Krusnik02 Zgłoś #1 Napisano 21 Października 2009 Witam serdecznie Na wstępie uprzedzę wasze prawdopodobne odpowiedzi, w kwestii wyszukiwarki. Szukałem i znalazłem, ale tylko mętlik w głowie i żadnej konkretnej wypowiedzi. Mój problem polega na tym że po zmianie licznika z opcja ABW na taki z MFA, nie działają mi kierunki. To było do przewidzenie tylko jak to przerobić nie posiadając kompletnej wiązki zegarów z dwiema kontrolkami. Po drugie cały czas miga mi kontrolka temperatury cieczy i nie działa wskaźnik ( co do wskaźnika nie jestem pewny czy nie jest uszkodzony tylko nie wiem jak to wykluczyć). Po trzecie lekko faluje mi obrotomierz (pokazuje wzrost obrotów silnika tylko strzałka nie jest stabilna) zgaduję że może to być wina regulatora napięcia na alternatorze, ale wolałbym żeby ktoś potwierdził lub obalił moją teorię. Po czwarte czy jest sposób na podłączenie impulsatora tego ze skrzyni biegów bez oryginalnej wiązki?? Z niecierpliwością będę oczekiwać waszych odpowiedzi i z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 21 Października 2009 Wredy będe BYŁO WSZYSTKO http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52751 tu troche pisałem jak nie masz wiązki to po prostu ciągniesz kable po pinologi wtyczki jak tak zrobiłem za pierwszym razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #3 Napisano 21 Października 2009 Wtyczka z tyłu licznika.Wyciągnij licznik tak żebyś miał dostęp do niej i poruszaj na odpalonym silniku zobacz co się będzie działo.Często jest tak że trza przelutować piny na płytce w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #4 Napisano 21 Października 2009 Lub zmienić kable w wtyczkach co opisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #5 Napisano 21 Października 2009 (edytowane) JACU nie jesteś wredny i czytałem już wcześniej twój post. Tylko gdzie mam szukać tych wtyczek, przy skrzynce bezpieczników?? Bo ja mam zegary na jedną wtyczkę. Może uda mi się skądś wytrzasnąć, ale jeżeli mi się nie uda, to czy dobrze rozumiem że będę musiał pociągnąć przewody z pinów 22 i 24 do skrzynki bezpieczników czy gdzieś indziej?? A co do impulsatora to idą tam chyba trzy kable +, -, i sygnał na licznik?? Przepraszam jeżeli moje pytania mogą się komuś wydać idiotyczne, ale chcę być pewnym tego co mam zrobić. Wracając do wypowiedzi tdi1982 to sprawdzę piny jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury płynu, bardziej mnie martwi natomiast ciągle migająca kontrolka temperatury płynu, wiem że nie jest uszkodzona bo kolega aktualnie jeździ na tych zegarach i u niego nie ma takiego problemu. Edytowane 21 Października 2009 przez Krusnik02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2009 To będzie któryś pin na płytce.Jak wyciągniesz ją to zobacz czy piny nie powchodziły delikatnie do środka licznika.Najlepiej weź lutownice rozbierz licznik i przelutuj chyba ze masz słabe zdolności manualne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #7 Napisano 21 Października 2009 sorry tdi oczywiście mogę przelutować tą płytkę, jedynie nie wiem jakim cudem u mnie jest taki problem a po założeniu tego licznika do kolegi (aktualnie jest u niego w aucie) tego problemu nie ma. Dlatego też zakładam że miganie kontrolki nie jest spowodowane awarią licznika a niezgodnością w instalacji, szkopuł w tym aby zlikwidować tą niezgodność. Jeżeli mój tok rozumowania jest nie logiczny proszę mnie poprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2009 Po kolei w zegarach zawsze jedna wtyczka jest dwie są w skrzynce bezpieczników kontrolka migająca - w bezpiecznikach na innym pinie jest sygnał z czujnika a w zegarach na innym. Już nie pamietam ale chyba zmieniłem kable przy wtyczkach, znalazłem wpinając omomierz przy zbiorniczku i szukając sygnału w wtyczkach. 1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone) 2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel 4. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazan MFA - prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone) 7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wyjscie (brak jesli jest linka) 8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara 9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara 10.Syngal obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel) 11.+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora. 12.+12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. 13.+12V - zacisk 15 - plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz. 14. pusty 15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone) 16.Lampka kontrolna ladowania alternatora - zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania. 17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone) 18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone) 19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone) 20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla) 21.Wskaznik poziomu paliwa w baku 22.Kierunkowskaz lewy 23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej 24.Kierunkowskaz prawy 25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich) 26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone) 27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow - wejscie (brak jesli jest linka) 28.pusty Do 22 i 24 ciągnij kable od wiązki impulsator to minus z masy plus mozez cewki być a impuls do 27 ogólnie musisz patrzec na pinologie i po tym szukać sygnału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #9 Napisano 21 Października 2009 Dzięki za rozpiskę, niestety dalej nie rozumiem z jakiej wiązki pociągnąć kable do 22 i 24 ale nie chce już wam dup* zawracać może jakoś do tego dojdę dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #10 Napisano 22 Października 2009 Z wiazki auta. Moze byc wiazka spod maski, ta co idzie do tylnych lamp, a najlatwiej to z prelacznika pod kierownica. Jak masz multimetr to bez problemu znajdziesz ktory to kabel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #11 Napisano 22 Października 2009 dzięki kresek już wszystko jasne ---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 12:10 ---------- Jest może ktoś kto mógłby mi opisać dokładnie jak usunąć ten problem z migającą kontrolką, bo nie wiem czy samemu uda mi się znaleźć rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 22 Października 2009 Paweł rozp..... mnie jak to nie wiesz masz omomierz, to sprawdzasz czy od zbiorniczka jest przejscie do pinu 2 w zegarach co w tym skomplikowanego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #13 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) niestety najpierw napisałem później pomyślałem, mój błąd. Sorry za to:wstyd: ale chodziło ci chyba o pin 23 od temperatury cieczy bo ja u siebie nie mam czujnik braku plynu chłodzącego, chyba że to właśnie jest głównym problemem?? Edytowane 23 Października 2009 przez Krusnik02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 23 Października 2009 Nie masz wtyczki do zbiorniczna płynu? Jak nie to dlatego ci kontrolka miga bo nie ma sygnału to trzeba zakupić taki zbiorniczek i dorobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krusnik02 Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2009 A będziesz jacu na tyle dobry i podpowiesz gdzie poprowadzić kable, bo o ile z czujnikiem prędkości sprawa jest jasna że kable idą tak (+ A -) (A= 23 pin w liczniku) o tyle w zbiorniczku wyrównawczym sprawa nie jest taka prosta gdyż z tego co wiem są tam 2 bolce ((pin 2) (?)) ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #16 Napisano 24 Października 2009 A z tego co pamiętam z jednego pina do wtyczki i pin licznika nr 2 a z drugiego do masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach