Skocz do zawartości
brysio76

Brak mocy. Czy to turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

hmm, napisałeś że moc wraca po przejechaniu dość krótkiego dystansu.. z ciekawości więc zapytam - sprawdzał ktoś kompresje na cylindrach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie sprawdzał, ponieważ każdy obstawia coś z elektroniką (jakiś czujnik czy coś) ponieważ dzieje się to nie zawsze i co dziwne jest to, że jak objaw występuje to np jadę gdzieś, stanę na poboczu, zgaszę silnik uruchomię ponownie i znowu brak mocy... Wydaje mi się, że gdyby występował brak kompresji to na zimnym tylko powinny się dziać takie cyrki:/, oczywiście mogę się mylić.

Zauważyłem jeszcze teraz gdy temp spadła do 4stopni, że ma problem z rozruchem... kręci 2,3 obroty zalewa go paliwem i odpala z chmurką(ewidentnie ropa).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

bawiąc się wczoraj podglądem vcds zauważyłem dziwną przypadłość zawór EGR zamyka się jakby na wyrost... chyba, że to błąd VCDS-A (tolerancja), zrobiłem loga statycznego z tej przypadłości:

http://vaglog.pl/log_190665.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Owszem b6, jednak po zamieszczeniu tematu w odpowiednim miejscu admin go usunął, twierdząc, że jest pełno takich tematów, ja znalazłem jeden(ten. Co prawda nie w moim dziale ale podobny, cóż wola admina...).

Na pewno coś znajdziesz tylko wpisz odpowiednio w szukajkę : Brak mocy , tryb awaryjny . I tam kontynuuj problem z samochodem , takich lub podobnych tematów jest pełno :ok: , wystarczy dobrze poszukać .

 

Komputer...owszem, pytanie dlaczego?

Ja osobiście zastanawiam się nad przepływomierzem lub wiązkę zasilania pompo wtryskiwaczy, jednak nie wiem czy dobrze celuję, a nie chciałbym wyrzucać pieniędzy:/

Drogą eliminacji ERG i turbo , wężyki masz ok , więc niedomaganie może jeszcze być po stronie przepływomierza , N75 , lub też pompki . Jak miałeś robiony rozrząd , kąt trzeba zsynchronizować .

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

owszem jest jeden temat w b5fl dotyczący notlaufta oraz trybu awaryjnego...u mnie tryb awaryjny nie występuje. To tak brzmi choćby hamulce i silnik były "podobnym" tematem... w końcu mają coś wspólnego;)

 

Co do EGR na próbę go odłączyłem(zarówno przewód podciśnienia jak i wtyczkę czujnika), niestety efekt ten sam.

Do rozrządu mam jeszcze jakieś 40tyś, ale również pozwoliłem sobie go sprawdzić i synchronizacja wychodzi idealnie. Pompki sprawdzane przeze mnie jak i mechanika wychodzi, że pracują dobrze, już sam nie wiem gdzie szukać przyczyn, błędów żadnych nie wyświetla co jest bardzo dziwne, no ale w końcu to szmelc vagen. Ręce opadają 3 miesiące walki z autem i efekt jest jaki był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam problem z moim paskiem 1.9 TDI 130 koni 2003r. Otóż samochód w dniu dzisiejszym pracował normalnie aż w pewnym momencie zaczęło spod maski dobiegać terkotanie , auto zaczęło tracić moc (jechał max. 70 ) i z rury zaczął lecieć czarny dym. Ponadto gasł silnik. Po odstawieniu auta do domu i sprawdzeniu oleju okazało się że wszystko jest w porządku oleju nie ubyło. Auto odpalilam i z ryry wydobywał się niebieskawy dym ( do tej pory taki był zauważalny). Czy jesteście mi w stanie powiedzieć co to może być? czy to turbina czy wtryski? z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
owszem jest jeden temat w b5fl dotyczący notlaufta oraz trybu awaryjnego...u mnie tryb awaryjny nie występuje.

Tych tematów jest od groma ;)

To tak brzmi choćby hamulce i silnik były "podobnym" tematem... w końcu mają coś wspólnego

Zasady są proste jeśli niedomagania występują w danym modelu passata , szukamy takich lub podobnych tematów na forum , można się również podpiąć pod podobny temat i tam kontynuować dalej :ok:. Teraz na logikę nie malujemy postów gdzie popadnie bo to podobny wątek , za chwilę będzie niezły bigos i będziemy szukać rozwiązań usterek passata B6 w dziale passata B3 itd.. i odwrotnie . To tak jak w warsztacie , jak masz porządek to wszystko jest pod ręką , jak go nie masz to się w@#$%^asz i wszystkiego szukasz .

Pozdr

ps. Jeszcze jedno być może poprzedni właściciel Twojego auta coś zamieszał i porzeźbił , ale to już wróżenie ;) ,dobry mechanik znajdzie bolączkę . Dalej już kontynuuj w dziale passata B5 , tutaj temat nadaję się do posprzątania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem porzyczyłem auto koledze i od tamtej pory na 5-biegu najszybciej jadę 100km/h przed była to torpeda,przyśpieszenie było a teraz nawet policja mnie dogoni hehe/Może filtr paliwa bo jeszcze nie wymieniałem czy może coś ze sprzęgłem/pozdrawiam i dzięki///

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,mam problem z mocą w moim aucie tzn. do prędkości 130 km/h wszystko jest ok, ale od tych 130 to już nic nie idzie zrobić pedał gazu w ogóle nie reaguje i wygląda jak by to był max. tego samochodu,podpowie ktoś czy można samemu jakoś zaradzić ewentualnie gdzie szukać przyczyny?z góry dzięki za podpowiedzi. A autko to Passat b5 97r. 1.9 tdi 90km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A autko to Passat b5 97r. 1.9 tdi 90km.
A to jest temat o passacie b6 :wmorde. Popytaj w dziale b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem ten problem, brak mocy jak by turbo nie dzialalo... krecil do okolo 3-3,5tys obrotow nie wiecej.... jak sie cos nagle zalaczylo po przejechaniu pewnego dystancu to bylo pozniej ok... rozwiazanie to czujnik MAP. taki smieszny wkrecony plastikowy czujnik doladowaniu turbiny na rurze doprowadzajacej doladowane cisnienie do silnika, rura jest na dole silnika od przodu, tam tez jest czujnik.... od dolu mozna go zobaczyc bez problemu, od gory trzeba wiedziec gdzie spojzec, ale tez monza go dostrzec... w niektorych silnikach (chyba tych CR) problem pojawial sie rowniez z czujnikiem temperatury doladowania spalin (gdzies w okolicach turbo)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam passata b5 1.9 TDI gdy silnik jest zimny i jade pod górkę ( samochód ma obciązenie ) po chwili traci moc i jest bardzo słaby . Po ponownym rozruchu silnika wszystko jest ok . Jak jest ciepły to nie ma tego problemu . Po podłączeniu do programu nie wykazuje błedów .

Słyszałem że może to być coś z turbina nie wiem czyszczenie wystarczy czy to coś innego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam passata b5 fl 1.9 tdi avf 131 km.Samochod jest osłabiony tzn brak mu mocy(słabo idzie) Możecie coś poradzić co to może być..? Również zwiększyło się spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam passata b5 fl 1.9 tdi avf 131 km.Samochod jest osłabiony tzn brak mu mocy(słabo idzie) Możecie coś poradzić co to może być..? Również zwiększyło się spalanie

 

Może cegły w bagażniku :lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję konsultacji, problem - jak w temacie wątku - spadek mocy.

Passat B6 140KM CR 2008 r. Wcześniej użytkował go kolega z firmy (70-80% przebiegu miasto), zakupiłem dla żony (wolała go niż 1.9TDI 105KM przełom 2007/2008 który użytkowałem - bo bardziej dynamiczny, bo ksenony i... doświetlanie zakrętów - takie tam...). Aktualnie - od roku - proporcje rozkładają się 20% miasto, 80% trasa. Od czasu do czasu nim - 140KM, przejechałem się, ostatnio wsiadam i mam odczucie, że odczuwalnie słabiej przyśpiesza. Pytam się żony czy zauważyła to... oczywiście padła odpowiedź: nie.

 

Teraz konkrety:

1. Słabiej przyśpiesza do ok. 2400 rpm (czyli w zakresie gdzie ma wspomagać turbina), potem znacznie lepiej, może i zbliża się do "oryginału"...

2. Trasa, próba "dociśnięcia", przepalenia PDF (nie było błędów od niego) - nie przyniosło efektów

3. Przegląd przewodów ciśnieniowych - wszystko ok

4. Podczas jazdy standardowej (żona do pracy) wyświetliła się jej lampka świec żarowych, twierdzi, że nagłej straty mocy nie zauważyła. Po odpaleniu autka po pracy - lampka wygaszona.

5. Podpięcie pod kompa (zaprzyjaźniony mechanik, jednak stwierdził , że nie jest w stanie rzetelnie pomóc) - "stary" błąd "przeładowania", reset błędu

6. Testy z jazdy z logami dynamicznymi - w załączeniu.

7. Obserwacja zakresu ruchu sztangi "gruszki" - oceniam na 11-14 mm (tutaj chyba pies pogrzebany). Aby wyeliminować wpływ/usterki elektroniki - podpięcie ręcznej pompki podciśnienia i obserwacje - analogicznie 11-14 mm.

8. Na postoju maksymalnie dochodzi do 3000 rpm (ale podczas ruchu V>15-20km, na biegu jałowym już praktycznie do końca - więc to chyba poprawne działanie zabezpieczenia jeżeli takowe istnieje - nie mam porównania, nie wiem jak było/jest w 1.9 czy tym 2.0 wcześniej było).

9. Kilka dni temu podczas jazdy (żona) zapaliła się lampka świec i auto przeszło w tryb awaryjny silnika, po ponownym, natychmiastowym uruchomieniu - poprawna praca (tj. bez trybu awaryjnego ale przymulona).

 

W świetle powyższego - stawiam na zapieczenie kierownicy turbiny. Potem - EGR, ewentualnie nagar na czujniku - chociaż wskazy się zmieniają. Dlatego zamierzam zlecić (niech każdy robi to na czym zna się najlepiej) czyszczenie turbiny. Jednak jako inżynier lubię znać powody ewentualnych usterek i sposób ich usunięcia, brak wiedzy - nawet tej książkowej czy wynikającej z informacji od osób mających doświadczenia, najzwyczajniej mnie męczy, tak mam i już ;)

 

Na logach zauważyłem znaczne różnice ciśnień - pomiędzy zadanym a rzeczywistym, szczególnie w dolnych zakresach prędkości obrotowej, czyli w których turbina zwłaszcza powinna pomagać/pracować.

 

Dlatego proszę o opinie/porady. Będę zobowiązany za podpowiedzi.

Z góry dziękuję.

 

Export z VCDSa ver. 12.12.3 do pliku csv:

<br /> http://voila.pl/index.php?f=1811841.CSV

http://voila.pl/index.php?f=1811843.CSV

 

Tutaj będzie bardziej czytelnie:

http://vaglog.pl/log_205218.html

Edytowane przez arteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam się zmagam z podobną przypadłością więc postaram się pomóc. Zanim dasz turbinę do czyszczenia warto sprawdzić czy gruszka podciśnieniowa jest na 100% szczelna zadać podciśnienie i sprawdzić czy sztanga dochodzi do ogranicznika turbiny (czyli max zejście w dół). Możesz to również sprawdzić na odpalonym silniku w vag-u na kanale 120 ostatnia kolumna powinna mieć wartość 0,76V na zgaszonym ok 3,3-3,6V. W ten sposób można sprawdzić kierownice (ich ruch). Sprawdziłbym również zaworek N75 sterujący turbiną czy jest ok. Można jeszcze prócz przewodów podciśnieniowych sprawdzić czy w dolocie nie ma nieszczelności.

U mnie temat na razie zostawiłem w spokoju sytuacja trochę się poprawiła po wymianie filtrów powietrza i paliwa faktem jest że miałem mniejsze różnice ciśnienia zadane i aktualnego na turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie był walnięty czujnik MAP (czujnik ciśnienia doładowania). miałem objaw taki, że raz na jakiś czas zapalała się kontrolka świec i obroty kręciły max do 3000 na jałowym, a przyspieszanie to była już jakaś masakra. Uczucie takie jak by w ogóle turbo zostało odłłączone. Jak zakontaktowało to było ok. Problem pojawiał się w zimne dni. Po wymianie czujnika mam spokój :) Może tu leży problem... Warto też sprawdzić czujnik temperatury ciśnienia dołądowania (chyba tak się nazywa ? , gdzieś podobno przy turbinie). U mnie w PD tego nie ma, ale jak szukałem rozwiązania mojego problemu, to oprócz czujnika MAP leciał czujnik przy turbo (w CR raczej jest).

Edytowane przez thomeck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu:

na kanale 120:

3,65V na samym zapłonie

3,03V na zapalonym

2,89V minimalna wartość jaką udało się osiągnąć bawiąc się pedałem przyśpieszenia na biegu jałowym.

 

Dobrze obstawiam, że jednak zapieczona kierownica?

 

Ponadto 1 błąd gdy wszedł silnik w tryb awaryjny (po ponownym uruchomieniu ruszył poprawnie):

000665 - regulacja ciśnienia doładowania

P0299-000 - przekroczona granica regulacji - sporadyczny

obroty silnika 2622 rpm

prędkość: 90 km/h

obciążenie: 58,4%

Ciśnienie rzecz: 2172,6 bar

Ciśnienie rzecz: 1774,8 bar

Lambda: 93,1%

Lambda: 38,7%

Edytowane przez arteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego arteq błąd P0299 i 3,03V w kanale 120 przy zapalonym silniku to wygląda na uszkodzoną gruszkę , a dokładnie nieszczelna membrana. Podciśnienie próbuje wypchnąć sztangę, ale nie daje rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestię. Osobiście waham się pomiędzy 2 opcjami:

1. zapieczona kierownica (mój faworyt) - dobra gruszka i tak nie da rady popchnąć

2. uszkodzona gruszka - w tym przypadku ręcznie podawaliśmy podciśnienie i chodziła dokładnie w takim samym zakresie.

 

Rozpięcie sztangi wyjaśni sprawę: sztanga będzie lekko chodziła = gruszka, sztanga trudna do ruszenia w całym zakresie = zapieczenie kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności