Skocz do zawartości
KrisT

[B5] Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Rekomendowane odpowiedzi

no nie niestety inzynierowie z vw nie przemysleli tego ale moze my uzytkownicy rozwiarzemy problem,wczoraj paczalem na waz za turbawka sucho jak na pustyni po przejechaniu okolo 1000 a zoct spuscilem 5 kropel oleju no i musialo zostac cos jeszcze na dnie wsumie to moze 10ml na 1000km to chyba nie tak zle, wczwsniej to mi kapalo ze zlaczen a teraz susza wedlug mnie warto zamontowac oct

 

obiecane fotki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3045a78c15404da.html

narazie prowizorka jak zda egzamin to zrobie z kwasaka

a powiedzcie mi czy oct daje cos wiecej niz tylko czysty dolot i przepływke czy po montazu oct najlepiej przeczyscic interculer z resztek oleju i pomysł z bidoenem najbardziej mi sie podoba obieg jest zamknienty wiec wszystko wyglada ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fajny OCT tylko troche mnie martwi zbyt mała średnica rurki wylotowej, w takim układzie mógłbys zrobic spokojnie obieg zamkniety.

Dzięki :)

 

Bez Obaw układ będzie zamknięty, jestem w trakcie robienia dolotu od Filtra do turbo (kwasiak) i już jest tam przygotowany króciec który będzie zasysał powietrze... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, powiem Ci tak, dobrze byłoby przeczyścić cały układ jesli ktos ma na to czas i ochotę...i dosyc duzo oliwy w interkulerze (spolszczyłem:D) Jeśli oliwy nie jest az tak duzo to ciąg powietrza wydmucha i wciągnie resztki do silnika...(ktore i tak by tam trafiły przy normalnym obiegu)

 

Napewno zmniejszenie oliwy wpłynie na prace i czystosc EGR'a, i jeśli przez to nie zasyfi Ci dolotu (jak u mnie, oliwa+spaliny z EGRa) to osiągi nawet po kilkudziesiętu tyś km przejechanych nie zmienia się.

Czyli tak realnie patrząc plusów zastosowania OCT jest kilka..;)

 

Minusy? przy poprawnym wykonaniu zwiększy się cięzar auta o kilka deko...:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

czystosc EGR

w moim passku, EGR przeszedł na emeryturę, z resztą wszystko jest TU

 

powracając do łOCTa to gdybym robił drugi to byłby większy :P ten ma pojemność dobrego "szczeniaczka" 0.3L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajne... wywalic egr'a tylko ze PD mają razem z tym ustrojstew tzw. klape gaszącą która w chwili wyłaczania silnika się zamyka, dławiac dodatkowo silnik.(ma to na celu wyeliminowac szarpanie silnika).

 

I niestety zastosowanie "gładkiego" przejścia byłoby najlepszym rozwiązaniem tylko ze np. ja nie chcę aby mi szarpało silnikiem przy gaszeniu auta. Minus ten ze poduszki tez swoje dostaja po dupie.

 

Najlepsza byłaby rura z klapą gaszącą....:D Myslałem juz nad tym..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i zaraz się posypią OCT

No i miałeś racie Paweł, że się posypią bo po przeczytaniu tematu wszystko wskazuje na to, że same plusy z takiego rozwiązania wiec w niedługim czasie OCT i u mnie zawita pod maską.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No pany myślałem że tylko ja takie kombinacje robię. Zdejmowałem odmy już w golfach i uważałem, że pomaga, ale nigdy nie stosowałem puszki. Widzę jednak że będzie czyściej i taką sobie zrobię mimo że pasek jest 2006r. ale olej jak opętany leje i dobrze byłoby go złapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przy okazji wiekszych porządków pod maską (czyszczenie węży dolotowych, EGR i kolektora) zamontowałem odrazu oil tank, który przeleżał w garażu dobre dwa miesiące. Obiecałem kiedyś wrzucić fotki, może komuś się przyda moja koncepcja. Denerwuje mnie troche kolor kolanka, ale nic innego o podobnej średnicy i kształcie nie znalazłem.

 

63286172.th.jpg53008673.th.jpg48845318.th.jpg24537475.th.jpg

35199989.th.jpg81331398.th.jpgimg7500p.th.jpgimg7504.th.jpg

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi czy ten zbiorniczek niejest troszeczke za mały i czy niebedziesz musiał zbyt czensto spuszczac oleju z niego i czy w srodku jest jakis filtr np druciak ,no i czy podczas czysczenia dolotu dawałes nowa uszczelke pod kol ssacy ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz mi czy ten zbiorniczek niejest troszeczke za mały i czy niebedziesz musiał zbyt czensto spuszczac oleju z niego i czy w srodku jest jakis filtr np druciak ,no i czy podczas czysczenia dolotu dawałes nowa uszczelke pod kol ssacy ???

 

Nie wiem jak często trzeba będzie czyścić, okaże się w trakcie użytkowania - generalnie oleju mi prawie nie ubywa więc nie powinno sie dużo zbierać. Zadnych filtrów nie mam, swobodny przelot z odpowiednio głęboko wpuszczonym wlotem. Pod kolektor oczywiście nowa uszczelka. W środku wygląda to mniej więcej tak jak na fotce.

phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie

zrobiłem cos takiego u siebie oto kilka fotek

i takie małe pytanko czy ten waz od odmy do butli moze isc tak pod góre do butli osobiscie sadze ze chyba tak , butla jest szczelna wiec sam ciag powinien przepchnac ewentualny olej który zbierze sie w kolanku tej rurki,

a tak w ogóle co sadzicie o moim wykonaniu i montarzu OCT

Obraz 031.jpg

Obraz 033.jpg

Obraz 035.jpg

Obraz 037.jpg

Obraz 038.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie małe pytanko czy ten waz od odmy do butli moze isc tak pod góre do butli

 

Ja starałem sie nie robić takich pułapek w których może się coś zbierać. Z odmy idzie dość sporo wilgoci. Póki będzie tam "szambo" w płynnej postaci to nie ma problemu, gorzej jak przymarznie np. po mroźnej nocy. Zauważ że wąż odmy w oryginale idzie w taki sposób że nic sie tam nie zbiera, wszystko z niego spływa.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dtambor ma rację, tam może zbierać się ( i na pewno będzie) woda z olejem i nawet jeśli nie przymarznie to może ograniczać przepływ powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne macie racje ale czy na odpalonym silniku niema tam jakiegos ciagu powietrza zasysanego przez turbine bo butla jest szczelna wiec ciag powinien to zassac to co tam sie gromadzi , z tym kolankem wyszło tak bo po załozeniu osłony silnika niebardzo da sie inaczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz bardzo wysoko umieszczony zbiornik, ja mam dużo niżej - coprawda teraz osłony nie założe ale na wiosne mam zamiar to zmienić wykorzystując oryginalny przewód odmy, albo jakiś inny muszę dopasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym kolankem wyszło tak bo po załozeniu osłony silnika niebardzo da sie inaczej

 

Według mnie trzeba usunąć kolanko a oryginalny plastikowy wąż odmy zastąpić gumowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no tak ale wtedy zapomnij o obudowie ze ja załozysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja się tak zastanawiam jak ktoś zapomni zajrzeć do łOCTa i całość zostanie zassane przez turbo :P Ciekawe czy będzie samozapłon :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zamiar zrobić tak jak w poście 84 w tym temacie

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15570&page=5

 

wszysko ok, tylko są dwa rodzaje osłon, taka jak u kolegi Patrick'a oraz troche "dokładniejsza" jak u mnie i pewnie u Pawła. Tam już nie ma szans puścić węża w taki sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności