianą i nei widze żadnej reakcji lamy (nie idzie w dół a nie w górę). podniosłem jedną lampę mechanicznie bo druga ma ukręcone cięgno (da się to naprawić?) lecz po zgaszeniu i odpaleniu opadłą spowrotem. od czego mam zacząć szukanie usterki? czujniki położenia czy silniczki w lampach?

d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności