Skocz do zawartości
lechuvip

Duże spalanie 1.8T AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Ja cały czas mówię o spalaniu z włączonymi światłami Za spalanie przede wszystkim odpowiadają: przepływomierz i sonda lambda. Jak się coś dowiesz ciekawego to pisz
OKi.

 

Marecek a ty jakie masz wartosci na jalowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dominik840518, napisz pytanie w dziale dla nowych użytkowników albo poszukaj tematu o spadku mocy AEB. To jest temat o spalaniu... :wmorde

 

Marecek a ty jakie masz wartosci na jalowym?

nie mam kompa ;) nawet jakbym miał, to bym nie patrzył...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na komputerze jakieś kosmiczne wartości wyskakują...

Ja tam w komputer też nie wierze, ale skoro fura jeździ normalnie i spalanie na kompie jest podobne do spalania rzeczywistego to znaczy, że komp pokładowy spełnia swoją role. A jeżeli spalanie na komputerze wzrasta i w rzeczywistości także to nie ma tego co bagatelizować, bo auto z darma racji nie spala sobie więcej tylko coś w tym jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się jeszcze zapytać czy wymiana czujnika g62 automatycznie zakończy problem ze zwiększonym spalaniem w razie wymiany, czy trzeba po wymianie jeszcze pod komputer podłączać i jakieś błędy usuwać aby wszystko zaczęło działać poprawnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chciałem się jeszcze zapytać czy wymiana czujnika g62 automatycznie zakończy problem ze zwiększonym spalaniem w razie wymiany, czy trzeba po wymianie jeszcze pod komputer podłączać i jakieś błędy usuwać aby wszystko zaczęło działać poprawnie ?

Pytanie jest tendencyjne bo zakładasz, że czujnik jest przyczyną wysokiego spalania, a tak wcale być nie musi ;)

 

Wymiana czujnika automatycznie rozwiąże problem temperatury silnika i wszystkiego, co z tym związane. Po wymianie nie musisz używać komputera / kasować błędów czy wykonywac jakichkolwiek akcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik (juz pokazuje temperaturę, bo tamten wogóle jej nie pokazywał) filtr powietrza, a w weekend prawdopodobnie biorę się za wymianę oleju, wtedy zobaczymy czy coś sie zmieniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja z kolejnym problemem... Po pierwszych dwóch tankowaniach pełnych spalanie wyszło jak w podpisie - czyli w granicach normy, biorąc pod uwagę mój styl jazdy.

 

Natomiast to, co się dzieje teraz, to jest rzeźnia :/ przejechałem 140km i zeszło mi pół baku!!! czyli wychodzi, że spalanie mam gruuubo powyżej 20L/100km! Póki co nie mam kasy na zalanie do pełna, bo przez ostatni tydzień wpakowałem z Pasadenę ponad 600 zeta za same części itd, więc do wypłaty lipa jest, ale byłem podłączony do VAG'a przez kolegę Riccardoa i komp pokazał 'nieprawidłowy skład mieszanki' - baardzo odkrywcze :/ Co ciekawe - pojechałem na stację diagnostyczną na badanie składu spalin i wszystko wyszło sporo poniżej normy, z wyjątkiem HC, które było na poziomie 130 jedn., gdzie norma to 100.

 

wczoraj wymieniłem filtr powietrza na Mann'a, co nic nie dało (no może trochę lepiej zapala, ale nie pali mniej). Nie mam teraz VAG'a, choć planuję jego zakup, ale to znowu - po wypłacie. Tak, czy inaczej ból jest mocno bolesny :) Ma ktoś jakiś pomysł? Wykręciłem dziś świece - są troszkę okopcone, ale nie ma źle. Oczywiście też po wypłacie pójdą do wymiany :) Jednak nawet przy totalnie zajechanych świecach nie powinien tyle palić...

 

Dodam, że auto chodzi idealnie równiutko na wolnych obrotach, spaliny nie śmierdzą niedopalonym paliwem, nie jest zmulone i nie ma za dużej mocy. Chodzi po prostu normalnie, a paliwa bierze jak głupi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma ktoś jakiś pomysł?
Sonda lambda padla?

 

Mnie tez wkurza spalanie mojego. Zalane 98 i ponad 14L w miescie wyszlo przy spokojnej jezdzie.

Wczesniej bylo 13,5l/100 przy czestszym wykorzystywaniu potencjalu silnika.

VAG pokazuje idealne parametry silnika.

 

Moze trefne paliwo mialem.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, jak to będzie. Dziś zalałem do pełna - średnia wyszła 17,1L/100km :taksobie na dniach wymienię świece i zobaczymy, czy to pomoże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, czy inaczej ból jest mocno bolesny Ma ktoś jakiś pomysł?

Doszedłeś ładu z przewodami podciśnienia??

Zaloguj przepływomierz i sondę lambdę bo w pierwszej kolejności to odpowiada za spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam co ma kolega na myśli pisząc 'zaloguj' ? chodzi o logi dynamiczne silnika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi o logi dynamiczne silnika ?
tak dokładnie

Logi dynamiczne przepływomierza i termostatu oraz sądny lambda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Doszedłeś ładu z przewodami podciśnienia??

 

powiedzmy, że tak. przewód sterujący turbiną jest założony, ścieśnięty paskami samozaciskowymi przy króćcach, żeby na pewno nie spadł :) Puszczony <chyba> tak jak w oryginale (oglądałem inne 1.8T i tak samo zrobiłem). Co drugiego, to mam z nim problem, bo nie mogłem go nigdzie dostać (ma różne średnice na końcach), więc założyłem jakąś tymczasówkę od dajewo espero, co mi został, ale jest szczelny - tylko się załamuje w jednym miejscu... Oryginał zamówiłem w ASO i ma być na czwartek dopiero :(

 

Powiem tak: zatankowałem do pełna, przejechałem 40km i zeszła mi niecała podziałka z poziomu paliwa, więc wygląda, jakby się znowu ustabilizowało to spalanie :/ Jutro zrobię trochę km w trybie mieszanym i znowu zaleję do pełna.

 

Jedyne, co się zmieniło, to to, że wymieniłem wczoraj filtr powietrza na MANN'a (ponoć potrafi obniżać spalanie - na razie obniżył zawartość mojego portfela - 45zł).

 

Jak będą dziengi jakieś luźniejsze, to świeczki idą do wymiany. Podobno to też ma wpływ znaczny na spalanie... Tylko nie wiem, cz brać NGK za 45zł/szt., czy DENSO za 73zł/szt. Podobno na tych DENSO jest lepsza iskra i też auto może na nich mniej palić.

 

Co do logów z ecu, to będę musiał kupić kabel do VAG'a, więc póki co idę na ślepo :)

 

---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:21 ----------

 

Acha - jak już kabel będzie, to te logi mam robić w czasie jazdy z podpiętym kompem, czy na luzie, na postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to te logi mam robić w czasie jazdy z podpiętym kompem, czy na luzie, na postoju?
w czasie jazdy bieg 3 i gaz w podłogę logujesz od 1400 do 5500 obr na rozgrzanym silniku 80-90*C zalecany drugi kierowca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jak kupię kabelek, to będzie wszystko jasne :)

 

Wczoraj zeszło mi tyle samo paliwa, z tą różnicą, że poprzednio przejechałem na prawie połowie baku ok. 140km, a tym razem 240km - nadal jest to za dużo, ale lepiej, niż poprzednio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

posiadam 1.8 T AEB zrobiłem turbinę, ale samochód stał z odłączonym akumulatorem około 4 m-ce. po założeniu turbo i odpaleniu wszystko było git. po tygodniu użytkowania i przejechaniu 400 km samochód zaczął dużo palić 15-18 l/100 km. zaczął dymić na postoju ale tylko po ostrej jeżdzie jak jade nic nie dymi, jak utrzymuję 3000 obrotów przez dłuższy czas i sie zatrzymam wszystko jest ok nic nie dymi. oleju nie ubyło ani troche, a i mocy ma że do setki 12,5 sekundy ale nie przekroczę 170 km na godzine. co to może byc?

pozdrwiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jaki kolor dymi? Jak na biało to woda - zobacz, czy nie ubywa płynu chłodzącego (wydmuchana UPG). Zapach spalin będzie wtedy taki duszący, drapiący w gardło. Jeśli nie i spaliny pachną normalnie, to nie ma się czym przejmować. Natomiast spalanie powinno się ustabilizować po jakimś czasie. Co do Vmax, to możesz już mieć zużyty silnik i koniki uciekły :) Do tego zatkany wydech (katalizator).

 

Najpierw sprawdź spaliny, potem pojedź na stację diagnostyczną na badanie składu spalin - nie zapłacisz za to nic, albo z 10 zeta, a od razu się czegoś dowiesz :)

 

A co do mojego spalania, to chyba właśnie się wszystko ułożyło... najpierw spalanie wyszło mi 12,87. Następnie 17,12. Po czwartkowym tankowaniu wyszło 11,39 :D Widać coś się samo naprawiło :P Oczywiście będę obserwował i będę dawał znać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wychodzi 13/100 w mieście a komputer pokazuje 35/100 jak to skorygować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jakim dystansie pokazuje 35?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Zawsze miałem auta z FIS (a tam na postoju pokazuje w l/h typu 0.9l/h 0,6l/h), a w B5 ma MFA i zauważyłem dziwne zjawisko.

Gdy uruchamiam samochód po nocy to spalanie na MFA pokazuje 60/100km, czasami 40/100km, tak samo gdy dojeżdżam do świateł to pokazuje 6/100km, 12/100km, 4/100km. Czy to jest normalne?

 

Sądzę, iż spalanie mam w normie. 13/100km z miasta przy temperaturze -11, 11/100km z miasta przy temperaturze +3, spokojna trasa to 7,4/100km, szybsza jazda w trasie to tak od 8-9/100km, więc odrzucam uszkodzenie lambdy itp, itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności