max_dara Zgłoś #21 Napisano 22 Kwietnia 2016 Koledzy podpowie ktoś gdzie dokładnie jest wtyczka od czujnika wałka rozrządu w b7 ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Srokol Zgłoś #22 Napisano 4 Sierpnia 2016 witam posiadam VW Passata z 2007 roku 2.0 TDI 170 KM PD i mam problem taki ze podczas jazdy mocno szarpie autem a czasem nawet zgaśnie.Na początku nie bylo wogóle błędu wpisanego w komputerze po kilku dniach jazdy wskoczyl błąd ( czujnika polożenia wałka rozrządu ) od razu zamówiłem nowy i został on wymieniony, niestety usterka nie mineła nadal autem szarpie błędu żadnego nie było(czujnik wymieniony 01.08.2016) dzis ponownie wpisało błąd czujnika wałka rozrządu heh nie mam już sił co dalej wymieniać może ktoś z Was miał podobny problem to prosił bym o podzieleniem sie wszystkimi radami opis błędu: 012296-Czujnik położenia wałka rozrządu(G40) P3008 - 006 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100001 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 2 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 266939 km Wskażnik czasu: 0 Data: 2016.08.04 Czas: 14:37:52 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 2048/min Moment obrotowy: 152,0 Nm Prędkość: 0.0 km/h Kąt skrętu:36.71* Kąt: 0.0* (bez jednostek): 1.0 Kąt skrętu: -16.49* prosze o jaką kolwiek pomoc co dalej szukać w aucie dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nesepaczi Zgłoś #23 Napisano 30 Stycznia 2017 (edytowane) Błąd czujnika wałka rozrządu G40, wczytajcie się w opis błędu ale w języku angielskim. Jeżeli "niewiarygodny" lub "poza tolerancją" oznacza to, że sygnał z czujnika jest tylko w złym momencie. Porąbała się synchronizacja rozrządu. Przez to np. silnik na zimno odpala, a jak się rozgrzeje to nie chce zapalić. Pasek rozrzadu się po chwili pracy silnika uelastycznił i rozrząd spóźnia się o pewien kąt, na tyle, że wszystko wyszło poza tolerancję i nie odpala. Trzeba ustawić rozrzad. Tak się dzieje w silnikach z PD bo wałek wydechowy ma większy opór. Koło rozrządu przestawia się pod wpływem oporów wałka na fasolkach regulacyjnych. Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu na znakach. Na kole pasowym wału jest szczerbinka i strzałka na obudowie metalowej paska, na górze. Zasłania je podłużnica trzeba od dołu zdjąć plastikowy trójkąt pod zderzakiem, lusterko na teleskopie i latarka. Na górze w kołach rozrzadu są otwory do blokowania sworzniami, otwory też dobrze widać lusterkiem. Błąd czujnika to nie czujnik. Co innego "brak sygnału z czujnika" - - - - - aktualizacja - - - - - Właśnie przerobiłem ten problem, samochód nie odpalał jak się rozgrzał. Na zimno OK. Najgorsze jest to, że byłem z tym w serwisie. Odczytali bład czujnika (wałka G40), powiedzieli, że trzeba wymienić czujnik oraz rozpiąć rozrząd. 1000 zł, 400-czujnik 600-robota. Pomyślałem, że aż taki głupi nie jestem. Kupiłem czujnik zamiennik Delphi 105 zł, wymieniłem bez zdejmowania rozrządu, silnik wogóle nie odpalił. Kupiłem originalny nowy taki jak był 160zł. Silnik nie odpalił. Opadły mi ręce i zacząłem szukać i myśleć. No i zrobiłem. Najgorsze, że w serwisie mogli to poprawić dwoma kluczami 13 i 18. Ale mieli to w dupie, chcieli 1000 zł wyciągnąć. Nowy czujnik w serwisie ma inny numer niż ten co był oryginalnie, oryginalny 160, nowy ori po zmianach ponad 400zł. Numer znajduje się na kablu pod peszlem bliżej czujnika. Edytowane 30 Stycznia 2017 przez Nesepaczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moonracker Zgłoś #24 Napisano 4 Maja 2017 U mnie jest następujący błąd (wartości bardzo podobne jak w błędzie usera lysy389) pojawia się wyłącznie kiedy silnik jest zimny : 000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 3 Reset counter: 255 Mileage: 251714 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 07:46:00 Freeze Frame: RPM: 2254 /min Speed: 35.0 km/h Load: 51.0 % Voltage: 14.52 V Idle Stabilization: -6.3°KW RPM: 1106 /min (no units): 48.0 Czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Czujnik G28 - został wymieniony. Czy to jest problem z ustawieniem rozrządu - wymieniałem go około 23tys km temu (czas 2,5 roku) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #25 Napisano 4 Maja 2017 Ten błąd jest spowodowany złym ustawieniem kąta synchronizacji. Dla CBAB to jest zakres -6+6 stopni. Ustawienie na fasolkach załatwi sprawę definitywnie. Czujnik niepotrzebnie wymieniłeś. Optymalna wartość to -0,6 stopnia na wolnych obrotach. Wtedy pod obciążeniem jest idealnie 0. Jak znam życie to zdarzało ci się że auto czasem odpalało i od razu gasło z zapaloną kontrolką świec i gongiem, a po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Moonracker Zgłoś #26 Napisano 5 Maja 2017 bardzo dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach