Skocz do zawartości
KrisT

[B5] Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Rekomendowane odpowiedzi

a ja się tak zastanawiam jak ktoś zapomni zajrzeć do łOCTa i całość zostanie zassane przez turbo :P Ciekawe czy będzie samozapłon :P

dlatego umnie taka wielka butla zeby z 6 miesiecy jezdzic bez zagladanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

od czasu montażu mojego OCT minęły 2 miesiące. Zrobiłem niewiele kilometrów, ale praktycznie wszystko po mieście (dojazdy do pracy i motor wiecznie niedogrzany). Z ciekawości postanowiłem skontrolować zbiorniczek i doznałem szoku!!!! - był zapełniony, lecz nie olejem ale praktycznie czystą wodą. Wiedziałem że będzie wilgoć ale nie spodziewałem się tak szybkiego zapełnienia - zrezygnowałem zatem z tego rozwiązania i powróciłem do seryjnego. Ktoś kto użytkuje auto w podobny sposób i bawił się w OCT niech ma to na uwadze.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

od czasu montażu mojego OCT minęły 2 miesiące. Zrobiłem niewiele kilometrów, ale praktycznie wszystko po mieście (dojazdy do pracy i motor wiecznie niedogrzany). Z ciekawości postanowiłem skontrolować zbiorniczek i doznałem szoku!!!! - był zapełniony, lecz nie olejem ale praktycznie czystą wodą. Wiedziałem że będzie wilgoć ale nie spodziewałem się tak szybkiego zapełnienia - zrezygnowałem zatem z tego rozwiązania i powróciłem do seryjnego. Ktoś kto użytkuje auto w podobny sposób i bawił się w OCT niech ma to na uwadze.

 

Pozdrawiam

tak myslałem kolego ze moze byc za mały twój oct

a moze wykombinuj taki jak mój wielka butla , bo szkoda syfic cały dolot , ja z interculera zlałem z 300ml oleju i ze 100ml z całego dolotu nazbierało sie przez 19tys km , jak narazie sucho ale zrobiłem dopiero ok tysiaca ale zato lubie czasmi troszke go przegonic ,a słyszałem ze na wysokich obrotach to dopiero wali olejem

cuz trudno prubowałes , ja bym sie tak szybko niezniechencał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak myslałem kolego ze moze byc za mały twój oct

a moze wykombinuj taki jak mój wielka butla , bo szkoda syfic cały dolot , ja z interculera zlałem z 300ml oleju i ze 100ml z całego dolotu nazbierało sie przez 19tys km , jak narazie sucho ale zrobiłem dopiero ok tysiaca ale zato lubie czasmi troszke go przegonic ,a słyszałem ze na wysokich obrotach to dopiero wali olejem

cuz trudno prubowałes , ja bym sie tak szybko niezniechencał

 

Myśe że to nie kwestia wielkości, naprawde nie mam problemów z dużymi ubytkami oleju. To raczej sprawa konstrukcji samego zbiornika - grube ścianki, wiecznie zimne (mróz w garażu) w kontakcie z ciepłymi oparami powodowały skraplanie się wilgoci w nich zawartej. Efekt podobny do tego jakbyś wyciągnął puszkę browara z lodówki w lato - zrobi się momentalnie mokra, tutaj efekt podobny, cały czas przepływ ciepłych oparów przez zimny zbiornik. No cóż, nieprzewidziany efekt uboczny, a już się cieszyłem że przed turbinką jest czysto. Zbieranie się tam wody w większych ilościach bez względu na pojemność zbiornika wydaje mi sie niebezpieczne, także zwóćcie na to uwagę u siebie bo sam również nie spodziewałem się takiego efektu. Czy sie poddam nie wiem, spodobał mi się czysty EGR :D

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak bys zrobił tak by olej leciał do oct ale ale zaslepił dojscie do turbo a wezyk zostawił by opary sobie miały gdzie ujsc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak bys zrobił tak by olej leciał do oct ale ale zaslepił dojscie do turbo a wezyk zostawił by opary sobie miały gdzie ujsc

 

pożyjemy zobaczymy, wolałbym pozostac przy układzie zamkniętym. Narazie czekam na lepszą pogodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pożyjemy zobaczymy, wolałbym pozostac przy układzie zamkniętym. Narazie czekam na lepszą pogodę.

a moze tymczasowo włóz butelke po coli i zobacz ile tego sie tam zbiera ?

ale ok to twoje auto i twoja sprawa co zrobisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze tymczasowo włóz butelke po coli i zobacz ile tego sie tam zbiera ?

ale ok to twoje auto i twoja sprawa co zrobisz

O co chodzi z tą butelka po coli ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O co chodzi z tą butelka po coli ??

chodzi o to aby wypiąc odmę z obiegu zamkniętego (odłączyć od przewodu dolotowego, kruciec w dolocie zaslepić) i puścić luzem aby dmuchała w powietrze. Żeby przewód nie wisiał luzem i nie pluł olejem wokół siebie to wpuszcza się go do butelki lub jakiego kolwiek innego zbiorniczka - najczęściej jest to butelka plastikowa po "coli". Po pepsi tez może być :D.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mistrzostwo

01.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mistrzostwo

ciekawe !!!!! jestes z zawodu hydraulikiem chyba ? oby sie dobrze spisywał ten oct

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze mam takie pytanie, czy faktycznie może iść taka ilość tego oleju z tej odmy, że po nocnym postoju auta i po jego odpaleniu idzie taka chmura niebieskiego dymu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mistrzostwo

widze że fota wygrzebana z sieci :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jarucki - nigdy cie nie wyprzedze,fakt foto z netu jako przykład extremum:zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafal_v6

Witajcie,

Mam ten sam problem, który opisujecie - olej w układzie dolotowym, sączenie się z EGR-a itd. Przekopałem Internet i planuję zrobić OCT w układzie zamkniętym + wyczyścić cały układ i wymienić EGR, który puszcza.

Podobno idealnie nadaje się separator par oleju z Lublina + kilka przewodów i zbiorniczek. Problem w tym, że nigdzie nie mogę dostać tej części, wszystkie hurtownie odprawiają mnie z kwitkiem.

Pomyślałem o czymś takim: http://www.allegro.pl/item1001734331_zbiorniczek_odmy_oil_tank_catch_tdi_td_vw_audi_t4.html

Co o tym sądzicie? Trochę drożej niż samoróbka, ale chodzi o efekt...

Z góry dziękuję za radę.

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy gdzies mozna kupic gotowe potrzebne do przerobienia odmy czesci?? kurde po przeczytaniu tego mam metlik w glowie. bo nie jestem dobry jesli chodzi o takie przerobki i boje sie ze sobie nie poradze. mam jeszcze takie pytanie, czy jesli dla mnie auto nie bierze wogle oleju.na 10tys km moze 0,3l to ten OCT ma to wychwycic??czy tez lapie on jakies osady powstale ze spalin itp?kompletnie mi sie pomieszalo wszystko wiec sory za glupie pytania:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj zamówiłem separator z Lublina i od jutra może bede cos działać w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wczoraj zamówiłem separator z Lublina i od jutra może bede cos działać w tym temacie.

to jak juz zadziałasz to mam nadzieje ze pochwalisz sie efektami i fotkam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie w sobotę zrobiłem na separatorku od Lublina. Fotki wieczorkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności