sfad Zgłoś #1 Napisano 27 Października 2009 Jak w tytule, szykuje się na zmianę swojego osiołka 1.6 na mocniejszego byczka 1.9, wdzięczny bym był za wszelkie informacje, z czego najlepiej by pasował , jak dużo by było ewentualnych przeróbek. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laska404 Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2009 Najmniej przerabiania miałbyś z Audi 80 B3. rzadko, bo rzadko ale trafiały się tam 1.9D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2010 Rafale a może motor z b5 na alegro jest ich bardzo dużo :20:wkrótce:tdi: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sfad Zgłoś #4 Napisano 15 Stycznia 2010 Poszukam tego z audiny i zobacze jak by z tym bylo, a z B5 to tak srednio wole stare VAG-owskie konstrukcje , nawet co do tego 1.6 nie mam zlego zdania bo jest to chyba najoszczędniejszy diesel jakiego widzialem, pierwszy raz zaszokowal mnie na trasie nad morze, spalanie wyszlo 3.8 litra, dokladnie zmierzone od pełnego baku do zera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2010 Wiesz.... to i mój spali 4,9l jak bede jechał 70km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2010 hmmm 1.6 ma 54km, a ja mialem 1.9d i miał 64km czy to sie opłaca dla 10KM? chyba nawet różnicy nie bedzie i tak muł i tak muł oszczędny może jest ale co to za jazda ja tamtego sprzedałem szybciej niż kupiłem hehe dla tego ja zaproponowałem motor z b5 jak już robić to robić na całego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laska404 Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2010 Tylko, że z b5 jest już zabawa z elektryką i kupowanie samego silnika jest bez sensu. Gdyby mieć całe auto i wyciągasz do przekładki co potrzebujesz to ok. Zawsze możesz kupić 1.9 TD np z b3. Przekładasz wszystkie poduchy, miskę i smog z silnika - 1.6 podejdą plug&play. Dokupujesz turbo i kolektory z 1600 z passata b2, dorzucasz IC z b3 i uzyskasz +/- 90 koni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2010 ja do swojej b3 szukam dawcy organów dokładni 1,9tdi na kompie (ciężko) no i w ferworze swoich poszukiwani widziałem parę b5 to rozbitych to z wysp przywiezionych za dobrą kasę ok 4 kpln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2010 1.6 ma 54km, a ja mialem 1.9d i miał 64km czy to sie opłaca dla 10KM? Dla samych koni nie warto. Wyjdzie Ci to znacznie drożej niż może przynieść korzyści. Jednak 1,9D będzie miał większy moment. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2010 jak juz o osiągach mowimy to poszukaj 1.6 TD o oznaczeniu SB lub RA bedzie mało palił (Ok 5l) miał moment, miał moc (80KM) i bez większych problemów sie przełoży ( wystepowały wzdłuż w audi B3) a w poprzek w innych Vag-ach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #11 Napisano 16 Stycznia 2010 1.6 TD o oznaczeniu SB lub RA A one się czymś różnią od CY po za tym że mają intercooler? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2010 SB i RA to bliźniacze silniki a co do CY to jest starszy od tamtych produkowany był w latach 80 i był słabszy i 10 KM (czyli tyle ile mniej więcej daje icek) Pokusić się można o stwierdzenie że to protoplasta dwóch nowszych silników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szary_misiek Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2010 Od października 86 do paska też wsadzali TD z intercoolerem 80 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sfad Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2010 Nie no muszę przyznać ze co do różnicy pomiędzy 1.6 a 1.9 to wybitnie duzej nie ma, ale i mi rowniez nie chodzi o duzo wieksza moc, lecz jak by to ujac "sile" ,A i jak napisał kolega Tuniek i moment robi swoje, gorskie podjazdy, jakas przyczepka kemppingowa. Jesli chodzi o wkładanie mocniejszego 1.6 to z tego co sie orientuje to w transporterach t3 byly jakies takie montowane mocniejsze. A i podobno na owe 1.6 TD intercooler bywało dosc duzo skarg;) A co do spalania jakie podałem jest to spalanie nie przy 70km/h, bo i do 120 go bujalem , tyle ze na spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2010 A i podobno na owe 1.6 TD intercooler bywało dosc duzo skar Jakich skarg? Przecież to nieśmiertelne jednostki, proste i tanie w naprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2010 (edytowane) SB i RA to bliźniacze silniki Wie ktoś może czym się od siebie róznią? Z zewnątrz wyglądają na identyczne, wszystkie parametry, wymiary są takie same, więc gdzie jest różnica? a ja mialem 1.9d i miał 64km 1.9d (1Y) miał 68 km Edytowane 17 Stycznia 2010 przez Woojtass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laska404 Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2010 w silnikach RA były stosowane turbiny T3 i K24 - ma lepszą "górę" niż T2 - lepsza w trasę w SB odpowiednio T2 i K14 - chłodzona dodatkowo wodą - ma lepszy "dół", lepsza na miasto Reszta silnika kapka w kapkę ta sama... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2010 posiadam motorek SB nie narzekam fajna jednostka i przy dobrym wyciszeniu ostatnio znajomy stwierdził ze to benzynówka Spalanie w mieście w okolicach 6,5 - 7 l z tym ze samochód często gaszony....dwaj różni kierowcy...zima. Mam nadzieje ze w lecie nie przekroczy 6,5 W trasie jeszcze nie próbowałem dlatego nie wiem czy opowiastki o spalaniu 5,5l mozna włożyć między bajki czy też nie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2010 1.6 W Łatku miałem 1,6D CR/JK 54KM i przy spokojnej jeździe w okolicach lata (oczywiście na trasie) nie było specjalnym problemem osiągnąć 4,5l/100km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #20 Napisano 28 Stycznia 2010 witam. mój brat posiada właśnie ten silniczek 1.6-SB w passacie b3 kombi. spalanie to rzeczywiście okolice 5 litrów i powiedział bym że cieżko przekroczyć 6 litrów (tyle że u nas wygląda to tak że, 50% trasa i 50 % miasto a teraz jeszcze zima to normalne że wiecej pociągnie ) silnik produkuje faktycznie 80 koników przy 4500 obr/min. jednostka zrywna i naprawde wytrzymała. polecam no i do b2 wejdzie napewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach