pietka_86 Zgłoś #381 Napisano 15 Września 2013 jeszcze kilka pytań: -zbocznikować=zmostkować??? -włączyć rozrusznik=odpalić samochód??? -np przy sprawdzaniu przewodów do potencjometru przepustnicy jest podana wartość maks. 1,0 co to za wartość w czym??? ---------- Dodano o 19:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:36 ---------- sprawdzenie stacyjki???jak???ostatnio wymieniałem kostkę stacyjki kupiłem w ASO VW sory ale z elektroniki jestem noga więc trzeba mi wytłumaczyć jak dziecku..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #382 Napisano 15 Września 2013 (edytowane) -zbocznikować=zmostkować??? Tak, to znaczy zmostkować. -włączyć rozrusznik=odpalić samochód??? Tylko "cyknij" aby się odezwał rozrusznik, i tak nie odpalisz bo będziesz miał odłączony sterownik. akurat ten punkt jest faktycznie jakiś dziwny bo o ile pamiętam nie miałem 8 v ale jakieś volty były. jest podana wartość maks. 1,0 co to za wartość w czym??? Omy=oporność, chodzi o sprawdzenie czy jest przejscie (czy nie jest urwany kabel). Obok cyferki masz gwiazdkę która oznacza że cyferka to nie pin we wtyczce sterownika tylko we wtyczcce odpowiedniego czujnika, np. potencjometr przepustnicy ma trzy kabelki i w opisie masz 1*,2*,3* i oznacza to że musisz odpiąć wtyczke potencjometru i tam przyłożyć sondę mutimetru. ---------- Dodano o 20:01 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:56 ---------- sprawdzenie stacyjki???jak??? Jeśli w chwili zgaśnięcia silnika nie mrugła żadna kontrolka to stacyjka będzie raczej okey. Najbardziej uciążliwym powodem rozłączania pompy jest sygnał podczas pracy silnika i idzie on chyba ze sterownika, chyba bo do dzis nie jestem pewien czy nie jest gdzieś to zmostkowane w skrzynce przekaźników i sygnał idzie wprost z halla w aparacie ale stawiam raczej na sterownik,,,,trzeba by sie głębiej zapoznać ze schematami , ja w pewnym momencie na schematach się gubię, a ze pompa u mnie działa to nie doszukiwałem sie skąd ten sygnał konkretnie idzie. PS Wszystko możliwe że odpowiada za to ten punkt z testem rozrusznika i tymi nieszczęsnymi ośmioma voltami... ...nie chyba ale na pewno=sygnał na przekaźnik podczas pracy silnika idzie właśnie ze sterownika z pinu 7. Edytowane 15 Września 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #383 Napisano 15 Września 2013 to z tymi wtyczkami domyśliłem się ale dzięki może spróbuje jutro coś obadać narazie dzięki za podpowiedzi i porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #384 Napisano 15 Września 2013 Aha, jak jest dobre przejście na kablach to multimetr pokaże około 0,05 oma-czyli tak jak złączysz obie sondy multimetru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #385 Napisano 15 Września 2013 a nie prościej sprawdzać tak jak zwykłe przejście, żeby piszczało???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wakai Zgłoś #386 Napisano 15 Września 2013 witam dolacze sie do tematu poniewaz rowniez mam problem z odpaleniem mojego passata 1.6 benzyna mianowicie odpala bez problem jesli jest zimny zadnych innych objawow natomiast jesli postoi kilka minut I temperatura spadnie moge krecic kilkadziesiat razy I nie odpali natomiast jesli pociagne go na lince odpali jak rowniez po parunastu metrach cholowania zapali kluczem.po podlaczeniu skanera zadnych bledow nie pokazuje co moze byc przyczyna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #387 Napisano 15 Września 2013 a nie prościej sprawdzać tak jak zwykłe przejście, żeby piszczało???? Jak Ci wygodniej, z tymi voltami przepływki to chodziło mi o to ze lepiej jest mierzyć volty niż oporności i....na samej przepływce, 5 v zasilania idzie ze sterownika i raczej głupio by było szukćc voltów jak sterownik odłączony. co moze byc przyczyna ? Masz inst. gazową? Odpalaj na wciśniętym pedale gazu. Zajrzyj TUTAJ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awarp Zgłoś #388 Napisano 17 Września 2013 mam problem Posiadam Passata (świetne Auto ) B4 1,9 TDI problem pojawia sie przy odpalaniu rano cieżko zapalić ma a po pracy to juz całkiem po stoji 9 godzin i ledwo przekreci ledwo ledwo odpala gdy przekrecam kluczyk to świece odrazu gasna nie raz mrygna 2 razy ale to nic , odłączylem czujnik tamp. i świece grzały tylko że nagrzewaja sie ok max 10 s nie wiem za bardzo czego to może byc przyczyna przychodzi mi tylko do głowy akumulator byłem na baganiu pokazało sprawność 52% stan naładowania 80 % ładowanie naświatłach jest 14 moje pytanie brzmi czy myslicie że to aku ?? i w przy jakiej temp. zaczynaja grzać swiece czy można ominąć to i zrobić by grzały nawet przy 5 ?? bardzo prosze o rady . Z góry Dziękuje ;] (i przepraszam za błędy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek155pl Zgłoś #389 Napisano 19 Września 2013 Witam Mam problem z moim passatem b4 TDI 1994 r. Otóż odpala ciężko i po prostu się dusi na obrotach w granicach 500-700, i po chwili gaśnie, wygląda to tak jak by chciał nie mógł wskoczyć na odpowiednie obroty. Czasem jak w momencie owego duszenia mocno docisnę gaz to załapuje normalne obroty i chodzi jak się należy, ale kiedy zgaszę go pojawia się znów ten sam problem przy ponownym zapalaniu. Dodam jeszcze że gdy próbuje do zapalić z rury wydechowej leci duża ilość dymu. Problem ten nie pojawia się przez cały czas bo czasem zapali normalnie i jest wszystko w porządku lecz już coraz rzadziej. Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietka_86 Zgłoś #390 Napisano 22 Września 2013 muszę się przyznać, że nie sprawdzałem tych przejść i czujników...brak czasu niestety robota robota robota..... ale stało się coś dziwnego....miałem 1/3 paliwa w baku(mniej nie miało prawa być), ostatnio zalałem 10 litrów i mój problem ustał.....nie wiem.... w sumie nie jeździłem dużo na benzynie przez ostatnie pół roku...tylko tyle co odpalenie...oktany uciekły???????????????bo wątpię, żeby 1/3 paliwa w baku to było za mało dla pompy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zmotor Zgłoś #391 Napisano 1 Października 2013 Jestem nowym użytkownikiem forum wiec witam wszystkich i prosze o pomoc.A mianowicie problem dotyczy passata b3 PF DIGIFANT 2 Silnik po odpaleniu pracuje jakieś 10 sek. raz dłużej raz krócej, po czym gaśnie i nie można go odpalić ponownie.Po odczekaniu chwili sytuacja sie powtarza czyli odpala i gaśnie, i tak bez konca. Gdy zgaśnie nie ma iskry.Wymieniony hall w aparacie, potem cały aparat, cewka zapłonowa w sumie trzy sztuki, rozdzielacz zapłonu z podszybia i bez zmian cały czas silnik zachowuje sie tak samo.Po wyjęciu aparatu i kręceniu nim iskra po chwili zanika, gdy odłącze sterownik i podłącze go ponownie po chwili iskra sie pojawia.Gdy nie ma iskry czujnik halla ma zasilanie, sterownik także.Co moge jeszcze sprawdzić?? Czy może to być wina sterownika silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #392 Napisano 1 Października 2013 Co moge jeszcze sprawdzić?? Czy świece mają odpowiednia ciepłotę czyli czy są odpowiednie? Pisząc "rozdzielacz zapłonu z podszybia" masz na myśli moduł zapłonowy, rozdzielacz to aparat. Jeśli halla w aparacie masz nówkę sztuke lub cały aparat jest sprawdzony w np. innym aucie to tylko moduł mógł nawalić i w nim bym szukał przyczyny. Sprawdź na jakim kabelku jest napięcie na module potem wyjmuj bezpieczniki i np. przekaźnik sterownika silnika do momentu aż zniknie napięcie. (schemat elektr. co i jak byłby najlepszy) Możesz podać bezpośrednio napięcie aby być pewnym że to w nim tkwi problem. Zrób też test: Zdejmij kabel od cewki do aparatu z aparatu i daj go na masę silnika. Przekręć stacyjkę na zapłon i usłyszysz pracującą przez chwilę pompkę w baku, przekręć na rozrusznik na około sekundę i gdy rozrusznik umilknie to powinieneś usłyszeć jeszcze przez moment pompkę paliwową w baku, jeśli jej nie słychać to jednak hall w aparacie jak słychać a iskra ginie to cewka albo moduł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zmotor Zgłoś #393 Napisano 2 Października 2013 Świece także założone nówki.Moduł także nowy.Sprawdzałem wg. autodaty. Pompka paliwa nie uruchamia się przy włączeniu zapłonu. Zanika napięcie na 8 pinie sterownika, po podaniu napiecia bezposrednio z aku silnik pracuje dalej na lpg.Aha znalazem odlaczony przewod masowy przy glowicy.Stawiam na uszkodzony sterownik niestety.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #394 Napisano 2 Października 2013 po podaniu napiecia bezposrednio z aku silnik pracuje dalej na lp No to zapłon jednak jest. Przepadaj sobie wtyczkę od sterownika wg. załącznika. 058.zip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grubcio1836 Zgłoś #395 Napisano 26 Grudnia 2013 (edytowane) Witam posiadam Passata B3 1.8 B/G tak jak w opisie , mam problem z odpalaniem. A mianowicie silnik ciężko zapala, jak odpali ,to na chwilę i gaśnie. Pali się kontrola silnika, odpala tak samo ciężko na benzynie i na gazie. to co zrobiłem w aucie to : Bendix rozrusznika Kopułka rozdzielacza Świece Przewody WN Skrzynie biegów + sprzęgło Zdarzyło mi się też przez przypadek odpalić auto na odłączonej kopułce (tj. zdjętej z aparatu zapłonowego) , czy coś mogło stać się cewce. Jednak iskra sprawdzona , pojawia się na świecach . Edytowane 26 Grudnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony reg pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #396 Napisano 26 Grudnia 2013 U siebie już wszystko zrobiłem w 1.9TDI 90KM. Wymieniłem świece(stare grzały), przekaźnik świec, sprawdzona pompa paliwa, wszelkie nieszczelności wyeleminowane, paliwo się nie cofa, zapłon w porządku, czyszczony nastawnik i tak dalej i tak dalej. Powód ciężkiego uruchamiania przy zimnych dniach? - kompresja, trzeba robić głowice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #397 Napisano 26 Grudnia 2013 Witam posiadam Passata B3 1.8 B/G tak jak w opisie , mam problem z odpalaniem. A mianowicie silnik ciężko zapala, jak odpali ,to na chwilę i gaśnie. Pali się kontrola silnika, odpala tak samo ciężko na benzynie i na gazie. to co zrobiłem w aucie to : Bendix rozrusznika Kopułka rozdzielacza Świece Przewody WN Skrzynie biegów + sprzęgło Zdarzyło mi się też przez przypadek odpalić auto na odłączonej kopułce (tj. zdjętej z aparatu zapłonowego) , czy coś mogło stać się cewce. Jednak iskra sprawdzona , pojawia się na świecach . Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury. Tego który daje sygnał do ECU (nie pamiętam który to u Ciebie czy czarny czy niebieski) i wtedy sprawdź czy lepiej zapali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #398 Napisano 26 Grudnia 2013 Pali się kontrola silnika Zresetuj sterownik (u Ciebie odłącz akumulator na kilka minut) spróbuj tak jak Łukasz radzi czyli zdejmij niebieską wtyczkę i...napisz czy problemy pojawiły sie nagle czy też silnik sporadycznie słabo odpalał i czy po udanym rozruchu silnik pracuje bez zastrzeżeń. Wszystko możliwe że łyka Ci naraz paliwo i LPG. Rozejrzyj się pod maską i oceń czy czasem podczas remontów które opisałeś nie przedobrzyłeś sprawy i nie "naprawiłeś" czegoś więcej, skup się na elektryce instalacji gazowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makary Zgłoś #399 Napisano 1 Stycznia 2014 No pięknie skoro pisałeś że... Wprawdzie sprawa już stara ale teraz dopiero zauważyłem, że nie odpowiedziałem. http://forum.vw-passat.pl/threads/65912-problemy-z-odpalaniem/page15 A niezmiernie mnie irytuje, kiedy ktoś drąży temat naprawy usterki a po rozwiązaniu go pisze że "naprawione" nie wspominając zupełnie na czym naprawa polegała. Tym samym nie podając rozwiązania konkretnego problemu. Otóż iskra była tylko bidula za marniutka była żeby zrobić robotę. Pozdrawiam i dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasfenix Zgłoś #400 Napisano 3 Stycznia 2014 Koledzy, piszecie żeby zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury z żółtą obwódką (np. silnik ADY). Ale już jest kilka wersji kiedy- na zimnym/na ciepłym. Zatem napiszcie proszę, kiedy należy ją zdjąć i spróbować odpalić. W moim przypadku auto nigdy nie zapala za 1 razem na benzynie. Zamiast tego dusi się, dławi i czuć paliwo w powietrzu. Za drugim razem już zapala. Mam gaz z parownikiem. Proszę o porady. :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach