Skocz do zawartości
KrisT

[B5] Oil catch tank, OCT , przeróbka odmy w PD (DIY)

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli jedynym błędem był brak dziurek w butelce tak? Czym zaślepiłeś otwór w wężu od turbo?

 

Moim błędem tak - brak dziury. Czym - z tego co pamiętam to wziąłem kawał węża gumowego, zacisnąłem opaską na króćcu od turbo, a z drugiej strony włożyłem nasadkę (nie pamiętam - 22-24) i zacisnąłem drugą obejmą :-P (oczywiście nasadka nie może mieć dziury - tak tylko piszę, żeby ktoś.....)

 

Ale poczytajcie sobie na forum octavii (kilka postów wyżej dałem linka) ja odradzam z uwagi na zamarzanie odmy w zimie ) a wtedy robi się tak jak moja butelka bez dziury - wiecie jakie konsekwencje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym zaślepiłeś otwór w wężu od turbo?

ja użyłek korka od szampana:D

pasuje idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę czy by nie przerobić jakoś starego redaktora LPG, jest on grzany więc by nie zamarzalo, co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko do użytkowników OCT.

Kupno czy zrobienie tego OCT to pół sukcesu, drugą połową to ogarnięcie tego gdzie i jak to zamontować. Generalnie wiadomo jakie są oczekiwania OCT, ma skraplać i magazynować mieszaninę powietrzno-olejową. Pytanie jak ten proces można wspomóc ?

Rozmawiałem wczoraj z gościem, kupił standardowy OCT za 200 zł ten D1 15mm . Poniekąd nie było tam żadnych wkładów, druciaków, filtrów itp. Gaza z olejem dalej szły do turbo. Po wstawieniu rurki i wkładki było lepiej.

Patrzcie na to zdjęcie :

DSCN0512.jpg

Wg. mnie słabe rozwiązanie , na tym załamaniu węży będzie zbierać się olej ... Pytanie czy puszkę dajemy nad wylotem czy pod wylotem gazów z pokrywy zaworów ? Czy węże mają być usytułowane pionowo czy poziomo ?

Jakie są wasze doświadczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na tym załamaniu węży będzie zbierać się olej

nie będzie bo ciśnienie wypchnie olej z przewodów do zbiornika

Rozmawiałem wczoraj z gościem, kupił standardowy OCT za 200 zł ten D1 15mm

też takie coś kupiłem tylko że za ~100pln i ujście gazów przewodami na dół pod auto za skrzynię, żeby pozbyć się brzydkich zapachów zaciąganych przez filtr kabinowy

Pytanie czy puszkę dajemy nad wylotem czy pod wylotem gazów z pokrywy zaworów ? Czy węże mają być usytułowane pionowo czy poziomo ?

Jakie są wasze doświadczenia ?

ja dałem niżej, dokładnie obok halogenu przedniego w przewiewnym miejscu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieknie mi z EGR. Z tego co wyczytałem, a czytałem długo to jak kupię nowe EGR to i tak zacznie z niego się z czasem lać.

Ogólnie jest to nie groźne ale cieknie, a nie chce aby ciekło. Nowy EGR kosztuje około 400 zł. I teraz tak: autem jeżdżę 10 - 15 tyś km rocznie.

Co mi się bardziej opłaca? Wymienić EGR na nowy czy stary wyczyścić i go w miarę możliwości odrestaurować i wstawić sobie OCT ale takie profesjonalne, a nie butelka i rurka ? No bo jak wstawię OCT to EGR już nie muszę wymieniać jeżeli się dobrze otwiera i zamyka nie ? A jak wstawię nowy EGR to i tak zacznie się lać z czasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to wywalić EGR na zawsze.

A co do OCT to albo zostaw ori rozwiązanie albo jak ma Vpuchaty pod auto węża i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR i odma --> to 2 różne sprawy, najprościej kup 2 zaślepki i zaślep EGR i wyczyść go...

A co do OCT to albo zostaw ori rozwiązanie albo jak ma Vpuchaty pod auto węża i tyle.

ja mam OCT i z niego ujście oparów pod auto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze sposoby na oczyszczenie dolotu z oleju i odnoszę wrażenie,że większość z was nie zna zasady działania separatora oleju.

Koledzy podstawowa zasada prawidłowego działania to tzw.układ zamknięty mający swój koniec w rurze dolotu zasysanego do suszarki powietrza.

Jedynie przy układzie zamkniętym z catch tankiem,który będzie wyłapywał olej,można mówić o skutecznym odseparowaniu oleju i czystym dolocie.

Opary są ciągle zasysane przez podciśnienie wytwarzane zasysanym powietrzem a w separatorze skutecznie odizolowane/wyłapane.

A takie puszczanie rury w niewidomym kierunku przy otwartym układzie nijak ma się do tego,czego oczekujemy po catch tanku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę się z Tobą zupełnie, odłączając odmę z zamkniętego obiegu, raz że pozbywam się oleju z oparami - olej wyłapuje właśnie OCT a opary/gorące powietrze jest wywalane na zewnątrz, do atmosfery. Dalej więc OCT spełnia swoje zadanie (wyłapywanie oleju) a odpięcie z obiegu wyklucza dostawanie się zanieczyszczonego gorącego powietrza do kolektora ssącego i dalej do komory spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz takie prawo,ale tego typu oct nie spełnia swojej funkcji.O ile jeszcze latem coś tam wyleci,o tyle zimą praktycznie nie wychwyci nic.

Licząc wyłącznie na to,co gdzieś tam w atm wypchnie ciśnienie ze skrzyni korbowej wytworzone przedmuchami,osiągniesz tyle samo,ile naleci tego oleju do buteleczki po coli umieszczonej na końcu tej wypuszczonej w atm rurze.

 

Ile tego oleju tam naleci,tyle co kot napłakał,taka jest prawda.

Wasz sposób to wyłącznie odpięcie jednego kanału i skierowanie go w atm,oleju jednak wypluje to tyle,co ... .

Faktycznie dolot będzie czysty,bo odmę puścisz w atm,ale o skuteczniej typowej separacji oleju można w takim przypadku jedynie pomarzyć.

W starszych tdi odma ciągnie zarówno ze skrzyni korbowej,jednym kanałem/przewodem,jak i z głowicy.

Teraz musiałbyś puszczać dwie rury w atm,żeby uzyskać czysty dolot( i pewnie uzyskasz).

O ile ze skrzyni korbowej latem może coś tam nałapiesz,jak będą przedmuchy rzędu 2/3 bary,o tyle z głowicy nie chuchu,bo wszystko zaciągnie turbina.

A jak dasz jedną rurę np.z głowicy to nie licz na to,że ciśnienie ze skrzyni korbowej wypchnie wszystkie opary górą,bo jakim cudem ...w konsekwencji niewiele tego oleju odseparujesz/wychwycisz,a przecież oto tutaj chodzi.Nie sztuką jest zatruwać środowisko kilkoma kroplami oleju,które z bólem zlecą na jezdnię.

 

A stosując podciśnieniowy układ zamknięty z oct możesz powiedzieć,że skutecznie separujesz jedno od drugiego dbając przy tym o środowisko,bo turbina będzie ssała zarówno ze skrzyni korbowej,jak i z głowicy,a całe czarne mazidło odseparuje się w oct.

Oryginalnie odma działa tylko i wyłącznie na zasadzie podciśnienia,jedyny jej mankament,to brak odpowiedniego separatora/oct.

U mnie jest ten niby fabryczny separator na odmie i o ile opary ze skrzyni korbowej mogą być oczyszczone,to z głowicy ciągnie olej,bo ten zwyczajnie nie ma się gdzie odseparować.I jest on zasysany,a nie wypychany.

 

Pomimo tego,że mam dodatkową pokrywę wałka rozrządu,to i tak turbina zaciąga olej,więc przy tak skutecznym podciśnieniu wystarczy tylko w tym układzie zamkniętym zastosować oct i po kłopocie.Przyjemnie i pożytecznie,a Twoje dzieci,wnuki będą się cieszyły czystym środowiskiem.

 

Tak to widzę...być może się mylę,ale takie jest moje zdanie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, w jakim celu przy układzie w ogóle odzyskiwać olej (separować)? Po co wytwarzać podciśnienie?

Jeżeli chodzi o czysty dolot, to osiągnięte.

Ale żeby specjalnie "ssać" na siłę te opary ze skrzyni korbowej czy głowicy... Niech sobie olej tam siedzi i smaruje. A przedmuchy tylko wyrzucić na zewnątrz...

Przy układzie zamkniętym jak najbardziej sens jest separować, żeby olej na dolot nie wchodził - OK, będzie wtedy czysty. Pozostaje turbina, która go zawali olejem. Ale przy otwartym?! Przecież tego oleju i w jednym i drugim układzie nie odzyskujesz i nie wprowadzasz z powrotem do układu smarowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR i odma --> to 2 różne sprawy, najprościej kup 2 zaślepki i zaślep EGR i wyczyść go...

 

ja mam OCT i z niego ujście oparów pod auto...

 

 

Ale zakładając, że turbo nie puszcza oleju, a tylko odma to jeżeli założę profesjonalnie profesjonalny OCT to olej z dolotu zniknie lub poziom drastycznie zmaleje?

 

Kilkanaście dni temu demontowałem osłonę pod silnikiem. Pod rurą intercoolera osłona była zaolejona dość mocno. Może to idiotyczne pytanie ale czy OCT zapobiegnie zbieraniu się oleju i tam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale zakładając, że turbo nie puszcza oleju, a tylko odma to jeżeli założę profesjonalnie profesjonalny OCT to olej z dolotu zniknie lub poziom drastycznie zmaleje?
Pod rurą intercoolera osłona była zaolejona dość mocno. Może to idiotyczne pytanie ale czy OCT zapobiegnie zbieraniu się oleju i tam ?

jak najbardziej tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie. Kupie sobie coś w tym stylu http://allegro.pl/zbiorniczek-odmy-oil-tank-catch-separator-odmy-tdi-i6686217264.html#thumb/1

Tak abym miał pewność, że to w środku jest fajnie zaprojektowane, a nie z zewnątrz jak te kolorowe chińczyki, a w środku pusto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i fajnie. Kupie sobie coś w tym stylu http://allegro.pl/zbiorniczek-odmy-o...4.html#thumb/1

Tak abym miał pewność, że to w środku jest fajnie zaprojektowane, a nie z zewnątrz jak te kolorowe chińczyki, a w środku pusto.

wykonanie super, ale cena z kosmosu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cenowo to niezła przebitka ale konstrukcja pierwsza klasa więc chyba warto dać raz i niech siedzi na lata, a potem na koniec życia paska jeszcze może się zwróci parę złotych z tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za jakość wykonania,ale także pomysł trzeba zapłacić.

Ja do tego oct wsadziłbym dodatkowo taką myjkę kuchenną,która służy do mycia naczyń,doskonale separuje olej od oparów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można coś w tym stylu dorzucić choć nie trzeba. Jest tam niska przegroda i dwie ścianki perforowane.

Za kilka dni sobie zamówię ten zestaw. Mam pokrywę zaworów chyba tą wadliwą z przed wymiany i okropnie mi pompuje olej w dolot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, to ja też muszę się wtrącić i napisać coś od siebie. Jeśli chodzi o to:

nie zgodzę się z Tobą zupełnie, odłączając odmę z zamkniętego obiegu, raz że pozbywam się oleju z oparami - olej wyłapuje właśnie OCT a opary/gorące powietrze jest wywalane na zewnątrz, do atmosfery. Dalej więc OCT spełnia swoje zadanie (wyłapywanie oleju) a odpięcie z obiegu wyklucza dostawanie się zanieczyszczonego gorącego powietrza do kolektora ssącego i dalej do komory spalania.

Kolega tak miał w audi a4 b5 z AFN-em po modach i po parokrotnym przegonieniu samochodu, wywaliło prawie cały olej z silnika. Po podłączeniu odmy do dolotu jeździ do dziś i nic się nie dzieje.

Także sagon ma rację.:kawka

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności