bodo Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2009 Hej, pytanie na ktore jeszcze chyba(?) nie bylo dokladnej odpowiedzi: Czy przy wymianie pompy oleju z napedem lancuchowym na pompe z napedem na kola zebate konieczna jest rowniez wymiana walkow rownowazacych? Pozdrawiam, B. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2009 ja nic takiego nie musiałem wymieniać a posypała mi się pompa oleju,naped pompy i czujniki. No chyba że masz zjechane lub jakiś sposób doszło do awari Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodo Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2009 dzieki za odpowiedz. pytanie urodzilo mi sie stad, ze wyglada na to ze ASO wlasnie tak wydaje sie to robic, tzn. razem z obowiazkowa wymiana walkow rownowazacych? poprawcie mnie jezeli sie myle :-) pamietasz jakie byly koszty, tzn. ile kosztowal Cie nowy naped na oski, pompa zdaje sie kolo 800zl. dodatkowo w ASO rzucili mi teskstem, ze musza zdjac pasek rozrzadu by wyjac stara pompe oleju. prawda to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #4 Napisano 10 Listopada 2009 co do kosztów to powiem tak. ja już nie wiem ile dałem za poszczególne części wymagające wymiany w moim pasztecie. Wiem zaś , że pompa to było 900 zł. A co do zdejmowania rozrządu to lepiej zmień serwis albo ASO zmieniło lokalizację pompy oleju... A co do kosztów napędu pompy to ja już nie wiem. Ale cię pociesze. Kiedy mi padła pompa oleju i inne rzeczy to za naprawę z robocizną dałem w sumie 12 tyś zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodo Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2009 z tego co widzialem na tdiclub.com to faktycznie zrzuca sie pasek przy wymianie pompy, takze nie sadze ze mnie bujaja...? u ciebie pewnie nikt nie chcial cie denerwowac dodatkowym gadaniem o rozrzadzie :-) ---------- Post added at 12:41 ---------- Previous post was at 07:13 ---------- kolejny odcinek z serii "jak to sie robi w VW w Irlandii", mam nadzieje, ze lektura bedzie interesujaca...: - po konsultacjach czlowiek z serwisu potwierdzil, ze jedyna mozliwoscia wymiany pompy w wersji lancuchowej jest wymiana na wersje oskowa - nie ma starych czesci, czyli tak jak juz wczesniej wspominano na forum. - wg serwisu do wymiany pompy/napedu lancuchowego na oski potrzebne sa specjalne narzedzia ktorymi nie dysponuje zaden serwis w tym kraju. zgaduje, ze w Polsce w wielu ASO bedzie mozna uslyszec podobna historie, czyli dla chetnych do wymiany pompy pozostaja wlasne umiejetnosci kaskaderskie lub metody kaskaderskie u lokalnych specow. - wszystkie naprawy do tej pory jakie wykonali (2-3), to wymiana samego zbieraka, czyli tak jak wiekszosc ludkow na forum sobie aplikowala prewencyjnie. - zbierak we wszystkich przypadkach byl okraglutki - koszt wymiany okolo 300 euro, w ASO w Polsce pewnie bedzie okolo 1000zl. - podobno kazdy z tak potraktowanych passatow do dzis jezdzi bez dalszych ********ow wokol pompy oleju. najstarszy pasek byl robiony jakies 2 lata temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2009 (edytowane) W moim pasku zjechało się to duże koło zębate osadzone na wale korbowym napędzające pompę mechanizmem łańcuchowym. Wymieniono cały moduł zastępując ten felerny łańcuszkowy na koła zębate. Zawodny napęd łańcuszkowy: Zamieniony na niezawodny zębatkowy: Moduł zębatkowego napędu pompy oleju: Edytowane 12 Listopada 2009 przez laki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2009 kolejny odcinek z serii "jak to sie robi w VW w Irlandii", Ja po przygodach z Irlandzkim ASO mam dosyc kupowania nowych VW. Ja im nie dam nawet zarowki wymienic. Takiego partactwa, glupoty i olewactwa to w zyciu nie widzialem ani nie slyszalem. Jesli narzekacie na polskie ASO to nie widzieliscie irolskiego... Jak masz mozliwosc to zrob to w Polsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodo Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2009 Ja po przygodach z Irlandzkim ASO mam dosyc kupowania nowych VW. Ja im nie dam nawet zarowki wymienic. Takiego partactwa, glupoty i olewactwa to w zyciu nie widzialem ani nie slyszalem. Jesli narzekacie na polskie ASO to nie widzieliscie irolskiego... Jak masz mozliwosc to zrob to w Polsce. no niestety nie mam mozliwosci na razie, dlatego robie wszystko na miejscu. w ktorym serwisie robiles? sa gorsze i lepsze - jak wszedzie. opinie o serwisach tutaj mozesz znalezc na http://www.boards.ie ja aktualnie robie wszystko w bradys/castleknock - rewelacji nie ma, ale sa ok. na stronie powyzej maja nie najgorsza opinie. a do zwyklego greasemonkey nie oddam bo zaden jeszcze prawie nie zna tego modelu i nie mam ochoty by sie na moim samochodzie uczyl, ze np rozrzad trzeba zablokowac itp. laki - swietne zdjecia. dzieki. normalnie niepojete, ze kolo zebate moze sie zjechac... oni plasteliny czy metalu uzywaja? ja czytalem, ze napinacz potrafi wysiasc i wtedy lancuch dostaje luzow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) Nic powaznego sie nie stalo, zglaszalem stukanie w zawieszeniu, za pierwszym razem mnie olali a za drugim jak juz stukalo mocniej to wzieli go na 3 tygodnie, zrobili 300 !! km jazd probnych oczywiscie na moj koszt, nie zaplacili za m50 ( MSL na NCR, do m50 17 km ), u**bali bezowa alcantare, boczki, sufit i bagaznik smarami. Na umycie auta oczywiscie nie liczylem... Zgubili fotelik dla dziecka ( znalazl sie pozniej ). Mysle, ze jakis gowniarz mechanik sobie pouzywal. Oczywiscie awantury z managerem nic nie daly ( "bo oni sa profesjonalni itp" ). Zreszta jak kupowalem go ( polroczny ) to 2 tygodnie zajelo pomalowanie blotnika ( 3 razy nie odebralem auta bo bylo zle zrobione/spasowane a na koncu powiedzialem zeby sie poszli je**c i zaciek zlikwidowal mi ojciec lakiernik ). Miesiac czekalem na drugi kluczyk. Ja jestem spokojny czlowiek i nie awanturuje sie z byle powodu ( a powinienen ich pozwac ) ale jeszcze nigdy tyle nikomu nie nawymyslalem po angielsku. W odpowiedzi za kazdym razem slyszalem, ze oni sa profesjonalni, ze mechanicy trenowani itp. Ogolnie czepialem sie... Edytowane 13 Listopada 2009 przez adrpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodo Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2009 MSL? uuu, to trafiles (chyba) najgorzej jak mogles, te Twoje przygody u nich to "nic specjalnego": http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2055110969 http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2054957996 ...i to nie przez to ze jestes obcokrajowcem mysle, ze: - powinienes zglosic na nich skarge do vw ireland i do vw wolfsburg - dolaczyc posty powyzej :-) dobra, ale odbiegamy troche od tematu jezeli chcesz przeniesmy wymiane wrazen na priva lub zalozmy osobny watek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack68 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2010 koledzy jak zdjąć to koło zębate(napęd łańcuszkowy) na wale, by wymienić na na napęd na koła ? stanołem w tym miejscu czy jest to wprasowywana?? bardzo proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2010 to kolo jest na wcisk z tego co widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dulamax Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2010 witam.silnik bhw 2005r silnik głośno metalicznie i twardo chodzi.po rozebraniu góry wałek i popychacze do wymiany(wymieniłem)natomiast po rozebraniu dołu pompa ma trochę wytarte koło zębate na łańcuszek,szesciokąt wraz z otworami w które wchodzi wyrobione (duży luz) czy dorobienie wałeczka-szesciokąta na wymiar(na ciasno) wystarczy by pompa śmigała? czy po zregenerowaniu pompy,wymiany łańcuszka,napinacza,dolnej zębatki- silnik się uciszy? dziękuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olin_zg Zgłoś #14 Napisano 17 Kwietnia 2010 wracając do tematu zbieraka ile czasu zajmuje wymiana i jaki koszt średnio robocizny oczywiście nie w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #15 Napisano 17 Kwietnia 2010 Witam. Moze to komus sie przyda , bo dzisiaj dzwonilem do ASO by zapytac jaki ja mam naped pompy olejowej ( mam silnik BMP). Traf chcial ze trafilem na milego goscia ,ktory uchylil troche rombka tajemnicy . Dowiedzialem sie ze do 2006 robili pompe na lancuch a po juz tylko na kola zebate . Dokladniej od koncowki VIN 085081 byl juz tylko naped na kola zebate . Pzd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killer71 Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2010 Cześć, jestem świeżo po wymianie zabieraka. Zabierak kupiłem w ASO - koszt 18 złotych, wymiana u mojego mechanika - koszt 200 złotych. Czas wymiany 1 dzień - chciałem aby klej uszczelniający miskę oleju dobrze wyschnął. Zabierak wymieniłem profilaktycznie, potwierdzony przebieg mojego samochodu to 167000km - powiem Wam szczerze, że wymiana była niepotrzebna. Wymieniony zabierak wygląda praktycznie jak nowy! Ale cóż, w przypadku naszych furek lepiej dmuchać na zimne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vik320 Zgłoś #17 Napisano 10 Września 2010 Ja mam BMP z roku 2005 a koncowka VINa jest 11440x. To czyli mam pompe na lancuszek albo na kola? Po roczniku to byl by lancuszek a po VIN na kola? Narazie mam 142tkm przebieg, niewiem co robic, czy panikowac i wymienic czy poczekac bo do nastepnej wymiany oleju to mam jeszcze 12tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #18 Napisano 11 Września 2010 witam.podaj mi cały vin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike_00 Zgłoś #19 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) czyli moj passat BMP z 2007 i vinem ...7E1957xx ma juz naped zebatkowy a znany felerny "imbusik" wystepuje i trzeba go zmienic przy wymianie oleju? czy to tylko w silnikach z audi ?? Edytowane 11 Września 2010 przez Mike_00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #20 Napisano 11 Września 2010 czy audi czy vw czy skoda-napęd pompy olejowej jest taki sam.Decyzja należy do Ciebie- wymieniać czy nie. Tylko dodam że już przy 170 tyś km. wyrabia sie gniazdo w wałku wyrównoważającym razem z zabierakiem a przy 210 tyś.km to standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach