pol555 Zgłoś #1 Napisano 21 Października 2009 Witam! Czy wiecie czym różnią się silniki BKC od BLS? Wiem że BKC robili tylko od marca 2005 do lutego 2006. Zastanawiam się z czego wynika ta zmiana na BLS. Czy BKC dobrze się sprawuje? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2009 Następcą BKC jest BXE. BLS to inna bajka bo ma DPF'a - inna turbina, chłodniczka EGR, czujnik temperatury spalin za turbiną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol555 Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2009 czyli polecasz BKC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2009 Odpowiem tak: Jak czegoś nie masz, to się na pewno nie zużyje i nie zepsuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol555 Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2009 Ok, zadam inaczej pytanie Co wybrać? 1. 1.9 TDI 105KM i ewentualny bezpieczny chip na 130-140KM 2. 2.0 TDI 140KM 3. 2.0 TDI 170KM samochody używane ok. 100.000-150.000km jazda połowa miasto warszawa, połowa trasy polskie (jazda na trasie do 150km/h płynnie a nie gaz/hamulec) dodam że jechałem ostatnio tym 105KM i było wystarczająco Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2009 (edytowane) Tzn ja zdecydowałem sie na paska BXE 105 KM, ale ma dopiero 8tys km, jestem zadowolony (mało pali - realne 5,8l/100 przy normalnej jezdzie głownie poza miastem ale niekoniecznie jak emeryt, rekord 4.7litra), osobiście bałem się 2.0 TDI 140KM ze względu na głowice, wtryski i mase innych problemów przy okazji. W rodzinie jest pasek 06r 2.0TDI przejechane 60tyskm i narazie jest bezawaryjny. Jedynym minusem BXE jest fakt iż jest troche za słaby, zastanwiałem sie nad programem na 130-140koni ale pewnie padnie sprzęgło i trzeba bedzie kombinować z jednomasem. W BXE są dwa rodzaje turbin jedna garett a druga inna , nie pamiętam, z tego co sie orientowałem akurat niby mam ten lepszy egzemplarz. Więc po gwarancji pewnie skorzystam z opcji tunera. Bardzo duży problemem jest kupienie auta używanego w dobrym stanie -99% przebiegów w dieslach to fikcja a jak ma mały przebieg to dzwon.Wiem bo ostanio szukalismy turana w dieslu - porażka. Jak miałbym kupować z dużym przebiegiem ze względu na koszty wybrałbym 1.9 konstrukcja starsza, tańsza i bardziej ogarnięta przez mechaników. Edytowane 23 Października 2009 przez stiepa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrpl Zgłoś #7 Napisano 23 Października 2009 1.9 do miasta zupelnie wystarczy. Jesli na trasie masz zamiar jezdzic spokojnie to tez wystarczy bo tym silnikiem nie poszalejesz i jesli masz CB i ci sie wiecznie spieszy to odpusc. 4.7l przy 70-80kmh jest realne ale trzeba sporo cierpliwosci. 6l wyciagniesz bez problemu a nawet z radoscia z jazdy. Ja taka srednia wyciagam przy lekkiej jezdziej miejsko-podmiejskiej na dystansie 17km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2009 Mam 1.9BKC i BXE oba ,,porobione'' oba mają się dobrze, jak nie potrzebujesz auta do szaleństw to ten motor mogę polecić, tani w utrzymaniu a jak turbo padnie(bo kiedyś padnie) wpakujesz większa suszare(jakąś p&p) do tego program i 180KM na lighcie do zrobienia - ale sprzęgło tez by wypadało zrobić wtedy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MGB Zgłoś #9 Napisano 27 Października 2009 Witam! Pol555 potwierdzam silnik BXE to bardzo dobry i ekonomiczny silnik, jeżdzę takim od pół roku oczywiście z poprawiona mapą,bo stosunek masy 1600kg w kombi do mocy 105 KM jest niezbyt wytarczający,po zmianie mapy jest duzo żywszy ale nie myśl ze bedzie to demon szybkości, często bywam w Lublinie ,jakbyś chciał zobaczyć jak to jeżdzi to nie ma problemu, spalanie trasa ok 6L a w trybie mieszanym bo tak zazwyczaj jeżdzę nie przekracza mi 7L. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olimp510 Zgłoś #10 Napisano 27 Października 2009 również polecam 105 km BXE; sam takiego miałem- dało się jeździć ale... teraz jest po małej zmianie na : 146 KM i 302Nm; dla mnie wystarczająco; naprawde jazda tym autkiem cieszy zarówno jeśli chodzi o dynamike jak i spalanie - ostatnio na pełnym zrobiłem 1150km i napewno było jeszcze pare litrów w baku. czego chcieć więcej ?? no może "tylko" dobrych dróg... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_09-94 Zgłoś #11 Napisano 29 Października 2009 Posiadam 1.9 TDI BXE i polecam,jak dla mnie wystarczajacy, przed kupnem obawialem sie ze bedzie brak mocy, ale gdy sie przejechalem... PASSAT TO POPROSTU POEZJA, zrobilem nim juz 10tys. Do 160km/h idzie dosyc zwawo bez problemow, najwiecej lecialem 180km/h ale to jeszcze nie okoniec, wiecej nie mialem gdzie, nie jezdze duzo po autostradach, a wy ile szliscie swoimi? (mowie tez przed chipem i po) Slyszalem ze auta po chipie sa zwawsze a czy v-max im sie tez duzo swieksza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #12 Napisano 29 Października 2009 Na razie bez czipa Vmax 182 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_09-94 Zgłoś #13 Napisano 29 Października 2009 182km/h max? juz wiecej nie poszedl? cos malo, wedlug producenta juz jest wiecej bo 188km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olimp510 Zgłoś #14 Napisano 29 Października 2009 szkoda że w PL nie ma dróg do takich testów; nawet jak wskoczysz na A4 to na tej niby autostradzie co najwyżej chwilami możesz pojechać szybciej. mój pasek leciał przed chipem 180km/h dalej nie próbowałem; nie było po co i gdzie. teraz po chipie na zimówkach tez jechałem 180km/h max i dalej nie chciałem; autko chciało ale jak założe letnie opony to zdam relacje ile poszedł z tymi dodatkowymi kucami pod maską. do właścicieli pasków BXE: czy mógłbyś napisać symbole części eksploatacyjnych(filtr powietrza; paliwa; oleju; przeciwpyłkowy) są stosowane w tym silniku ? dziekuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_09-94 Zgłoś #15 Napisano 29 Października 2009 mi sie wydawalo ze 180km/h w miom pasku to jeszcze nie koniec bo sie piol i trzebabylo chamowac, ale jesli to koniec... jak wy tak mowicie... moze moj jest jakis inny, trzebabyloby to gdzies przetestowac, tylko gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
allosza Zgłoś #16 Napisano 29 Października 2009 Ok, zadam inaczej pytanie Co wybrać? 1. 1.9 TDI 105KM i ewentualny bezpieczny chip na 130-140KM 2. 2.0 TDI 140KM 3. 2.0 TDI 170KM samochody używane ok. 100.000-150.000km jazda połowa miasto warszawa, połowa trasy polskie (jazda na trasie do 150km/h płynnie a nie gaz/hamulec) dodam że jechałem ostatnio tym 105KM i było wystarczająco Kolego ja wybrałem 1,9 Tdi 105 teraz mam 147 polecam zrób to samo wrażenia z jazdy bezcenne polecam Rogala z Mineralnej z Wawy na forum znajdziesz namiar wczęsniej się umów nim się wybierzesz bo robi naprawde ok i kolejka na kilka tygodni (przyanjmniej taka była jak ja robielm w maju) Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #17 Napisano 29 Października 2009 Kolego ja wybrałem 1,9 Tdi 105 teraz mam 147 polecam zrób to samo wrażenia z jazdy bezcenne polecam Rogala z Mineralnej z Wawy na forum znajdziesz namiar wczęsniej się umów nim się wybierzesz bo robi naprawde ok i kolejka na kilka tygodni (przyanjmniej taka była jak ja robielm w maju) Pozdr. Też polecam Rogala - na jesieni czekałem tylko 3 tygodnie Poprzedniego B6 miałem kombi 1.9 i niecałe 190 leciał (na liczniku, gps pokazywał 185). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #18 Napisano 31 Października 2009 BKC 105KM jezdze teraz takim autem. Uważam, że spalanie 6,7-8,4 miasto i na trasie 5,5-6,4 przy normalnej jeździe. Prawdę mówiąc jest słaby i głośny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POUL 1 Zgłoś #19 Napisano 1 Listopada 2009 witam posiadam passata 1,9 tdi 2006 r zalany olejem vaspoil 507 00 ostatnio wstawiłem na wymianę oleju i wymieniono mi na olej mobil 5 w 50 ,po przejechaniu 1600km usłyszałem mechaniczny dźwięk w silniku ,takie terkotanie na zimnym silniku i po dodaniu mocniej gazu ,warsztacie powiedziano mi iż to prawdopodobnie liftery(szklanki)moje pytanie brzmi czy ten olej mógła spowodować uszkodzenie jednego z popychaczy prosze o pilną odpowiedż ponieważ od tego uzależniam dalsze kroki działania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati_09-94 Zgłoś #20 Napisano 1 Listopada 2009 Jezeli kupiles olej mobil do diesla (porzadny w dobrym sklepie, nie jakis podrabiany na allegro bo taniej) to teoretycznie to raczej nie jest wina oleju, ale gdy kupiles olej mobil nawet porzedny ale do benzyny, to to jest mozliwe, gdyz silnik mial zle smarowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach