Skocz do zawartości
mrb27

Passat b4 1.9tdi problem na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

no to na początku nie napisałeś ze ci się po pie....ło po przekładce rozrzadu bo każdy by ci napisał ze to jest od tego. Jak oczekujesz sensownej pomocy i opisujesz problem to pisz wszystko co jest z tym związane. Bo piszesz tak: boli mnie ręka.. nie wiecie od czego??

chłopaki na forum się starają i piszą ci o różnych rzeczach po czym ty sobie przypominasz że boli cię odkąd przywaliłeś sobie w nią młotkiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jednak problem jest po stronie przeskakujacego rozrzadu. kilka dni temu przeskoczyl mi ponownie rozrzad czego efektem bylo grzechotanie w silniku. Okazalo sie, ze zawory pukaly ale nic sie nie stalo na szczescie. Rozrzad zostal ustawiony ponownie ale przyczyny jeszcze nie wiadomo. Na poczatke musze skleic obudowe plastikowa rozrzadu bo w jednym miejscu jest peknieta i brakuje kawalek plastiku. Jezeli to nie pomoze to wtedy bede szukal z mechanikiem przyczyny, ale jesli koledzy mieliscie taki problem w swoim pasacie badz macie jakies ciekawe pomysly to z checia je przeczytam, bo boje sie, ze mi wykrzywi zawory i bede mial koszta niesamowite...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A sprawdzałeś jak pisali wcześniej czy czasem nie przestawia Ci się rozrząd bo ścina klin na wale korbowym?? Jeździj tak dalej poprawiaj sam pasek a może stać się tragedia!:blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok jutro zapytam mechanika co on o tym mysli. A moglbys napisac mi co ewentualnie moze byc przyczyna scinania tego klina no i czy duzo przy tym roboty jest zeby dostac sie do tego walu. Jestem w sumie niezbyt zorientowany jesli chodzi o mechanike, czy trzeba silnik wyciagac czy da sie to zrobic w warsztacie na kanale bez wyciagania silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie jesteś zorientowany to daj to zrobić komuś zorientowanemu bo można popsuć. Te silniki tak już mają ze są bardzo zywotne ale klin na wale jest awaryjny ( nie tylko w dieslu jak się okazuje). trzeba rozkopać dolne kółko od rozrządu na wale ocenic sytuację, kupić nowe kółko i śrubę na wał, ewentualnie może być potrzebne planowanie lub napawanie i planowanie czołowej powierzchni wału. Szukaj mechanika co już to robił bo jak to padnie to bedziesz miał kolizję tłoków z zaworami= koszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Robert dobrze Ci radzi.Miałem podobny problem, mechanik kazał kupić pompę wtryskową, pomogło na chwilę.Potem niby znalazł uszkodzony przekaźnik - traf chciał że kółko na wale ustawiło się lepiej i działał 2 dni. Potem nie mogłem odpali, jeśli odpalił to dymił mi mocno i stukał zaworami. Sprawdziłem Vagiem że kąt wtrysku mocno się zmienił, a fizycznie to jest niemożliwe. Dzięki forum doszedłem że kółko na wale poruszyło się i wtedy mechanicy momentalnie mi to naprawili. Kółko nieraz ustawiło się ciut lepiej i passek palił, potem znowu w drugą stronę poszło i nic. A myślałem że mojego passka pójdzie mi oddać na złom...Szkoda że to użytkownik musi siedzieć na forach i kombinować jak naprawić swoje autko, a nie mechanicy.

Podobno poluzowane kółko kolebie się lekko i w ten sposób można to zdiagnozować.

Edytowane przez Mcz1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym kolebaniem to różnie mówią.. moje też trochę się kolebie a dobrzy ludzie radzili nie ruszać jak jeszcze nie padło - tu zdania są podzielone i ludzie mają różne rozwiązania bo np wymieniają koło zapobiegawczo po np 300000 km. mój ma 380 tkm i wygląda ze jest ok ale tez od 70 tys km mam sprzęgło na alternatorze założone żeby było lepiej.

Jak będziesz wymieniał to kup dobre koło. Ponoc oryginał jest super i stosunkowo nie drogi. Śruba trzymająca koło na wale tez jest ważna i też ponoć ori jest tania i pewna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności