Skocz do zawartości
hotair

słabe światła+nowa solucja na przekażniki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czy wymiana lewej manetki na nową oryginalną przywróci mi moc świateł? Nie chcę instalować przekaźników. Na tę chwilę przy podciągnięciu manetki drogowe świecą bardzo dobrze. Proszę o odpowiedź tych, którzy wymienili manetkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wymiana lewej manetki na nową oryginalną przywróci mi moc świateł?

Nie. Tylko przekaźniki. Za dużo styków po drodze, cienkich przewodów, żeby sama nowa manetka cokolwiek pomogła.

 

Na tę chwilę przy podciągnięciu manetki drogowe świecą bardzo dobrze.

Z tego można wysunąć tylko jeden wniosek. Pasowałoby zamontować przekaźniki.

 

 

Proszę o odpowiedź tych, którzy wymienili manetkę.

Nie zmieniałem manetki na nową ale możesz mnie posłuchać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zmieniałem manetki na nową ale możesz mnie posłuchać ;)

 

Dzięki :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie chciałbym w swoim passacie wymienić żarówki żółtego koloru na te jasne białe led-owskie.Tylko teraz pytanie które śiatła mam wymienić długie i krótkie?Chociaż niektórzy mi odradzają że mają krótką żywotność co o tym sądzicie/pozdrawiam///

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem, w oryginalnym okablowaniu nie ma przekaźnika?

Mam B6 i też mam za niskie napięcie na światłach.

Czy ktoś montował w B6 przekaźniki i może się podzielić doświadczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak rozumiem, w oryginalnym okablowaniu nie ma przekaźnika?

W b3/b4 nie ma w oryginalnej wiązce przekaźnika.

 

Mam B6 i też mam za niskie napięcie na światłach.

Czy ktoś montował w B6 przekaźniki i może się podzielić doświadczeniem.

Chyba nie w tym dziale ktoś się może podzielić doświadczeniem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się do tego wątku, być może mam taki sam problem.

Wymieniłem dziś reflektory w moim passacie B3 i okazało się, że lewa świeci dużo słabiej. Ze starymi lampami sytuacja wyglądała podobnie, z tym, że lewa lampa była w dużo gorszym stanie i zrzuciłem winę właśnie na to. Próbowałem także zamienić żarówki, nic nie dało, obie są sprawne. Dodatkowo przy włączaniu długich słabiej świecący reflektor gaśnie na chwilę, a dopiero później zapala się długie, które oczywiście też świeci słabiej.

Po wymianie lamp niebieska kontrolka od długich delikatnie świeci nawet gdy nie są zapalone długie.

 

Dodam jeszcze, że stara lampa po stronie słabiej swiecącej była nieszczelna i sporo w niej było wody, może to ma jakieś znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popraw masy żarówek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zamieszczam opis montażu przekaźników w B4 '95 silnik AEK.

 

Zabrałem się za montaż przekaźników ponieważ wymieniałem manetkę kierunkowskazów więc poszło przy okazji. Manetka była mocno zanieczyszczona, wymyłem, wyczyściłem i na półkę - kiedyś się przyda. Założyłem inną używaną (ASO Szwagier) - w nowe podróbki nie wierzę. W opisie używam nazewnictwa z automatyki a nie numeracji przekaźników samochodowych gdyż ich nie pamiętam.

 

Do rzeczy:

 

1. Demontujemy obie części osłony nad nogami kierowcy (4 wkręty), demontujemy dwie połówki osłony kolumny kierownicy (2 wkręty)

2. Zakładam że przekroje ori przewodów są ok więc montujemy przekaźniki. Pod kolumną kierownicy prowadzona jest jedna z interesujących nas wiązek i tam można też elegancko zamocować dwa przekaźniki (opaski kablowe).

3. Interesuje nas wiązka idąca do przełącznika zespolonego przy kierownicy, do lewej manetki, szerokie złącze. Zasilanie podstaw przekaźników (COM lub inaczej nr 30) wpinamy w przewód żółto-czerwony, nie rozcinając go oczywiście.

4. Przewód biały rozcinamy, pierwszy koniec idący od złącza manetki wpinamy na cewkę przekaźnika pierwszego a drugi koniec idący do skrzynki bezpiecznikowej wpinamy na zejście tego przekaźnika na styk NO.

5. Wyciągamy główny włącznik świateł (po lewej stronie pulpitu) i znajdujemy wychodzący z niego przewód biało - czarny (styk nr 2). Rozcinamy go i koniec od strony wyłącznika łączymy z cewką przekaźnika drugiego a koniec idący do skrzynki bezpiecznikowej łączymy ze stykiem NO przekaźnika drugiego.

6. masy cewek obu przekaźników łączymy np. na styku mas po lewej stronie nad skrzynką bezpiecznikową.

7. Przedłużanie wykorzystanych przewodów, sposób izolacji miejsc połączeń i montaż przekaźników pozostawiam własnemu uznaniu i umiejętnościom.

 

Poprawa jasności świateł jest wyraźna, czas pracy ok godziny z przerwą na piwo i dwie fajki. W pracy korzystałem ze schematów z programu Autodata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2015-11-09-326.jpg Światła mijania

2015-11-09-327.jpg Światła drogowe

 

Dwa przekaźniki 12/40A podłączone pod kolumną kierowniczą, reszta oryginalna instalacja, plus na przekaźniki bezpośrednio z akumulatora przewodem 2,5mm.

Taka mała motywacja, że na jesień warto pomyśleć o światłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm czytając trochę od początku tego tematu też chciałbym polepszyć swoje światełka bo już kupiłem żarówki nowe niby 50% światła więcej lecz światła tragedia były i dalej są. Motywacją jest to co kolega wyżej napisał ,,jesień" lecz przeglądam temat i nie bardzo wiem o jaki przekaźnik chodzi czy to jest jakiś który mamy już w swoich B4 w skrzynce bezpieczników i dodatkowo montujemy taki sam według opisu czy to jakiś inny bezpiecznik dostępny np w specjalistycznym sklepie a nie w każdym motoryzacyjnym. Więc dokładnie gdzie to kupić lub który to u nas w skrzynce B4-ki. Z góry dzięki ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj wątek od początku, cała zasada opiera się na tym że prąd zasilający lampy ma omijać włącznik na którym są spadki napięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak rozumie że trzeba ominąć włącznik zespolony który znajduje się przy kierownicy za pomocą przekaźników w sposób jaki przedstawił któryś z wcześniej piszących kolegów http://www.goldap2006.republika.pl/schemat%20%9Cwiate%B3.JPG Lecz jakimi przekaźnikami to zrobić czy mam je w swoim pasacie w ori instalacji czy to jakieś dokładane mają być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki muszą być dołożone wraz z własnoręcznie wykonaną instalacją.

Uważnie zapoznaj się ze schematami zamieszczonymi w tym wątku.

Zdjęcia przekaźnika też były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wszystko dokładnie z opisem z pierwszego postu w tym wątku. Przekaźnik np. taki: http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-stycznik-mah-4120-12v-40a-i5754557825.html Uniwersalny na 12V do kupienia w sklepie elektronicznym lub motoryzacyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok to teraz mam 2 pytania :) w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ok to teraz mam 2 pytania :) w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć

Wszystko jest opisane w temacie, jak mimo to nie wiesz o co chodzi to poszukaj kogoś kto to ogarnie, po za tym wujek Google wszystko ci podpowie jak powinien być prwidlowo podłączony przekaźnik. Ja się nie znam na elektryce ale dałem radę ogarnąć temat. Puki co nie zadawaj tyle pytań tylko do roboty i samemu poszukać info co i jak bo otdpowiedzi na pytania nie brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ok to teraz mam 2 pytania :) w linku jest przekaźnik z 5 nóżkami a według opisu podłączamy plus mase oraz kabel od włącznika scalonego który po przecięciu łączymy z pozostałymi dwoma nóżkami a co z tą nóżką cozostała. I które to masa które plus a które to przekażnik styczny na tym co podałeś opisane są piny 85 86 87 87a i 30 jak odróżnić które to plus itp żeby dobrze połączyć

 

1. Zdejmujesz osłonę pod kierownicą i znajdujesz kostkę po lewej stronie, do niej idą przewody w kolorze żółtym i białym.

 

2. Przecinasz biały przewód i podłączasz tak:

 

86 - do masy ( np ze " słoneczka" które jest obok skrzynki bezpieczników, przykręcone do karoserii auta ) pod deską z lewej strony)

85 - przewód biały, idący w kierunku skrzynki

30 - plus bezpośrednio z akumulatora

87 - przewód biały wchodzący do kostki przy kierownicy

87a - pozostaje puste

 

Z drugim przekaźnikiem robisz identycznie, tylko zamiast białego tniesz żółty przewód

Plus na pin 30 najlepiej pociągnąć dodatkowym przewodem bezpośrednio z akumulatora, ale też można podpiąć z grubego czerwonego w skrzynce bezpieczników choć to więcej zabawy niż położenie nowego przewodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taki opis pinów właśnie mi chodziło. Dziękuje :) w poniedziałek postaram się kupić a w wolnym czasie zamontuje. Jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać ile czasu Ci to zajęło i jaki efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności