Jump to content
magg23

Wyciek z pompy wtryskowej.

Recommended Posts

Mam wyciek z pompy w zaznaczonym miejscu.Czy można do uszczelnić bez wyjmowania pompy. Na zimnym silniku leci strumieniem jak się rozgrzeje do kapie.

POMPA.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głowica (to co jest z krućcami) ma tylko ORING i siedzi on w środku. Mozesz dokręcic torxem ja (4 śruby chyba) jak nie pomoze to juz wyjęcie, bo po złozeniu zmienią się wymiary i nastawy tłoczka więc regulacja się kłania od nowa. Tak z profesjonalnego punktu widzenia.

Znając zycie to " Pan Juzek" zrobi to przez rurę wydechowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jesteś pewien, że to z tego złożenia się się leje? Koledze kapało z tej dużej środkowej śruby, pomiędzy wyjściami na wtryski, a mokre było wszystko dookoła. Naprawa to wymiana o-ring'a i po kłopocie. A jeśli faktycznie przecieka ci na połączeniu głowicy tłokorozdzielacza, to też da się zrobić bez totalnego rozbierania pompy. Gdzieś na forum, nie pamiętam czy PL czy USA nawet foty były, jak to zrobić. Zestaw uszczelek do pompy Bosch był na All.... za 40zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno cieknie na połączeniu.Chyba niema wyjścia i trzeba jechać do pompiarza. Teraz jadę do bielska do wstąpie da boscha, kumpel tam był są dobrzy ale się wysoko cenią.

 

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 10:44 ----------

 

Właśnie znalazłem opis mojego problemu, Prosze może też się komuś przyda.

Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.

Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:

 

Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:

 

oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.

Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.

Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.

Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.

Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.

Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.

Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

 

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

 

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.

Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.

Motor zagada jak nowy :)

 

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]

I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)

Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring
- w/g zdjęc, które były na stronie USA, dodatkowo, aby nie zniszczyć o-ring'a, oklejaki głowicę pompy taśmą klejącą

Share this post


Link to post
Share on other sites

zyggy - wielka prośba, mógłbyś zalinkować tą stronkę USA ze zdjęciami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak cudem znajdę, to wstawię, teraz cytat z vwgolf.pl Cześć miałem taki sam problem i dałem sobie sam z nim radę.

 

Przjedź się do serwisu BOSCH-a sam oging ten Duży zielony kosztuje 7 zł.

Ale na wszelki wypadek kup sobie ich 2 oraz na przyszłość cały zestaw naprawczy taki jak z allegro ale on kosztuje chyba 30 zł więc uzbrojony w oringi:

 

Weź kogoś do pompocy i zaopatrz się w dobrą lampkę i zrób tak:

 

oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.

Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.

Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.

Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.

Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.

Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.

Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

 

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

 

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.

Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.

Motor zagada jak nowy :)

 

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]

I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)

Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa.

 

Tak czy siak ja po takiej operacji śmigam pół roku i mój AFN-ek żyje i trzyma się dobrze :)

 

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:28 ]

i nie zapomnij przykręcić także elektrozaroru :)

 

i link do tematu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=258443&hilit=ciekn%C4%85ca+pompa#p3087872

 

kurcze, znalazłem tylko dokładny opis (brak fotek niestety): http://www.dieselgeek.com/TDI_Injection_Pump_Head_Seal_Replacement.htm

Edited by zyggy

Share this post


Link to post
Share on other sites

lacze do zdjec jest pod niebieskimi wyrazami :)

 

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja mam podobny problem tylko leci mi trochę w innym miejscu, zaznaczone jest na zdjęciu, powie mi ktoś czy tam jest jakaś uszczelka czy coś i czy da radę wymienić to samu. Zdjęcie jest z internetu ale mam taką samą pompe

pompa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem pod nastawnik przychodzi uszczelka. Dasz radę wymienić samemu tylko potrzebny byłby Vag-Com aby podejrzeć i skorygować potem wartość dawki paliwa. Najlepiej też zaznaczyć sobie rysikiem położenie nastawnika na korpusie pompy wtryskowej bo jak założysz na pałę a wystarczy przesunąć tylko o 2 mm nastawnik w prawo i jak go dokręcisz a potem odpalisz silnik to wejdzie Ci od razu na wysokie obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sztomel- byłem dziś u mechanika i się umówiłem z nim na poniedziałek i ma mi tą uszczelkę wymienić za 140zł. Zabrał bym się sam za to ale nie mam vag-coma a nie chce sobie narobić jakiś kłopotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 140 złotych to powiem szczerze, że przegiął z tą ceną. Kwestia to tylko posiadanie lub pożyczenie klucza energetycznego takiego jak na fotkach w ostatnim poście tego tematu : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=327249 + forumowicz z vagiem i zrobi Ci to za cenę piwa. Przynajmniej ja za tyle kolegom ustawiałem dawkę lub wymieniałem uszczelkę (ich własną) do czasu zanim (średniej jakości niestety - nie ten z zamieszczonego linka tylko ten) klucz się rozkalibrował po kilkunastu regulacjach - okazał się miękki jak klucze z Praktikera, najnormalniej się rozjechał i musiałem go wywalić.

Kalkulując to musisz sobie policzyć tak :

nabycie kabelka diagnostycznego z allegro lub od Viakena to koszt maksymalnie 50 zł (pełną wersję vaga dostaniesz e-mailem od forumowicza za free), do tego jeszcze dobrej jakości twardy klucz energetyczny kolejne maks. 50 zł i koszt kompletu uszczelek do pompy wtryskowej i własna robota - nieoceniona bo zawsze to zwiększa Twoje doświadczenie a i kolegom możesz potem pomagać i sobie korygować dawkę paliwa bez ograniczeń jakie stawia Vag (regulacja dawki paliwa w ograniczonym zakresie - nie to co mechanicznie za pomocą klucza) kiedy tylko najdzie Cię ochota. Można jeszcze pójść na dalsze zaoszczędzenie kosztów - wycinasz brzeszczotem rowek w tej specjalnej śrubie, odkręcasz ją solidnym śrubokrętem i zastępujesz śrubą na imbusa i po kłopocie.

Gdybym miał się zdecydować w tym konkretnym przypadku na robotę mechanika czy też pompiarza to nie zapłaciłbym mu więcej jak tą końcówkę czyli 40 zł.

Edited by Sztomel

Share this post


Link to post
Share on other sites

siema ,jest ktos z okolic szczecina kto by dal sobie z tym rade ,bo tez mi cieknie na laczeniu nastawnika z korpusem pompy ,pompiarz krzyknol mi za to 300zl ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono.

Mam identyczny wyciek jak magg23 Niestety nie posiadam odpowiednich narzędzi ani umiejętności aby samemu podjąć się wymiany tego oringu. Czy ktoś z forumowiczów mieszkających w Bielsku lub okolicy mógłby mi pomóc za niewielką opłatą ?

Pozdrawiam,

Rafał

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam szanowne grono.

Mam identyczny wyciek jak magg23 Niestety nie posiadam odpowiednich narzędzi ani umiejętności aby samemu podjąć się wymiany tego oringu. Czy ktoś z forumowiczów mieszkających w Bielsku lub okolicy mógłby mi pomóc za niewielką opłatą ?

Pozdrawiam,

Rafał

 

Jest to dość trudny temat który przerabiałem tylko 2 razy ( niestety , a może stety ) oba z sukcesem jak nie masz wiedzy na temat to raczej odradzam samemu ( na youtubie jest filmik jak to robi jakiś gościu ale jak sobie przypominam to w golfie( nie jest polski) nie przeszkadza to bo budowa pomp jest prawie taka sama polecam dobry klucz torks ( chyba T55, ale nie gwarantuję )i polecam delikatnie każdą śrubkę uderzyć - delikatnie powtarzam , niestety z tego typu problemem jest tak że jak za dużo wysuniesz głowice tłoko rozdzielacza to kapusta ..... rodzi to trochę problemów ,jak nie chcesz kupować drugiej pompy to daj jakiemuś pompiarzowi masz pewne na bank ( u mnie na podkarpaciu taka przyjemność u pompiarza kosztuje 450 zł dlatago sam się zdecydowałem na wymianę a później jeszcze koledze )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam też problem z pompą wtryskową. Kapie mi i wiem, że gdzieś z niej, mam zdjęcia i filmik ktoś pomoże???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Około rok temu wymieniałem uszczelkę pompy górną (pod dekielkiem). Dziś, nagle po odpaleniu niemal ciurkiem zaczęło się lać paliwo z pompy. Ciężko stwierdzić jednoznacznie skąd cieknie, ponieważ cała pompa jest mokra. Po przejechaniu kilku km wyciek jest mniejszy i wtedy kapie tylko kropla po kropli (w kilku miejscach).

Załączam filmik, może ktoś miał podobną sytuację i wie co należy wymienić?

Wiem, że najlepiej by było pompę na stół i uszczelnić całą, ale chciałbym tego uniknąć, bądź uniknąć naciągania przez mechanika do którego zaprowadzę samochód.

 

Film:

https://onedrive.live.com/?cid=72692ac6f30ba257&id=72692AC6F30BA257%211240&sff=1&authkey=!AGWML8kg6siS-Bs

 

Dzięki za pomoc,

 

Pozdrawiam!

Edited by rainman777
Przeniesiony zgodnie z pkt. 2.1.a regulaminu forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka pod nastawnikiem pompy do wymiany. Potrzebny klucz "specjalny" do jednej śruby , program diagnostyczny "vag" , nowa uszczelka i ktoś do pomocy , kto robił to wcześniej lub się troszkę na tym zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie wymiana uszczelki pod nastawnikiem wyeliminowała całkowicie wyciek.

Sama wymiana lekka i przyjemna, vag i 1,5h roboty.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy