Charakterek Report post #1 Posted October 25, 2009 (edited) No to zdecydowałeś - kupujesz B5. Akurat B5, bo fajny. No więc decyzja zapadła - jedziesz po auto. Kupujesz pełen dobrej wiary i nagle okazuje się, że kupiłeś przekładkę z anglika. Sprzedawca w oczy ci mówi - widziały gały, co brały, a Ty masz świadomość, że kupiłeś w dobrej wierze auto, które przenigdy przy sprzedaży nie osiągnie ceny europejczyka, a także gdy jest źle przełożone - będzie sprawiać masę problemów. Najczęściej sprzedający nigdy wprost nie powie, że to przekładka, bo wtedy z reguły kończy się rozmowa. Ale po czym poznać, że masz do czynienia z przekładką? Jest kilka szczegółów, które powinny dać do myślenia. Pierwszy to licznik wyskalowany w milach i kilometrach. Nic to - licznik da sie zmienić, a immobilizer przyuczyć. Więc teraz napiszę kilka porad jak się ustrzec i na co zwracać uwagę. Z racji tego, że robię kolegom z forum drobne usługi - mogłem się poprzypatrywać na auta tzw. przekładki. Gdy sprzedawca jasno mówi, że to anglik przełożony - możesz zobaczyć czy przełożony jest dobrze czytając to, co poniżej. Gdy jedziesz po samochód ponoć kontynentalny - zwracaj uwagę na szczegóły. 1. Oglądasz auto. Sprzedawcy zawsze otwierają auto z pilota (bo tak wygodniej, szpan i naturalniej). A czemu? A bo w Passacie zamek - matka jest w drzwiach kierowcy. I tam jest miejsce na wkładkę i on poprzez mikrostyki otwiera samochód. W angliku taki zamek zostaje po prawej, a po lewej wędruje albo zaślepka, albo atrapa zamka. Jeśli nie da się otworzyć zamka z kluczyka, a wkładka się obraca - nie ma tłumaczenia, że może coś padło. Po prostu zamek matka jest z prawej i tyle. Zaślepka o niczym nie świadczy, sam mam zaślepkę (wywaliłem wkładkę, bo tak bezpieczniej dla mojego auta było). Patrzysz też pod maskę na ścianę czołową. Ona prawdę ci powie... 2. Patrzymy z pozycji siedzenia kierowcy na lusterka. Jeśli prawe pomimo ustawienia na max w nadal nie łapie drogi i jest pełnowymiarowe, to raczej anglik. Jeśli łapie ładnie drogę i jest pełnowymiarowe - może być to wersja taxi, tudzież przełożone lusterko od taxi, co jest wygodne (pełen wymiar). OK lusterka mamy z głowy. Po roku 2004 lusterka były identyczne (z kierunkowskazami) za to prawe nie dało się ustawić prawidłowo! 3. Patrzymy na deskę. B5 FL miały takie właśnie cyferblaty z tymi obwódkami. B5 miały same kreski. Jest to o tyle istotne, że często kowale przekładają same tarcze nie patrząc na to od jakiego modelu one są. Gdy auto ma duży fis - otwieramy drzwi kierowcy. Na wyświetlaczu powinny się pojawić otwarte drzwi kierowcy. Jak pojawią się pasażera - to jest przekładka. 4. Zaglądamy do środka. i od razu patrzymy na konsolę. Przyciski powinny być ułożone tak: Czyli po lewej grzanie szyby, grzanie fotela i ESP (ASR) po prawej awaryjne, grzanie fotela, pusty (albo oświetlenie kabiny dla wersji taxi). 5. Włączamy grzanie siedzeń. Gdy po włączeniu lewego przycisku grzeje prawy fotel i na odwrót - przekładka. Słowo wyjaśnienia - dlaczego tak się dzieje. Otóż gdy zobaczymy nieprzełożony samochód angielski i auto z kontynentu, to oba modele mają taki układ przycisków: lewej grzanie szyby, grzanie fotela i ESP (ASR) po prawej awaryjne, grzanie fotela, pusty (albo oświetlenie kabiny dla wersji taxi). By sprawę uprościć zajmiemy się przyciskiem świateł awaryjnych (A) - będzie on wskazywał całą prawą stronę panelu i przyciskiem grzania szyby (GS) - będzie on wskazywał całą lewą stronę panelu. Jak wiemy wiązki rozchodzą się od bezpieczników i przekaźników. Tak więc w przypadku wersji kontynentalnej, gdy przekaźniki i bezpieczniki są po stronie lewej wiązka dochodząca do strony GS jest krótsza, a do strony A - dłuższa. W wersji angielskiej - z powodu takiego ułożenia przycisków (bezpieczniki są po prawej stronie), to wiązka A jest krótsza, a wiązka GS dłuższa. Jest tak na pewno, bo osobiście to sprawdzałem, że wiązki są różnej długości. Gdy autko zostanie przełożone z oryginalnymi wiązkami (bezpieczniki idą na stronę lewą), to wiązka A jako krótsza musi trafić na stronę lewą, natomiast dłuższa wiązka GS idzie na stronę prawą, W ten sposób przyciski zamieniają się miejscami i w przypadku, gdy nie zostanie odwrócona elektryka foteli pod podłogą - fotele grzeją na odwrót. 6. Wycieraczki. Gdy mamy czujnik deszczu pióro musi odgarniać krople z czujnika. Samochody angielskie mają inne punkty mocowania wycieraczek. Gdy nie zostało to wymienione wycieraczki nie będą nam zgarniać szyby. Najlepiej pojechać z kolegą z innym passatem mającym ten sam typ wycieraczek (aero twin lub zwykłe) i przełożyć gumki, by sprawdzić, czy spisuja się identycznie. Uwaga - w Passacie jest bardzo ważne która wycieraczka jest po stronie kierowcy, a która pasażera - są one niesymetrycznie montowane (dotyczy aero twin)! 7 Światła. I tu od razu na grubo. Bowiem można kupić europejczyka ze światłami angielskimi (sugeruje to dzwonek) lub anglika z nieprzełożonymi światłami. Można też kupić światłą z anglika do swojego auta kupując w dobrej wierze. Jak się tego ustrzec? Otóż popatrzcie na rysunek. Światła europejskie kontynentalne świecą tak (u góry żarówki, na dole xenon). Tu pokazałem różnicę pomiędzy plamą światła z żarówki i xenona i to dlaczego zestawy hid są złe i oślepiają. W prawidłowo ustawionych światłach żarówka bliżej pobocza (prawa na kontynencie a lewa na wyspach) jest ustawiona wyżej. I plama światła zamiast oświetlać pobocze oślepia kierowców jadących z naprzeciwka. I właśnie dlatego światła angielskie są be. Tak więc kontynentalny europejczyk świeci tak: Światła z anglika świecą tak: Lub też świecą na płasko, bowiem dla niepoznaki ktoś przełożył przesłonę. Zatem pod ścianę, włączamy światła i patrzymy co mamy... 8. Światła przeciwmgłowe. To rzecz często zapominana przy przeróbkach, bo mało kto ją sprawdza. W europejskim aucie świeci lampa z lewej. W angielskim z prawej (jak na załączonym foto): 9. Hamulec ręczny - tu najczęściej przekładający sobie odpuszcza, gdyż jest z tym trochę kłopotu. Hamulec jest zawsze bliżej siedzenia kierowcy. Czyli w kontynentalnym - po lewej stronie tunelu, angliku - po prawej - ta rzecz rzuca się w oczy i tu od razu można poznać, czy było coś kombinowane. 10. Czujnik wyłączania dozoru wnętrza - w przypadku aut wyposażonych w dozór wnętrza. - Powinien być on od strony kierowcy - czyli w kontynentalnym na lewym słupku w angliku jest na prawym. W jego przekładanie akurat niewiele osób się bawi. 11. Panel Climatronic - popatrz na to, gdzie jest czujnik temperatury - powinien być z reguły od strony kierowcy. Choć akurat i w wersjach europejskich zdarzały się po stronie pasażera, albo ktoś wymieniał panel i nie zwrócił uwagi co kupuje. Więc to akurat wyrocznią nie musi być. Podobnie jak na załączonym foto - czujnik jest od razu jak w wersji europejskiej. Czyli pod koniec produkcji modelu VW średnio się przejmował gdzie jakie części wkłada.... Jak znaleźć czujnik? Dość prosto - kratka nad nim jest zawsze brudna, lub też poświeć latarką i zobacz, która kratka jest pusta, a pod którą jest czujnik. Na poniższym foto widać nieudolną przekładkę - raz, że czujnik z prawej, to jeszcze przyciski ułożone byle jak. Powyższe foto zapożyczyłem od oldkas 12. Nalepka o niewkładaniu fotelików, gdy jest aktywny air bag. Jest zawsze po stronie pasażera. W wersji kontynentalnej po prawej stronie, w angliku po stronie lewej. Często też VW nalepiał odblaski na drzwiach (te czerwone na dolnych rogach drzwi) tylko od strony kierowcy, więc gdy kupujemy auto i widzimy nalepki od strony pasażera - juz to może świadczyć o kupnie anglika. 13. Podłoga prawdę Ci powie. Od strony kierowcy podłoga z reguły jest wzmacniana dodatkową wstawką z jakiegoś tworzywa. Gdy przekładający nie bawił się w wymianę podłogi zobaczymy niefachowo podcięte miejsce na pedał gazu, oraz wstawkę po stronie pasażera. Zatem zawsze wyjmujmy dywaniki! 14. Zajrzeć do bagażnika na wlepkę. Wlepka znajduje się w bagażniku we wnęce koła zapasowego. Jeśli w lewym górnym rogu wlepki, jest oznaczenie X2B - to auto było przeznaczone na rynek angielski - czyli kolejny ślad, że auto może być "rzeźbą". Co prawda jest też druga opcja, że ma tył wspawany od "anglika". Ale jeśli na wlepce jest w/w kod - to auto trzeba dokładnie obejrzeć - stosując się do punktów wymienionych wcześniej. Choć akurat Luke ma passka, który oznaczenia X2B nie ma, a to anglik, więc nie zawsze ta informacja może być pewna i jak nie widzimy takiego oznaczenia, to nie patrzymy na resztę. Raczej tą informację należy traktować jako kolejny punkt do sprawdzenia, a nie jako podstawę do pokazania, czy auto jest anglikiem, czy nie. Powyższe foto zapożyczyłem od oldkas 15. Uchwyt na napoje z przodu. W autach przed liftem, czyli przed końcówką 2000 roku - uchwyt normalnie otwiera się "do pasażera". Jeśli w naszym przypadku wysuwa się "do kierowcy". Można coś podejrzewać. Choć wyrocznią to także nie może być, gdyż na Allegro jest masa części, które pochodzą z anglików i nieświadomy właściciel europejczyka chcąc troszkę przybajerzyć auto mógł uchwyt z anglika kupić - tak więc przed zakupem sprawdzamy w którą stronę się on otwiera! Jeżeli sprzedający mówi jasno, że to jest przekładka, a żaden z powyższych punktów nie ma zastosowania w aucie (lub tylko różni się czujnikiem w climatronicu, czujnikiem na drzwiach i nalepką), to kupuj auto śmiało - jest zrobione porządnie, a i cena jego atrakcyjna będzie! Myślę, że to, co tutaj napisałem choć troszkę ustrzeże przed kupnem przekładki zamiast europejczyka. No, chyba, że sprzedający jasno określa, że anglik, Ty się godzisz na to, kupujesz taniej i obaj jesteście zadowoleni... Jakby koledzy dopisali coś w tym temacie - będę wdzięczny. A może coś o innym modelu, a nie tylko o b5? A teraz zadanie domowe: Klikany w poniższe linki i szukamy przekładek - ale tylko takich, które nie są opisane jako Anglik, przekładka. Może to także pomoże ewentualnemu kupującemu uniknąć miny! http://moto.allegro.pl/listing/showcat.php?category=12763&id=4029 http://moto.allegro.pl/listing/showcat.php?category=46093&id=4029 Dziękuję serdecznie koledze Luke za pomoc i robienie fotografii, przez które musiał ze 30 razy latać do auta! Dzięki tym fotografiom mamy uwiecznionego rasowego anglika i od razu widać niuabse i szczegóły (opisane przeze mnie na fotografiach). Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane. Poproszę o wytykanie literówek i rzeczy niezrozumiałych - będę je poprawiał na bieżąco. Podziękowania także dla: tony_w, MDZ, Danek75, MeCeNaS za cenne uwagi, które dopisałem w poradniku! Edited November 14, 2009 by Charakterek Quote Share this post Link to post Share on other sites
dna007 Report post #2 Posted October 27, 2009 Witam Ja dodam jeszcze od siebie kilka informacji: 1. Warto sprawdzić przednią szybę jak jest wytarta (jaki jest ślad) od wycieraczek, bo jak wiadomo angielskie wycieraczki idą od lewej do prawej a kontynentalne w przeciwnym kierunku (od prawej do lewej strony) 2. Radziłbym jeszcze sprawdzić pasy bezpieczeństwa. Dlaczego? Dlatego że Anglicy zapinają pasy nawet jak przejeżdżają 500m do sklepu, więc pas od kierowcy będzie się znacznie wolniej, słabiej zwijać bo jest pasem najczęściej używanym Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
lopsol Report post #3 Posted November 2, 2009 Mam auto z dużym lusterkiem, bo sobie je przerobilem z dwóch i wcale nie mam wersji taxi, auto kuplem w angli ale LHD, i kraj pochodzenia to anglia, a do angli trafil z angielskim zolnierzem który stacjonował w niemczech , wiec nie wszystkie auta z duzymi lustrerkami to taxi. poprostu uzytkownicy przerabiaja lusterka dla wlasnej wygody, bo te male to jakas porazka w VW. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kac222 Report post #4 Posted November 2, 2009 I jeszcze jedno,jeśli chodzi o licznik,ja mam passata z USA i też mam licznik w milach i kilometrach,a przycisk awaryjnych przełożyłem sobie na lewą stronę w konsoli,bo było dla Mnie wygodniej.A światła przeciwmgielne mam po obu stronach,to też ktoś może myśleć,że to anglik,ale na szczęście posiadam certyfikat ze Stanów.Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Charakterek Report post #5 Posted November 2, 2009 Mam auto z dużym lusterkiem, bo sobie je przerobilem z dwóch i wcale nie mam wersji taxi, auto kuplem w angli ale LHD, i kraj pochodzenia to anglia, a do angli trafil z angielskim zolnierzem który stacjonował w niemczech , wiec nie wszystkie auta z duzymi lustrerkami to taxi. poprostu uzytkownicy przerabiaja lusterka dla wlasnej wygody, bo te male to jakas porazka w VW. A czytałeś do końca punkt drugi? Jeśli łapie ładnie drogę i jest pełnowymiarowe - może być to wersja taxi, tudzież przełożone lusterko od taxi, co jest wygodne (pełen wymiar). Chyba pisałem o tym, prawda? Że może być przełożone... I jeszcze jedno,jeśli chodzi o licznik,ja mam passata z USA i też mam licznik w milach i kilometrach,a przycisk awaryjnych przełożyłem sobie na lewą stronę w konsoli,bo było dla Mnie wygodniej.A światła przeciwmgielne mam po obu stronach,to też ktoś może myśleć,że to anglik,ale na szczęście posiadam certyfikat ze Stanów.Pozdrawiam. Ale ręczny jest na swoim miejscu, masz też obrysówki, tylne lampy jak wdusisz stop świecą po całości, i jest wiele innych rzeczy, które mówią jasno o tym, że to wersja z prawidłową kierownicą. Ten poradnik jest po to, by zwrócić na wszystko uwagę - czyli jak ktoś znajdzie tylko licznik w milach, a reszta jest ok, to auto może być z USA. Ale jak znajdzie licznik w milach i ręczny po prawej, nalepkę o air bag po lewej, dozór wętrza w prawym słupku, to już nie jest to takie fajne, prawda? Więc co do samego licznika nie masz się co bać - tu chodzi tylko o wyczulenie ludzi na przekładki, by kupowali świadomie. A jak ktoś na podstawie licznika powie, że przekładka, to wyśmiejesz kolesia i tyle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kac222 Report post #6 Posted November 2, 2009 Jacek,wiem o co chodzi,ale wiesz jacy u nas są ludzie,niektórzy czytają takie poradniki jak Twój,a niektórzy coś gdzieś usłyszą,nie wiedzą jak ma być naprawdę,a później szukają wad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zuczek Report post #7 Posted November 11, 2009 co do wkladki zamka sie nie zgodze, sa zamienne i mozna przelozyc lewa na prawo, z drzwi pasazera w wersji europa jak najbardziiej sie da zamknac i otworzyc z kluczyka, ten punkt bym usunal;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Charakterek Report post #8 Posted November 13, 2009 Tylko że przekładają najczęściej samą wkładkę. A sam zamek (ten z krańcówką (master) zostaje z prawej. Czyli sama wkładka sobie, a otwieranie sobie. Jak kręcisz kluczykiem, a auto się nie otwiera - to już jest to podejrzane - czytać ze zrozumieniem! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Danek75 Report post #9 Posted November 13, 2009 Tak "na szybko" znalazłem ci parę literówek (zgodnie z życzeniem ) 12. .... to może świadczyć o kuonie anglika. 13. ..... Gdy przekłądajacy nie bawił się w wymianę podłogi 15. .... przed zakupem sprawdszajmy w którą stronę się on otwiera! Jeżeli sprzedający mówi jasno, że to jest przekładka, a żaden z powyższych punktów nie ma zastosowania w aucie (lub tylko różni się czujnikiem w clinatronicu, czujnikiem na drzwiach i nalepką) Ale przede wszystkim chodziło mi raczej o ten zapis: Jeżeli sprzedający mówi jasno, że to jest przekładka, a żaden z powyższych punktów nie ma zastosowania w aucie (lub tylko różni się czujnikiem w clinatronicu, czujnikiem na drzwiach i nalepką to kupuj auto śmiało - jest zrobione porządnie, a i cena jego atrakcyjna będzie! Tego raczej nie stwierdzisz po takich wstępnych oględzinach i nie wiadomo też, jakie intencje ma sprzedający, tak więc to trochę "na wyrost" stwierdzenie. Jeden będzie ukrywał fakt przekładki, natomiast drugi powie o tym wprost - licząc na to, że wzbudzi zaufanie u kupującego swoją rzetelnością i kupiec - być może - nie zauważy innych mankamentów. No chyba, że tylko ja tak myślę o tym co napisałem - może inni mają odmienne zdanie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Alvares Report post #10 Posted November 13, 2009 Są też ponoć różnice w komorze silnika, komputer z drugiej strony, jakie przewody, jesli przerabiany to powinny być ślady, ale pewny nie jestem ,więc niech ktoś potwierdzi lub zdementuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darius Report post #11 Posted November 13, 2009 Witam. W opisie kolegi Charakterek zgadzają się następujące punkty dotyczące lusterek(gdy nie zmienione) -licznik-ponieważ np.w b5 fl 130kucy na środku u góry tarczy powinno być 130km/h -dozór wnętrza zazwyczaj pozostaje po prawej -hamulec ręczny - klawisze awaryjnych i grzania szyby a resztę można sobie między bajki włożyć. Drzwi będą pokazywane prawidłowo o ile zmieniono vagiem.Mam angola to wiem jak to wygląda.Z numerem Vin również jest różnie,ponieważ u mnie jest homologacja na europę i angoli.Jeżdzę już długi czas po przekładce i jakoś nie widzę różnicy między moim paskiem,a koleżki.Teksty,że w życiu nie kupi lub nie wsiądzie,albo nie rejestrować takich aut to bajki dla tych co nie wiedzą jak to jest robione i co jest robione. SZEROKOŚCI!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marek664 Report post #12 Posted November 14, 2009 Zagłębiałem sie w temat przekładki i do tego co jest powyżej moge dodać ,że (o ile dobrze pamietam)kształt samych kielichów jest inny w wersji EU i UK wiec dla porównania zrobiłem fotki (mimo ,ze pada )mojego auta i jest to wersja UK ,jeżeli ktoś moze zrobić fotki wersji "rasowo"EU może to być bardzo pomocne dla wnikliwych ,którzy zamierzają zakupić passata. VW Passat 3B - B5: Ogólnie super poradnik .Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
jedrus Report post #13 Posted November 14, 2009 bardzo ładne kompendium. teraz handlarze nie będą mieć wątpliwości, co poprzekładać, żeby się kupujący nie zorientował Quote Share this post Link to post Share on other sites
kac222 Report post #14 Posted November 14, 2009 Ale Andrzej jeśli Oni chcieliby tak wszystko poprzekładać jak tu jest opisane,to odechciało by Im się handlować. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jedrus Report post #15 Posted November 14, 2009 dlatego napisałem z przymrużeniem oka zdecydowanie fajne kompendium Quote Share this post Link to post Share on other sites
ormowiec Report post #16 Posted November 14, 2009 (edited) Zagłębiałem sie w temat przekładki i do tego co jest powyżej moge dodać ,że (o ile dobrze pamietam)kształt samych kielichów jest inny w wersji EU i UK wiec dla porównania zrobiłem fotki (mimo ,ze pada )mojego auta i jest to wersja UK ,jeżeli ktoś moze zrobić fotki wersji "rasowo"EU może to być bardzo pomocne dla wnikliwych ,którzy zamierzają zakupić passata.VW Passat 3B - B5: Anglik ma VIN na kielichu w komorze (przed uszczelką patrząc od przodu), "normalny" na kielichu w podszybiu (za uszczelką) ponadto anglik ma ucho do mocowania obudowy kompa na prawym kielichu. Edited November 14, 2009 by ormowiec Quote Share this post Link to post Share on other sites
Charakterek Report post #17 Posted November 14, 2009 licznik-ponieważ np.w b5 fl 130kucy na środku u góry tarczy powinno być 130km/h ??? O co tu chodzi? http://img257.imageshack.us/img257/1854/dscf5215xr3.jpg to mój licznik a to rasowy europejczyk, kupiony wedle wszelakich faktur w Gdańsku jako nowe auto. Nie bardzo wiem o co biega z tym 130 km/h... I co więcej - nie spotkałem się w B5 FL z innym licznikiem (wyłączając W8, one mają inne prędkościomierze). Co do reszty - u Ciebie tego nie ma. A dasz 100% gwarancję, ze nigdzie indziej tego nie będzie. Wystarczy, że zobaczysz 3 czy 4 znaki świadczące o przekładce i już możemy zacząć podejrzewać anglika. Danek75: dzięki - zaraz poprawię. Jutro naniosę odpowiednie poprawki z repostów. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darius Report post #18 Posted November 14, 2009 (edited) http://img52.imageshack.us/img52/3735/obraz132j.jpg o to mi chodzi jest to licznik od wersji SPORT..... mojego autka:p Edited November 15, 2009 by darius Quote Share this post Link to post Share on other sites
marek664 Report post #19 Posted November 14, 2009 Anglik ma VIN na kielichu w komorze (przed uszczelką patrząc od przodu), "normalny" na kielichu w podszybiu (za uszczelką)ponadto anglik ma ucho do mocowania obudowy kompa na prawym kielichu No to taki punkt tez można dodać . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrick Report post #20 Posted November 14, 2009 Tak sobie przeglądałem ebay.uk i o ile mnie wzrok nie myli to ten pasek ma inaczej rozkład skali jak w pozostałych anglikach-na środku jest 100km/h http://cgi.ebay.co.uk/2005-VOLKSWAGEN-PASSAT-S-GREY_W0QQitemZ130342962543QQcmdZViewItemQQptZAutomobiles_UK?hash=item1e590bc56f Quote Share this post Link to post Share on other sites