Skocz do zawartości
kazrze

Drze mi pasek rozrządu-przyczyna?????

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem passata b4 jakiś rok temu

1.9TD 75KM 1996r

standardowo jak na nowo nabyte auto wziołem sie za wymiane płynów filtrów oraz rozrządu

przy wymianie zauważyłem że jest postrzępiony od strony osłony

przyrównując do nowego paska był węższy o jakieś 3-4mm

pomyślałem może że to wina napinacza i wymieniłem

przez jakiś czas doglądałem czy nie sciera sie ten nowy i nic

po jakiś 3 miesiącach zaglądam znowu a tam znowu zaczyna drzeć pasek

jest troszke postrzepiony od strony osłony

co może być tego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejm koło zębate z wału korbowego i sprawdź czy czop wału nie jest wyrobiony

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał monter - ścina klin - dodatkowo koło pasowe by się gibało

lub masz zgiętą szpilkę napinacza

lub trze obudowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz dociągnięty w prawo czy w lewo?

Ja obstawiam że coś z kołem wałka, spycha pasek na zewnątrz i wtedy pasek przyciera o napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem .okazalo sie ze lozysko na walku posrednim do wymiany.zdemontuj pasek rozrzadu i zobacz czy jest wyczuwalny luz na walku posrednim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sasiad miał identyczna sytuacje w golfie 3 1.9 tdi 3 paski rozrzadu mu scieło (oczywiscie nie do konca) za kazdym razem inny fachura zakładał i wkoncu okazało sie ze auto było udezone i pompa wtryskowa była krzywo w stosunku do rozrzadu i scinała pasek podłozyli podkładki i spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja to mam szukałem kół na szrotach ale wszystkie były takie pokiereszowane też mi pasek szarpie z jednej strony trzeba częściej do niego zaglądać ja na razie dałem sobie spokój jak będzie gorzej to trzeba będzie coś robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz takze, czy to nie kolo zebate na pompie wtryskowej powoduje zmiane konta przy napieciu paska rozrzadu, ja tak mialem. pasek mi scielo w obudowe i prawie zerwalo. na szczescie skonczylo sie tylko na wymianie paska rozrzadu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

częstą przyczyną jest luz na pompie,a także po wymianie głowicy brak zgrania wałka rozrządu z resztą kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności