vietrzyk Zgłoś #121 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) A masz w ogóle odpowiednią ilość czynnika w układzie? Klimatyzacja ci się załącza, czy nic nie gada? Bo klima bez wentylatora się załączy tylko będzie za duże ciśnienie w parowniku i co chwilę będzie się rozłączać i załączać na przemian, zwłaszcza na postoju, A wentylator bez odpowiedniego ciśnienia w układzie nie ruszy bo czujnik ciśnienia nie załączy sprężarki i wentylatora. Edytowane 21 Czerwca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #122 Napisano 21 Czerwca 2011 witam wedug mnie to czujnik ciśnienia nie załączy sprężarki i tak właśnie jest wentylator powinien chodzić bez względu na ciśnienie własnie dlatego też wyrzuciło mi czynnik bo przestał działać wentylator czynnika prawie nie ma i nie włącza sprężarki to normalne,ale nie chcę nabijać bo zaraz znowu mi wyrzuci wentylator powinien chodzić zaraz po włączeniu na AUTO a tak nie jest. A czy sygnał z panelu (masa) idzie bezpośrednio na przekaźnik czy jeszcze jest coś po drodze? jeśli macie jakieś pomysły to czekam i będę bardzo wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #123 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Wentylator kolego nigdy nie załącza się jak sprężarka klimy nie chodzi poza 1 wyjątkiem.... Jak go przegonisz 200 km/h po autostradzie i nagle staniesz na parkingu przy 40 stopniowym upale nie gasząc silnika to wtedy wentylator załączy się przez czujnik cieczy żeby ją ostudzić bo visco nie da rady na postoju przy wonych obrotach silnika. Tak że najpierw sprawdź szczelność i dobij układ. Potem sprawdź czy wentylator rusza po wciśnięciu AUTO :dobrze Edytowane 21 Czerwca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #124 Napisano 21 Czerwca 2011 ale sprawdzałem to u brata ,nawet po wyciągnięciu przekaźnika od sprężarki (klima nie działa) ale wentylator załącza za każdym razem po włączeniu panela w Auto. to było przyczyną wyrzucenia czynnika na zewnątrz(brak działania wentylatora,wysokie ciśnienie) także nie wiem czy masz rację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #125 Napisano 21 Czerwca 2011 ale sprawdzałem to u brata ,nawet po wyciągnięciu przekaźnika od sprężarki (klima nie działa) ale wentylator załącza za każdym razem po włączeniu panela w Auto. Kolego miałem to samo. Zacząłem od nabicia klimy i okazało się, że wentylator nie chodzi. Nie wiedziałem dla czego. Postanowiłem wymienić wentylator. Trzeba było także wymienić bezpiecznik od wentylatora klimy, bo stary wentylator go palił. Po wymianie okazało się, że wszystko chodzi ale nie chłodzi. Wymieniłem osuszacz, filt przy przewodach i nic. Zaczęła się zima i odpuściłem sprawę. Niedawno kupiłem nową sprężarkę. Wymieniłem i wszystko gra. Rozkręciłem starą sprężarkę i okazało się że nie jest zatarta. W innym poście odnośnie klimy zamieściłem jej zdjęcia. Ludzie pisali, że uszkodziney jest zaworek wewnątrz, który odpowiada za sterowanie ciśnieniem jakie wytwarza sprężarka. Podobno jak klima chodzi bez wentylatora to ten zawór siada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #126 Napisano 21 Czerwca 2011 no właśnie nabicie klimy nic nie da,wentylator powinien zacząć chodzić bez względu na ciśnienie w klimie jest ktoś jeszcze kto miał taki przypadek bądź ma jakiś pomysł co by można było jeszcze sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #127 Napisano 21 Czerwca 2011 no właśnie nabicie klimy nic nie da,wentylator powinien zacząć chodzić bez względu na ciśnienie w klimiejest ktoś jeszcze kto miał taki przypadek bądź ma jakiś pomysł co by można było jeszcze sprawdzić ja myślę ze kolega MARCIN Klimatyzacja ci się załącza, czy nic nie gada?Bo klima bez wentylatora się załączy tylko będzie za duże ciśnienie w parowniku i co chwilę będzie się rozłączać i załączać na przemian, zwłaszcza na postoju, A wentylator bez odpowiedniego ciśnienia w układzie nie ruszy bo czujnik ciśnienia nie załączy sprężarki i wentylatora. ma racje i bez napełnienia nie sprawdzisz czy dobrze działa wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #128 Napisano 21 Czerwca 2011 ale klima chodziła ,tylko stanął wentylator i wywaliło czynnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #129 Napisano 21 Czerwca 2011 ale klima chodziła ,tylko stanął wentylator i wywaliło czynnik no ale bez czynnika sprężarka/wentylator nie włączą się bo włącznik klimy na to nie pozwoli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #130 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) no ale bez czynnika sprężarka/wentylator nie włączą się bo włącznik klimy na to nie pozwoli Czy aby na 100%? Bo u mnie przy pustym układzie wentylator się odzywał. Tylko że u mnie najpierw przestał działać wentylator (skończyły się szczotki) wywaliło mi czynnik i tak przestała działać klima. Jak sprawdzałem czy wentylator jeszcze żyje (opisane w innym temacie) to zaczynał pracować pomimo że w układzie nie było czynnika. Edytowane 21 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #131 Napisano 21 Czerwca 2011 no ale bez czynnika sprężarka/wentylator nie włączą się bo włącznik klimy na to nie pozwoli to dlaczego wentylator stanął? przecież od przekaźnika do wentylatora wszystko jest oki,tylko do przekaźnika nie dochodzi sygnał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #132 Napisano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Skoro twierdzisz że wentylator działa ci zawsze przy włączonym samym AUTO... to pomyśl... co w zimę przy -20 stopni jak włączysz AUTO wentylator ci chłodzi i nie możesz dogrzać silnika nigdy??? Bo na mieście to by było niemożliwe z samym visco zasprzęglonym a co dopiero jeszcze z kilka razy wydajniejszą dmuchawą... ciekawa teoria.... Albo skopana instalacja, bo tak moim zdaniem nie powinno być, ale to moje zdanie :fajny Nie dochodzi do przekaźnika bo sterownik nie dostaje sygnału od czujnika ciśnienia w układzie i nie podaje prądu na wentylator i sprzęgło klimy... tak myślę, W manualnej klimie wentyl jest sprzężony ze sprężarką i nie ruszy bez niej... climatronik ma taką samą zasadę działania i nic nowego nie wymyślimy Poza tym... Czynnika nie "wywala" od niesprawnego wentylatora... nie wiem czym, to podpierasz... ja jeździłem 2 m-ce z niesprawnym wentylatorem i klima działała ale tylko podczas jazdy, na postoju ją rozłączało bo ciśnienie w ukł. wzrastało. Ale po nabraniu prędkości i łapaniem pędu chłodzącego powietrza pracowała bez zarzutu i nic mi nie wywaliło tylko wymieniłem szczotki w wentylu i działa jak powinna... Edytowane 21 Czerwca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gazownik Zgłoś #133 Napisano 21 Czerwca 2011 A ja mam takie pytanko. Kiedy klima (klimatronik) chodzi nawet przez 10km na 18 C to na postoju za chwilkę robi się pod autem niewielka kałuża, wiem że zaszroniona klima się skrapla pod spodem i stąd woda. Ojciec ma Merca E270 i nic mu nie kapie pod spodem. Obie klimy napełnione sprawdzone i jest git. Czy tak jest w tych Paskach normalnie bo mam go 1 miesiąc ?? PZDR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #134 Napisano 22 Czerwca 2011 Tak to jest normalne nie tylko dla passata, w audi tez tak miałem. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gazownik Zgłoś #135 Napisano 22 Czerwca 2011 Dzięki Seba tak przypuszczałem i jestem teraz na 100% spokojny :tdi2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwlkwcnsk Zgłoś #136 Napisano 22 Czerwca 2011 U mnie też leci jak z rynny podczas burzy. Nie ma się czym przejmować ---- Troszkę zabawy :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #137 Napisano 23 Czerwca 2011 a jeśli chodzi o niedziałający wentylator... to jak według powinno być? powinien chodzić w trybie auto pomimo tego ,że jest niskie ciśnienie czynnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #138 Napisano 23 Czerwca 2011 Sorry że podpinam się pod temat.Mój problem polegał na tym. Przypuszczałem że padł mi wentylator klimy bo włączał się czasami i na 2 bieg, więc go wymieniłem na nowy i dale przy włączeniu klimy cisza chyba że dam na maxa klimę to wtedy się załączy się 2 bieg(chyba bo bardzo go wtedy słychać) jeżeli zmniejszę klimę to się wyłącza całkowicie. czy to może być przyczyna opornicy?czy może jakiś przekaźnik? wyjmę tą opornice jak ściągnę zderzak? Prosł bym o pomoc. A może jakiś przekaźnik mi siadł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #139 Napisano 23 Czerwca 2011 więc go wymieniłem na nowy i dale przy włączeniu klimy cisza chyba że dam na maxa klimę to wtedy się załączy się 2 bieg(chyba bo bardzo go wtedy słychać) jeżeli zmniejszę klimę to się wyłącza całkowicie. czy to może być przyczyna opornicy? Proponował bym zrobić skanowanie i zobaczyć jakie błędy wyjdą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #140 Napisano 24 Czerwca 2011 a jeśli chodzi o niedziałający wentylator...to jak według powinno być? powinien chodzić w trybie auto pomimo tego ,że jest niskie ciśnienie czynnika? Wg mnie nie, ale słyszałem że kilka osób z forum tak ma. Wentylator powinien ruszać razem ze sprężarką. I skoro na krótko działa, i sprawdzałeś wszystkie połączenia, przekaźniki i sterownik climatronika to nie ma siły, po napełnieniu układu musi się załączyć. Druga sprawa że na I biegu może mieć za mały prąd na rozruch bo krótkie szczotki gorzej reagują na to, niż podanie stałego 14V, tak jak przy II biegu. Więc test na krótko czasami się nie sprawdza. Co ci szkodzi, wyjmij i rozbierz wentylator, wymień szczotki i złóż. Na godzinę roboty, a będziesz 100% pewien że wentyl sprawny. Jeśli chodzi o uciekanie czynnika to gdzieś pojawiła się nieszczelność i dlatego ucieka czynnik, to nie jest od wentylatora. Warto spytać przed napełnieniem ile czasu będzie ci gość robił czynności obsługowe na podłączonej maszynie. Procedura właściwa zajmuje ok 40 minut tj. wciągnięcie czynnika z olejem, próżnia, sprawdzenie szczelności, nabicie + olej. Jak ktoś się wyrabia w 15 minut to dziękujemy za usługę i jedziemy do kogoś innego. Jedna uwaga jak będziesz miał nieszczelność to przy okazji rozpięcia układu koniecznie wymień osuszacz i filtr przy złączu kulowym, koszt niestety dodatkowe ok. 120zł ale jak tego nie zrobisz wydajność układu może trochę spaść po naprawie bo osuszacz pociągnie tyle wody z powietrza że będzie do kosza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach