Jump to content
Lcf

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją

Recommended Posts

Takie oto bledy pojawiaja mi sie w moim aucie (Passat B6 2.0 TDI 140KM BKP)

Podpowiedzcie prosze jak zdiagnozowac ten zawor i czujnik ?

Z gory dzieki

 

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak

Nr seryjny SW: 03G 906 018 FG HW: 03G 906 018 FG

Komponent: R4 2.0l PPD1.5 G 0907

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 05314

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem

P1496 - 006 - Zwarcie z plusem

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01010001

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 2

Wew.licznik błędów: 40

Przebieg: 89159 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2009.02.27

Czas: 00:15:33

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 0 /min

Moment obrotowy: 152.0 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

0.00 %

Napięcie: 11.07 V

Ilość powietrza/Obr.: 953.8 mg/suw

Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

 

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40): sygnał poza tolerancją

P3008 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00010001

Priorytet błędu: 0

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 40

Przebieg: 89159 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2009.02.27

Czas: 00:15:46

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 160 /min

Moment obrotowy: 152.0 Nm

Prędkość: 0.0 km/h

Kąt skrętu kier.: -47.95°

Kąt: 0.0 °

(bez jednostek): 1.0

Kąt skrętu kier.: -12.73°

 

Kody gotowości: B/D

Edited by Lcf

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawor nie ciezko zlokalizowac.szukasz chlodnicy powietrza do egr i wezykami dotrzesz do zaworka.zmierz opornosc i tyle.(zwykla cewka).jesli chodzi o czujnik walka to najpierw zasilanie i mase na czujniku a pozniej sygnal oscyloskopem

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, a jaka opornosc powienien miec ten zaworek, bo z lokalizacja nie ma problemu.

Co do czujnika polozenia walka, to troche kiepska sprawa, bo jego lokalizacja jest fatalna, trzeba zdjac rozrzad zeby sie dostac do niego ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cholewa, o ile sie nie myle, to ten czujnik jest pod kolkem rozrzadu jeszcze pod osblona rozrzadu, wiec jak mowisz mozna sie latwo dostac do tej wtyczki, bo ja juz planowalem rozrzad sciagac :)

Nie wiem czy ma to jakies znaczenie, ale jak podlacze VAGa i wykasuje bledy, to pozniej przy kolejnym skanowaniu pojawia sie tylko blad 005270 - Zawór przełączający chłodnicy układu EGR (N345): zwarcie z plusem P1496 - 006 - Zwarcie z plusem a ten z czujnikiem polozenia walka rozrzadu pojawia sie dopiero jak zakrece rozrusznikiem i probuje odpalic auto, to pozniej jak skanuje bledy to juz sa te 2 bledy, ktore podalem na samym poczatku.

 

P.S.

mozesz dac na siebie jakies namiary, GG, Skype, kom na priv oczywiscie.

Edited by Lcf

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy moze orientujecie sie, na ktore piny w kompie sterujacym praca silnika wchodzi sygnal z tych czujnikow ? Moze dysponujecie takim opisem pinow kompa do 2.0tdi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

00833 P0341 cz.-G40 ( położenie wałka rozrządu )

08213 P2015 - czujnik położenia kolektora ssącego

Po dwukrotnym wykasowaniu błędów ponownie występują.......

Od czego zacząć.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

od lokalizacji ich i sprawdzenia złącz i potem ewentualnej wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

A coś bliżej.......czy jest to kwestia tylko poprawności działania czujników ( złącza, wiązki,masa,itp....) czy też może być groźniejszy powód....

Jak zlokalizować oba czujniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy ktoś borykał się z tym błędem 08213 P2015 jak poszło ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to w jakim motorze ze czunik kolektora? Benzynka czy plastikowy kolektor diesla cr

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam cz ktoś może pomudz passat 2.0 tdi 140koni przy minusowej temperaturze wyskakuje bląd

1 Fault Found:

 

000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)

P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 211387 km

Time Indication: 0

Date: 2014.02.04

Time: 15:43:35

 

Freeze Frame:

RPM: 2139 /min

Speed: 54.0 km/h

Load: 45.1 %

Voltage: 13.91 V

Idle Stabilization: -6.3°KW

RPM: 1060 /min

(no units): 48.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zazwyczaj na4 lub 6 bloku jest korelacja czujników. Ile jest na zimnym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, mam problem z passatem b6 2.0 TDI, kod silnika BMP. Od jakiegoś czasu rano kiedy samochód jest zimny po odpaleniu od razu gaśnie. Na początku zdarzyło się to raz i później było dobrze ale następnego dnia gasł 5 razy pod rząd po odpaleniu i przytrzymanie na chwile gazu pomogło utrzymać odpalony samochód. Po podpięciu pod kompa wyskoczył następujący log:

 

 

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-021-BMM.clb

Oznaczenie elementu: 03G 906 021 MR HW: 028 101 211 9

Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC G000SG 9389

Kodowanie: 0000072

Kod serwisu: WSC 72427 142 85488

VCID: 7BFE11C43A6B9AC6CE5-802E

 

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

 

000833 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

P0341 - 000 - niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 3

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 223120 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2014.07.18

Czas: 09:50:02

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 966 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 0.0 %

Napięcie: 12.01 V

Bity binarnie: 00001111

Stab.b.jałowego: 0.0*KW

(bez jednostek): 38.0

 

012296 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

P3008 - 000 - sygnał poza tolerancją - Sporadyczny

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 00100000

Priorytet błędu: 3

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 255

Przebieg: 223120 km

Wskaźnik czasu: 0

Data: 2014.07.18

Czas: 09:50:12

 

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 1512 /min

Prędkość: 0.0 km/h

Obciążenie: 16.1 %

Napięcie: 12.01 V

Bity binarnie: 00001100

Stab.b.jałowego: 0.0*KW

(bez jednostek): 35.0

 

 

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

 

Ma ktos pomysł co to może być. Czy wystarczy wymiana czujnika? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co podłączasz i czym zczytujesz te błędy?

 

To żeś odkopał...

 

b09576f21c3c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, zczytywane VCDS. Problem szybko rozwiazany. Rozrzad byl przestawiany i wyskoczyl poza tolerancje przez co wyskakiwal w/w blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie pojawia się podobny błąd po skasowaniu pojawia się ponownie czy to oznacza że mam czujnik do wymiany?

 

 

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 224

Mileage: 214236 km

Time Indication: 0

Date: 2015.05.28

Time: 05:36:59

 

Freeze Frame:

RPM: 3738 /min

Speed: 94.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.74 V

Bin. Bits: 00001011

Idle Stabilization: -6.4°KW

(no units): 48.0

 

1 Fault Found:

012295 - Camshaft Position Sensor (G40)

P3007 - 000 - No Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 4

Mileage: 216625 km

Time Indication: 0

Date: 2015.07.11

Time: 12:15:51

 

Freeze Frame:

RPM: 819 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.36 V

Bin. Bits: 00001000

Idle Stabilization: 0.0°KW

(no units): 48.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy