MarcinHela Zgłoś #21 Napisano 4 Listopada 2009 generalnie nie przyśpieszałem gwałtownie raczej powoli do 2 tys i następny bieg, a prędkości to do 110 km. Strasznie wkurw... mnie ten syk, a że nie wiedziałem co to jest to tez nie chciałem szaleć bo bałem się że turbo się wali bo syczy jak cholera a mocy nie ma. Dzisiaj kupiłem ten wąż 140 pln org w serwisie i jak tylko czas pozwoli to szybka wymiana i można latać dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariush Zgłoś #22 Napisano 4 Listopada 2009 Mialem to samo. Powod-peknieta gumowa zlaczka nad turbina. Wymiana-banalnie prosta. Koszt- ja musialem kupic to w Belgi-orginal 27€. Efekt-niepokojace objawy ustaly! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #23 Napisano 9 Listopada 2009 Witam Wszystkich, przyłączam się do tematu gdyż mam bardzo podobne objawy. Mój pasek to 1,9TDI 2003rok przebieg 180tyś. Jeżdże nim w trasy Monachium->Opole i z powrotem prawie co tydzień. W piątek gdy wróciłem do Polski usłyszałem dziwne syczenie i przypominało mi to jakby włączony climatronic na odpowietrzanie szyb i od razu pomyślałem że musiały mi gdzieś pójść siłowniki odpowiedzialne za dopływ powietrza w odpowiednich miejscach w samochodzie i się tym nie przejmowałem gdyż myślałem że zrobie to kiedyś przy okazji gdy będę mieć więcej czasu. Wczoraj gdy ruszyłem w trasę powrotną do Niemiec zauważyłem że samochód na niskich biegach przy rozpędzaniu czasami szarpie - tak jakby czasami miał przerwy w dopływie paliwa, w tym samym czasie zorientowałem się że ten dziwny "syk" jest zależny od tego jak nacisnę gaz i silnik zaczyna się rozpędzać (a więc zostaje obciążony), troszke mi mina zbledła ale nie miałem wyboru musiałem jechać dalej - auto miało normalną moc i spalanie, jedynie ten denerwujący syk... w pewnym momencie syk ustał lecz w tym samym czasie auto straciło swą moc a spalanie silnika (według komputera) na 6 biegu miało max 6,9l\100km nawet przy prędkości ok 140km\h która była górną granicą - szybciej szło tylko z górki, z kolei pod górkę prędkość spadała nawet do 80km\h i gdy zrzucałem na niższe biegi nie robiło to rzadnej odczuwalnej różnicy prócz spalania - przy prędkości ok 80km\h samochód spalał następujące dawki oleju na poszczególnych biegach następująco: - 6bieg - ok 6,9l/100km - 5bieg - ok 8,5l/100km - 4bieg - ok 11l/100km Wiedząc już że to coś z turbiną pomyślałem że może coś nie tak mam z komputerem który o ile się nie mylę steruje pracą turbiny i powinien ją włączyć przy ok 1800obr/min (tak kiedyś zauwazyłem na niskich biegach przy rozpędzaniu) i zwyczajnie wyłączyłem przy okazji postoju silnik oraz wyjąłem kluczyk ze stacyjki i znów zapaliłem silnik i gdy ruszyłem znów dalej zauważyłem że turbina ruszyła lecz znów słychać ten syk... Później zauważyłem że turbina się sama wyłącza (spadek mocy, brak syczenia oraz spalanie w trakcie rozpędzania na 5 i 6 biegu mieściło się w 9l/100km) tak jakby komputer to robił specjalnie dla bezpieczeństwa silnika. W końcu dojechałem do Monachium przy tak słabym silniku bez turbiny (w sumie można chyba rzec 1,9D) i nie wiem co dalej, dlatego moje pytanie brzmi: Czy mogę tak ruszyć w trasę do Polski by tam mój stały mechanik to zobaczył i naprawił czy lepiej zapłacić w Niemczech kilkakrotnie i naprawić to przed trasą??????? Czy mogą to być również wspomniane przez was węże???? A może mam całą turbinę do wymiany??? Wrrr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merios16 Zgłoś #24 Napisano 9 Listopada 2009 Witam od pewnego czasu mój passat zacząl się robić mulasty. pdłączyłem go pod VAG-a i pokazuje tylko błąd 575- Ciśnienie w przewodzie dolotowym/różnice doregulowania obejrzałem wszystkie i przewody i wężyki od zaworków i wydają mi się dobre bez jakiśkolwiek pęknieć. może mi ktoś podpowiedzieć co jeszcze może być przyczną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #25 Napisano 10 Listopada 2009 Witam od pewnego czasu mój passat zacząl się robić mulasty. pdłączyłem go pod VAG-a i pokazuje tylko błąd 575- Ciśnienie w przewodzie dolotowym/różnice doregulowania obejrzałem wszystkie i przewody i wężyki od zaworków i wydają mi się dobre bez jakiśkolwiek pęknieć. może mi ktoś podpowiedzieć co jeszcze może być przyczną. Przede wszystkim zly dzial. Tu piszemy o B5 i FL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majki77 Zgłoś #26 Napisano 13 Listopada 2009 Ja wymieniłem dzisiaj -wąż ciśnieniowy -świece zapłonowe - filtr powietrza -filtr paliwa -czujnik halla I NIC DALEJ MUŁOWATY JAKI BYŁ TAKI JEST ---------- Post added at 20:23 ---------- Previous post was at 20:21 ---------- - i przepływomierz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
speedy_tczew Zgłoś #27 Napisano 30 Listopada 2009 Czy mogę tak ruszyć w trasę do Polski by tam mój stały mechanik to zobaczył i naprawił czy lepiej zapłacić w Niemczech kilkakrotnie i naprawić to przed trasą??????? Czy mogą to być również wspomniane przez was węże???? A może mam całą turbinę do wymiany??? Wrrr kolego nie musisz wymieniać turbawki!!! no chyba że jest kaput ja mam to samo, wymieniłem turbinę (miała luzy wzdłużny i poprzeczny i zablokowane sterowanie zmienną geometrią i dlatego wymieniłem - broń boże nie regenerujcie) a syki dalej są słyszalne. więc przyczyną są w/w węże lub pęknięty intercooler. w środę będzie to badane przez mechanika to o efektach poinformuję. jak chcesz to jedź do Niemiec ale na pewno będziesz się irytował, a mechaniory w Polsce powinny sobie poradzić pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #28 Napisano 2 Grudnia 2009 U mnie też słychać szum powietrza od strony schowka, auto gorzej przyspiesza. Wczoraj wyczaiłem jeszcze, że wąż gumowy pomiędzy turbiną a metalową rurą idącą do intercoolera jest wilgotny od oleju z piachem. Czy jest to powód do niepokoju o turbinę? W przeciągu przejechanych 8 tys. km od wymiany oleju, dolałem go jakieś 150 ml. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony_w Zgłoś #29 Napisano 2 Grudnia 2009 U mnie też słychać szum powietrza od strony schowka, auto gorzej przyspiesza. Wczoraj wyczaiłem jeszcze, że wąż gumowy pomiędzy turbiną a metalową rurą idącą do intercoolera jest wilgotny od oleju z piachem. Czy jest to powód do niepokoju o turbinę? W przeciągu przejechanych 8 tys. km od wymiany oleju, dolałem go jakieś 150 ml. Wygląda na to że masz ten przewód przeciety (najczęściej pęka pod opaską zaciskową choć u mnie walnął centraknie na środku). Objawy: mułowaty, syk powietrza i "Batory" z wydechu. Koszt w ASO ok 100 PLN. Można niby dobrać inny ale musi taki przewód spełniac kilka warunków:odporność na olej, wysokociśnieniowy itd - więcej w TYM wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikeghost Zgłoś #30 Napisano 2 Grudnia 2009 Zastanawiam się czy ten olej nie przedostaje się do intercoolera i nie zapycha go lub nie wchodzi do kolektora ssącego? Na razie nie dymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
speedy_tczew Zgłoś #31 Napisano 6 Grudnia 2009 jeśli chodzi o "syk" u mnie to został wyeliminowany jakaś opaska łącząca była trochę przesunięta względem starego miejsca (było widać na wężu) dali na stare miejsce i cacy. nie słychać. co prawda jeszcze nie jest ta moc co powinna i czasami włącza się tryb awaryjny więc podejrzewam że jeszcze jest gdzieś dziurka. będą szukać, ale musicie dokładnie posprawdzać węże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 6 Grudnia 2009 a zawór EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zidan4eg Zgłoś #33 Napisano 7 Grudnia 2009 Do zaciskania Get out of DMRV dyszy do turbiny, kupić filtr paliwa Gazele (średnica 80 mm) kilka węży i wszystkich. Włóż kartę (filtr top.) w probówce, drugi koniec węża w części opon, daje ciśnienia. Foto tutaj - http://images.yandex.ru/search?p=0&site=www.passat-b5.ru&text=%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0&spsite=www.passat-b5.ru&img_url=www.passat-b5.ru%2FphpBB2%2Falbum_pic.php%3Fpic_id%3D9582&rpt=simage - u mne tak! Bardzo często na silniki do roku 2004 - Otwór znajduje się w interkule od zi do tego w czasie drgań to ociera plastiku zderzaka głośnik - musimy usunąć intercooler - uszczelnienie go i odgryza kawałek plastiku pęseta z zderzaka, że nie grind chłodnicy o strukturze plastra miodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek85 Zgłoś #34 Napisano 15 Grudnia 2009 miałem ten sam problem i dzięki temu tematowi problem rozwiązany-wąż od turbiny do intercoolera:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasier86 Zgłoś #35 Napisano 15 Grudnia 2009 Przepraszam że się wtrącam ale mam podobny objaw tylko w 1.8t i u mnie jest dziwne buczenie z prawej strony kiedy powoli przyśpieszam albo kiedy jest większy opór np.większa górka.Trwa to jakieś 5 sekund i cichnie na postoju oczywiście tego nie ma.Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezare Zgłoś #36 Napisano 23 Grudnia 2009 DLA POTOMNOŚCI : SYK - : miałem od strony kierowcy - jakby z pod deski rozdzielczej Objawy dodatkowe : szarpanie przy 2 tys obrotów bardzo delikatne - dało się przegazować wyzej i juz byłe lepiej ale syk większy przyczyna : "intercooler wybubało" ( org mechanika text - widzialem ten IC potem - poszedł na spawie. Mechanik KATEGORYCZNIE zabronił jeżdżenia takim autem - a w trasę to już wogóle miałem zapomnieć - przyczyna ? TURBO - jak nie ma odpowiedniego Ciśnienia - turbo się bedzie kręcić aż go uzyska - mozna zajechać turbinę w bardz szybkim tępie - następnie pompując nic sie złego nie stanie poza przeciażeniem turba - ale jak zassa .... to juz ze wszystkimi syfami jakie tylko mogą wpaść. wymieniłem IC + doloty i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel-VW Zgłoś #37 Napisano 23 Grudnia 2009 witam Mam dokładnie ten sam problem co kolega Radek tylko u mnie nie ma szarpanie i nie zwracałem uwagi czy kopci. Pytanie czy idzie wymienić ten wąż bez kanału (woda mi nachodzi a pompa popsuta). Jaki koszt tego węża? jak by ktoś z etki podał symbole i zdjęcia wszystkich węży byłbym wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość STANISŁAW1948 Zgłoś #38 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam, chcialbym Was podpytac, mam podobne problemy, ale bez syczenia i dymu. Nagle samochod stracil moc, wymienialem sprzeglo, filtr paliwa i filtr powietrza w warsztacie. Odebralem samochod i ruszylem w trase i tu zaskoczenie - nie ma przyspieszenia, nie moge sie sie rozpedzic powyzej 120 km/h. Silnik poprostu nie wchodzi na obroty. Prosze pomozcie, co moze byc? Pozdrawiam, Stanislaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #39 Napisano 25 Grudnia 2009 Sprawdź przewody ciśnieniowe przy zaworze N75. Czasem podczas "grzebania" przy filtrze powietrza potrafią sie rozłączyć.Miałem tak wczoraj ale słyszalem "syk" i wiedziałem że to to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcio14 Zgłoś #40 Napisano 25 Grudnia 2009 Witam, Passat jak w opisie, podczas przyspieszania syk ale taki jak przy napelniajacych sie kaloryferach:) raczej dymi jak nie dymi czy ktos ma jakies zdjecie albo opis obrazkowy ( jak dla dzieci do lat 5 ) bo nie mam zupelnie pomyslu gdzie zaczac:D ten intercooler to zeby naprawic to trzeba wymienic czy da sie uszczelnic wlasno(cudzo)recznie? a jesli chodzi o weze, wezyki, rurki, rureczki, zlaczki, klamerki *to ktore trzeba dotknac, wymacac, podotykac tudziez wypiescic? aby dowiedziec sie co je boli? Dziekuje bardzo za wszelkie porady i zycze Wesolych Swiat (powinienem na poczatku ). *niepotrzebne skreslic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach