Jump to content
Lcf

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008

    Takie oto bledy pojawiaja mi sie w moim aucie (Passat B6 2.0 TDI 140KM BKP)

    Podpowiedzcie prosze jak zdiagnozowac ten zawor i czujnik ?

    Z gory dzieki

     

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak

    Nr seryjny SW: 03G 906 018 FG HW: 03G 906 018 FG

    Komponent: R4 2.0l PPD1.5 G 0907

    Kodowanie: 0000072

    Kod serwisu: WSC 05314

     

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem

    P1496 - 006 - Zwarcie z plusem

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 01010001

    Priorytet błędu: 1

    Częstość błędu: 2

    Wew.licznik błędów: 40

    Przebieg: 89159 km

    Wskaźnik czasu: 0

    Data: 2009.02.27

    Czas: 00:15:33

     

    Ramka zamrożona:

    Obroty silnika: 0 /min

    Moment obrotowy: 152.0 Nm

    Prędkość: 0.0 km/h

    0.00 %

    Napięcie: 11.07 V

    Ilość powietrza/Obr.: 953.8 mg/suw

    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

     

    012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją

    P3008 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 00010001

    Priorytet błędu: 0

    Częstość błędu: 1

    Wew.licznik błędów: 40

    Przebieg: 89159 km

    Wskaźnik czasu: 0

    Data: 2009.02.27

    Czas: 00:15:46

     

    Ramka zamrożona:

    Obroty silnika: 160 /min

    Moment obrotowy: 152.0 Nm

    Prędkość: 0.0 km/h

    Kąt skrętu kier.: -47.95°

    Kąt: 0.0 °

    (bez jednostek): 1.0

    Kąt skrętu kier.: -12.73°

     

    Kody gotowości: B/D

    Edited by Lcf

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    zawor nie ciezko zlokalizowac.szukasz chlodnicy powietrza do egr i wezykami dotrzesz do zaworka.zmierz opornosc i tyle.(zwykla cewka).jesli chodzi o czujnik walka to najpierw zasilanie i mase na czujniku a pozniej sygnal oscyloskopem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008

    OK, a jaka opornosc powienien miec ten zaworek, bo z lokalizacja nie ma problemu.

    Co do czujnika polozenia walka, to troche kiepska sprawa, bo jego lokalizacja jest fatalna, trzeba zdjac rozrzad zeby sie dostac do niego ;/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    do wtyczki jest dostep ok.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008

    Cholewa, o ile sie nie myle, to ten czujnik jest pod kolkem rozrzadu jeszcze pod osblona rozrzadu, wiec jak mowisz mozna sie latwo dostac do tej wtyczki, bo ja juz planowalem rozrzad sciagac :)

    Nie wiem czy ma to jakies znaczenie, ale jak podlacze VAGa i wykasuje bledy, to pozniej przy kolejnym skanowaniu pojawia sie tylko blad 005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem P1496 - 006 - Zwarcie z plusem a ten z czujnikiem polozenia walka rozrzadu pojawia sie dopiero jak zakrece rozrusznikiem i probuje odpalic auto, to pozniej jak skanuje bledy to juz sa te 2 bledy, ktore podalem na samym poczatku.

     

    P.S.

    mozesz dac na siebie jakies namiary, GG, Skype, kom na priv oczywiscie.

    Edited by Lcf

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008

    A czy moze orientujecie sie, na ktore piny w kompie sterujacym praca silnika wchodzi sygnal z tych czujnikow ? Moze dysponujecie takim opisem pinow kompa do 2.0tdi ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2007

    00833 P0341 cz.-G40 ( położenie wałka rozrządu )

    08213 P2015 - czujnik położenia kolektora ssącego

    Po dwukrotnym wykasowaniu błędów ponownie występują.......

    Od czego zacząć.....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    od lokalizacji ich i sprawdzenia złącz i potem ewentualnej wymiany

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2007

    A coś bliżej.......czy jest to kwestia tylko poprawności działania czujników ( złącza, wiązki,masa,itp....) czy też może być groźniejszy powód....

    Jak zlokalizować oba czujniki ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996

    to kwestia czujników lub wiązek do nich nic innego

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 136KM(CBA)
    Rok prod: 2009

    Proszę o info co było przyczyną błędu 08213 P2015?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2008

    czy ktoś borykał się z tym błędem 08213 P2015 jak poszło ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    A to w jakim motorze ze czunik kolektora? Benzynka czy plastikowy kolektor diesla cr

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    witam cz ktoś może pomudz passat 2.0 tdi 140koni przy minusowej temperaturze wyskakuje bląd

    1 Fault Found:

     

    000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

    P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00100000

    Fault Priority: 2

    Fault Frequency: 1

    Reset counter: 255

    Mileage: 211387 km

    Time Indication: 0

    Date: 2014.02.04

    Time: 15:43:35

     

    Freeze Frame:

    RPM: 2139 /min

    Speed: 54.0 km/h

    Load: 45.1 %

    Voltage: 13.91 V

    Idle Stabilization: -6.3°KW

    RPM: 1060 /min

    (no units): 48.0

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Zazwyczaj na4 lub 6 bloku jest korelacja czujników. Ile jest na zimnym?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    hej, mam problem z passatem b6 2.0 TDI, kod silnika BMP. Od jakiegoś czasu rano kiedy samochód jest zimny po odpaleniu od razu gaśnie. Na początku zdarzyło się to raz i później było dobrze ale następnego dnia gasł 5 razy pod rząd po odpaleniu i przytrzymanie na chwile gazu pomogło utrzymać odpalony samochód. Po podpięciu pod kompa wyskoczył następujący log:

     

     

    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-021-BMM.clb

    Oznaczenie elementu: 03G 906 021 MR HW: 028 101 211 9

    Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 9389

    Kodowanie: 0000072

    Kod serwisu: WSC 72427 142 85488

    VCID: 7BFE11C43A6B9AC6CE5-802E

     

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

     

    000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

    P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 00100000

    Priorytet błędu: 3

    Częstość błędu: 3

    Wew.licznik błędów: 255

    Przebieg: 223120 km

    Wskaźnik czasu: 0

    Data: 2014.07.18

    Czas: 09:50:02

     

    Ramka zamrożona:

    Obroty silnika: 966 /min

    Prędkość: 0.0 km/h

    Obciążenie: 0.0 %

    Napięcie: 12.01 V

    Bity binarnie: 00001111

    Stab.b.jałowego: 0.0*KW

    (bez jednostek): 38.0

     

    012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

    P3008 - 000 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny

    Ramka zamrożona:

    Stan błędu: 00100000

    Priorytet błędu: 3

    Częstość błędu: 1

    Wew.licznik błędów: 255

    Przebieg: 223120 km

    Wskaźnik czasu: 0

    Data: 2014.07.18

    Czas: 09:50:12

     

    Ramka zamrożona:

    Obroty silnika: 1512 /min

    Prędkość: 0.0 km/h

    Obciążenie: 16.1 %

    Napięcie: 12.01 V

    Bity binarnie: 00001100

    Stab.b.jałowego: 0.0*KW

    (bez jednostek): 35.0

     

     

    Kody gotowości: 0 0 0 0 0

     

    Ma ktos pomysł co to może być. Czy wystarczy wymiana czujnika? Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    Co podłączasz i czym zczytujesz te błędy?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999
    Co podłączasz i czym zczytujesz te błędy?

     

    To żeś odkopał...

     

    b09576f21c3c.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    Hehehe, zczytywane VCDS. Problem szybko rozwiazany. Rozrzad byl przestawiany i wyskoczyl poza tolerancje przez co wyskakiwal w/w blad.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2007

    A u mnie pojawia się podobny błąd po skasowaniu pojawia się ponownie czy to oznacza że mam czujnik do wymiany?

     

     

    000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

    P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

    Freeze Frame:

    Fault Status: 00100000

    Fault Priority: 3

    Fault Frequency: 224

    Mileage: 214236 km

    Time Indication: 0

    Date: 2015.05.28

    Time: 05:36:59

     

    Freeze Frame:

    RPM: 3738 /min

    Speed: 94.0 km/h

    Load: 0.0 %

    Voltage: 14.74 V

    Bin. Bits: 00001011

    Idle Stabilization: -6.4°KW

    (no units): 48.0

     

    1 Fault Found:

    012295 - Camshaft Position Sensor (G40)

    P3007 - 000 - No Signal

    Freeze Frame:

    Fault Status: 01100000

    Fault Priority: 3

    Fault Frequency: 4

    Mileage: 216625 km

    Time Indication: 0

    Date: 2015.07.11

    Time: 12:15:51

     

    Freeze Frame:

    RPM: 819 /min

    Speed: 0.0 km/h

    Load: 0.0 %

    Voltage: 14.36 V

    Bin. Bits: 00001000

    Idle Stabilization: 0.0°KW

    (no units): 48.0

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy