czarnybstok Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2009 Witam. Mam pewien problem. Otóż tydzień temu wymieniałem uszczelkę misy olejowej i dziś pojechałem do mechaniora na kontrolę i okazało się, że znowu cieknie:-( i mówi że to chba dalej spod misy wywala... sam już nie wiem. czytałem na forum na temat silników TDI i z tego co piszecie to trzeba zwrócić uwagę na króciec w miejscu mocowania do bloku silnika, zawór egr, przewód powrotny od smarowania turbiny, uszczelka dekla zaworów. Choć z góry wygląda na suchy... Może macie chłopaki jakieś rady z życia wzięte i doradzicie coś a może ktoś miał podobny problem??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 23 Października 2009 Niech mechanik odkręci rurę odmy od bloku silnika i zobaczy jak to wygląda, może wymiana samego o-ringu pod króćcem wystarczy. Może się jeszcze lać simmeringami wału korbowego, wałka rozrządu, albo wałka napędu pompy olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #3 Napisano 23 Października 2009 a moze kolego masz krzywa mise np uderzyłes nia? o jakis kraweznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
superrysiek Zgłoś #4 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) jackrally dobrze pisze sprawdź ten króciec odmy i o ring pod nim. MI tez buce chcieli zafundować wymawiane uszczelki, ale sam sobie zdiagnozowałem usterkę - dzięki pomocy forum oczywiście rura dolnej odmy 028 103 491 M - kupisz tylko w serwisie Edytowane 23 Października 2009 przez superrysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2009 Też kiedyś wymieniłem uszczelkę miski olejowej i nawet kupiłem oryginalne śruby do miski. Za jakiś czas zmieniałem pasek napędu sprężarki klimy i patrzę a tu mokro w okolicy miski. Po dłuższym szukaniu okazało się że oring odmy przepuszczał. Po jego wymianie jest już sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gondol Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2009 Ze starą rurą od odmy trzeba uważać. Lubi się ze starości zrobić krucha i może się okazać, że po jej odkręceniu od bloku, nie ma co ponownie przykręcić. Dlatego decyzja o majstrowaniu przy odmie, najczęściej skutkuje jej wymianą. Tę rurę można kupić nie tylko w serwisie, bywa np w Inter Carsie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2009 Faktycznie nie dopisałem. W czasie wymiany oringu rura rozsypała się na drobny mak. A dokładnie dolna część. W środku szlam i nagar. Nową kupiłem od gościa z forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #8 Napisano 23 Października 2009 Ja miałem podobnie jak wyżej opisujecie, spod silnika cały zalany olejem, myłem i próbowałem znalezc miejsce wycieku, do głowy przychodziło, uszczelka miski, przedni lub tylni uszczelniacz na walku... po dogłębnych oględzinach (czytaj z pomocą forum) okazało się, ze króciec odmy przy bloku powiedział dość, pękł a wewnętrzny kołnierz po prostu się rozsypał. Zakup w serwisie, wymiana i silnik suchy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2009 (edytowane) mhm ja tez mialem uszkodzona odme mozna ja wymienic samemu a kupi sie ja bez problemowo na allegro - ja dalem jakies 50 zl. Co do wymiany to wystarczy miec chyba imbusa z przedluzka i wymiana bedzie prosciutka. Ahh u mnie mnie tez panowie mechanicy stwierdzili uszkodzona uszczelke miski olejowej , a nastepny ze wali mi z pokrywy zaworow etc etc.... wyciek mialem taki ze kropelkami mi lecialo-po wymianie odmy sucho =] elo Edytowane 24 Października 2009 przez irift Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnybstok Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2009 DZięki koledzy może jeszcze dziś uda mi się na kanał wiechać to będę wiedział dokładnie. I napiszę. Pozdrawiam ---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:42 ---------- A wracając do misy to nigdzie nie uderzyłem tym bardziej że mam plastikową osłonę pod silnikiem i jak by coś było to ona by też się rozwaliła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #11 Napisano 24 Października 2009 z tym uszczelnianiem miski to u mnie różnie wyglądało.Dwa razy uszczelniałem i dalej ciekła.Za trzecim razem ledwo co przeciekała.Podczas remontu na stole kiedy idealnie odtłuściłem(nie było w ogóle oleju) i skręciłem dynanometrem idealnie po 8 tys km nie ma kropli oleju pod spodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnybstok Zgłoś #12 Napisano 29 Października 2009 I wymieniłem w kruciec w poniedziałek, oczywiście na oryginalny w serwisie zapłaciłem ok 130zł w komplecie oring i śrubki i dziś mamy czwartek i narazie sycho pod autem:-) Tylko teraz muszę na mycie silnika i podwozia się przejechać ale to chyba dopiero na wiosnę. Dzięki chłopaki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #13 Napisano 31 Października 2009 witam mam pytanko mógł by mi koś podać numer rury odmy tej dolnej części pod tym zbiorniczkiem białym , bo szukam tej odmy ale dostapne sa zazwyczaj tylko takie długie bez tego zbiorniczka a ja u siebie mam taka króciutka rurę odmy i drugie pytanie jak odkręcacie te śruby króćca ? bo jednej jest ładny odstęp ale druga przysłonieta jest trójnikiem od przewodów płynu chłodzącego i nie wiem jak tam podejść czym odkręcacie te śruby ? bo normalne torxy sa króciutkie a tam potrzebny jest taki dość długi bede wdzięczny za informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarnybstok Zgłoś #14 Napisano 31 Października 2009 028 103 491 M lub J to jest numer odmy w zależności od silnika. Potrzbna jest dłuższa przedłużka do odkręcenia. ---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:24 ---------- Ale Ty masz z końcówką M bo jest krótka około 100zł w serwisie VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #15 Napisano 31 Października 2009 a jak poradzic sobie z tym trójnikiem od płynu chłodzacego zasłaniajacy jedna z śrub ?? a prucz serwisu vw można jeszcze gdzies ja namierzyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach