Skocz do zawartości
KrisT

[B5] Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Rekomendowane odpowiedzi

A ja właśnie założyłem oil catch tank'a i wrzucam tu kilka fotek jak to umiejscowiłem.

Sam baniocek przykręciłem pod puszką filtra obok podłużnicy.

http://img63.imageshack.us/img63/1482/oct2b.jpg

 

Spływ jest idealnie w dół, natomiast powrót biegnie przez otwór koło wentylatora pod górkę więc nie ma opcji zaolejenia turbawki i reszty.

http://img829.imageshack.us/img829/341/oct3.jpg

 

 

Na zbiorniczku jest miarka ile jest w środku a dostrzec wszystko można przez prawą kratkę koło halogena. Ewentualny nadmiar syfu można spuścić ściągając ową kratkę.

 

 

 

Wg mnie to bardzo dobre miejsce na oil catch tank'a, nie wadzi i nie paskudzi całego wyglądu motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , jestem w 100% zdecydowany na montaż OCT , przeczytałem cały wątek poszukałem trochę na e-bayu, zarówno samych bidonów aluminiowych jak i gotowych już OCT, znalazłem coś takiego

http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGEN-GOLF-GTI-PASSAT-SQUARE-OIL-CATCH-TANK-BLUE-/140474286176?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b4eb8060

i chciałbym się dowiedzieć czy zdało by to egzamin?

Głównie moje obawy dotyczą średnicy węży 9mm i 15 mm czy to nie za mało ?

Czy mógłby ktoś ze znawców zająć głos, czy umiejscowienie tego zbiornika ze względu na wysokość ma jakiekolwiek znaczenie techniczne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gdzie to zamontujesz to nie ma wiekszego znaczenia i tak nie dasz wyzej od silnika bo musial bys zamontowac chyba na masce, a tak powaznie to na podluznicy jak kolega wyzej zamontowal to jest idealne miejsce ,a co do samego OCT z ebay-a to raczej bym tego nie montowal bo tylko ladnie wyglada i masz racje z tymi wezykami 9mm, w zimie moze tam sie zebrac woda i zamarznie a wtedy gazy beda musialy znalesc sobie inne ujscie.Wedlug mnie to to jest dobre rozwiazanie http://allegro.pl/lublin-honker-gazela-nowy-separator-oleju-faktura-i1310757511.html i wiele tanszy od OCT ,a tak to kolega z forum a6 zamontowalhttp://www.a6klub.pl/a6-c5-demontaz-....htm?view=next

Edytowane przez fredi1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki fredi1 faktycznie chyba najbardziej profesjonalne rozwiązanie i nawet tanio, zamawiam już dziś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zalozysz to napisz jak sie sprawuje ,a i dzieki za punkcik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne te OCT, ale gdzie można dostać tak ładnie wyprofilowane przewody gumowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wyjście ze zbiornika wyprowadziłem pod auto, nie ma powrotu do dolotu...tak długo jak jeżdżę autami to zawsze tak robiłem i nigdy nie było problemu. Oczywiście za czasów studenckich za zbiorniczek robiła buteleczka po jakimś dodatku to paliwa :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym zaslepiles dziure do powrotu w dolocie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czym zaslepiles dziure do powrotu w dolocie ?

 

takim jakby kołkiem zrobionym z nierdzewki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja chyba niebawem wywalam odme :D chce puscic rurke do butelki, nie bede juz taki i nie zostawie weza pod autem. Zastnawia mnie jedno, czy butelka ma byc szczelna, czy zrobic jakis otwor w gornej czesci ? I jeszcze jedno bo siedze i czytam i czytam i nie moge znaleźć jaka jest srednica weza 16 czy 22mm bo wiem ze gdzies to czytalem ale nie moge sie doszukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze najczęściej to zakłada sie do AWX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastnawia mnie jedno, czy butelka ma byc szczelna, czy zrobic jakis otwor w gornej czesci ?

 

zrób dziurę i to nawet sporą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A jak wygląda sytuacja w w zimę z tym OCT - ja w zimę miałem rurę spuszczoną pod auto i z przykrością stwierdzam ze nie był to dobry pomysł bo przy minusowej temp. zamarzła - co łączyło się tym ze ciśnienie musiało gdzieś uciec - kosztowało mnie to naprawą uszczelniaczy wymiana coś przy skrzyni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, zakupilem cos takiego http://allegro.pl/oil-catch-tank-zbiornik-odmy-na-olej-dolot-nowy-i2704615407.html, wyszlo ze wogole ten zbiorniczek nie moze robic za OCT bo ktoredy mam wyprowadzic ujscie ? jest tylko duzy korek, po przeciwnej maly zakrecony srobka z uszczelka, i tylko jedna boczna dudka na przewod. Niby ktoredy ma ujsc cisnienie wytworzone :| W opisie aukcji jest "Zbiornik ten łączymy z jednej strony z odmą silnika z drugiej z dolotem powietrza." - czym sie łączy ? ze niby ktoredy. Bubel jakis. Sprzedawca nie widzi problemu, w opisie aukcji ani z samym przedmiotem ktory de facto nie moze slyzyc jako OCT. Mechanik stwierdzil to samo. Powiedzial zeby odsylac w cholere to. Sprzedajacy nie potrafi odp jak to podlaczyc i nie jest chyba swiadom szkod jakie mozna wyrzadzic w silniku. Nie chce zwrotu.. Co radzicie..

 

na innej aukcji lepiej go widac ->http://allegro.pl/oil-catch-tank-cnr04-i2731360798.html

Edytowane przez aisel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie powiem,że po zamontowaniu tego, zimą zapierniczy ci się całe masłem i zamarznie z powodu malutkich otworów oraz wykonania z metalu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz to tez wiem kolego ;/

 

Udalo sie zwrocic ten bubel. Napisali do producenta a jego odp tylko potwierdzila ze nie da sie tego podlaczyc jak nalezy. Twardo do konca nie przyznali sie do bledu w opisie przedmiotu. Sam zrobie OCT jak nalezy.

Edytowane przez aisel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

A jak wygląda sytuacja w w zimę z tym OCT - ja w zimę miałem rurę spuszczoną pod auto i z przykrością stwierdzam ze nie był to dobry pomysł bo przy minusowej temp. zamarzła - co łączyło się tym ze ciśnienie musiało gdzieś uciec - kosztowało mnie to naprawą uszczelniaczy wymiana coś przy skrzyni...

 

 

Z czego wykonana rura i jakiej srednicy wewnetrznej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem przerobke w ten sposob : dolot do turbo zaslepiony, a do odmy przymocowalem waz od plywowy od pralki okolo metra i poprowadzilem gdzies w rejony rury "S" od turbo. koszt 0zl, czas trwania - 10 minut ( najdluzej zajelo mi chodzenie po piwnicy w poszukiwaniu odpowiedniego weza i jakiejs zaspepki :P ) czy cos sie zmienilo? wczesnie na 2 i 3 jak depnalem to z tylu kopcilo troche, a teraz juz tego nie ma prawie, co do czucia zapachu w spalin w srodku, jeszcze nie mialem tego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do zaślepienia użyłem plastikowego korka od szampana a wąż puściłem w tą metalową rurę mocowana do podłużnicy od układu simic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności