Skocz do zawartości
pol555

silnik 1.9 tdi 105KM BLS BKC różnica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy wiecie czym różnią się silniki BKC od BLS? Wiem że BKC robili tylko od marca 2005 do lutego 2006. Zastanawiam się z czego wynika ta zmiana na BLS. Czy BKC dobrze się sprawuje?

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następcą BKC jest BXE. BLS to inna bajka bo ma DPF'a - inna turbina, chłodniczka EGR, czujnik temperatury spalin za turbiną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli polecasz BKC?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tak: Jak czegoś nie masz, to się na pewno nie zużyje i nie zepsuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, zadam inaczej pytanie :) Co wybrać?

1. 1.9 TDI 105KM i ewentualny bezpieczny chip na 130-140KM

2. 2.0 TDI 140KM

3. 2.0 TDI 170KM

 

samochody używane ok. 100.000-150.000km

 

jazda połowa miasto warszawa, połowa trasy polskie (jazda na trasie do 150km/h płynnie a nie gaz/hamulec)

dodam że jechałem ostatnio tym 105KM i było wystarczająco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn ja zdecydowałem sie na paska BXE 105 KM, ale ma dopiero 8tys km, jestem zadowolony (mało pali - realne 5,8l/100 przy normalnej jezdzie głownie poza miastem ale niekoniecznie jak emeryt, rekord 4.7litra), osobiście bałem się 2.0 TDI 140KM ze względu na głowice, wtryski i mase innych problemów przy okazji. W rodzinie jest pasek 06r 2.0TDI przejechane 60tyskm i narazie jest bezawaryjny. Jedynym minusem BXE jest fakt iż jest troche za słaby, zastanwiałem sie nad programem na 130-140koni ale pewnie padnie sprzęgło i trzeba bedzie kombinować z jednomasem. W BXE są dwa rodzaje turbin jedna garett a druga inna , nie pamiętam, z tego co sie orientowałem akurat niby mam ten lepszy egzemplarz. Więc po gwarancji pewnie skorzystam z opcji tunera. Bardzo duży problemem jest kupienie auta używanego w dobrym stanie -99% przebiegów w dieslach to fikcja a jak ma mały przebieg to dzwon.Wiem bo ostanio szukalismy turana w dieslu - porażka. Jak miałbym kupować z dużym przebiegiem ze względu na koszty wybrałbym 1.9 konstrukcja starsza, tańsza i bardziej ogarnięta przez mechaników.

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.9 do miasta zupelnie wystarczy. Jesli na trasie masz zamiar jezdzic spokojnie to tez wystarczy bo tym silnikiem nie poszalejesz i jesli masz CB i ci sie wiecznie spieszy to odpusc. 4.7l przy 70-80kmh jest realne ale trzeba sporo cierpliwosci. 6l wyciagniesz bez problemu a nawet z radoscia z jazdy. Ja taka srednia wyciagam przy lekkiej jezdziej miejsko-podmiejskiej na dystansie 17km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 1.9BKC i BXE oba ,,porobione'' oba mają się dobrze, jak nie potrzebujesz auta do szaleństw to ten motor mogę polecić, tani w utrzymaniu a jak turbo padnie(bo kiedyś padnie) wpakujesz większa suszare(jakąś p&p) do tego program i 180KM na lighcie do zrobienia - ale sprzęgło tez by wypadało zrobić wtedy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pol555 potwierdzam silnik BXE to bardzo dobry i ekonomiczny silnik, jeżdzę takim od pół roku oczywiście z poprawiona mapą,bo stosunek masy 1600kg w kombi do mocy 105 KM jest niezbyt wytarczający,po zmianie mapy jest duzo żywszy ale nie myśl ze bedzie to demon szybkości, często bywam w Lublinie ,jakbyś chciał zobaczyć jak to jeżdzi to nie ma problemu, spalanie trasa ok 6L a w trybie mieszanym bo tak zazwyczaj jeżdzę nie przekracza mi 7L.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

również polecam 105 km BXE;

sam takiego miałem- dało się jeździć ale... teraz jest po małej zmianie na :

146 KM i 302Nm; dla mnie wystarczająco; naprawde jazda tym autkiem cieszy :)

zarówno jeśli chodzi o dynamike jak i spalanie - ostatnio na pełnym zrobiłem 1150km i napewno było jeszcze pare litrów w baku.

czego chcieć więcej ?? no może "tylko" dobrych dróg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam 1.9 TDI BXE i polecam,jak dla mnie wystarczajacy, przed kupnem obawialem sie ze bedzie brak mocy, ale gdy sie przejechalem...

PASSAT TO POPROSTU POEZJA, zrobilem nim juz 10tys.

Do 160km/h idzie dosyc zwawo bez problemow, najwiecej lecialem 180km/h

ale to jeszcze nie okoniec, wiecej nie mialem gdzie, nie jezdze duzo po autostradach, a wy ile szliscie swoimi? (mowie tez przed chipem i po)

Slyszalem ze auta po chipie sa zwawsze a czy v-max im sie tez duzo swieksza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie bez czipa Vmax 182 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

182km/h max? juz wiecej nie poszedl? cos malo, wedlug producenta juz jest wiecej bo 188km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

szkoda że w PL nie ma dróg do takich testów; nawet jak wskoczysz na A4 to na tej niby autostradzie co najwyżej chwilami możesz pojechać szybciej.

mój pasek leciał przed chipem 180km/h dalej nie próbowałem; nie było po co i gdzie.

teraz po chipie na zimówkach tez jechałem 180km/h max i dalej nie chciałem; autko chciało :)

 

ale jak założe letnie opony to zdam relacje ile poszedł z tymi dodatkowymi kucami pod maską.

 

 

do właścicieli pasków BXE:

czy mógłbyś napisać symbole części eksploatacyjnych(filtr powietrza; paliwa; oleju; przeciwpyłkowy) są stosowane w tym silniku ?

dziekuje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydawalo ze 180km/h w miom pasku to jeszcze nie koniec bo sie piol i trzebabylo chamowac, ale jesli to koniec... jak wy tak mowicie...

moze moj jest jakis inny, trzebabyloby to gdzies przetestowac, tylko gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, zadam inaczej pytanie :) Co wybrać?

1. 1.9 TDI 105KM i ewentualny bezpieczny chip na 130-140KM

2. 2.0 TDI 140KM

3. 2.0 TDI 170KM

 

samochody używane ok. 100.000-150.000km

 

jazda połowa miasto warszawa, połowa trasy polskie (jazda na trasie do 150km/h płynnie a nie gaz/hamulec)

dodam że jechałem ostatnio tym 105KM i było wystarczająco

Kolego ja wybrałem 1,9 Tdi 105 teraz mam 147 polecam zrób to samo wrażenia z jazdy bezcenne polecam Rogala z Mineralnej z Wawy na forum znajdziesz namiar wczęsniej się umów nim się wybierzesz bo robi naprawde ok i kolejka na kilka tygodni (przyanjmniej taka była jak ja robielm w maju)

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja wybrałem 1,9 Tdi 105 teraz mam 147 polecam zrób to samo wrażenia z jazdy bezcenne polecam Rogala z Mineralnej z Wawy na forum znajdziesz namiar wczęsniej się umów nim się wybierzesz bo robi naprawde ok i kolejka na kilka tygodni (przyanjmniej taka była jak ja robielm w maju)

 

Pozdr.

 

Też polecam Rogala - na jesieni czekałem tylko 3 tygodnie :)

Poprzedniego B6 miałem kombi 1.9 i niecałe 190 leciał (na liczniku, gps pokazywał 185).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BKC 105KM jezdze teraz takim autem. Uważam, że spalanie 6,7-8,4 miasto i na trasie 5,5-6,4 przy normalnej jeździe. Prawdę mówiąc jest słaby i głośny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam passata 1,9 tdi 2006 r zalany olejem vaspoil 507 00 ostatnio wstawiłem na wymianę oleju i wymieniono mi na olej mobil 5 w 50 ,po przejechaniu 1600km usłyszałem mechaniczny dźwięk w silniku ,takie terkotanie na zimnym silniku i po dodaniu mocniej gazu ,warsztacie powiedziano mi iż to prawdopodobnie liftery(szklanki)moje pytanie brzmi czy ten olej mógła spowodować uszkodzenie jednego z popychaczy prosze o pilną odpowiedż ponieważ od tego uzależniam dalsze kroki działania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli kupiles olej mobil do diesla (porzadny w dobrym sklepie,

nie jakis podrabiany na allegro bo taniej) to teoretycznie to raczej nie jest wina oleju, ale gdy kupiles olej mobil nawet porzedny ale do benzyny, to

to jest mozliwe, gdyz silnik mial zle smarowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności