Skocz do zawartości
Gość simo

Sprzęgło bierze wysoko.Czy sie reguluje?

Rekomendowane odpowiedzi

A u mnie było tak:

sprzęgło łapało na samej górze i do tego pedał ciężko chodził.Nie ślizgało się , no może od wielkiego dzwonu jak miał 90 stopni C. na 2 i czasami 3 biegu jak dostał w podłogę to na sekundę obroty rosły (uślizganie) ale dosłownie na sekundę.

Wymieniłem sprzęgło kpt.bez 2masa i jak ręką odjoł. Łapie przy podłodze,chodzi tak że palcem można wcisnąć.

Tarcza zrównała się z nitami tylko czekać aż stanie.

Rada dla kierowników: Nie czekać do ostatniej chwili bo z doświadczenia wiem że w paskach po prostu odmawia posłuszeństwa od tak.

Zdarza się że bez oznak ślizgania .Wrzucasz bieg i.....NOTHING. Lawta ......

A że ciężko chodzi pedał to zazwyczaj koszyczek w docisku już wytarty i na bank to nie wina płynu hamulcowego.

Tyle łodemnie . POZDRO 600-Szerokości.

Edytowane przez yaro666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże mi ktoś z tym problemem:

 

Cześć dołącze sie do tematu bo niemoge jeszcze swojego założyć, problem wyglada tak: w maju sprzęgło zaczeło mi brać coraz wyzej a ze jest hydrauliczne to nic niepodciagne, noto jeździłem do lipca i w lipcu brało tak wysoko ze postanowiłem zmienić, kupiłem nowe sachsa i wszytsko fanie ładnie zaczeło brać w połowie i odrazu od mechanika pojechałem w bieszczady ( około 250km w jedną) w drodze powrotnej odczułem ze sprzęgło jakby troszke wyzej zaczeło brać ale myślałem ze to normalne bo tak mówił mechanik, ale zrobiłem juz na nowym sprzęgle jakies 4/6 tysiecy km i znowu bierze pod sam koniec i z każdym tysiacem km jest coraz gorzej, mechanik mi mówi ze tak ma być ale bierze naprawde bardzo wysyko, od momentu kiedy zklei napęd to jets kilka milimetów do puszczenia pedału, niby sie nieślizga bo przy energicznym ruszeniu przekręci kołem i zadnego ślizgania nieczuje ale jeżdzenie z tak działającym sprzegłem niejest zbyt komfortowe bo ma sie wrażenie jakby sie zaraz miało zacząć ślizgać, jak myślicie tak ma być? czy to moze wina wysprzęglika albo czegoś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam juz 3-ciego passata b5 ,jeden był w benzynie a dwa kolejne w tdi i w każdym z nich sprzęgło brało przy samej górze,z tego co wiem to ten typ tak ma,po wymianie na nowe jakiś czas bierze w połowie lub niżej a po jakimś czasie wraca i bierze od samej góry ,pamiętam nawet w pasku b3 1.8 benzyna miałem tak samo ,poprostu trzeba sie przyzwyczaić i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wymianie na nowe jakiś czas bierze w połowie lub niżej a po jakimś czasie wraca i bierze od samej góry

potwierdzam... tak jest i trzeba z tym żyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie za pomoc a tek jeszcze dodam ze stare sprzęgło u mnie prawie rok jeździło w połowie a nowe po 250 km juz odczułem ze sie troszke podniosło a po 1000/2000 to juz przy samej górze i wrażenie mam jakby sie cały czas podnosiło

 

Edit: dziś pojawiły sie nowe fakty a mianowicie jak na skrzyżowaniu na 1 ruszałem to auto zaczeło ruszać ale obroty poszły troche za wysoko i po chwili autem szarpnęło i obroty spady i to chyb a sie sprzęgło uślizgneło. Gadałem o tym z mechanikiem i on mówi ze moze to być wysprzęglik ponieważ przy zmianie sprzęgła niebył wymienainy, i teraz pytania do was czy ten wysprzęglik można wymienić bez ściagania skrzyni i czy wogóle on może być przyczyną tego że sprzęgło bierze tak wysoko ? i czy w takiej sytuacji tarcze sprzęgłą też trzeba by było zmienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś duży błąd nie wymieniając wysprzęglika, on jest częścią sprzęgła i należy wymieniać cały komplet, czy da rade go wymienić u ciebie bez zrzucania skrzyni tego nie wiem, u mnie się nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gadałem o tym z mechanikiem i on mówi ze moze to być wysprzęglik ponieważ przy zmianie sprzęgła niebył wymienainy

Co ma wysprzęglik do wymiany sprzęgła tego nie rozumiem. Możesz spróbować wymienić płyn/odpowietrzyć układ.

Kolego marecki3575 wysprzęglik jest przecież w B5 na zewnątrz skrzyni i w każdej chwili można go wymienić w razie awarii, a nie przy każdej wymianie sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się dlatego że on nie jest przecież wieczny, (koszt jego żaden, w porównaniu ze sprzęgłem) wielu dobrych mechaników radzi jego wymianę razem ze sprzęgłem ponieważ mieli mnóstwo takich przypadków że po wymianie samego sprzęgła po paru miesiącach padały wysprzęgliki, ja u siebie jeszcze nie zaglądałem i nie wymiałem sprzęgła a powiedzieli mi że dojście jest tragiczne dlatego lepiej jak się zrzuci a jeszcze lepiej przy okazji zmiany sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też sprzęgło bierze wysoko,wymieniłem cały komplet sprzęgła wraz z dociskiem,przez pewien czas brało gdzieś od połowy ,teraz bierze wysoko.Myslę że tak już mają paski i nic z tym nie zrobimy,kwestia przyzwyczajenia się i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam problem taki sam wymieniłem cały komplet czyli sprzęgło , docisk , łożysko oporowe, koło dwumasowe wszystko firmy Sasch. Wymieniłem w passacie B5fl 1.8t 3B3 AWT powód przebieg 240 000 km brało wysoko i szarpanie przy ruszaniu. Po wymianie bierze tak samo wysoko jak brało , wibracje przechodzące na nadwozie i dudnienie silnika przy wchodzeniu na obroty tak od 1000 do 2200. Najbardziej odczuwalne na 2000 obrotów na postoju i w czasie jazdy. Nie mam pojęcia co to jest żałuje ,że to wymieniałem. Może ktoś podpowie co to jest czy to wina dwumasu , dlaczego sprzęgło tak wysoko bierze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynie sie chyba zrzuci bo musze tez wymienić krzyzaka bo strasznie wyrobiony i czasem biegi ciężko znaleźć ( i takie pytanko, pojedjdzie mi ten mechanizm od b5 1.9 tdi?) jeśli to ślizganie sie będize powtarzać przy ruszaniu to faktycznie będe musiał zacząć działać żeby tarczy mi niezdarło :/. ale to sprzęgło niebierze poprostu wysoko bo jeziłem fl kolegi i jemu bierze wysoko a mi to juz masakrycznie bo czasem nieczuje momentu w którym sprzęgło sklei napęd. układ odpowietrzałem na starym sprzęgle i na nowym, a płyn hydrauliczny prawie cały przy odpowietrzaniu starego sprzęgł i przy okazji wymiany klocków. czyli wysprzęglik może być przyczyną takeigo problemu? bo szkoda mi płacić 200 zł za samą robote gdy to nic niepomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowiem dla potomnych , można kupić pompę sprzegla do passata która posiada regulację,  najtańsza firmy hart 105zl pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności