Skocz do zawartości
nogman

olej a pompa vacum

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat:

Napisał makaron

Czy ta usterka może się objawiać że auto jak ostygnie to kopci i nierówno pracuje?

 

Raczej nie

 

Dlaczego nie? Ja myślę, że może. Tylko to długa droga do wytłumaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-elementy zaznaczone na fioletowo to uszczelniacz simering 11x21x5,7/7,2 , wałek na którym jest ów simering napędzający pompkę paliwa oraz miejsce, w którym wszystkie te elementy składają się w całość. Simering tak jak go widać umiejscowiony jest w widocznej mniejszej średnicy pompki paliwa (początek czerwonej strzałki), a w większej średnicy obraca się wałek służąc mu jako łożysko ślizgowe.

 

Witam

 

odgrzebuje temat, ale nie moge znaleźć info na temat tego simeringu. Jest on gdzieś dostępny? Bardzo bym prosił o wskazówkę gdzie można go znaleźć. u mnie ma zmielony całą przednią część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dołączę się do tematu i wtrącę swoje 3 grosze :)

Otóż mam swojego AVB już ponad 2 lata. Różne rzeczy w nim wymieniałem, jeździłem po mechanikach.

Za każdym razem słyszałem, że jestem przewrażliwiony odnośnie auta, ale mimo to czułem, że coś z nim jest nie tak jak być powinno.

A to uciekający olej 3/4 litra na 5000 km. Po trasie gdzie dawałem w ostro w pedał uciekał płyn chłodniczy, co mniej więcej kilka miesięcy dolewka płynu hamulcowego, ubywający olej przez odmę itp itd.... Ale do rzeczy.

Dzisiaj w garażu zająłem się podgrzewaczem cieczy chłodzącej, chciałem zobaczyć jaki jest do niego dostęp, bo wolno silnik mi się nagrzewał. Zdecydowanie za wolno...

A tu trafiłem przy okazji na ruszający się króciec od pompy podciśnienia. Od razu mnie to zainteresowało, bo od początku miałem zarzygany silnik z tyłu. Myślałem, że przez EGR ubywa i jak to powiedział jeden z mechaników, że to "typowe" dla tych modeli. Owszem przez EGR trochę uciekało oleju, ale to był nieznaczny ubytek.

Zadzwoniłem do znajomego mechanika i zapytałem czy ten króciec powinien się ruszać czy nie (chociaż mimo wszystko wydawało mi się, że nie...) odpowiedział, że muszę wymienić całą pompę - koszt około 200 zł, ale ma znajomych w VW i może za pół ceny jakiś dostać, bo czasami robią przekręt... Oczywiście nie pozostawiło dla mnie to żadnych złudzeń... W dzisiejszych czasach jeśli sam czegoś nie spier***isz, nie będziesz szukał odpowiedz, nie nauczysz się nic... Przejechałem się na wielu mechanikach i od jakiegoś czasu zacząłem sam interesować się mechaniką. Wniosek jest taki, że jeśli samemu się nie zrobi, to ktoś inny to spier***.

Na początku tego tematu znalazłem info, że są zestawy naprawcze, inni pisali, że zaklejali ten element, ale znalazłem info o nagwintowaniu króćca... Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przestał brac olej ? miales słabsze hamulce/?

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero się to okaże, bo dzisiaj odnalazłem ten ruszający się króciec. Wydaje mi się, że może to być przyczyna ubywającego oleju, tym bardziej, że silnik właśnie w tym miejscu był zarzygany. Wymontuję pompę, zaniosę do ślusarza, żeby zrobił gwint w tym miejscu i zamocuję metalowy króciec z jakąś gumową uszczelką, zobaczymy czy zda to egzamin i jakie będą dalsze następstwa tego postępowania :)

Hamulce owszem mam słabsze i przy szybkim naciskaniu robi się twardy.. Trzeba dodać lekko gazu, żeby był miękki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że to najlepsze rozwiązanie...

 

najlepsze rozwiązanie to wymienić pompkę na używaną firmy BOSH ! z końcówką M .. one są z rocznika 2008+ można dostać a cena max 200pln.

 

Sprawdzony sposób przez wiele osób na forum.

 

---------- Dodano o 23:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ----------

 

Wydaje mi się, że może to być przyczyna ubywającego oleju

 

Tamtędy nie poleci żaden olej. To jest kruciec od podciśnienia. Jego nieszczelność objawia się słabszymi hamulcami i słabszym przyspieszeniem, ponieważ hamulce jak i sterowanie turbiną odbywa się za pomocą podciśnienia które wychodzi tamtym kućcem z pompy ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, zgadzam się, że to najlepsze rozwiązanie wymienić, ale miałem na myśli samodzielną naprawę.

A ta pompa z 2008 roku to pasowałaby do mojego AVB??? U mnie numer pompy to 038 145 209 A. Są kompatybilne czy muszę wymienić na identyczną?

 

---------- Dodano o 23:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:35 ----------

 

najlepsze rozwiązanie to wymienić pompkę na używaną firmy BOSH ! z końcówką M .. one są z rocznika 2008+ można dostać a cena max 200pln.

 

Sprawdzony sposób przez wiele osób na forum.

 

---------- Dodano o 23:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:31 ----------

 

 

Tamtędy nie poleci żaden olej. To jest kruciec od podciśnienia. Jego nieszczelność objawia się słabszymi hamulcami i słabszym przyspieszeniem, ponieważ hamulce jak i sterowanie turbiną odbywa się za pomocą podciśnienia które wychodzi tamtym kućcem z pompy ..

 

Nie masz racji, bo poleci... Przez tą pompę również przepływa olej. Jak zatem wytłumaczysz zarzygany silnik poniżej króćca? Uszczelka pokrywy zaworów jest OK, głowica i blok silnika OK... jeśli od króćca wypływa czarny olej to chyba jest jasne, że istnieje taka możliwość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ta pompa z 2008 roku to pasowałaby do mojego AVB???

 

Będzie pasowało wszystko ... SZukaj z takim numerem : 038 145 209 M , siedzą w bardzo wielu furkach koncernu VAG, można dorwać używkę np z 2008r za mniej niż 100. :P

 

---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:41 ----------

 

że istnieje taka możliwość...

 

Nie jestem specem ale weź sprawę na zdrowy rozum.

Jak w tym krućcu jest podciśnienie tzn , że zasysa powietrze .. to w jaki sposób może pluć z niego olejem ?

Po drugie , tam nie ma oleju. Olej może masz z EGR , który chlapie a w którym jest olej albo z odmy albo z turbo ( ale to inny temat).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pożyjemy - zobaczymy :) jeśli znajdę używkę w dobrej cenie - wtedy wymienię całą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtedy wymienię całą.

 

Powodzenia i informuj na bieżąco o postępach :)

 

A z tym olejem to poczytaj o odmie. Ja mam wyczyszczony cały dolot i odmę pod samochód. Mam spokój , chociaż pokazuje się troszkę oleju przy egr ale to już wina turba , zaczyna puszczać pomaluchu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poinformuję na pewno. Co do odmy to temat już przerabiałem i czytałem wielokrotnie, nie tylko na tym forum. Ja wstawiłem sobie separator, spełnia swoje zadanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem specem ale weź sprawę na zdrowy rozum.

Jak w tym króćcu jest podciśnienie tzn , że zasysa powietrze .. to w jaki sposób może pluć z niego olejem ?

Może nie tyle co pluć bo to raczej nie możliwe , ale przy nie sprawnej pompie vacum tam pojawia się olej , zatem koledze zamiast bawić się w ślusarza i niepotrzebnie koszty sobie robić z WADLIWĄ ! podkreślam wadliwą ! pompą ( zresztą jak w 99% przypadków - końcówka A) bym bez zastanowienia wymienił na wyżej proponowaną. Wszystko pasuje p&p tylko uszczelka się różni - stare gumy, nowe metalowa-. Co do oleju bo nie dopisałem mi po zaklejeniu króćca tam się pokazał aż do łączenia w grodzi ( serwo). Zatem dziwne to jest ale prawdziwe.

Poza tym koledze obstawiam nieszczelność pod pompą przy króćcu z świecami podgrzewania wody, nie można tego wychaczyć a tam leci ( u mnie np. zarzygało z tyłu silnik tamtędy)

 

 

Co do odmy z ostatniego postu, nie bawcie się ludzie w separatory , jak to gówno się zapcha narobi więcej szkód niż pożytku o czym dowiesz się dopiero jak będzie zasłona dymna za tobą ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie pytanie.

Szukałem pompy podciśnienia, dzwoniłem po szrotach i jeden człowiek zapytał mnie czy mam pompowtryski. Powiedziałem, że tak. On mi na to odpowiedział, że ma taką pompę za 180zł. Tylko gdy spytałem go o numer pompy to powiedział mi, że do pompowtrysków pasują wszystkie, które siedziały w passatach z pompowtryskami... Każda z tych pomp wytwarza takie same podciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuja wszystkie ale te z tym numerem co podalem wczesniej sa BOSHA i one maja ten krociec zrobiony na sztywno . LUK jest uja wart bo predzej czy pozniej poleci ten krociec. Niech koles nie zgrywa kozaka i poda Tobie numer. Chociaz i tak sporawo , jak nie pali sie poczekaj na pewno dorwiesz taniej ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat. Jakiś czas temu miałem problem z luźnym króćcem w mojej vacu pompie. Zakleiłem to poxiliną i działało po dzień dzisiejszy. Jednakże rozebrałem pół silnika (uszczelka pod głowicą) i przy demontażu pompy zauważyłem, że w przewodzie z pompy do grodzi jest olej. W samej pompie widać taką blaszkę i to przez nią przelatuje olej. Jaką pełni funkcję, przeciek oznacza żeby lepiej szukać czegoś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciek oznacza że pompa vacum jest na przetop i trzeba nabyć nową i tyle , tam nie ma prawa być oleju bo przecież zasada jej jest jedna "ciągnąć" czyli pomyśl jak może go tam "wpychać" ?

 

swoją drogą ciekawe ilu posiadaczy zaklejonych króćców ma olej w wężach przed grodzią :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może i ja ruszę stary temat....

Zauważyłem, że w przewodzie z pompy vacum do grodzi jest olej - minimalne ilości raczej mgiełka olejowa ale jednak nie ma prawa jej tam być....

I teraz pytanie czy wystarczy jakiś zestaw naprawczy, czy muszę całą pompę nową kupować, dodam że podciśnienie jest w normie, pompa na wymiennym krućcu, ubytek oleju minimalny ok 0,5l/10tys km przy czym passek lekko ze mną nie ma... auto nie dymi generalnie wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkopuje temat. Dziś grzebałem w łączniku w grodzi przez który idzie wąż Vacuum <-&gt; Serwo. Wsadziłem palucha w łącznik, a tam ścianki oblepione lepką czarną mazią. To taka mgiełka ponieważ to były śladowe ilości, ledwie widoczne ale lepiło się całkiem całkiem. Czy kwalifikacja pompy do wymiany ? Pompa podciśnienie wytwarza wzorowo więc dziwi mnie trochę, że skoro to ciągnie do siebie to mimo to mgiełka się dostaje poza pompę. Czy grozi mi uszkodzenie czegoś ?

 

Pompa Bosha, seria M.

 

Czy wymiana metalowej uszczelki dla tej pompy cokolwiek pomoże w tym przypadku ?

 

cmIcK7.jpg

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności