Jump to content
Thomas W

Stukające popychacze

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    Jestem posiadaczem passata 1,8 t z 1997r mam problem ze stukającymi szklankami zaworowymi wymieniłem je na nowe ponieważ stukały po odpaleniu na zimnym silniku ok 10 sekund lecz po wymianie nic się nie zmieniło jeżdżę na castrolu 10w40 czy jest na to jakaś rada? Czy ten typ tak ma? Z góry dziękuję za pomoc.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1992
    Jestem posiadaczem passata 1,8 t z 1997r mam problem ze stukającymi szklankami zaworowymi wymieniłem je na nowe ponieważ stukały po odpaleniu na zimnym silniku ok 10 sekund lecz po wymianie nic się nie zmieniło jeżdżę na castrolu 10w40 czy jest na to jakaś rada? Czy ten typ tak ma? Z góry dziękuję za pomoc.

     

    a może to nie były uszkodzone popychacze hydrauliczne(szklanki)??? Sprawdź ciśnienie oleju w układzie silnika - może tu jest jakiś problem i dlatego te szklanki słychać ...:)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Poczytaj tematy o napinaczu lanuszka rozrzadu ;) Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    wymienilem pompe oleju i jak reka odjął,,jeszce nigdy tak cicho nie pracowal az milo posluchac.dzieki za podpowiedz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    z ta pompa to chyba jakas dziwna sprawa bo co ma pompa do stukania, tez mi moj mechanik powiedzial, ze to pompa, ale jakos nie chce mi sie wierzyc...wczoraj bylem u 2 mechamikow i takie diagnozy:

    1-zle ustawiony kat wtrysku

    2-stukajacy tlok

    badz tu madry

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998
    z ta pompa to chyba jakas dziwna sprawa bo co ma pompa do stukania

     

    No ma ,bo jeśli pompa nie nabije popychaczy hydraulicznych ,to one nie zniwelują luzu i silnik będzie głośno chodził .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    w sumie racja:) chyba sie przyjze blizej tej pompie...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    No mi tez cyka na zimnym z 10 sekund ale czasem tez ni z tad ni z owad jak jezdze po miescie zaczyna cykac. ostatnio nawet zasiwecila mi sie kontrolka oleju, wiec pewnie tez musze wymienic pompe.

    Ile kosztuje nowa? Bo na alegro uzywki chodza od 80pln. Warto w ogole uzywana kupowac?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
    Rok prod: 1997

    w tym silniku to akurat czesto wystepuje ten problem sitko w smoku zasysania oleju jest wielkosci 2ł i potrafi sie zapchac lub jeszcze zacina sie w pompie zawor zwrotny ja borykalem sie z tym trzy lata i wreszcie spokoj,jezeli graja ci popychacze z rana to stawiam tylko na pompe ,koszt noewj to 115zl ale robota 250zl.jak wymienisz to daj znac

     

    ---------- Post added at 20:43 ---------- Previous post was at 20:37 ----------

     

    jeszcze dodam ze te dodatki do olejow niby wyciszajace hydraulike nic nie daja probowalem wszytkich przed wymiana popychaczy wydalem tyle ze pewnie wymienilbym za to pompe,wiec nie proponuje zadnych specyfikow bo szkoda kasy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Dodam jeszcze że w ADR pompuje też olej do tego taniego( :D ) hydraulicznego regulatora łańcuszka...I niektórzy zaczynają wymianę od niego,a niepotrzebnie.Pzdr.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Witam forumowiczów, zwracam się do Was z małym problemem. W maju br. Robiłem upg, i oczywiście wałek szklanki i panewniki musiałem wymienić na nowe (krzywki wytarte i dziury w szklankach) od tamtego czzasu podczas rozruchu zimnego silnika towarzyszy dźwięk stukajacych zaworów, (tak mi się wydaje) po ok 3-5 sekundach jest cisza, co może być przyczyną? Dodam że olej to motul spec.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Panowie doradzi coś ktoś?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    Hydropopychacze.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    Hydropopychacze.

     

    No dobra, ale założone nówki czarne INA.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2007

    A olej jaki? Z tego co piszesz, to ewidentnie wskazuje na szklanki. Najlepiej nagraj filmik obrazujący sytuację. Szklanki masz z pewnego źródła, bo były przypadki podróbek, co nie trzymały ciśnienia lub nowe co miały wady fabryczne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Normalna sprawa że po dłuższym postoju zanim pompa oleju dobije cisnienie slyszac szklanki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Szklanki kupiłem u forumowego kolegi cieszącego się dobrą opinią, olej motul specyfic również z pewnego źródła,

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam.Lałem kiedyś castrol 10W40,popychacze były głośne szczególnie jak zbliżała się wymiana oleju ( 10 000 ) , nawet chciałem wymieniać.Po przejściu na mobil 5W50,praktycznie ich nie słysze.Może smarowidło ma jakiś tam wpływ.Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1999

    Witam,u mnie na Castrolu10w40 stukały ok 3 sek,przeszedłem na Motula(pewne źródło) i teraz stuka 15 sek.Najgorzej jak jest zimno,dobrze że nie ma mrozów bo na gęstym oleju to będzie stukało pewnie z minutę.Sam nie wiem czy wrócić do Castrola czy pomyśleć o zmianie szklanek?Może zmienić olej na rzadszy?mam najechane 370000km silnik nie leci i jest w dobrej kondycji.Będę wdzięczny za wszelkie porady.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Witam,

    SIlnik 1.8T AWT 150KM 2001 rok

     

    Panowie mam problem, około roku temu wymieniałem rozrząd, napinacz hydrauliczny łańcuszka oraz łańcuszek. Wszystko było ok do momentu jakiś miesiąc temu stała się taka sytuacja. Jechałem z trasy zrobiłem 110km nagle zaświeciła mi się kontrolka od poziomu oleju. Zjechałem na parking dosłownie po 100 metrach, zgasiłem silnik i zajrzałem pod maskę. Ku mojemu zdziwieniu widziałem wielką plamę oleju po autem. Zalałem olej, kontrolka zgasła i dojechałem do domu jakieś 1,5km miałem.

    Zaparkowałem odrazu auto do garażu i tak stało do następnego dnia aby sprawdzić co się stało. A stało się wiele. Otóż ku mojemu zdziwieniu pękła miska oleju w miejscu dosłownie między miską oleju a poduszka przednią silnika, nic nie przytarłem ani nic. Wziąłem się za zdjęcie miski oleju i tu był SZOK, śruba która trzyma zębatkę pompy oleju tak się wykręciła że zrobiła w misce oleju dziurę, cały olej wyleciał. Zamontowałem nową pompę oleju, nowa miska, nowy olej Valvoline 10W40 no i wszystko ładnie poskręcałem, oczywiście na następny dzień dopiero go zalałem olejem. I tu moje zmartwienie.

     

    Gdy auto postoi dłuższy czas np: od wieczora do rana słychać przy odpaleniu przez 3 sekundy suchy start, praktycznie za każdym razem i za chwile spokój, jak ponownie go odpale jest cisza. Silnik równo pracuję. Czy przez tą awarię mogło dojść do uszkodzenia popychaczy? Łańcuszka? Dodam jeszcze, że jak go odpalę rano i tak dziwnie kręci. Tak jakby miał za chwilę nie odpalić ale odpali. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu problemu nie ma, pali od strzała i nie ma grzechotania.

    Dodam że w Vagu nie ma żadnych błędów, a problem jest tylko przy rannych odpaleniach. Pomógłby mi ktoś z tym problemem? Czy doszło do uszkodzenia jakiś innych części?

    Edited by napster

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy