wysimir Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2009 Czy powinien byc jakis luz pomiedzy wałkiem rozrządu a hydraulika??? Czy jak samochód jest odpalony i odkreci sie korek od oleju powinien pluc olejem??? I jeszcze jedna zagadka pokazuje mi temp 110 stopni a wymienilem termostat czujnik temperatury i pompe wody i nadal to samo.... wentylatory chodza i wody nie wyrzuca co to moze byc???? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2009 Generalnie hydraulika jest po to, aby zniwelować luz. Ale jak auto postoi z wciśnięttym zaworem, to następnęgo dnia będziesz mógł wcisnąc szklankę, ponieważ przez noc zostanie wyciśnięty olej. W innym przypadku nie powinno być żadnego luzu. Co do chlapiącego oleju, to nie masz osłony na wałek? A temperaturę najpierw sprawdź termometrem czy jest rzeczywiście taka, najlepiej rzy głowicy. I sprawdź wężyk powrotu do zbiorniczka, czy nie jest zapchany. Rozumiem, że nie bombelkuje w zbiorniczku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2009 Nie może być luzów. Zresztą zależy jaki to luz. Odnośnie tego "plucia olejem" Wygląda na to że masz już zużyte pierścienie tłokowe. Najlepiej będzie jak sprawdzisz ciśnienie sprężania w cylindrach i wtedy będziesz wiedział co z silnikiem się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 18 Października 2009 A odma (przewietrzanie skrzynki korbowej ) jest drożna? A przy jakiej temp. włącza się wentylator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wysimir Zgłoś #5 Napisano 18 Października 2009 czyli na rozgrzanym silniku szczelinomierz nie powinien wejsc zaden tak?? wentylator włącza sie przy 110stopniach i nic nie babelkuje w zbiorniczku. jesli chodzi o odme jak sprawdzic jej droznosc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 18 Października 2009 wentylator włącza sie przy 110stopniach No właśnie , a powinien ciut powyżej 90 się załączyć pierwszy bieg, a drugi coś ponad 100. A w czasie jazdy też Ci tak temp. idzie w górę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 18 Października 2009 A może to wina zapchanej chłodnicy albo niedomagającej pompy wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 18 Października 2009 zaraz ci doradza wymienic silnik temat temperatury olej, bo masz wszystko ok. przeklamanie na zegarach z winy czujnika i licznika. wazne, ze nie wywala plynu i wentyle dzialaja. jezdzic i sie nie przejmowac. chlapie olejem, ale pewnie sa to male kropelki po przylozeniu reki? tak ma byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 18 Października 2009 (edytowane) czyli na rozgrzanym silniku szczelinomierz nie powinien wejsc zaden tak?? Na rozgrzanym 0.05 lub 0,1 wchodzi i tak ma być. Hydraulike sprawdza się raczej na słuch a nie mierzy szczelinomierzem. Edytowane 19 Października 2009 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #10 Napisano 19 Października 2009 Kolego monter rozumiem, że według Ciebie szczelinomierz nazywa się blaszką? Na słuch za wiele nie wywnioskujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #11 Napisano 19 Października 2009 (edytowane) Jezeli jest walnięty któryś z popychaczy hydraulicznych, ewidentnie słychac szczęk, pięć setek na szczelinomierzu to żaden luz, nie masz się czym martwic. po zdjęciu korka wlewu oleju, powinieneś widzieć osłonę "rozbryzgową", jezeli jej nie masz, to bedzie pryskać olejem. A z tą temperaturą, to zmierz sobie termometrem, tak jak ktos pisał wyzej, bo wygląda na walnięty czujnik. szczelinomierz nazywa się blaszką? Oj czepiasz się, a z czego składa się szczelinomierz jak nie z blaszek? Edytowane 19 Października 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 19 Października 2009 Dobrze napisałeś " jeśli jest walnięty któryś z popychaczy" pytanie tylko który? Przecież na słuch nie będzie wiedział, który. Musi rozkręcić. Odnośnie sprawdzenia luzów to sprawdza się na zimnym silniku a nie rozgrzanym kiedy wszystkie luzy są mniejsze niż w rzeczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #13 Napisano 19 Października 2009 Dobrze napisałeś " jeśli jest walnięty któryś z popychaczy" pytanie tylko który? A co za różnica który klepie ? Zawsze wymienia się komplet popychaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 19 Października 2009 Dobrze napisałeś " jeśli jest walnięty któryś z popychaczy" pytanie tylko który? Przecież na słuch nie będzie wiedział, który. Musi rozkręcić. Spokojnie, od tego jest stetoskop i doskonale się sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 19 Października 2009 Są i tacy którzy wymieniają jeden lub dwa popychacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach