Skocz do zawartości
RADEK

utrata mocy i "syk" powietrza

Rekomendowane odpowiedzi

Łoj było o tym tyle na forum, że głowa pęka.... wystarczy użyć wyszukiwarki.

Sprawdźcie sobie wszystkie węże gumowe i łączniki ich czy nie macie w nich żadnych dziur...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk założony nowy,

 

pytanie czy trzeba kasować błędy vagiem ? po założeniu nowego węża bo na pewno jakiś błąd jest

Edytowane przez Daniel-VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd będzie w kompie, ale w jeździe nie odczujesz żadnej różnicy przed skasowaniem i po skasowaniu błędu.

Jeżeli auto jedzie dobrze - wszystko jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawie rozwiązane przez volkswagena. jakoś tam czujniczek sobie wystaje i podczas pracy diesla sobie przeciera ów przewód.

 

trochę kleju gumy i opaski metalowe rozwiązują problem. a najlepiej zabrać się od spodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie powodem "syku" był dziurawy wąż i pęknięty intrcooler

teraz jest cacy i nic błędów nie musiałem kasować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej u mnie też było słychać dźwięk zasysanego powietrza w kabinie, byłem przekonany że winny jest wąż pomiędzy turbiną a metalową rurą za zderzakiem, tym bardziej że wąż przy turbinie był trochę "spocony" - a wcześniej tak nie było. Ostatnio dołączyło do tego syczenie powietrza słyszalne w okolicach zbiorniczka płynu chłodniczego, a tydzień temu zapalił się "check" i VAG pokazał błąd 17544-system zbyt ubogi. Co się okazało, uszkodzony był przewód gumowy wychodzący z kolektora ssącego o nr 06B 133 783 BC (koszt w ASO 40PLN), miał trzy podłużne pęknięcia o dł. ok. 2 cm każde.

Reasumując, syczenie nie zawsze musi być spowodowane wężami od turbiny czy intercoolera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam problem podobny do opisywanego w poprzednich postach. Otóż niedawno Passek zaczął niesamowicie kopcić na czarno, towarzyszył temu syk zasysanego powietrza po prawej stronie auta oraz nastąpił nieznaczny spadek mocy. Po sprawdzeniu, VAG pokazał brak doładowania turbiny, tak jakby auto było bez turbo.

Przyczyną był pęknięty wąż łączący intercooler z turbiną, tzw. "s-ka" (8D0145828L). Po wymianie automatycznie syk powietrza ustąpił, kopcenie prawie zanikło, dawna moc wróciła jednak czarny dym pojawia się jeszcze tylko na wysokich obrotach po znacznym dodawaniu gazu. Nie jest on tak duży jak było to wcześniej.

Tutaj moje pytanie dlaczego kopcenie nie ustąpiło całkowicie a może coś jeszcze sprawdzić. Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem. Proszę o poradę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam tez problem z dymieniem na czarno, rury od turbiny od filtra powietrza do turbo oraz rura od turbo do tej plastikowej pod pasem przednim w kształcie litery S wygladają na cale gdzie szukac dalej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jak wygląda IC czy nie jest uszkodzony ;) Gdyby się okazało że jest coś trafiony to nowy na allegro 200zł ;) Ostatnio sam wymieniałem bo mój się rozsadził ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czarny dym pojawia się jeszcze tylko na wysokich obrotach po znacznym dodawaniu gazu. Nie jest on tak duży jak było to wcześniej.

 

Czarny dym to bogata mieszanka. Podejrzyj co MAP i MAF odczytuje a jak na kompie parametry są ok to wtryski daj do sprawdzenia/regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz jak wygląda IC czy nie jest uszkodzony
a jak go najlepiej jest sprawdzic ?

 

 

a mozliwe jest ze wezyki podcisnienia sa np pekniete ?? lub spruchniale ??

Edytowane przez Buniek85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sla1971

Panowie u mnie to samo tylko nie widac pekniec na zadnym wezu.Kolega podlaczal WAG-a i pokazuje takie bledy:

 

19561.

17564.

17552.

17569.:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak go najlepiej jest sprawdzic ?

 

 

a mozliwe jest ze wezyki podcisnienia sa np pekniete ?? lub spruchniale ??

 

Buniek niech ktoś dodaje gazu i słuchaj czy nie syczy właśnie tam powietrze jeśli z tych okolic syczy tzn ze IC do wywalenia :) Jeśli chodzi o wężyki to jest też takie prawdopodobieństwo ale wtedy syk nie był by zbyt duży...

 

Panowie u mnie to samo tylko nie widac pekniec na zadnym wezu.Kolega podlaczal WAG-a i pokazuje takie bledy:

 

19561.

17564.

17552.

17569.

 

Sławek POLSKI VAG prawdę Ci powie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Buniek niech ktoś dodaje gazu i słuchaj czy nie syczy właśnie tam powietrze jeśli z tych okolic syczy tzn ze IC do wywalenia Jeśli chodzi o wężyki to jest też takie prawdopodobieństwo ale wtedy syk nie był by zbyt duży...
dzis sprawdzalem niby nic nie slychac,przy dodawaniu gazu waz od ic robi sie twardy czyli niby okej ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam trzeba sprawdzić ten ostatni krótki przewód gumowy ja tak miałem (temperatura i olej zrobiły swoje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzis sprawdzalem niby nic nie slychac,przy dodawaniu gazu waz od ic robi sie twardy czyli niby okej ??
No tak.. powinny się robić twarde tzn ze jeśli powietrze gdzieś ucieka to w nie wielkim stopniu gdyż ciśnienie nadal jest... Powiedz mi czy nie zrobiłeś tak że osłonę silnika mocowałeś na dodatkowe wkręty z przodu?? Używałeś tylko oryginalnych miejsc do wkręcania?? gdzie słychać to uciekające powietrze ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie słychać to uciekające powietrze ??

syczenie słychać po prawej stronie siedząc w aucie
Powiedz mi czy nie zrobiłeś tak że osłonę silnika mocowałeś na dodatkowe wkręty z przodu?? Używałeś tylko oryginalnych miejsc do wkręcania??
niestety nie mam dolnej osłony silnika, kupiłem auto już bez niej ale myślę o założeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Looknij na gruszkę od turbo w jakim jest stanie ;D Możliwe że to ona jest uwalona... Jeśli chodzi o osłonę jak będziesz ją mocował to z przodu w oryginalnych miejscach a nie dodatkowo na wkręty ;) Ja chciałem zrobić zbyt dobrze i wkręciłem się w rurę od IC :debil:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eśli chodzi o osłonę jak będziesz ją mocował to z przodu w oryginalnych miejscach a nie dodatkowo na wkręty Ja chciałem zrobić zbyt dobrze i wkręciłem się w rurę od IC

hehhehe no pojechałeś :P
Looknij na gruszkę od turbo w jakim jest stanie
a jak ja sprawdzic ??

 

a moze zawor egr syczeć ?? może go wyczyscić i sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności