Skocz do zawartości
prezes2117

Wentylator od chlodnicy klimy

Rekomendowane odpowiedzi

Co ci szkodzi, wyjmij i rozbierz wentylator, wymień szczotki i złóż.

Kolego a jak rozebrać ten wentylator(silnik), bo z tego co się orientuję (wymieniałem swój) to silnik jest nierozbieralny. Jeżeli masz jakiś sposób, żeby go rozebrać to chciałbym się o nim dowiedzieć. Wymienię u siebie i będę miał drugi w razie awarii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a jak rozebrać ten wentylator(silnik), bo z tego co się orientuję (wymieniałem swój) to silnik jest nierozbieralny. Jeżeli masz jakiś sposób, żeby go rozebrać to chciałbym się o nim dowiedzieć. Wymienię u siebie i będę miał drugi w razie awarii.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4002

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164 poczytaj a znajdziesz odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam mały problem z klimą może ktoś pomoże, najpierw opisze swój problem.

Wczoraj podczas jazdy zauważyłem że klima jakoś dziwnie działa. Jak jadę jest powiedzmy ok podczas postoju praktycznie zero chłodzenia. Stwierdziłem że pewnie czynnik sie kończy bo kilka dni temu wyświetlił sie błąd 318 generalne jest to błąd zaworu ale też wyczytałem na forum że pojawia się on też jak czynnik sie kończy. Po podłączeniu do tego bałaganu do nabijania okazało się ze mam nieszczelny układ więc chłopaki wlali mi płyn ten jaskrawy i nabili klimę azotem i mam przyjechać w pon. Niby wszystko ok ale..... Zauważyłem wczoraj że niekręci się wentylator, więc go pod akumulator i ****. Z ciekawości sprawdziłem też czy dochodzi prąd do kostki i znowu ****, więc szybkie czytanie forum i dalej sprawdzanie bezpiecznika itp... Już miałem dobierać sie do opornicy tylko pomyślałem że jeżeli mam w układzie azot i temp otoczenia to 13 stopni to może ona nie dawać napięcia? Pomyślałem że może sie za to zabrać jak już układ będzie szczelny będzie klima nabita i będzie troche cieplej. Nie chce sie narobić niepotrzebnie więc pytam...

Reasumując

Do kostki wentylatora nie dochodzi napięcie.

Na bezpieczniku 40a mam cały czas napięcie na auto i na econ ok 14v

W układzie jest azot

Temp otoczenia była 13stopni

Wywala błąd 318 i od klap np v68, v71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy jest ktoś w stanie zmierzyć napięcie na wtyczce od wentylatora klimatyzacji na pierwszym biegu? U mnie działa tylko 2 bieg, a nie wiem czy padła opornica. W teście klimatyzacji z panelu climatronic, nie wentylator działa.

pozdsrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie jest u ciebie napięcia na pierwszym biegu? podczas testu climatronika startuje mi wiatrak, tak więc przy okazji zmierzę jakie wtedy napięcie dostaje:D

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc. Dzieki za odp. Zmierzylem i jest 4.8V. W tescie mi wogole nie dziala wentyl. Gdybys mogl zmierzyc, to bylbym wdzieczny. W tescie, w temp minusowych, wentyl tez sie kreci na I biegu? pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas testu klimatronika przy dzisiejszej temperaturze 1 stopień wiatrak się nie włączył,pyknięcia przekaźnika nie było, napięcia również nie było na wtyczce,. Poczekam na temperaturę powyżej 4 stopnie i napiszę jakie mam napięcie na wtyczce po włączeniu klimy podczas pracy 1 biegu wentylatora. :D

See you

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj było u mnie +6, Autko klekocze, klima odpalona i wiatrak się kręci, zmierzyłem napięcie we wtyczce i było 14,3V, tyle samo co na akumulatorze:D więc OK,

 

---------- Dodano o 20:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:28 ----------

 

U mnie działa tylko 2 bieg, a nie wiem czy padła opornica.

pozdsrawiam

 

Ile wynosi wartość napięcia dla 2 biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W momencie włączenia drugiego biegu mam 14,1V. Na pierwszym 4,8V. Chyba musze kupić opornicę. Jeszcze coś. W pracy mam elektryków, czy są oni w stanie naprawić moją starą opornicę?

 

 

Witam

Jestem po wymianie opornicy. Wychodzi na to, że będzie OK. Póki co jest minus na dworze, więc kompresor się nie włącza. Natomiast wentylator ruszył w teście climatronika.

Edytowane przez Poochini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podłączę się pod temat bo również mam problem z wentylatorem klimatyzacji.

Sprawa wygląda następująco - wentylator jest na pewno sprawny (po podłączeniu pod aku kręci się pięknie).

Niestety nie ma napięcia na wtyczce do której podłącza się wentylator.

Sprawdziłem przekaźnik 267 - jest sprawny. Po włączeniu na AUTO słychać charakterystyczne pstryknięcie.

Klima działa, ale tylko przy szybkiej jeździe, jak chłodzi pęd powietrza.

Bezpiecznik 40A pod kierownicą jest sprawny, jest na nim napięcie.

Na forum doczytałem, że może być to problem z opornicą. Chciałem zmostkować, ale nie miałem za bardzo dojścia i postanowiłem odkręcić przewody od opornicy.

Jedna nakrętka poszła super, niestety dwie pozostałe były tak zardzewiałe, że poszły razem z mocowaniami - tak czy inaczej czeka mnie wymiana opornicy.

Sprawdziłem przewody i okazuje się, że po zmostkowaniu E3+A z E1 lub E3+A z E2 dalej nie ma napięcia na kostce wentylatora i w dalszym ciągu nie kręci.

Sprawdziłem, czy jest napęcie na kablu E3+A i nic (oczywiście samochód odpalony, klima na AUTO).

Zwierałem ze sobą kable na 'żywca' - żadnego iskrzenia, nic, kaplica.

Gdzie w tym wszystkim może być problem? Gdzie ten brakujący element pomiędzy bezpiecznikiem 40A a opornicą?

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

 

Aha, jeszcze jedno. Czy jest jakiś łatwy, szybki i przyjemny sposób na wymianę opornicy?

 

Edit:

Czy coś pomyliłem bo już nie wiem. Czy napięcie powinno być na E1 i E2?

Tak czy inaczej, po zwarciu przewodów nić się nie dzieje.

Edytowane przez alomperta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z klimą czyli na początku brak napięcia na kostce jak nie było czynnika, jak nabiłem czynnik to wentylator chodził tylko na pierwszym biegu a drugi nie. Też miałem żeby wymieniać opornice ale okazało sie że pod kolumną kierownicy tak głębiej są dwa przekaźniki od klimy jeden z nich cykał ale nie dawał zasilania, więc sprawdzanie przekaźnika na cykanie mija się z celem trzeba kupić w elektronicznym przekaźnik i zamienić.... Tylko błagam nie najtańszy za 3 zł :P Jaki nr był na nich to nie pamiętam były na pewno szare.

Edit

Przekaźniki 373 są od pracy wentylatora, a ten 267 jest od załączenia sprężarki

Edytowane przez michalzip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, niestety jednak to nie przekaźniki :/

Podłączyłem bezpośrednio pod aku i przedzwoniłem - są sprawne dwa 370 i 267 też jest sprawny.

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

Co myślicie o tymczasowym rozwiązaniu, żeby podłączyć wentylator bezpośrednio pod aku?

Oczywiście odłączałbym go po skończonej podróży :)

Edytowane przez alomperta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym taki pewny, ze przekaźniki są sprawne. Weź dwa kabelki , wyjmij przekaźnik i zmostkuj styki w gnieździe tymi kablami. Tam chyba góra z dołem i prawa strona z lewą - nie pamietam teraz :D

I jeżeli to też nie spowoduje włączenia klimy, to problem będzie gdzie indziej.

A co do podłączenia na krótko prosto z AKU, to jest dobre rozwiązanie. Tylko musisz pamiętać o przewodzie, bo ja tak jeździłem kilka dni i raz zapomniałem po zgaszeniu silnika, odpiąć kabel i rozładowało mi akumulator :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem z wiatrakiem klimy jednak moj wiatrak podlaczany na krotko pod akumulator smiga bez zarzutu . Brak pradu na kostce przy zbiorniczku plynu wspomagania , dalej brak pradu na opornicy (probowalem zmostkowac E1,2,3 ale zadna kombinacja nic nie daje ) przekazniki podmienialem na wszelkie sposoby wszystkie klikaja , z tych co moglem zdjelem obudowe zeby sie upewnic na sto procent auto anglik wiec przekaznik ma numer 267 klika w momencie kiedy wlacz sie sprezarka nie wiem czy pod kierownica jest jescze cos co steruje tym wiatrakiem , probowalem nawet zmostkowac pin 1 i 2 na niebieskim czujniku temperatury plynu w chlodnicy F18 nadal cisza ...Wiatrak chodzi luzno nie ma zadnych luzow , klime nabijalem dwa dni temu ale niestety kiedy tylko wlacza sie sprezarka i pochodzi kilka minut po wylaczeniu silnika slychac jak ucieka gaz przez zawor bezpieczenstwa . Nie dzala tez w trybie AUTO , nie dziala na drugim biegu jakby gdzies cos rozlaczalo ...

moje pytania to : gdzie i jak moge sprawdzic czy masa do wiatraka jest okej ?

na jakims forum wyczytalem ze moze to byc zwiazane z czujnikiem na plastikowej rurze od dolotu powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam podobny problem z wiatrakiem klimy jednak moj wiatrak podlaczany na krotko pod akumulator smiga bez zarzutu . Brak pradu na kostce przy zbiorniczku plynu wspomagania , dalej brak pradu na opornicy (probowalem zmostkowac E1,2,3 ale zadna kombinacja nic nie daje ) przekazniki podmienialem na wszelkie sposoby wszystkie klikaja , z tych co moglem zdjelem obudowe zeby sie upewnic na sto procent auto anglik wiec przekaznik ma numer 267 klika w momencie kiedy wlacz sie sprezarka nie wiem czy pod kierownica jest jescze cos co steruje tym wiatrakiem , probowalem nawet zmostkowac pin 1 i 2 na niebieskim czujniku temperatury plynu w chlodnicy F18 nadal cisza ...Wiatrak chodzi luzno nie ma zadnych luzow , klime nabijalem dwa dni temu ale niestety kiedy tylko wlacza sie sprezarka i pochodzi kilka minut po wylaczeniu silnika slychac jak ucieka gaz przez zawor bezpieczenstwa . Nie dzala tez w trybie AUTO , nie dziala na drugim biegu jakby gdzies cos rozlaczalo ...

moje pytania to : gdzie i jak moge sprawdzic czy masa do wiatraka jest okej ?

na jakims forum wyczytalem ze moze to byc zwiazane z czujnikiem na plastikowej rurze od dolotu powietrza

 

 

no wiec odnalazlem przyczyne brakowalo bezpiecznika 5A pod kierownica co dziwne bo po wlozeniu go wiatrak szybko sie kreci (mysle ze to drugi bieg ) wiec odlaczylem F18 ale nadal to samo przekazniki okej popodmienialem troche ale na sto procent ok. pozostaje opornica wiec wlazlem pod spod auta i polaczylem (w opornicy ) zmostkowalem ten pin z dwoma kablami z tym ostatnim dla mnie ten wiatrak brzmial jakby zasuwal jescze szybciej wiec o co chodzi ?? czy to mozliwe ? czy moze ktos obszedl opornice bokiem ale nie widze w tym sensu jezeli ktos wyjal bezpiecznik mysle ze zrobil to wlasnie dlatego ze wiatrak chodzil na drugim biegu .....pomozcie z gory dziekuje !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3BG wentylator śmiga dość szybko na 1, tak, że aż troszkę wyje z daleka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 3BG wentylator śmiga dość szybko na 1, tak, że aż troszkę wyje z daleka.

 

 

no wiatrak zasuwa i to szybko ...czyli ze niby wsyzstko jest okej a kiedy zmostkowalem te dwa piny na opornicy to zalaczylem drugi bieg ? teoretycznie mialo by to sens ale nie jestem tego pewny ...nie rozumiem dlaczego tez wogule nie bylo bezpiecznika 5A ...wiec moze ktos wie jakie powinno byc napiecie na kostce przy zbiorniczku od wspomagania na pierwszym i drugim biegu ...dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec moze ktos wie jakie powinno byc napiecie na kostce przy zbiorniczku od wspomagania na pierwszym i drugim biegu
http://forum.vw-passat.pl/threads/119131-Klimatyzacja?p=1721752&viewfull=1#post1721752

http://forum.vw-passat.pl/threads/119131-Klimatyzacja?p=1721758&viewfull=1#post1721758

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec sprawdzilem napiecie na kostce przy wlaczonej klimie i krecacym sie wiatraku to 7.2 V potem z ciekawosci zmostkowalem pin 3 i 4 na niebieskim czujniku temperatury wody ....i wentylator zaczyna sie krecic jescze szybciej rozumiem ze to drugi bieg napiecie wtedy ma 12.6V wiec teoretycznie mam dwa biegi czyli wszystko okej ALE w ktoryms z postow przeczytalem ze na biegu I napiecie powinno miec 4.8V a na II biegu ponad 14V nie wiem czy tamten opis dotyczyl 3B czy 3BG czy wogule sa roznice ? czy tak jak jest teraz jest okej ? czy nadal cos nie tak bo sam juz nie wiem ??? dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności