Skocz do zawartości
tomqu1

Automatyczna skrzynia biegów DSG - problem z postukiwaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie coś się zmieniło? Czy ktoś rozwiązał problem definitywnie i może się podzielić z resztą?

pbalsam oddali ci auto, usunęli usterkę?

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna sprawa bo moim probelmem okazała sie nie skrzynia biegów a.... luźny filtr powietrza który przenosił drgania na karoserię które wyglądały tak jak ze skrzyni biegów...:)

Diagnozy były różne począwszy od wymiany skrzyni, modułu sterującego skrzyni... a skończyło sie na podłożeniu kawałka kartonu pomiędzy obudowę powietrza:D:D:D:D...

Polecam najpierw sprawdzić wszystko dokładnie nim posłuchacie jakiejś rady mechaników

Edytowane przez pablocbr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy cos w tym temacie się wyjaśniło? Jakie diagnozy w serwisie? Czy problem (poza powyższym) u kogos został wyeliminowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejna wizyta (w innym serwisie) posprawdzane wszystko nawet półosie podmieniali. Teraz czekam na lewą poduszkę pod silnikiem bo jest poluzowana jak wymienię dam znać czy stuki ustały.

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie wymieniono skrzynię. Było dobrze przez 2h. Okazało się że po prostu autko gdy jest zimne to stuków nie słychać a w serwisie stało na dworze w T okolo 2 st. C.

 

Po tygodniu mialem problem z pompa wychwytu zwrotnego plynu chlodniczego(jakis drapieznik przegryzl kable...). W trakcie naprawy byla akcja serwisowa dla auta. Zmieniono tylko i wylacznie oprogramowanie i problem niemalze ustapil. Musze sie mocno wsluchac zeby cos uslyszec.

 

Serwis to VW ZASADA, W-wa ul.Grochowska

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pbalsam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.... czyli wymiana skrzyni nie pomogła??? A może podczas naprawy usterki wywołanej przez nieustalonego gryzonia coś " niechcący" poprawiono i stuki zmalały?

U mnie również dokonano aktualizacji oprogramowania skrzyni biegów w ramach akcji serwisowej, ale nie zmniejszyło to opisywanych we wcześniejszych postach stuków, które już trzeci serwis wprawiły w zakłopotanie.

Odesłano mnie ostatecznie do serwisu w Piasecznie, który podobno ma duże doświadczenie ze skrzyniami DSG, ponieważ serwisy w Powsinie (Audi Rowiński), na Grochowskiej (Zasada) i na Sąsiedzkiej nie potrafiły sobie z tym poradzić. Serwis na Sąsiedzkiej wpadł na dosyć oryginalny pomysł diagnostyki usterki, a mianowicie zaproponował jazdę do momentu awarii, która wyjaśni przyczynę stuków(auto na gwarancji, więc nie ma ryzyka kosztów). Niestety nie będę ryzykował, że skrzynia lub inny element ulegnie uszkodzeniu przy Np autostradowej i wybieram sie ostatecznie do serwisu w Piasecznie. Pod koniec roku mam mniej pracy, więc zostawię im auto na kilka dni i nie odbiorę go, aż usterka nie będzie usunięta.

Irytuje mnie coraz bardziej podejście serwisów, które pomimo stwierdzenia stuków i poszarpywania skrzyni nie potrafią zrobić nic więcej niż dokonać analizy parametrów pracy skrzyni, mechatroniki i sprawdzić ewentualnie luzy w przeniesieniu napędu. Otwarcie przyznają, że po raz pierwszy się spotykają z takimi objawami i nie mają pomysłu na ewentualną naprawę.Do tej pory nie mogłem sobie pozwolić na to aby nie odebrać auta z serwisu, ale od przyszłego tygodnia chyba zacznę być mniej uprzejmym klientem serwisów VW...............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie przyczyną Waszych problemów jest koło dwumasowe. Zapraszam na http://www.regeneracja.kw.pl

Koszt regeneracji to ok 1200 pln z 7 miesięczną gwarancją. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie przyczyną Waszych problemów jest koło dwumasowe. Zapraszam na http://www.regeneracja.kw.pl

Koszt regeneracji to ok 1200 pln z 7 miesięczną gwarancją. Pozdrawiam!

a po co regenerowac jesli mozna wymienic a koszt jest podobny i dłuzsza gwarancja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nie jestem na bieząco, ale z tego co wiem to koło zamachowe do DSG kosztuje coś w okolicy 3000pln. Prosże poprawić jeżeli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wcześniej, wymieniałem koło dwumasowe (3500 zł z wymianą w ASO :/ ) i problem pozostał, przez jakiś czas jedynie był mniej wyczuwalny (krótki czas)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak pisałem wcześniej, wymieniałem koło dwumasowe (3500 zł z wymianą w ASO :/ ) i problem pozostał, przez jakiś czas jedynie był mniej wyczuwalny (krótki czas)

czyli to nie wina dwu masy wiec zostaje podłaczyc kompa pod skrzynie i zobaczyc co ja boli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak pisałem wcześniej, wymieniałem koło dwumasowe (3500 zł z wymianą w ASO :/ ) i problem pozostał, przez jakiś czas jedynie był mniej wyczuwalny (krótki czas)

 

 

Więc widzisz - u nas masz za 1200 koło + wymiana zależnie od mechanika i możesz wykluczyć koło, dajemy 7 miesięcy gwarancji i po sprawie. Z Tą skrzynią jest o tyle gorzej, że nie każdy mechanik chce się podjąć roboty. Nie wiem czy wiecie, ale w nowej 7 biegowej DSG są już 2 suche tarcze sprzęgłowe, zamiast wielu tarczek pracujących w oleju. Zgadnijcie która będzie chodzić dłużej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc widzisz - u nas masz za 1200 koło + wymiana zależnie od mechanika i możesz wykluczyć koło, dajemy 7 miesięcy gwarancji i po sprawie. Z Tą skrzynią jest o tyle gorzej, że nie każdy mechanik chce się podjąć roboty. Nie wiem czy wiecie, ale w nowej 7 biegowej DSG są już 2 suche tarcze sprzęgłowe, zamiast wielu tarczek pracujących w oleju. Zgadnijcie która będzie chodzić dłużej?

pewnie ta z 2 tarczami suchymi co ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, że odwrotnie te w oleju powinny chodzić dłużej, bo praktycznie się nie ścierają, pod warunkiem, że dba się o stan i wymianę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto jest jeszcze 1 rok na gwarancji więc VW powinien przez ten czas finansować moje naprawy ;) A co do diagnostyki skrzyni to już 3krotnie była sprawdzana z kompem i wszystkie nastawy, soft itp jest ok. Wg. kilku mechaników problem leży raczej poza skrzynią czyli stawiają na własnie dwumasę lub/i przeguby wewnętrzne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kompa skrzynie miałem podłączaną niezliczoną ilość razy i niema żadnych błędów.

Soft skrzyni uaktualniony (ale to dotyczy szarpania)

Oprócz tej nieszczęsnej dwumasy wymieniałem i przegub wewnętrzny na którym był faktycznie luz i stuki się jeszcze jakby pogorszyły !!! :/

A jeżeli chodzi o skrzynie to nieprawda że 6 biegowe mają wiele tarczek jak w tiptronicu czy innych klasycznych automatach. DSG zawsze ma dwa sprzęgła. A faktycznie 6 sprzęgła mokre a 7 suche. Wczoraj wymieniłem lewą poduszkę pod silnikiem i stuki jak były tak i są :(. Jedynie co pozostało to mechanizm różnicowy i DSG :(.

Bardzo proszę o jakąkolwiek poradę posiadaczy samochodów na gwarancji którzy się z tym uporali, gdyż koszt sprawdzania DSG czy mechanizmu różnicowego są za duże aby to sprawdzać za własną kasę.

POMOCY !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Stuki nawróciły.

 

Wraz z Tomqu1 zauważyliśmy, że stuki nasilają się przy wyższych temperaturach.

 

Oddałem auto do serwisu. Otrzymałem następującą opinie:

 

http://picasaweb.google.pl/pawelbalsam/VWPISMO#5452257440479502834

 

Niestety ale nie zgadzam się z takim stanem rzeczy.

Kupowałem auto bez stuków. Nikt mnie nie poinformował że kompromisem dla posiadania skrzyni DSG sa stuki. Podobnie instrukcja nie zawiera takich informacji.

 

Ciekawa jest również zmiana postepowania firmy VW KULCZYK TRADEX wobec naszego problemu.

Jeszcze w X.2009 z powodu stuków wymieniono mi skrzynię biegów twierdząc, że są one niedopuszczalne.

 

Obecnie gdy są silniejsze niż przed wymianą firma twierdzi że jest to typowe zachowanie auta wynikające z konstrukcji skrzyni biegów...

Absurd!!

 

W związku z tym zażądałem wymiana auta na nowe lub zwrot pieniędzy za auto.

 

Redaktorzy z programu TURBO KAMERA z TVN TURBO, chca nagrać program o oszustwie do jakiego dopuszcza się firma VW wobec klientów kupujących auta z DSG, nie tylko Polsce i nie tylko w koncernie VW ale również Skodzie.

 

http://www.auto.de/report/showReport/ReportID/315193/id/1090

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28421

 

Jeżeli ktoś jest zaintersowany przedstawieniem swoich doświadczeń związanych z tym problemem proszę o info na maila. Przekaże wasze namiary do redaktora z TVN.

 

Pozdrawiam

Paweł Balsam

[email protected]

Edytowane przez pbalsam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie w OII 2005 (silnik BKD z DSG) dzieje sie cos podobnego co Wy piszecie, mianowicie:

 

kupilem skode rok temu... bylo ok na poczatku, ale okazalo sie ze turbo siadniete, no i na dodatek przy ruszaniu i przyspieszaniu autem szarpalo na boki, dostawalo drgan, no to wymiana dwumasy rowniez. byl spokoj na chwile. Ale od pewnego czasu zauwazylem ze przy przyspieszaniu i predkosci ok 100km/h auto znowu zaczelo drgac delikatnie, olalem temat na razie. Ale teraz juz jest tak ze przy przyspieszaniu i od 60km/h zaczyna szarpac autem na boki, przy 80 to juz mi sie wydaje ze auto sie rozleci :-/ i Nawet czasami sie to dzieje juz bez przyspieszania, czyli jade z gorki czy cos bez gazu i tez czasami zaczyna drgac, zauwazylem ze jak wrzuce wtedy na N to przestaje. Wyglada ze problem pojawia sie z lewej strony auta

 

Co zrobic?

 

Podnioslem auto na klockach z przodu, sciagnalem kola, jeden wchodzi pod auto i patrzy na przeguby wewnetrzne przy skrzyni, a drugi rusza za tarcze do przodu, do tylu, delikatnie i patrzymy czy sa luzy na przegubach, u mnie niestety sa. nastepna sprawda do sprawdzenia:

 

zostawiamy auto jak jest, zapalamy auto, wylaczamy ESP, wbijamy bieg 1 czy tam D i ruszamy. Co sie okazuje, poloska lewa ma duze bicie osiowe, prawa troche mniejsze, widac jak lewa polos nie kreci sie tylko tak jakby przeskakiwala,

 

wniosek ?

 

przeguby wewnetrzne do wymiany.

 

Jak tylko dostane je to wymieniam i podziele sie wrazeniami :) mam nadzieje ze to bedzie to :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witsm,

 

dzisiejsza odpowiedz z salonu:

nalezy wymienic polos.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem w autoserwisie, goscie wzieli auto na kanal, i mowia:

 

Oba przeguby do wymiany, lewy sredni luz, prawy suchy i duzy luz, takze oba wewnetrzne do wymiany, co dziwne na lewej polosi widac bylo wiekszy luz niz na prawej no ale nic. I do tego stwierdzili wymiane kola dwumasowego (ktore bylo wymieniane 17tys km temu)

 

Kupilem przegub jeden, wymienilem wczoraj lewy.

 

Wnioski:

 

Wg mojego odczucia rzucanie autem przy predkosci 60-80km/h zmniejszylo sie ok o polowe, za to wyrazne drgania pojawiaja sie przy predkosci 120km/h i z prawej strony. Wlasnie bede zamawial 2 przegub i wymiana z prawej strony, ale wydaje mi sie ze to bedzie to, przynajmniej takie mam odczucia i nadzieje :P

 

Jak wymienie tego drugiego to dam znac co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności