Skocz do zawartości
imagination68

Serce silnika BMP - AWARIA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mnie w ASO za wymianę zabieraka skasowali ok. 280zł plus do tego materiały - zabierak, uszczelnienie i coś jeszcze. Ale przynajmniej wiem co się dzieje w środku.

pozdrawiam

Ok spoko , a ile czasu na to potrzebowali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. 3 +/-1, nie pamiętam, chwilę musiał zastygnąć uszczelniacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawy link dla BMP http://vwszrot.pl/

Bylo , dawno i nieprawda. Artykul pisany na zamownienie na podstawie 1 egz. z grubo cofnietym przebiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie ten artykuł jest śmieszny. Nie wpadajmy w paranoję. Kurcze znów wychodzi że Passatem nie robi się już żadnych km bez napraw - a to nie prawda. Dodatkowo sam wątek na forum wymaga aktualizacji w temacie mamy symbol silnika "BMP" - a ten napęd w pompie nie występuje tyko w tym modelu, podobnie jak wałki wyrównoważające - sami robimy sobie kłopot. Już słyszałem opinię że tylko ten silnik ma kłopoty. Dodatkowo poza problemami wynikającymi z nie do końca przemyślanych rozwiązań w VW, z którymi sobie już potrafimy prewencyjnie radzić, dochodzi czynnik sprzedaży wyeksploatowanych Passatów albo nie do końca prawidłowo "używanych" np przez sfrustrowanych pracowników, które z racji popularności tego modelu i tak znajdują nabywców a później wpływa to na opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Numer katalogowy zabieraka to 03G 115 281D.

 

Koszt zabieraka w ASO - 18 złotych

Wymiana u zaufanego mechanika - 200 zł

Radość z niezatartego silnika i turbiny - bezcenna

 

Radość? Wiesz co piszesz? zabierak to tylko czubek góry.

Regeneracja tez niewiele da.

Głównym problemem robi się nieszczelność na wałkach równoważących. Co w efekcie prowadzi do obniżenia ciśnienia oleju a to skutkuje słabym smarowaniem.

Turbina i krzywki wałka rozrządu (szczególnie pierwszego cylindra)

 

Zobaczymy kiedy wrócisz do tego tematu mniej radosny a wrócisz na pewno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Paweł.

czegoś nie rozumiem-jaka nieszczelność na wałkach wyrównoważających ??

one nie maja nic wspólnego z ciśnieniem oleju-napędzają tylko pompę olejową która dopiero smaruje silnik..czy się mylę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czegoś nie rozumiem-jaka nieszczelność na wałkach wyrównoważających ??

one nie maja nic wspólnego z ciśnieniem oleju-napędzają tylko pompę olejową która dopiero smaruje silnik..czy się mylę

 

W sumie nie ale problem jest na tyle złożony że jednoznacznej diagnozy postawić nie można.

Problem się zaczyna od gównianego filtra oleju a może zbyt szczelnego.

Wzrasta ciśnienie oleju na samej pompie co prowadzi do trudniejszej pracy co owocuje koniecznością regeneracji wałka, wymianą zabieraka itd.

To że pompa ma ciężej to nie wszystko. Zbyt niskie ciśnienie na reszcie gratów owocuje błyskawicznym zużyciem panewek co z kolei owocuje kolejnym pogorszeniem ciśnienia oleju.

I mamy koniec. reszty dopowiadać chyba nie muszę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolezanki i koledzy ma ktos z was mozliwosc kupna takiego zabieraka. Wydzwoniłem pół pensji po aso i nigdzie gdzie dzwoniłem nie maja takiej czesci na stanie. Prosze pilnie o pomoc. numer czesci o3g 115 281 d jest to zabierak pompy oleju szykuje sie szybka wymiana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podzwoń po stołecznych i okolicznych aso,nigdy nie było problemu z kupnem zabieraka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W AUTO-WIVA Połczyńska Warszawa maja bez problemu bo sam kupowałem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro mowa o silniku BMP to mam pytanie, a jak z awaryjnością pompowtrysków w tym modelu ?? Bo o ile się orientuje to są one chyba jeszcze starego typu a konkretnie:

038 130 073 BQ bo BK zostały wycofane.

 

Proszę o opinię użytkowników i mechaników :)

Właśnie zakupiłem takowy model z końca 2005 roku i chętnie poczytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mógłby ktoś mi powiedzieć jak jest z wymianą łańcucha na zębatki.

 

Z tego co wyczytałem to trzeba chyba wał wymieniać czy tak?? i ile to kosztuję i przy ilu km pada łańcuch.

 

Jeśli chodzi o zabierak to wiem że trzeba zabierak i wałek równoważący.

 

Pozdrawiam!

 

---------- Post added at 12:46 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

 

Kolego u mnie padł pompowtrysk przy 220k km. wymieniłem i narazie parę tyś już zrobiłem i działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wyczytałem to trzeba chyba wał wymieniać czy tak??

Zgadza się, jeżeli chcesz zmienić z łańcucha na zębatki to musisz wał zmienić na nowy.

(W załączniku masz pokazane poglądowo napęd z łańcuchem i zębatkami).

1.jpg

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... a tak się zastanawiam czy nie lepiej wymienić silnik.... podobno BMM se skody by podszedł.... czy ktoś może potwierdzić ??? Czy bedzie pasować osprzęt i cała reszta, razem z kompem ?? Bo wał korbowy, do tego cały nowy mechanizm z kołami wyrównoważającymi to koszt 6000 jak nie lepiej... a silnik można kupić w granicach 3000-4500 PLN.

Edytowane przez waldiki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem wymieniany napęd łańcuchowy na zębaty w ASO.

Na wale korbowym zostało wymienione tylko samo koło zębate i moduł wałków.

Zapłaciłem tylko za robociznę, a VW pokrył koszty części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a kiedy wymieniałeś bo tak jak ja zajadę do ASO i powiem że chce napęd zębatkowy to mi chyba nie wymienią??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, gdzieś czytałem że twierdzą że nie ma koła samego na wał tylko komplet.... a wałki

jak widziałem to coś koło 3000 wieć jeśli nie ma możiwości wymiany w ASO na ich koszt to rozważam właśnie możliwość montaż silnika BMM który już nie ma wałków.

 

@robertkamyk ty masz passata od początku samego i zrobiłeś nim 220tys km bez wymiany zbieraka oleju ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności