Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was:) w moim pasacie B5 jest znów taki problem ze Klimatronic poprostu nie wyswietla, tak jak by był wyłączony całkowicie lub poprostu nie podłączony do prądu. Miał ktoś moze taki przypadek? proszę bardzo o jaką kolwiek wskazówke.
padł wyświetlacz lub cały panel climatronicka lub przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w moim pasacie B5 jest znów taki problem ze Klimatronic poprostu nie wyswietla, tak jak by był wyłączony całkowicie lub poprostu nie podłączony do prądu.

Najpierw sprawdź bezpieczniki a jak będzie wszystko OK, to wyjmij panel klimy i sprawdź we wtyczce czy dochodzi tam napięcie. W ostateczności to zdechł panel i tylko wymiana na inny :fajny

 

Bezpieczniki i przekaźniki w B5 ---- klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam mały problem,dzisiaj zrobiłem test klimatyzacji i wyskoczył mi błąd 4FA 00 czy można go jakoś usunąć ręcznie i czy będzie to bezpieczne a może udać się od razu do serwisu ???dzięki za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam mały problem,dzisiaj zrobiłem test klimatyzacji i wyskoczył mi błąd 4FA 00 czy można go jakoś usunąć ręcznie i czy będzie to bezpieczne a może udać się od razu do serwisu ???dzięki za odpowiedź

 

4FA Mechanizm/silnik nastawny klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria silnika/zablokowany)-czyli jest do sprawdzenia.Poczytaj to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26700&highlight=silniczek+V71 i zerknij tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=silniczek+V71 post #2 no i jeszcze to: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13956&highlight=naprawa+V71 Pzdr.

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam mały problem,dzisiaj zrobiłem test klimatyzacji i wyskoczył mi błąd 4FA 00 czy można go jakoś usunąć ręcznie i czy będzie to bezpieczne a może udać się od razu do serwisu ???dzięki za odpowiedź
Zamiast wypieprzac powtarzajace sie "setny" raz takie pytania i dawac ostrzezenia gosciom, ktorym sie nie chce skorzystac z szukajki, kazdy kolejny forumowicz jest zmuszany czytac te same teksty przez kilkadziesiat stron, ktore de facto moga byc skrocone do kilku stron. Ludzie nauczcie sie korzystac z SZUKAJKI - ona nie gryzie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Witam, nie posiadam Passata, ale bratni model Superb I .

Pytanie dotyczy CLIMAtronic'a bo o ile wiem, różnie sie on od tego Passatowskiego tylko kolorem podswietlenia.

Będąc na wczasach w Zakopanem, wybrałem sie do Krakowa, na trasie Zakopane - Kraków klima działała bez zarzutów w Krakowie samochód zostawiłem na pełnym słońcu, było wtedy 37 stopni w cieniu, gdy wróciłem, włączyłem klime i zaczęła normalnie chłodzić, po przejechaniu 500m nagle zimne powietrze lecące z nawiewów stało się delikatnie chłodnym i powietrze zrobiło sie takie jakby wilgotne, czuło się tą wilgoć. Pomyślałem, trzeba nabić klime, ale gdy jechałem zakopianka zjeżdzałem z góry to zaczynało lecieć zimne, jadąc pod góre czasami tez zaczynało lecieć zimne, jadac po równej drodze leciało lekko chłodne i wilgotne (byc moze to zbieg okolicznosci). Tak było, przez kolejne 4 dni. Wróciłem do domu, pierwsze co pojechałem nabić klime, do faceta który zajmuje sie lodówkami itp, nabił i było dokładnie tak samo jak przed nabiciem, stwierdził że to coś z elektronika, a on sie na tym już nie zna, podłączyłem VAG i był błąd dotyczący v85, skasowałem ten bład i o dziwo przez jakies 15 minut leciało lodowate powietrze z klimy. Po tym czasie, problem pojawił sie ponownie. Z czasem, przestało w ogóle leciec zimne powietrze, teraz już tylko chłodne, obojętnie czy jade po prostym terenie czy nie. Gdzieś w warsztacie powiedział mi, że sprężarka do wymiany, koszt 700zł. Możecie coś poradzić ? Gdzie zajrzeć co zrobic ? Od miesiąca już męczę sie bez klimy.

 

Jak naprawić tą usterkę ? Co zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś w warsztacie powiedział mi, że sprężarka do wymiany, koszt 700zł.

To ten zakłąd omijaj szerokim łukiem :kwasny: Masz problem z silniczkiem V85 czyli od klapki sterujacej nawiewem na nogi bądź odmrażaniem przedniej szyby. W dziale o Climatroniku poczytaj - gdzie sie ten silniczek znajduje. no i wtedy też tam znajdziesz opis - jak usunać usterkę. Na poczatek musisz sprawdzic we trybie diagnostycznym - jaką masz wartość na kanale odwzorowującym wychylanie klapki. (0) ZERO - zamknięta - (255) maxymalne otwarcie. Jak tam w wartosciach jest wszystko OK, to silniczek do wymiany.

 

Tu masz spory temat o klimatroniku - poczytaj :fajny

 

Budowa i działanie klimatyzacji ---- klik

 

Jeśli tam będzie za mało, to w SZUKAJ-kę wpisujesz żądane wyrazenie i potem przegladasz listę wyświetlonych tematów i wybierasz ten, który zawiera twój problem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST

Przepraszam, że pisze tu a nie używam szukajki, ale nie mam już sił.

 

Sprawdziłem przez climatronic co i jak i wyszło 4F8, jak skasowałem, póki co nie wróciło.

 

Według Kodów Climatronica do Passata B5 3B, tych co są w drugim poście, to przy

- 14 mam tak, gdy nawiew na szyby 0, gdy na nogi 255, gdy AUTO 235.

- 34 mam jakąś wartość 39

- 36 mam wartość 218

 

Jeszcze, raz przepraszam, że idę na łatwizne, ale już nie ogarniam tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz model z 2003 roku, to masz nie 3B, tylko 3BG a tam jest więcej kanałów i nie każdy się pokrywa z listą z 3B.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek rozruszac silniczki klap w trybie diagnostycznym. Czytaj temat od poczatku. Bedziesz madrzejszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie, u mnie klima przestała działać podczas wyjazdu na urlop, dmuchawy działają, ale zimne powietrze niestety nie wjeje mimo ustawienia na LO.

 

Po samodiagnozie klimy brak błędów, wyszło 444 02 na wyłączonej oraz 444 00 na włączonej.

 

Zastanawiam się, iż może brakować czynnika, ale po włączeniu LO w środku klima nie chłodzi, jednak po otwarciu maski przewody od klimy są zmrożone.

 

Czy mimo, iż przewody są zmrożone może brakować czynnika i to jest powód iż klima nie działa wogóle?

 

Bo według mnie gdyby brakowało czynnika to przewody nie byłyby zamrożone?

 

Proszę o info czy dobrze to interpretuję?

 

Lub co może być przycyzną, iż klima nie chodzi w wyżej opisanym przypadku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super sprawa !!! Zaraz lece sprawdzić kod z usterki z climy :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przedstawię wam swój problem. klima nie chodziła, wentylator był zajechany ale zanim się tego dowiedziałem napełniłem klimę (razem z kontrolą szczelności) i chodziła chwilę lecz układ się zagrzał i rozłączyło - wentylator do wymiany, wymieniłem wentylator i okazało się, że czujnik ciśnienia też trzeba nowy założyć i tak też się stało, lecz zanim wymieniłem samochód stał 4 dni bez czujnika i czynnik prawdopodobnie tam zwiał (dziwne). założyłem nowy czujnik dzisiaj napełniłem klimę znowu razem z kontrolą szczelności i lipton - nie załącza się poprzez panel, lecz jeśli podam prąd na krótko do zielonej kostki od klimy obok płynu wspomagania wszystko pięknie chodzi, działa jak należy i chłodzi. sprawdziłem błędy na panelu i wyszedł błąd 318 - brak czynnika(?) wykasowałem ten błąd i przeprowadziłem kontrolę (obieg i econ + włączenie zapłonu) i wywaliło spowrotem błąd 318. znowu go usunąłem i jest 444 - brak błędów).

Co mam zrobić? Gdzie tkwi problem?

Edytowane przez michu93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

318 to nie tylko brak czynnika ale też zbyt wysokie ciśnienie w ukłądzie i wtedy działa zabezpieczenie sprężarki. Być może ten właśnie zaworek się zawiesił i wysyła ciągły sygnał do komputera klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co teraz zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzic ten zaworek zabezpieczajacy sprężarkę oraz przewody elektryczne - to na początek. No i odkręć z króćców ładowania nakrętki i naciśnij lekko śrubokrętem, czy poleci czynnik i czy będzie duze ciśnienie czy małe czy w ogóle nic nie bedzie? Może kijowo ci sprawdzili szczelność i czynnik znowu wyparował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja to sprawdzałem odrazu bo nabiciu klimy. czynnik jest na 100% a szczelność była sprawdzana na początku u jednego a dziś u drugiego mechanika. i o jaki zaworek zabezpieczający sprężarkę chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tego właśnie nie pamiętam, gdzie jest ten zaworek co wyrzuca nadmiar czynnika i czy to czasem nie jest F-129? Ale przypominajac sobie jego budowe, to raczej nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz wymienię jeszcze czujnik na poprzedni. może oby dwa są zacięte, tzn jeden był ale starszy czymś go przeczyścił że niby puścił.. sam nie wiem..

 

p.s. mam jeden czujnik na aucie drugi taki sam obok i trzeci ten sam ale z wiekszym gwintem też obok. po podpięciu obojętnie którego czujnika do kostki i wciśnięciu czujnika nie ma żadnej reakcji.. na żadnym czujniku. czyli to nie jest usterką..

czyli został ten zaworek o którym mówisz.. tylko gdzie go szukać.

Edytowane przez michu93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ja to sprawdzałem odrazu bo nabiciu klimy. czynnik jest na 100% a szczelność była sprawdzana na początku u jednego a dziś u drugiego mechanika. i o jaki zaworek zabezpieczający sprężarkę chodzi?
zerknij tu [ATTACH]34403[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności