Skocz do zawartości
aparts

buczenie w przednim kole przy skręcie

Rekomendowane odpowiedzi

Uff :) Problem rozwiazany - wymienilem wczoraj drugie lozysko i odglosy ucichly. W aucie panuje nareszcie bloga cisza. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie powod był banalny, miałem straszna rozbieżność przednich kół, po ustawieniu cisza

 

u mnie było dokładnie to samo, po ustawieniu geometrii cisza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni biegów !! Nastała wreszcie cisza......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja najpierw powymieniałem przednie łożyska a potem poczytałem na forum... Na szczęscie cisza po wymianie oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój passek ma 247.000km i raczej olej w skrzyni był nie wymieniany.

Też lekko szumi przyskrętach(myślałem że to od wspomagania). wymienię olej w ciągu 2 tyg i dam znać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lekko szumi to nie to. Jeśli jest problem z olejem to słychać jakby przesierające się gumowe coś, lub jakby koło ocierało o nadkokole... to nie szumi. To wyje, i to tylko przy mocniejszym skręcie na początku w lewo, po jakimś czasie również w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeczytałem temat od początku do końca ( u mnie to samo buczy pasek B7 2.0TDI 105kkm). W sprawie buczenia wszystko wyjaśniono:

1. wiadomo, że jest problem z manualna skrzynia biegów

2. wymiana oleju to jakieś 10-15kkm spokoju

3. ilość oleju do wymiany: 2,2-2,4l ori lub tanszy Fusch lub Febi

4. rozwiązaniem problemu najprawdopodobniej jak u kolegi Mike2 jest wymiana mechanizmu w skrzyni, pytanie na ile km będzie spokój

 

TERAZ SPECJALNIE DRUKOWANYMI, BO IRUTUJĄCE SĄ TE SAME PYTANIA CO STRONĘ: JAKI OLEJ?, ILE WCHODZI?, CZY POMOŻE WYMIANA? ITP.

TEMAT JEST JEDNOZNACZNY BUCZENIE !!! NIE TYRKANIE STUKANIE ITP.

 

Trzeba czytać temat od pierwszej do ostatniej strony.

Może admin by podwiesił temat, taką streszczoną odpowiedź odnośnie problemu buczenia w paskach. Ew. jak ktoś ma nagranie dźwięku to podpiąć pod temat. (dźwięk mogę nagrać nie mam za bardzo gdzie wrzucić)

Edytowane przez wrhz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pasek B7 2.0TDI 105kkm

Po pierwsze, zmień opis auta w profilu, bo masz napisane B7, 140KM, 2000 rok :wmorde

 

SPECJALNIE DRUKOWANYMI BO IRUTUJĄCE SĄ PYTANIA

Po drugie, jeszcze bardziej irytujące niż wspomniane pytania, jest pisanie bez znaków interpunkcyjnych, dużych liter, "jednym ciągiem" itp. Trzy razy musiałem to przeczytać, żeby spróbować się domyśleć o co Ci chodzi.

Edytuj z łaski swojej ten post, bo oczy łzawią od czytania :idiota:

 

EDIT: Dzięki wrhz - o niebo lepiej

:kciuki

Edytowane przez Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. ilość oleju do wymiany: 2,2-2,4l ori lub tanszy Fusch lub Febi

 

Czyżby nikt nie wymieniał na Motul?

Zabieram się z zamiarem wymiany oleju i zastanawiam się nad Motulem? Czy ktoś stosował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniony na febi 21829 passat b7 2012 2,0 tdi , skrzynia buczała a jak ! biegi też wchodziły tak sobie ,przebieg auta 133 tyś. po wymianie jest ok cisza nic nie buczy , olej zlany był w takim stanie ze lepiej nie pisać ,wymiana zalecana (gadałem z gościem który pracuje w aso vw) nie rzadziej niż 60 tyś km. nie ruszajcie mechanizmu różnicowego bo to nic nie da te skrzynie tak mają i koniec a pitolenie ze zaraz się rozpadnie nie ma nic z rzeczywistością . do skrzyni wchodzi 2,6 litra , olej jest i musi być żółty (taki jest febi)

wymiana prosta jak drut jest korek spustowy i wlewowy , nie trzeba nic przechylać auta ani żadnej kombinacji , u mnie jest skrzynia o oznaczeniu NFU ale to nie powinno mieć znaczenia , pozdrawiam wymieniajcie olej będzie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze wątek podskoczył wyżej na głównej stronie to przy okazji zajrzałem... Przeczytałem od początku... No i też muszę wymienić ten olej. Dziwiło mnie od jakiegoś czasu to buczenie przy nawracaniu ale myślałem że tak ma być, w sumie nie jest to głośne i da się znieść ale jest słyszalne przez wszystkich. Przebieg 64tys. Za 3 tys mam wymianę oleju w silniku to i w skrzyni wymienię. Dam znać czy pomogło choć czuję już teraz i po opisach że pomoże. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

jak sprawdzić przednie łożyska z skrzynią DSG, podnoszę na lewarku przód samochodu przełączam skrzynię w pozycję N po przełączeniu koła ciężko się kręcą tak jak by były dalej sprzęgnięte z skrzynią biegów, jak zrobić aby kręciły się bez oporów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby kręciły się łatwo to niewiele da się sprawdzić kręcąc nimi rękami. Chyba że byłyby już totalnie zużyte. Sprawdź czy nie ma luzów poprzecznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

luzów poprzecznych brak :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam

jak jadę to wydaje mi się że tak jakby szumiało z przodu (samochód na oponach zimowych przywieziony na dniach z Niemiec)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja doszedłem że to na 100 łozyska po tym że kręcąc w prawo chuczenie wzrastało a w lewo malało, poza tym ewidentnie było słychać chuczenie w lewym przodzie, wymieniłem to łożysko i było już znacznie ciszej, do szczęścia brakowało jeszcze drugiego łożyska, po tyg wymieniłem jeszcze prawe i cicho-sza (mi padły po wymianie amorów z przodu, przejechałem jakieś 2tys km i padły obie sztuki, mechanik twierdzie że odkrecenie i ponowne je dojeb.... dało im rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożyska mają to do siebie, że huczą coraz mocniej w miarę zwiększania prędkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to chyba u mnie szumią oponki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja doszedłem że to na 100 łozyska po tym że kręcąc w prawo chuczenie wzrastało a w lewo malało, poza tym ewidentnie było słychać chuczenie w lewym przodzie, wymieniłem to łożysko i było już znacznie ciszej, do szczęścia brakowało jeszcze drugiego łożyska, po tyg wymieniłem jeszcze prawe i cicho-sza (mi padły po wymianie amorów z przodu, przejechałem jakieś 2tys km i padły obie sztuki, mechanik twierdzie że odkrecenie i ponowne je dojeb.... dało im rade

 

Jakie są koszty wymiany łożysk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożyska kupowałem FAG po 255zl za szt. A wymiana to żadna filozofia,robiłem to sam, ok 40min na kolo. Potrzebny klucz 24 do łożyska, chyba 13 do odkrecenia zacisku i trzech śrub sworznia by zwalić wahacz na dół i torx do odkrecenia czterech śrub mocowania lozyska

Wszystkie sruby są nowe w komplecie z lozyskiem

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Czytałem ten wątek kilka razy i wiem że sporo osób ma taki problem, a rozwiązania nikt do tej pory nie opisał.

Od jakiegoś czasu zmagałem się z problemem terkotania w prawym przednim kole przy enrgicznym skręcie w lewo, dźwięk przypomina tarcie opony o nadkole lub, jak to ktoś wcześniej napisał włożenie tekturki w szprychy roweru.Przy jeździe na wprost, ruszaniu skręcie w prawo problemu nie było. Zacząłem od wymiany prawego przegubu zewnętrznego co było najbardziej prawdopodobną przyczyną, tym bardziej że była uszkodzona osłona, brak efektów, wymieniłem prawą przednią piastę, brak efektów. Załamany doszedłem do wniosku że pewnie sypnął się mechanizm różnicowy skrzyni biegów, na szczęście najpierw sprawdziłem stan oleju, i ten okazał się czyściutki, wykluczyłem więc usterkę skrzyni.

Postanowiłem więc po kolei demontować wszystkie podzespoły z prawej strony auta i sprawdzać je pod kątem wydawania takich dźwięków. I tak doszedłem do silnika, po zdemontowaniu prawej poduszki, zauważyłem dziwne wgłębienie w gumie. I TO BYŁO TO!!! Po dokładnym przeanalizowaniu uszkodzenia stwierdziłem że poduszka była niesymetrycznie przykręcona względem silnika i w momencie dociążenia przy skręcie w lewo zaczynała wydawać ten terkoczący dźwięk. Wywaliłem 500 stów na przeub i piastę, a okazało się że jakiś matoł źle przykręcił poduchę. Mam nadzieje że post okaże się komuś pomocny. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności