aparts Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2009 Witam Opiszę mój przypadek bo może komuś pomóc. Od jakiegoś czasu w moim pasku było słychać dziwne buczenie dobiegające z prawego przedniego koła. Ujawniało się tylko przy skrętach kierownicą. Jako że pasek jeszcze na gwarancji podjechałem do ASO. Kazali auto zostawić. Po ok. 2 godz. zadzwonił kier.serwisu i poinformował mnie, że zgodnie z procedurą ELSA sprawdzili łozyska kół,przeguby napędowe, i jest wszystko ok. Ale pozostało jeszcze w instrukcji ELSA wymiana oleju w skrzyni biegów a jak to nie pomoże wymiana przekładni kierowniczej-mówi kierownik. I nie zgadniecie... sam kierownik był zdziwiony. Po wymianie oleju w skrzyni auto jak nowe. Ja byłem przekonany że to piasta przednia z łozyskiem. Popłynoł bym gdyby nie gwarancja. ASO Margo Sosnowiec. Pan Przemek, bardzo solidny pracownik. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarioMc Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2009 Witam, Czy buczenie było przy skręcie w lewo, czy w obydwu kierunkach. Mam ten sam przypadek, tylko buczenie jest przy skręcaniu w lewo. Czym szybciej się jedzie tym odgłos jest większy. Jazda na wprost cisza, lekki skręt kierownicy w lewo i buuuuuu. Pasek jeszcze na gwarancji, byłem już z tym w serwisie 3 razy. Sprawdzali wszystko tak jak u Ciebie i mówią że wszystko w porządku. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor28 Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2009 U mnie to buczenie oznaczało przegub do wymiany. Słychać było właśnie przy skrętach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graxxa Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2009 U mnie też słychać buczenie jak wchodzę w zakręt ciekawe czy wymiana oleju w skrzyni coś zmieni a swoją drogą jak często wymienia się olej w skrzyni:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2009 W skrzyni manualnej oleju się nie wymienia, wg serwisu VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syjan1212 Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2009 jak to nie? oczywiście że się wymienia nie wiem dokładnie po ilu 200kkm albo więcej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graxxa Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2009 To wymienia się czy nie a może tylko dolać wystarczy:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2009 Jak kolega napisał: wg serwisu VW się nie wymienia. Ale jak wymienisz to nie zaszkodzi - przy przebiegu ok 200kkm może ew. pomóc, a koszt znikomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aparts Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2009 (edytowane) Buczenie było i przy skręcie w prawo i w lewo. Jednak bardziej było słyszalne gdy skrecałem w lewo. Do dziś jest wszystko ok. Sam jestem zdziwiony że tak prozaiczna była przyczyna. ---------- Post added at 21:26 ---------- Previous post was at 21:23 ---------- Na pewno pomoże wymiana oleju. Tę procedurę nakazuje program serwisowy ELSA. Jeśli tego nie zrobili to być może albo się nie stosują do technologii albo ufają tylko swojemu doświadczeniu. Mnie pomógł serwis Magro Sosnowiec. Edytowane 16 Listopada 2009 przez aparts dla MarioMc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin26-M1 Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2010 Witam. Mam podobny problem ze stukaniem z przodu auta VW Passat 2.0 TDI,140 kmk,przebieg 190 tys. Stawiałem na przegub,ale jednak chyba się myliłem,po wjechaniu na kanał stukot dochodzi jakby z maglownicy(przekładni),przy skręcaniu kierownicą w lewo i w prawo nawet na postoju słychać metaliczny stukot. Więc proszę o radę zanim zabiore się za zakup i wymianę przekładni,czy wyżej opisana wymiana oleju może coś pomóc. Dzięki za szybką odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2010 witam mam podobny roblem, stukanie po lewej stronie auta przy zakrętach. Auto kupiłem w pażdzierniku 2009 po poczytaniu pozytywnych opinii na temat passata ze skrzynią DSG i owszem rewelacja, ale zaczynam wątpić w super technologie niemiecką. Po tym co tu czytam zaczynam myśleć że błędem było kupnotego auta, widze że wszyscy mają z nim problemy, a i koszty usunięcia usterek niemała. Obecnie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni może pomoże szukam tylko odpowiedniego ASO by zrobili to żetelnie mam swój orginalny olej i filtr mam nadzieje że pozwolą użyć własnego pozdrawiam. ps. może ktoś zacznie pisać jakieś pozytywy na temat b szóstki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2010 witam mam podobny roblem, stukanie po lewej stronie auta przy zakrętach. Auto kupiłem w pażdzierniku 2009 po poczytaniu pozytywnych opinii na temat passata ze skrzynią DSG i owszem rewelacja, ale zaczynam wątpić w super technologie niemiecką. Po tym co tu czytam zaczynam myśleć że błędem było kupnotego auta, widze że wszyscy mają z nim problemy, a i koszty usunięcia usterek niemała. Obecnie przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni może pomoże szukam tylko odpowiedniego ASO by zrobili to żetelnie mam swój orginalny olej i filtr mam nadzieje że pozwolą użyć własnego pozdrawiam. ps. może ktoś zacznie pisać jakieś pozytywy na temat b szóstki no niestety w twoim przypadku jest to przegub jak u kolegów wyzej a ASO nie wezmie odpowiedzialnosci za twoje czesci - czytaj nie wezmie ich do rak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgboczna Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2010 ASO nie wezmie odpowiedzialnosci za twoje czesci - czytaj nie wezmie ich do rak To chyba zależy od ASO bo ja ostatnio wymieniałem pompowtryskiwacz i dałem im swój (różnica w cenie bagatela 1400 zł) i nie mieli obiekcji.Zaznaczyli tylko na rachunku ,że dostarczony był przez klienta w oryginalnym opakowaniu. Co do stuków to obstawiam tak jak poprzednicy -przegub. Zobacz czy nie masz przerwanej ma(n)żety na półosi przy kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin26-M1 Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2010 Kochane i drogie ludziska ,Passat to porządna maszyna .Wiadomo każda zmiana konstrukcyjna i elektroniczna wiąże się z niedociągnięciami,tak samo np:jak zmiana systemu na kompie na nowy(xp>vista).My Polacy z reguły jesteśmy ludem narzekającym,a przecież nikt do niczego nas nie zmusza,a tym bardziej do zakupu takiego auta.Jeździlem w swoim życiu różnymi używanymi markami aut (fiat,alfa,toyota,audi,vw) i w każdym z nich była jakaś usterka,wada.Więc luz za nim kupisz poczytaj różne forum dotyczące opini danego auta ,a potem Twój wybór.I tak dosłownie przestanicie pitolić i biadolić tylko skupcie się na konkretach.Usunąc usterkę z pomocą użytkowninków lyb serwis i śmigać dalej ciesząć się zyciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia 2010 Marcin masz racje, kupiłem paska właśnie po przeczytaniu forów i opinii i taką decyzje podjąłem że kupiłem ale nogi mi się ugięły jak coś zaczęło pukać masz też racje że trzeba się skupić nad tym by naprawić i śmigać dalej, tylko powiedzcie mi który serwis jest godny polecenia, mieszkam w Kole niedaleko Konina a tamtejszy serwis niem zabardzo dobrej opinii pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martin26-M1 Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2010 Pierwsze co trzeba zrobić to ustalić co puka,czy przegub,czy przekładnia a moze jakaś poduszka.A potem można usterkę usunąć w dobrym warsztacie mechanicznym,lub samemu jeżeli mamy odpowiedni sprzęt i zaplecze. W moim przypadku we wtorek chyba podjadę do serwisu aby zlokalizować usterkę.Jeżeli okaże się że to przekładnia to na allegro nowa przekładnia od 1000 się już kupi ,bo w serwisie krzykneli 40000.I razem z kumplem wymienimy. Jeżeli ktoś będzie potrzebował instrukcji wymiany maglownicy mogę później wstawić opis.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Moro Zgłoś #17 Napisano 3 Stycznia 2010 (edytowane) To wymienia się czy nie a może tylko dolać wystarczy:638: W zwykłej się dolewa ,w dsg wymiana powinna być co 60 tyś A stuki przy skręcie wynikają z uszkodzenia przegubu wewnętrznego z lewej lub z prawej strony lub też pękniętej osłony tegoż ustrojstwa Edytowane 3 Stycznia 2010 przez Moro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2010 no i panowie mieliście racje guma na przegubie trzasła, wymiana przgubu zewnętrzenego. Autko oddałem dziś na serwis wymienili mi olej, nie mieli żadnego problemu że mam swoj olej i filtr. Koszt wymiany 340, natomiast przegub to już ból 807 plus robocizna 250 niestety ale ważne że na jutro będzie gotowy. Dzięki za pomoc, pomału nabieram doświadczenia w VW, porzednio miałem kilkanaście aut, ostatnio scenic 2004r i o ile będę mogł będę służył radą z nabywanego doświadzczenia pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2010 (edytowane) No to nieźle skasowali , ja wymieniałem ostatnia przegub plus osłonę i za wszystko zapłaciłem 600zł (oczywiście nie w ASO ) , a 350 płacę za wymianę z olejem i filtrem . Edytowane 4 Stycznia 2010 przez Trokadero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tombara_kolo Zgłoś #20 Napisano 4 Stycznia 2010 Mariusz to żeś mi teraz poleciał haha. Chyba założe nowy temat o zamiennikach części tańszych ale w miare rónie dobrych pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach