Skocz do zawartości
Lcf

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy podpowie ktoś gdzie dokładnie jest wtyczka od czujnika wałka rozrządu w b7 ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

posiadam VW Passata z 2007 roku 2.0 TDI 170 KM PD i mam problem taki ze podczas jazdy mocno szarpie autem a czasem nawet zgaśnie.Na początku nie bylo wogóle błędu wpisanego w komputerze po kilku dniach jazdy wskoczyl błąd ( czujnika polożenia wałka rozrządu ) od razu zamówiłem nowy i został on wymieniony, niestety usterka nie mineła nadal autem szarpie błędu żadnego nie było(czujnik wymieniony 01.08.2016) dzis ponownie wpisało błąd czujnika wałka rozrządu heh nie mam już sił co dalej wymieniać może ktoś z Was miał podobny problem to prosił bym o podzieleniem sie wszystkimi radami

 

opis błędu:

 

012296-Czujnik położenia wałka rozrządu(G40)

P3008 - 006 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 40

Przebieg: 266939 km

Wskażnik czasu: 0

Data: 2016.08.04

Czas: 14:37:52

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 2048/min

Moment obrotowy: 152,0 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Kąt skrętu:36.71*

Kąt: 0.0*

(bez jednostek): 1.0

Kąt skrętu: -16.49*

 

prosze o jaką kolwiek pomoc co dalej szukać w aucie

dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd czujnika wałka rozrządu G40, wczytajcie się w opis błędu ale w języku angielskim. Jeżeli "niewiarygodny" lub "poza tolerancją" oznacza to, że sygnał z czujnika jest tylko w złym momencie. Porąbała się synchronizacja rozrządu. Przez to np. silnik na zimno odpala, a jak się rozgrzeje to nie chce zapalić. Pasek rozrzadu się po chwili pracy silnika uelastycznił i rozrząd spóźnia się o pewien kąt, na tyle, że wszystko wyszło poza tolerancję i nie odpala. Trzeba ustawić rozrzad. Tak się dzieje w silnikach z PD bo wałek wydechowy ma większy opór. Koło rozrządu przestawia się pod wpływem oporów wałka na fasolkach regulacyjnych. Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu na znakach. Na kole pasowym wału jest szczerbinka i strzałka na obudowie metalowej paska, na górze. Zasłania je podłużnica trzeba od dołu zdjąć plastikowy trójkąt pod zderzakiem, lusterko na teleskopie i latarka. Na górze w kołach rozrzadu są otwory do blokowania sworzniami, otwory też dobrze widać lusterkiem.

Błąd czujnika to nie czujnik. Co innego "brak sygnału z czujnika"

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Właśnie przerobiłem ten problem, samochód nie odpalał jak się rozgrzał. Na zimno OK.

Najgorsze jest to, że byłem z tym w serwisie. Odczytali bład czujnika (wałka G40), powiedzieli, że trzeba wymienić czujnik oraz rozpiąć rozrząd. 1000 zł, 400-czujnik 600-robota. Pomyślałem, że aż taki głupi nie jestem. Kupiłem czujnik zamiennik Delphi 105 zł, wymieniłem bez zdejmowania rozrządu, silnik wogóle nie odpalił. Kupiłem originalny nowy taki jak był 160zł. Silnik nie odpalił. Opadły mi ręce i zacząłem szukać i myśleć. No i zrobiłem. Najgorsze, że w serwisie mogli to poprawić dwoma kluczami 13 i 18. Ale mieli to w dupie, chcieli 1000 zł wyciągnąć. Nowy czujnik w serwisie ma inny numer niż ten co był oryginalnie, oryginalny 160, nowy ori po zmianach ponad 400zł.

Numer znajduje się na kablu pod peszlem bliżej czujnika.

Edytowane przez Nesepaczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest następujący błąd (wartości bardzo podobne jak w błędzie usera lysy389) pojawia się wyłącznie kiedy silnik jest zimny :

000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 3

Reset counter: 255

Mileage: 251714 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 07:46:00

Freeze Frame:

RPM: 2254 /min

Speed: 35.0 km/h

Load: 51.0 %

Voltage: 14.52 V

Idle Stabilization: -6.3°KW

RPM: 1106 /min

(no units): 48.0

 

Czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

 

Czujnik G28 - został wymieniony.

 

Czy to jest problem z ustawieniem rozrządu - wymieniałem go około 23tys km temu (czas 2,5 roku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd jest spowodowany złym ustawieniem kąta synchronizacji. Dla CBAB to jest zakres -6+6 stopni. Ustawienie na fasolkach załatwi sprawę definitywnie. Czujnik niepotrzebnie wymieniłeś. Optymalna wartość to -0,6 stopnia na wolnych obrotach. Wtedy pod obciążeniem jest idealnie 0.

Jak znam życie to zdarzało ci się że auto czasem odpalało i od razu gasło z zapaloną kontrolką świec i gongiem, a po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności