Skocz do zawartości
romanrub

wymiana rury odmy silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem dzisiaj rurę odmy wychodzącą z bloku silnika w okolicy filtra oleju (nowa w serwisie VW):Dczy mozna ja wymienić samemy czy lepiej oddać autko do mechaniora:637:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem własnoręcznie. Zajęło mi to około 35 minut.

Nie wiem jak w Twoim przypadku, u mnie odma była razem z odcinkiem dolotu - grubą rurą. Musiałem dokupić jedną obejmę metalową, bo seryjna podczas rozbierania ulega zniszczeniu. W serwisie wymiana kosztuje ok. 90 PLN. Zwróć uwagę żeby dokładnie wyczyścić uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie kupiłem tą rurkę tylko jak patrze na dojście do imbusów przy bloku to mi się odechciewa grzebać. Jeden ibus jest dokładnie za wężem idącym od filtra oleju. Musiałeś go demontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę inny silnik, ale rzeczywiście trzeba trochę powyginać nadgarstki - stąd te 35 minut, gdyby nie ta gimnastyka pewnie wyrobiłbym się szybciej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jest dośc pracochłonna, ale nie warto moim zdaniem kierowac sie na warsztat, wystarcza zdolności manualne , narzedzia i checi.

 

Umnie trwało to troche długo bo robiłem sam - jak sie zabierzesz przygotuj - imbus + przedłuzka +grzechotka

- mała latarka albo dobry halogen - swiatlo sie cholernie przyda bo dolna śruba jest pod rura olej. ktora najlepiej odgiąc dokrecajac srube

-montując nie dawałem zadnych silikonow itd oring sam wystarcza

- zacisk rury od odmy wywalilem , załozylem zwykla opaske

 

Najszybciiej wymienisz wkrecajac sruby imbusem z przedłuzka bez grzechotki tak zeby złapały gwint a pozniej dopiero dokrec z wyczuciem sruby grzechotka.

Aha nic nie trzeba wykręcac zeby dotrzec do mocowania weza odmy.

 

Pozdr.

 

Jak coś to pisz

Edytowane przez gatess

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniałem w sobotę rurę zajęło mi to godzinke, nie dawałem też silikonów bo skoro jest oring to musi wystarczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu choć trochę z innej beczki. Czy to prawda że jeśli odma jest zapchana to silnik będzie brał olej, i jak się do odmy dobrać w moim silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak w temacie nie trzeba montować odmy wystarczy kupić w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym rurek odmy z nowego modelu paska ona jest bez tej banki i wszytko na wymiar pasuje należny pamiętać o dokładnym wyczyszczeniu miejsca gdzie przykręcasz rurkę do silnika i nowym oringu rozkręcenie to nie problem odpowiedni sprzęt i idzie aż miło pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie, musiałem wymienić właśnie tę rurę z odmy do silnika,

Oraz pęknięta za trójnikiem rurę od chłodzenia, wymieniłem.

Podkreślam że przy wymianie musiałem wyjąć filtr paliwa z tego uchwytu, ale nic nie odłączałem.

Wszystko wymienione, złożone, ale pojawił się problem z odpalaniem auta.

Kręci, kręci i strasznie ciężko odpala, jak ponaciskam pedał gazu to trochę szybciej załapie ale nie znacznie.

Ktoś wie w czym może tkwić problem, auto póki co stoi i czeka ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy wie może ktoś gdzie jest odma w AZM za pomoc z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika między rurą dolotową a pokrywą zaworów.

 

70072d841be796c36c1fb4d9bf537427828e5d2e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. wymieniajac czujnik plynu chlodzacego w moim afn, pekla mi rurka ktora wchodzi przy samym bloku ,jakies odlamki chyba poszly do srodka reszte udalo mi sie wyciagnac, przewod przy samym bloku jest bardzo kruchy . moglby mi ktos powiedziec jak jest zakonczone wejscie tego przowodu do bloku i czy jest jakis oring i czy da sie dokupic taki przewod ?czy mozna jezdzic do czasu jej wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. wymieniajac czujnik plynu chlodzacego w moim afn, pekla mi rurka ktora wchodzi przy samym bloku ,jakies odlamki chyba poszly do srodka reszte udalo mi sie wyciagnac, przewod przy samym bloku jest bardzo kruchy . moglby mi ktos powiedziec jak jest zakonczone wejscie tego przowodu do bloku i czy jest jakis oring i czy da sie dokupic taki przewod ?czy mozna jezdzic do czasu jej wymiany?

 

To jak wymieniałeś czujnik to pękła ci odma czy króciec w którym umieszczony jest czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z czujnikiem jest wszystko ok. pekl przewod (kruciec ) przy samym wejsciu do bloku. u mnie ten przewod jest z separatorem (taka biala banka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z czujnikiem jest wszystko ok. pekl przewod (kruciec ) przy samym wejsciu do bloku. u mnie ten przewod jest z separatorem (taka biala banka)

 

Ok. A więc możesz wymienić ten przewód na wersje bez bańki. A więc rura na całej długości, koszt takiej odmy około 30zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakis kawalek plastiku chyyba wpadl mi do srodka reszta udalo mi sie wyciagnac. czy nic sie nie stanie jak przejade z kilkanascie kilometrow , w tej chwili przowod ten dotyka lekko do bloku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakis kawalek plastiku chyyba wpadl mi do srodka reszta udalo mi sie wyciagnac. czy nic sie nie stanie jak przejade z kilkanascie kilometrow , w tej chwili przowod ten dotyka lekko do bloku

 

Jak coś wpadło to trudno, silnika nie rozbierzesz. Najlepiej zdemontować to całkowicie żeby nic więcej się nie dostało z tej rury.

Od biedy można jechać tak tylko że na silnik będzie chlapać olejem, może nie w dużej ilości ale zasyfi.

Jedz do sklepu i kup odmę, powinna być dostępna od ręki.

Zamontuj takie coś http://allegro.pl/odma-vw-passat-b5-golf-polo-caddy-1-9-tdi-sdi-nowa-i4573879143.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki ci bardzo za rade. nie sadzilem ze przewod przy samym bloku moze byc az taki kruchy. dzieki za link , odkrecenie imbusow przy bloku zajmie troche czasu. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kiedyś pękł jak lekko ruszyłem. Kupiłem odrazu nowy najtańszy za 28zł (tylko taki był od reki) i o dziwo trzyma dobrze i można nim bez problemu ruszać w razie potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności