Skocz do zawartości
tatanka

Nie trzyma obrotów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukiwałem forum odnośnie interesującego mnie tematu. Znalazłem wiele wypowiedzi, ale nurtuje mnie jedna rzecz. Po odpięciu aku i ponownym podłaczeniu w Passku zginęły wolne obroty. Odpalał normalnie, silnik się kręcił, ale po przegazowaniu auto gasnęło. Teraz już nawet odpalić nie chcę, muszę mu trzymać lekko gaz bo pada. Silnik jest 1,8 zagazowany. Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów. Czytam posty i nie mam pojęcia co z nim zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz zdejmij klemę, poczekaj a potem uruchom i czekaj aż się nagrzeje. Zginęły wolne obroty po zresetowałeś kompa, daj się mu ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko przejechałem już ok. 300 km i nie ustawił się komp. Nie jestem pewien, ale w Pasacie chyba inaczej resetuje się kompa, acz kłócił się nie bedę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zginęły wolne obroty po zresetowałeś kompa, daj się mu ustawić.

Odłączałem już akumulator parę razy i nigdy mi przez to nie zginęły wolne obroty.

Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów.

Przy zimnym silniku możliwe ...(powinien dostać wzbogaconą mieszankę, a nie dostaje.)

Sprawdź oporność czujnika - znajdziesz w WKŁ. (na zimnym silniku ok.2,5-5,5k, na gorącym 200-350)

Albo silniczek krokowy - też masz tam opisaną procedurę sprawdzenia - oporności.

Edytowane przez kdjk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że może zgłupiał bo nie był zagrzany na wolnych obrotach i tylko w tym sensie piszę o powtórnym resecie.

 

Nie jestem pewien, ale w Pasacie chyba inaczej resetuje się kompa, acz kłócił się nie bedę.

2E inaczej się resetuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2E inaczej się resetuje.
małe OT jak sie resetuje??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
małe OT jak sie resetuje??

 

Z tego co pamiętam do odłączając czujnik od temp. cieczy, ale nie wiem czy dobrze pamiętam.

Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów

 

Próbowałeś odpalić auto na odpiętym czujniku :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pamiętam do odłączając czujnik od temp. cieczy, ale nie wiem czy dobrze pamiętam.

 

B. dobrze pamiętasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na odpiętym czujniku temp. cieczy bez zmian. Kolega, mechanik, co nie znaczy z się zna, zasugerował mi awarię sondy L. Z ciekawości zmierzyłem ją dzisiaj i na ciepłym silniku podaje napięcie 0,75 V, a na wyższych obrotach spada poniżej zera. Z tego co pamietam to napięcie powinno być powyżej 1 - 1,2 V. Czy ktoś kto się zna na elektronice może sie wypowiedzieć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności