bekaz Zgłoś #681 Napisano 27 Września 2014 Witam wszystkich. Czy wymiana lewej manetki na nową oryginalną przywróci mi moc świateł? Nie chcę instalować przekaźników. Na tę chwilę przy podciągnięciu manetki drogowe świecą bardzo dobrze. Proszę o odpowiedź tych, którzy wymienili manetkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #682 Napisano 28 Września 2014 Czy wymiana lewej manetki na nową oryginalną przywróci mi moc świateł? Nie. Tylko przekaźniki. Za dużo styków po drodze, cienkich przewodów, żeby sama nowa manetka cokolwiek pomogła. Na tę chwilę przy podciągnięciu manetki drogowe świecą bardzo dobrze. Z tego można wysunąć tylko jeden wniosek. Pasowałoby zamontować przekaźniki. Proszę o odpowiedź tych, którzy wymienili manetkę. Nie zmieniałem manetki na nową ale możesz mnie posłuchać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #683 Napisano 30 Września 2014 Nie zmieniałem manetki na nową ale możesz mnie posłuchać Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
112577 Zgłoś #684 Napisano 23 Października 2014 Witam mam pytanie chciałbym w swoim passacie wymienić żarówki żółtego koloru na te jasne białe led-owskie.Tylko teraz pytanie które śiatła mam wymienić długie i krótkie?Chociaż niektórzy mi odradzają że mają krótką żywotność co o tym sądzicie/pozdrawiam/// Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #685 Napisano 29 Października 2014 Jak rozumiem, w oryginalnym okablowaniu nie ma przekaźnika? Mam B6 i też mam za niskie napięcie na światłach. Czy ktoś montował w B6 przekaźniki i może się podzielić doświadczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #686 Napisano 29 Października 2014 Jak rozumiem, w oryginalnym okablowaniu nie ma przekaźnika? W b3/b4 nie ma w oryginalnej wiązce przekaźnika. Mam B6 i też mam za niskie napięcie na światłach.Czy ktoś montował w B6 przekaźniki i może się podzielić doświadczeniem. Chyba nie w tym dziale ktoś się może podzielić doświadczeniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orbit Zgłoś #687 Napisano 7 Sierpnia 2015 Witam! Podepnę się do tego wątku, być może mam taki sam problem. Wymieniłem dziś reflektory w moim passacie B3 i okazało się, że lewa świeci dużo słabiej. Ze starymi lampami sytuacja wyglądała podobnie, z tym, że lewa lampa była w dużo gorszym stanie i zrzuciłem winę właśnie na to. Próbowałem także zamienić żarówki, nic nie dało, obie są sprawne. Dodatkowo przy włączaniu długich słabiej świecący reflektor gaśnie na chwilę, a dopiero później zapala się długie, które oczywiście też świeci słabiej. Po wymianie lamp niebieska kontrolka od długich delikatnie świeci nawet gdy nie są zapalone długie. Dodam jeszcze, że stara lampa po stronie słabiej swiecącej była nieszczelna i sporo w niej było wody, może to ma jakieś znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #688 Napisano 7 Sierpnia 2015 Popraw masy żarówek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soda77 Zgłoś #689 Napisano 22 Października 2015 Witam Zamieszczam opis montażu przekaźników w B4 '95 silnik AEK. Zabrałem się za montaż przekaźników ponieważ wymieniałem manetkę kierunkowskazów więc poszło przy okazji. Manetka była mocno zanieczyszczona, wymyłem, wyczyściłem i na półkę - kiedyś się przyda. Założyłem inną używaną (ASO Szwagier) - w nowe podróbki nie wierzę. W opisie używam nazewnictwa z automatyki a nie numeracji przekaźników samochodowych gdyż ich nie pamiętam. Do rzeczy: 1. Demontujemy obie części osłony nad nogami kierowcy (4 wkręty), demontujemy dwie połówki osłony kolumny kierownicy (2 wkręty) 2. Zakładam że przekroje ori przewodów są ok więc montujemy przekaźniki. Pod kolumną kierownicy prowadzona jest jedna z interesujących nas wiązek i tam można też elegancko zamocować dwa przekaźniki (opaski kablowe). 3. Interesuje nas wiązka idąca do przełącznika zespolonego przy kierownicy, do lewej manetki, szerokie złącze. Zasilanie podstaw przekaźników (COM lub inaczej nr 30) wpinamy w przewód żółto-czerwony, nie rozcinając go oczywiście. 4. Przewód biały rozcinamy, pierwszy koniec idący od złącza manetki wpinamy na cewkę przekaźnika pierwszego a drugi koniec idący do skrzynki bezpiecznikowej wpinamy na zejście tego przekaźnika na styk NO. 5. Wyciągamy główny włącznik świateł (po lewej stronie pulpitu) i znajdujemy wychodzący z niego przewód biało - czarny (styk nr 2). Rozcinamy go i koniec od strony wyłącznika łączymy z cewką przekaźnika drugiego a koniec idący do skrzynki bezpiecznikowej łączymy ze stykiem NO przekaźnika drugiego. 6. masy cewek obu przekaźników łączymy np. na styku mas po lewej stronie nad skrzynką bezpiecznikową. 7. Przedłużanie wykorzystanych przewodów, sposób izolacji miejsc połączeń i montaż przekaźników pozostawiam własnemu uznaniu i umiejętnościom. Poprawa jasności świateł jest wyraźna, czas pracy ok godziny z przerwą na piwo i dwie fajki. W pracy korzystałem ze schematów z programu Autodata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #690 Napisano 9 Listopada 2015 Światła mijania Światła drogowe Dwa przekaźniki 12/40A podłączone pod kolumną kierowniczą, reszta oryginalna instalacja, plus na przekaźniki bezpośrednio z akumulatora przewodem 2,5mm. Taka mała motywacja, że na jesień warto pomyśleć o światłach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #691 Napisano 14 Listopada 2015 hmm czytając trochę od początku tego tematu też chciałbym polepszyć swoje światełka bo już kupiłem żarówki nowe niby 50% światła więcej lecz światła tragedia były i dalej są. Motywacją jest to co kolega wyżej napisał ,,jesień" lecz przeglądam temat i nie bardzo wiem o jaki przekaźnik chodzi czy to jest jakiś który mamy już w swoich B4 w skrzynce bezpieczników i dodatkowo montujemy taki sam według opisu czy to jakiś inny bezpiecznik dostępny np w specjalistycznym sklepie a nie w każdym motoryzacyjnym. Więc dokładnie gdzie to kupić lub który to u nas w skrzynce B4-ki. Z góry dzięki ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #692 Napisano 14 Listopada 2015 Poczytaj wątek od początku, cała zasada opiera się na tym że prąd zasilający lampy ma omijać włącznik na którym są spadki napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #693 Napisano 14 Listopada 2015 No tak rozumie że trzeba ominąć włącznik zespolony który znajduje się przy kierownicy za pomocą przekaźników w sposób jaki przedstawił któryś z wcześniej piszących kolegów http://www.goldap2006.republika.pl/schemat%20%9Cwiate%B3.JPG Lecz jakimi przekaźnikami to zrobić czy mam je w swoim pasacie w ori instalacji czy to jakieś dokładane mają być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #694 Napisano 14 Listopada 2015 Przekaźniki muszą być dołożone wraz z własnoręcznie wykonaną instalacją. Uważnie zapoznaj się ze schematami zamieszczonymi w tym wątku. Zdjęcia przekaźnika też były. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #695 Napisano 14 Listopada 2015 Zrobiłem wszystko dokładnie z opisem z pierwszego postu w tym wątku. Przekaźnik np. taki: http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-stycznik-mah-4120-12v-40a-i5754557825.html Uniwersalny na 12V do kupienia w sklepie elektronicznym lub motoryzacyjnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #696 Napisano 14 Listopada 2015 No ok to teraz mam 2 pytania w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #697 Napisano 14 Listopada 2015 No ok to teraz mam 2 pytania w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć Wszystko jest opisane w temacie, jak mimo to nie wiesz o co chodzi to poszukaj kogoś kto to ogarnie, po za tym wujek Google wszystko ci podpowie jak powinien być prwidlowo podłączony przekaźnik. Ja się nie znam na elektryce ale dałem radę ogarnąć temat. Puki co nie zadawaj tyle pytań tylko do roboty i samemu poszukać info co i jak bo otdpowiedzi na pytania nie brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #698 Napisano 14 Listopada 2015 No ok to teraz mam 2 pytania w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć 1. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą i znajdujesz kostkę po lewej stronie, do niej idą przewody w kolorze żółtym i białym. 2. Przecinasz biały przewód i podłączasz tak: 86 - do masy ( np ze " słoneczka" które jest obok skrzynki bezpieczników, przykręcone do karoserii auta ) pod deską z lewej strony) 85 - przewód biały, idący w kierunku skrzynki 30 - plus bezpośrednio z akumulatora 87 - przewód biały wchodzący do kostki przy kierownicy 87a - pozostaje puste Z drugim przekaźnikiem robisz identycznie, tylko zamiast białego tniesz żółty przewód Plus na pin 30 najlepiej pociągnąć dodatkowym przewodem bezpośrednio z akumulatora, ale też można podpiąć z grubego czerwonego w skrzynce bezpieczników choć to więcej zabawy niż położenie nowego przewodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukiel Zgłoś #699 Napisano 14 Listopada 2015 O taki opis pinów właśnie mi chodziło. Dziękuje w poniedziałek postaram się kupić a w wolnym czasie zamontuje. Jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gogo Zgłoś #700 Napisano 16 Listopada 2015 Daj znać ile czasu Ci to zajęło i jaki efekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach