klema6 Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2009 Witam Postanowiłem u siebie przyciemnić szybki , szukałem na naszym forum jakiś pomocnych materiałów na temat wyjęcia szyby z drwi tylnych ale na próżno. Wiec po całej operacji postanowiłem wsadzić parę fotek na forum A więc tak Zaczynamy od ściągnięcia tapicerki z drzwi , potem wykonujemy czynności związane z demontażem blach z podnośnikiem szyby (odkręcamy wszystkie śruby z blachy , odkręcamy zamek , wyciągamy zaślepkę wkładki rozpinamy klamkę , wyciągamy plastikowe tuleje trzymające szybę w podnośniku) I teraz po tych operacjach zabieramy się do właściwej roboty zaczynamy od wyjęcia uszczelki od wewnętrznej strony drzwi (zdjęcie wykonane podczas montażu) Następnie domontujemy zewnętrzna listwę poziomą Wyjmujemy ja ciągnąc do góry zaczynamy od brzegu. (wyjecie nie jest skomplikowana czynnością ale musimy robić to z rozwaga żeby nie powyginać listwy, po wygięciu nie chce dobrze przylegać do szyby) Dalej wyjmujemy uszczelki znajdujecie się w szynach szyby i odkręcamy śruby mocujące czarne boczne wykończenia (maskownice) Każda z maskownic posiada dwie śruby po bokach i jena na dole Kiedy mamy już zdemontowane maskownice , wygląda to tak Możemy wyjąc szybę , oczywiście do góry Montaż wygląda dokładnie w ten sam sposób lecz czynność musimy wykonać od tyłu ( czytaj post od końca ) ps. nie polecam ściągania całej uszczelki z drwi , niepotrzebna robota i stres Zostawiam tez parę fotek poglądowych może komuś się coś przyda w przyszłości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andzaw Zgłoś #2 Napisano 6 Lipca 2011 (edytowane) Podobnie jak szanowny kolega klema6 rowniez postanowilem przyciemnic szybki w moim passacie. szukajac informacji jak wyciagnac tylne szyby natknalem sie na ten watek. Dziekuje za cenne informacje, ale zdobywajac doswiadczenie przy demontarzu zauwazylem ze da sie szyby wyjac szybciej i prosciej. Podziele sie swoimi uwagami co pominac... z szacunkiem dla poprzednika 1. demontujemy tylko uszczelki tylko z jednej strony drzwi przy zawiasach przy srodkowym slupku auta, nie ruszamy tych po drugiej stronie drzwi bo sa dluzsze i ciezko je pozniej ulozyc wewnatrz drzwi 2.demontujemy tylko jedna maskownice po jednej stronie drzwi, znaczy znowu tylko te ktore sa przy srodkowym slupku ( trzy wkrety, widoczne po odchyleniu wewnetrznej uszczelki i po demontarzu zewnetrzenej listwy poziomej) 3. zeby wyjac koleczek blokujacy szybe w prowadnicy uzywamy dlugiego wkreta, wkrecajac go z wyczuciem, nie za mocno bo rozeprze koleczek i nie bedzie chcial wyjsc, wyciagamy mniejszy koleczek delikatnie okreznymi ruchami, pozniej cienkimi szczybcami wyciagamy tuleje w ktorej siedzial koleczek. 4. jesli uda sie opcja trzy i koleczki nie wpadna do srodka, nie ma potrzeby odkrecania srub mocujach blachy, ani zamkow, rozpinania klamek itp. itd Szyba powinna wyjsc i dac sie wlozyc z powrotem z wyczuciem:) kolejnosc skladania: najpierw szyba, pozniej maskownica pionowa, pozniej wsuwamy uszczelki, odchylajac wewnetrzna wkrecamy wkrety.. Mam nadzieje ze ulatwi to prace mniej doswiadczonym.. Edytowane 6 Lipca 2011 przez andzaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TuRbO4Fun Zgłoś #3 Napisano 19 Lipca 2011 Witam panowie powiedzcie mi jak zdemontować tą uszczelkę która przykrywa śruby od maskownicy pionowej zdjąłem już listewkę chromowaną ,uszczelkę od strony wewnętrznej i utknąłem ,bo mam rozumieć że śruby są od strony wewnętrznej (od tej gdzie jest szyba) prosze pilnie o pomoc chce oddać szyby do przyciemniania a nie chce by jakiś byle majster wziął sie za to z młotkiem i dłutem bo już kilka razy sie tak przejechałem a później gadki w stylu "eee ponie przecież to już tako było" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2011 ja trochę z innej beczki. Trzeszczy mi coś w tylnych drzwiach pasażera. Byłem przekonany, że to boczek coś tam skrzeczy. Boczek wywalony poza samochód i po przejażdżce nadal to samo (no, może trochę ciszej). Posprawdzałem śruby - podokręcałem do oporu (były trochę luźno). Nadal to samo. Pojawił się za to inny problem (nie wiem czy po dokręceniu, czy tak samo było przed). Jak opuszczam tylną szybę odgina się ta srebrna blacha (stelarz) do środka auta ciągnąc za sobą właściwą blachę drzwi. Czy tak powinno być? Spróbuję poluzować jednak trochę śruby. Jeśli nie pomoże, to gdzie szukać przyczyny odginania? Swoją drogą, czy przyczyną trzeszczenia drzwi może być to, że źle wiszą na zawiasach i podskakują na wybojach a trzeszczą po prostu uszczelki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2012 Koledzy, jak rozpiąć wiązkę elektryczną do zamka w tylnych drzwiach? Wymieniam cały mechanizm usuwania szyby. Pozostało mi do zdemontowania: kołki mocujące szybę oraz właśnie ta wiązka. Nie mogę tego rozpiąć, żeby wymienić blachę...czy rozpina się przy zamku? czy raczej z przodu, blisko słupka? dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulbacz Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2019 Czym zastąpić te pier!@#ne kołki? Co za ku!w@ szwabska to tak wymyśliła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach