Skocz do zawartości
vodzu413

Delikatne szarpanie silnikiem podczas jednostajnej jazdy, czasami dziura!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam się o poradę z takim oto problemem.

Od jakiegoś czasu w trakcie jednostajnej jazdy (nie dodaje ani nie ujmuje gazu) odczuwam delikatne szarpanie - przyrównałbym to do jazdy po drobnej kostce brukowej. Około 1,5 roku temu przerabiałem temat z alternatorem i zasugerowałem się delikatnie przygasającymi światłami po przygazowaniu i ujęciu gazu na postoju. W diagnozie tej upewniło mnie jeszcze delikatne pogwizdywanie (dzwonienie) pojawiające się po jakimś czasie od zapalenia , wydobywające się z okolic alternatora. W aucie odczuwalne to było , jako poskrzypywanie gdzieś w desce rozdzielczej - dopiero jak wystawiłem ostatnio łeb z auta to się okazało że to z silnika. W związku z powyższym w dniu wczorajszym zabrałem się za demontaż alternatora. Po zdjęciu paska zakręciłem kołem pasowym (trzymając srubokret na łopatkach) po czym stwierdziłem że idzie może ciężko ale idzie , a jak pokręce rolką i nagle zahamuje to nawet ta "wolnobieżka" jeszcze moment się kręciła (1s , ale nie było to takie bezwładne jak w przypadku łożyska) - jak ostatnio robiłem alternator to ewidentnie nie dało sie pokręcić tym sprzęgiełkiem. Z powrotem założyłem pasek , odpaliłem silnik i zmierzyłem napięcie na aku , po czym okazało się że oscylowało w okolicach 14V co wyklucza chyba problem z altkiem.

Dodam jeszcze że w przeciągu miesiąca , do tych objawów dorzucić należy trzykrotne zachłyśnięcie się silnika przy wyprzedzaniu - jade , wyprzedzam, silniczek idealnie kręci aż tu nagle "chłyst" po czym ciągnie dalej. Myślałem już o wtryskach , ale paliwo leje z BP zawsze to samo, z żadnych podejrzanych stacji. No i to dziwne gwizdanie pojawiające się od czasu do czasu , aczkolwiek może być to zbieg okoliczności. No i chciałbym jednak oddalic od siebie problem pompowtrysków z wiadomych względów. Jak podpiąłem silnik do VWTOOLA przez VAG USB KKL , moduł silnika nie wyrzucił mi żadnych błędów (VAGIEM nie potrafie się połączyć)

Serdecznie proszę o ewentualne sugestie. Nie chciałbym zidentyfikować problemu dopiero w momencie jak będę na kolizyjnym z tirem ;).

Pozdrawiam forumowiczów!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korekty sobie sprawdz. moze wtyki od pompek trzeba poprawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze wtyki od pompek trzeba poprawic.

stawiam jak souler

wyczyscic i szarpanie powinno ustapic.

druga sprawa, mozliwe ze popiskiwanie pochodzi od lozyska jednokierunkowego na alternatorze. sprawdz czy pasek nie podskakuje. jezeli tak, to wymien i bedzie chulal dalej.

pozdro

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz to szarpanie pojawia się również przy przyspieszaniu od czasu do czasu, tak jak by paliwo na sekundkę odcinało. Mechanik powiedział, żeby jeździć do momentu aż czegoś konkretnego nie będzie, bo jak oddałem auto do warsztatu to nic nie stwierdzili.

Na razie sam logi zrobiłem ( http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=815380#post815380 ) i niby wszystko w porządku z pompkami.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczne objawy - poszarpywanie podczas jednostajnej jazdy.

 

Prawdopodobnie taki efekt daje już wiekowa dwumasa.

Nie jest to raczej powód, aby zaraz wymieniać dwumasę,

ale alternator to raczej nie będzie ponieważ gdyby zakłócał

pracę silnika to robiłby to także na wolnych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz to szarpanie pojawia się również przy przyspieszaniu od czasu do czasu, tak jak by paliwo na sekundkę odcinało.

jestem pewien, że to styki wtryskiwaczy. miałem identyczne objawy. zero błędów z Vag-a

Mechanik powiedział, żeby jeździć do momentu aż czegoś konkretnego nie będzie, bo jak oddałem auto do warsztatu to nic nie stwierdzili.

ktoregoś pięknego dnia, zapali sie kontrolka od ESP i silnik zacznie chodzić jak traktor. wywali błąd elektryczny i będziesz musiał przeczyścić połączenia.

:provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przerywanej pracy to się zgodzę, że mogą być to zabrudzone wtyczki

wtryskiwaczy, ale odnośnie delikatnego poszarpywania przy jednostajnej

jeździe to już raczej coś innego i z tego co mówił mechanik - stawiałby na leciwą dwumasę.

 

Jednocześnie nie oznacza to, że dwumasa jest do wymiany jeśli nie ma innych

oznak zużycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... No ja chyba mogę potwierdzić diagnozę... od miesiąca mam podobny temat na forum "szarpanie silnika"... miałem podobnie, u mnie szarpał jak przyspieszałem i to tylko przy tak 120 km/h i więcej... na niższych biegach było ok. Wymieniłem filtr paliwa dalej to samo... wczoraj doszło sporo nowych objawów :) jeden taki, że zaczął czarpać także przy jednostajnej jeździe tak przy 120 km/h czego wcześniej nie było... no i po 20 km... kontrolka od ESP i ABS czyli pompowtryskiwacze... zaczał chodzic na 3 gary... zgasiłem zapaliłem od nowa no i chodzi na 4 gary ale kontroli sie mu świecą... Ponad rok temu miałem identylko problemy i po poruszaniu wtykami pod pokrywą zaworów (zdjęcie i założenie to około 10 min.. - do takiej wtedy wprawy doszedłem) było ok... ale na 100 - 300 km... dopiero w wrsztacie jakimś wymienili mi jakaś listwę elektryczną no i rok czasu miałem spokój... Moje pytanie chłopaki, to jaki jest numer tej części ? zamówie w ASO i sam wymienie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już mi się też wydaje, że poszarpywanie a przerywana praca silnika przy przyspieszaniu ( która zakończyła się błędem ESP) to dwie różne sprawy. Po błędzie przeczyściłem złącza pompowtrysków i problem zniknął - ale tylko przerywania przy przyspieszaniu. Poszarpywanie w okolicach 2000rpm w dalszym ciągu jest. Sądzę że wymiana listwy zasilającej nic tu nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim... przeczyszczenie listwy... co rozumiesz pod tym pojęciem ? ja rozebrałem wszystkie 4 wtyczki i podoginałem złącza. tak by sztywniej siedziały w gnieździe pompowtrysku. od tego czasu 10 tyś. km i spokój. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie Listwy, tzn tych wtyków listwy zasilającej. Po odpinałem je i po doginałem żeby ciaśniej wchodziły (aczkolwiek bardzo trudno było mi je ściągnąć - więc tak luźno nie siedziały) i dodatkowo prysnąłem każdą wd40. A poszarpywanie, które mam na myśli jest dobrze opi8sane w tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57712

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolego nie mam pojęcia... I przepraszam, że nie mogę pomóc :) ale wole taki stan niewiedzy :) bo zawsze jak się na forum coś naczytam, to tydzień później mam takie objawy u siebie :D hehhee... przesadzam może trochę, ale często tak miałem... ja nie chcę być mechanikiem :) tylko zadowolonym użytkownikiem nie psującego się passata :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Panowie dołączam się do tematu

u mnie od 2 dni zaczął szarpać jak się zagrzeje do ok 50stopini i tak samo są problemy z odpaleniem ale na zimnym i odpala od razu i ma moc i nie szarpie sprawdziłem świece ładny biały nalot .

do czego mogę się przyczepić macie jakieś pomysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawa zakończona

wymiana czujnika położenia wału i wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobny problem z szarpaniem podczas jednostajnej jazdy,do tego zapalila sie kontrolka swiec zarowych i wylaczyla sie turbosprezarka ktora jest dopiero od miesiaca nowo zalozona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszarpywanie to egr lub nieszczelność w dolocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności