ksynio Zgłoś #1 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) Witka. Pytanie zamieszczam na prośbę kolegi. Kupił on Passata B5 Z 2002 roku z uszkodzoną automatyczną skrzynią TIP-TRONIC. Jadąc do przodu wszystko jest ok,ale po wrzuceniu biegu wstecznego auto nie jedzie i nie reaguje na gaz.Po długich poszukiwaniach nie udało mu się znaleźć skrzyni o tych samych numerach co uszkodzona. I tu moje pytanko:czy jeżeli kupi on skrzynie o innych numerach wraz z kompem sterującym tą skrzynią to czy to będzie współgrało z kompem od silnika czy trzeba coś grzebać w sofcie? Edytowane 23 Października 2009 przez ksynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #2 Napisano 24 Października 2009 Czy nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2009 Nadal mam nadzieje że ktoś mi coś podpowie na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2009 może coś ja podpowiem... co do skrzyń z innym symbolem to raczej odpada ze względu na przełożenia skrzyni.... ale tu do końca nie wiem. Co do usterki, ktoś pisał że przy takiej usterce, a spotyka się w VW ich sporo, za naprawę płacił 1500 zł.. tyle tylko że naprawa naprawie nie równa i tu trzeba raczej zasięgnąć opinii kogoś kto robi automaty, bo może być kilka przyczyn takiego efektu... jak nie to 3500 zł całe koszty wymiany skrzyni na remontowaną jeśli zostawiasz starą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #5 Napisano 26 Października 2009 Czy kolega odczytłał błedy skrzyni?? Wydaje mi sie, że to wina elektroniki, płyty sterującej czy tez selektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sthorm Zgłoś #6 Napisano 26 Października 2009 ja również stawiam na elektroniczny problem możliwe że padł potencjometr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #7 Napisano 26 Października 2009 (edytowane) u mnie było podobnie. do przodu wsio OK, a do tyłu jak zimny to w miare dobrze, jak rozgrzany to się wsteczny ślizgał jak na skończonej tarczy w manualu. na VAGU zero błędów. czytałem na forum, że wsteczny się z czasem ślizga coraz mocniej, aż w końcu znika całkowicie koszt naprawy to jakieś 3 tysie. a co do skrzyni to na 100% w miejsce każdego tiptronica bez problemu podejdzie FRK Edytowane 26 Października 2009 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #8 Napisano 26 Października 2009 na 100% w miejsce każdego tiptronica bez problemu podejdzie FRK nie po to sie kupuje tipa zeby wsadzac manula, bo rozumiem ze twoj skrot fkr to manual, tak? Ja bym proponowal sprawdzic stan oleju w skrzyni, bledy na vagu, pozniej konwerter a na koncu dopiero potem myslec nad kupnem nowej skrzynki, powoli panowie, powoli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #9 Napisano 26 Października 2009 nie po to sie kupuje tipa zeby wsadzac manula, bo rozumiem ze twoj skrot fkr to manual, tak? FRK to właśnie 6-biegowy manual, który zamontowałam u siebie właśnie w miejsce tipa. jestem z tej wymiany bardzo zadowolony, teraz już nie mam problemów z biegiem wstecznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #10 Napisano 26 Października 2009 (edytowane) Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi . Autko podłączaliśmy pod vag-a ale niestety skrzynia nie wykazała żadnych błędów i tu właśnie zwątpiłem,olej w skrzyni nowy. Ale myślę że problem jest raczej mechaniczny poniewaz auto dostało z boku w koło tak że pękła zwrotnica,ale nie uszkodziło ani przegubu ani pułośki ani też nie pociekł olej ze skrzyni.Po założeniu nowej zwrotnicy auto poprostu nie chce ruszyć do tyłu. Naprawa raczej nie wchodzi w grę ponieważ tu gdzie mieszkamy (NORWEGIA) to się tylko wymienia. Stąd moje pytanko o zmianę skrzyni wraz z sterującym kompem.To dla niego bardziej kożystne rozwiązanie.Dodam że wymiana na manual nie wchodzi w grę. Czekam na dalsze odpowiedzi koledzy Pozdrawiam;) Edytowane 26 Października 2009 przez ksynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #11 Napisano 27 Października 2009 Było od razu mowić, że auto miało strzała...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #12 Napisano 27 Października 2009 Było od razu mowić, że auto miało strzała...... no nie wiedziałem że to takie istotne,skrzynia nie ciągnie do tyłu,z tąd moje pytanie o podmianę tak jak pisałem wcześniej. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schabo Zgłoś #13 Napisano 13 Listopada 2009 Witam od niedawna mam paska 1.9 110km automat, skrzynia dziala poprawnie lecz gdy stanelem w korku pod gorke zaczela przeciagac biegi i po chwili dalszej jazdy wszysto sie unormowalo. Czy to moze byc tylko mala ilosc oleju czy to cos powazniejszego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #14 Napisano 14 Listopada 2009 Sprawdź olej, pod górke jak sie jedzie zawsze skrzynia przeciagnie zmiane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelo220v Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2009 Widze kolega ma tą sama lub podobną skrzynie Tak własnie ma być kolego. Kiedy zmieni bieg decyduje o tym komp. ty mozesz jej jedynie dawac rozkazy pedałem gazu Mało wciskasz zmienia na niższych obr. dajesz wiecej , obroty lecą do góryyyyyy:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schabo Zgłoś #16 Napisano 16 Listopada 2009 No tak kumam ze to skrzynia mysli kiedy zmienic bieg ale akurat w tym przypadku to jest dziwne bo obroty dochodzily do 4000 i gdy puscilem gaz on powinien wrzucic wyzszy bieg a ty kich po puszczeniu gazu obroty spadly do ok800 i jak go przytrzumalem na ok40000 obr. to po chwili wrzycil wyzszy bieg. Niewiem i tak wymienie olej itd, zobaczymy co dalej. Pozdrawiam zbyszek:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość j-23 Zgłoś #17 Napisano 5 Lutego 2010 Jestem nowy i mam paska 2001 fl i tiptronik 5 biegowy mam go 2 miechy wymieniłem olej na zastepczy w specj. zakł. napraw automatów i po jakimś czasie zacząl mi skakać na wstecznym można jechać do tyłu ale tylko bez gazu po dodaniu gazu bieg zanika.Wszystko trzeba właczać od początku. Pomóżcie proszę. A może ktoś dać namiary na specj. warsztat który przerobi porządnie na manualJ acha w serwisie powiedzieli że skrzynia ok. nie ma błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wulkan2 Zgłoś #18 Napisano 5 Lutego 2010 witam, mam problem ze skrzynia tip tronic w pasacie , od wczoraj szarpie mi na wstecznym, ale tylko na ciepłym silniku ? rano nie ma problemu. Biegi do przodu działają ok co to może być? auto ma najechana prawdo podobnie 187 tys i olej był wymieniany przy 147 tys, prosze o pomoc może ktos miał taki problem, AUTO JEST Z 2001r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 5 Lutego 2010 synchronizator wstecznego moze to się przyda http://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wulkan2 Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2010 a gdzie ten synchronizator wstecznego się znajduje??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach