1robert Zgłoś #21 Napisano 23 Kwietnia 2012 no to na początku nie napisałeś ze ci się po pie....ło po przekładce rozrzadu bo każdy by ci napisał ze to jest od tego. Jak oczekujesz sensownej pomocy i opisujesz problem to pisz wszystko co jest z tym związane. Bo piszesz tak: boli mnie ręka.. nie wiecie od czego?? chłopaki na forum się starają i piszą ci o różnych rzeczach po czym ty sobie przypominasz że boli cię odkąd przywaliłeś sobie w nią młotkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4mi4no Zgłoś #22 Napisano 26 Kwietnia 2012 No i jednak problem jest po stronie przeskakujacego rozrzadu. kilka dni temu przeskoczyl mi ponownie rozrzad czego efektem bylo grzechotanie w silniku. Okazalo sie, ze zawory pukaly ale nic sie nie stalo na szczescie. Rozrzad zostal ustawiony ponownie ale przyczyny jeszcze nie wiadomo. Na poczatke musze skleic obudowe plastikowa rozrzadu bo w jednym miejscu jest peknieta i brakuje kawalek plastiku. Jezeli to nie pomoze to wtedy bede szukal z mechanikiem przyczyny, ale jesli koledzy mieliscie taki problem w swoim pasacie badz macie jakies ciekawe pomysly to z checia je przeczytam, bo boje sie, ze mi wykrzywi zawory i bede mial koszta niesamowite... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #23 Napisano 27 Kwietnia 2012 A sprawdzałeś jak pisali wcześniej czy czasem nie przestawia Ci się rozrząd bo ścina klin na wale korbowym?? Jeździj tak dalej poprawiaj sam pasek a może stać się tragedia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d4mi4no Zgłoś #24 Napisano 27 Kwietnia 2012 No ok jutro zapytam mechanika co on o tym mysli. A moglbys napisac mi co ewentualnie moze byc przyczyna scinania tego klina no i czy duzo przy tym roboty jest zeby dostac sie do tego walu. Jestem w sumie niezbyt zorientowany jesli chodzi o mechanike, czy trzeba silnik wyciagac czy da sie to zrobic w warsztacie na kanale bez wyciagania silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #25 Napisano 30 Kwietnia 2012 jak nie jesteś zorientowany to daj to zrobić komuś zorientowanemu bo można popsuć. Te silniki tak już mają ze są bardzo zywotne ale klin na wale jest awaryjny ( nie tylko w dieslu jak się okazuje). trzeba rozkopać dolne kółko od rozrządu na wale ocenic sytuację, kupić nowe kółko i śrubę na wał, ewentualnie może być potrzebne planowanie lub napawanie i planowanie czołowej powierzchni wału. Szukaj mechanika co już to robił bo jak to padnie to bedziesz miał kolizję tłoków z zaworami= koszty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mcz1 Zgłoś #26 Napisano 30 Kwietnia 2012 (edytowane) Kolega Robert dobrze Ci radzi.Miałem podobny problem, mechanik kazał kupić pompę wtryskową, pomogło na chwilę.Potem niby znalazł uszkodzony przekaźnik - traf chciał że kółko na wale ustawiło się lepiej i działał 2 dni. Potem nie mogłem odpali, jeśli odpalił to dymił mi mocno i stukał zaworami. Sprawdziłem Vagiem że kąt wtrysku mocno się zmienił, a fizycznie to jest niemożliwe. Dzięki forum doszedłem że kółko na wale poruszyło się i wtedy mechanicy momentalnie mi to naprawili. Kółko nieraz ustawiło się ciut lepiej i passek palił, potem znowu w drugą stronę poszło i nic. A myślałem że mojego passka pójdzie mi oddać na złom...Szkoda że to użytkownik musi siedzieć na forach i kombinować jak naprawić swoje autko, a nie mechanicy. Podobno poluzowane kółko kolebie się lekko i w ten sposób można to zdiagnozować. Edytowane 30 Kwietnia 2012 przez Mcz1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #27 Napisano 1 Maja 2012 z tym kolebaniem to różnie mówią.. moje też trochę się kolebie a dobrzy ludzie radzili nie ruszać jak jeszcze nie padło - tu zdania są podzielone i ludzie mają różne rozwiązania bo np wymieniają koło zapobiegawczo po np 300000 km. mój ma 380 tkm i wygląda ze jest ok ale tez od 70 tys km mam sprzęgło na alternatorze założone żeby było lepiej. Jak będziesz wymieniał to kup dobre koło. Ponoc oryginał jest super i stosunkowo nie drogi. Śruba trzymająca koło na wale tez jest ważna i też ponoć ori jest tania i pewna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach