tatanka Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2009 Witam. Przeszukiwałem forum odnośnie interesującego mnie tematu. Znalazłem wiele wypowiedzi, ale nurtuje mnie jedna rzecz. Po odpięciu aku i ponownym podłaczeniu w Passku zginęły wolne obroty. Odpalał normalnie, silnik się kręcił, ale po przegazowaniu auto gasnęło. Teraz już nawet odpalić nie chcę, muszę mu trzymać lekko gaz bo pada. Silnik jest 1,8 zagazowany. Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów. Czytam posty i nie mam pojęcia co z nim zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2009 Jeszcze raz zdejmij klemę, poczekaj a potem uruchom i czekaj aż się nagrzeje. Zginęły wolne obroty po zresetowałeś kompa, daj się mu ustawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2009 No tak, tylko przejechałem już ok. 300 km i nie ustawił się komp. Nie jestem pewien, ale w Pasacie chyba inaczej resetuje się kompa, acz kłócił się nie bedę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Zginęły wolne obroty po zresetowałeś kompa, daj się mu ustawić. Odłączałem już akumulator parę razy i nigdy mi przez to nie zginęły wolne obroty. Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów. Przy zimnym silniku możliwe ...(powinien dostać wzbogaconą mieszankę, a nie dostaje.) Sprawdź oporność czujnika - znajdziesz w WKŁ. (na zimnym silniku ok.2,5-5,5k, na gorącym 200-350) Albo silniczek krokowy - też masz tam opisaną procedurę sprawdzenia - oporności. Edytowane 2 Listopada 2009 przez kdjk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2009 Chodzi mi o to że może zgłupiał bo nie był zagrzany na wolnych obrotach i tylko w tym sensie piszę o powtórnym resecie. Nie jestem pewien, ale w Pasacie chyba inaczej resetuje się kompa, acz kłócił się nie bedę. 2E inaczej się resetuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2009 2E inaczej się resetuje. małe OT jak sie resetuje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2009 małe OT jak sie resetuje?? Z tego co pamiętam do odłączając czujnik od temp. cieczy, ale nie wiem czy dobrze pamiętam. Czy możliwe jest, że uszkodził się czujnik temperatury cieczy i podaje błędne info do kompa przez co silnik nie trzyma obrotów Próbowałeś odpalić auto na odpiętym czujniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2009 Z tego co pamiętam do odłączając czujnik od temp. cieczy, ale nie wiem czy dobrze pamiętam. B. dobrze pamiętasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatanka Zgłoś #9 Napisano 5 Listopada 2009 Na odpiętym czujniku temp. cieczy bez zmian. Kolega, mechanik, co nie znaczy z się zna, zasugerował mi awarię sondy L. Z ciekawości zmierzyłem ją dzisiaj i na ciepłym silniku podaje napięcie 0,75 V, a na wyższych obrotach spada poniżej zera. Z tego co pamietam to napięcie powinno być powyżej 1 - 1,2 V. Czy ktoś kto się zna na elektronice może sie wypowiedzieć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach