Skocz do zawartości
jaro15

czerwone turbo

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mam pytanie zchipowałem passata 1.8t na 185kucy po 5/6 razy dobrego deptania(0/140km) turbo robi się czerwone postoje ok3/4 min i jest normalne czy tak ma być pozdrawiam:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest normalne turbina wytrzyma takie traktowanie tylko pamietaj o chłodzeniu turbiny przed zgaszeniem silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to nie jest normalne. Jak dla mnie oznacza to, zbyt dużą temp. gazów wylotowych lub za dużą prędkość obr. wirników. Ja bym się temu przyjrzał bliżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem podobnego paska 1.8t również podkręcony na około175-180 ( nie był hamowany) i również miewałem taki widok tylko że to nie było po delikatnej pokazówce tylko grubym wciskaniu gazu ....czyli przez jakies 30 mniut non-stop przyśpieszanie,wyprzedzanie i ciągła to wtedy BYŁĄ CZERWONA :mad: ...ale tak jak kolego na początku zawsze pamiętałem o rozgrzaniu silnika i turbiny ...i tak samo ochłodzeniu jej i silnika w miare możliwości.... Przede wszystkim nigdy nie gaś silnika na czerwonej turbinie bo kiedys moze byc BOOm:D ... jesli bedziesz dbał o to bedzie dobrze ..bez obaw....co do wątku wysokiej temperatury gazów wylotowych(spalin) coż w koncu to są spaliny wiec ja bym nie szedł w tym kierunku... jedyny powod ktorym bym sie zmartwił to spadek mocy i czerwona turbina -wtedy moze byc to poważny problem wiążący sie z wymianą turbiny ALWE JESLI NIE odczuwasz spadku mocy bez obaw....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalna rzecz nawet 120 jadąc 5h będzie czerwona;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba mil a nie 120 km/h ...nie przesadzajmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj mówie że i takie tempo styknie ;p sam obadaj któregoś razu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przeciez jezdzilem 2 lata taki i zdazylo mi sie kilkanascie razy rozgrzac do czerwonosci ale nigdy przy taki malych predkosciach do 120-140...to byly naprawde wieksze predkosci.. rzedu 180-200....wiec raczej nie uwierze ze turbinka w passacie sie nagrzeje do czerwonosci przy 120...no chyba ze ciagnie przyczepke z węglem na zakopiance :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAROturbo moze sie robic po kilku takich startach jak piszesz, jednak powinno byc tylko lekko czerwone, mocno swiecace, czy pomaranczowe lub tez biale to oznaka zbyt wysokiej temperatury spalin i jest to zle, moze byc ubogo... zmierz afr pod obciazeniem jesli bedzie zbyt wysoki to szybko udaj sie na korekte softu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie bywalo białe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności