Jump to content
tomqu1

Automatyczna skrzynia biegów DSG - problem z postukiwaniem

Recommended Posts

Witam

 

Posiadam od niedawna samochód z silnikiem 2.0 TDI ze skrzynią DSG. Podczas szybkiej jazdy wszystko wydaje sie w porządku, ale już przy lekkim dodawaniu gazu na biegu 2,3,4,5 czy 6 do około 80km na godzinę słychać postukowanie.

Dodaję lekko gazu i jest stuk , dzieje sie to za każdym razem gdy lekko przycisnę na pedał gazu.

 

Co to może być - jest to lekko denerwujące ( w serwisie stwierdzili ze to normalne ) samochód wywodzący się z koncernu VW posiadam po raz pierwszy wiec nie wiem czy to normalne.

 

Pozdrawiam i licze na jakąś pomoc

Edited by tomqu1
Zmiana tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam. tak się składa, że mam identyczny problem z samochodem w takiej samej konfiguracji (DSG,170KM)-przebieg 45tys, km. U mnie postukiwanie czuć wyraźnie pod stopami kierowcy i pasażera. Byłem z tym ostatnio w serwisie i po sprawdzeniu zawieszenia i testach mechatroniki skrzyni stwierdzono, że wszystko OK. Jednak już po jeździe próbnej doradca serwisowy nie był pewny czy tak powinno być bo rzeczywiście stuki są coraz mocniej odczuwalne i słyszalne. Ze względu na zbliżający się przegląd okresowy umówiłem się z serwisem, że podczas tego przeglądu będą szukać przyczyny tajemniczych stuków.

Poza tymi objawami nie zauważyłem większych problemów z silnikiem, zawieszeniem i skrzynią. Bardzo rzadko zdarza się jedynie mocne stuknięcie(odczuwalne pod stopami) przy hamowaniu z dużej prędkości i nagłym dodaniu gazu. Może ktoś ma pomysł co może być powodem w/w objawów. W serwis nie za bardzo wierzę, ale dopóki jest gwarancja to nie mam wyjścia.

Dodam, że postukiwania są odczuwalne przy spokojnej jeździe dodając i odpuszczając bardzo delikatnie gaz (tak jak u kolegi tomqu1).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie ktoś kto wychwycił identyczny objaw!!

 

Panowie ja z tym walczę od kwietnia, kiedy to zmieniano u mnie czujnik obrotów skrzyni biegów. Zabieg ten wymagał wymontowania skrzyni biegów. Od tego czasu słysze stuk przy spokojnej jeździe podczas przyspieszania po wcześniejszym odpuszczeniu gazu. (biegi 2,3,4,5,6). Coś jakby był luz w układzie przeniesienia napędu - czuć ten stuk w podłodze po stronie kierowcy.

 

Zgłosiłem to w sierpniu do serwisu - DIAGNOZA - zagięta osłona termiczna skrzyni biegów - brak rezultatów po naprawie.

 

Obecnie oświadczyłem, że nie odbiorę auta ze stukami...:)

Auto stoi już 8-my dzień w serwisie. Serwis ze względu na braku pomysłu na przyczynę stuku, wysłał wniosek o wymianę skrzyni biegów do VW Kulczyk Tradex, a Ci do Niemcowa.

W poniedziałek ma być odpowiedź.

 

Powyższy objaw jest niedopuszczalny!!

W aucie któe poprzednio sprzedawałem nie było żadnych stuków przy przyspieszaniu a miało 395 tyś km!!!

Passat ma 20 tys!!

 

Pozdrawiam

 

---------- Post added at 09:42 ---------- Previous post was at 22:47 ----------

 

Mam propozycje w kwestii usunięcia naszych usterek:

 

1.Gdy wymienią mi skrzynie i wszystko bedzie ok - wtedy każdy z takim problemem powinien się udać do najbliższej stacji i przedstawić mój przypadek.

Mogę napisać odpowiednie pismo(notatkę) oraz dołączyć np: ksero wlepy z książki serwisowej i przesłać do każdego, kto ma opisany problem.

 

2. Gdy nie usuną usterki - zbierzmy wszystkich, którzy mają taki objaw i wyślijmy list do Kulczyk Tradex i do VW w Wolfsburgu.

Chętnię podejmę się takiej akcji, tylko będę potrzebował od was opisu sytuacji i danych auta.

 

Na razie poczekajmy do czasu aż mój serwis otrzyma informację z Wolfsburga.

 

Swoją drogą to też jest śmieszne, że muszą się, aż Niemców pytać o naprawę DSG...

 

Pozdrawiam

Paweł

Edited by pbalsam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że opisywany problem nabiera rozmiarów bo to już 3 auto w identycznej konfiguracji i podobnym czasie produkcji. Czekam w takim razie na odpowiedź z Wolfsburga. Niestety znając VW można podejrzewać, że nie będzie łatwo i co najgorsze, że wymiana skrzyni może nie pomóc. Miałem tak w Touranie, że serwis po wymianie poduszek skrzyni, połowy zawieszenia, dwumasy nadal nie potrafił usunąć stuków - a całkiem niedawno osoba która odkupiła ode mnie to auto pozbyła się usterki w małym warsztacie przez wymiane przegubu wewnętrznego (tak to sie chyba nazywało). Oczywiście serwis VW wcześniej wykluczał tego typu usterkę.

 

A wracając do naszego problemu to mam wrażenie, że (przynajmniej) w moim przypadku stuki z czasem sie nasilają bo napewno nie były tak odczuwalne jeszcze 10-15 tys.km temu.Oznacza to, że za kilkanaście tysięcy km (jeżeli serwis nie znajdzie przyczyny) będzie ciekawie.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Franc,

 

Może istnieje możliwość, abyś dowiedział się co to jest za część dokładnie?

Przegub wewnętrzny czego?

Może kod części VW??

 

Będzie łatwiej rozmawiać z serwisem. Ewentualnie dać im pewne wskazówki

W moi przypadku chcą wymienić skrzynie ponieważ sprawdzili wszystko i nic nie znaleźli...

 

Poprzednio miałem Toyotę. Ta firma wie jak naprawiać własne auta...

Nigdy nie musiałem ich naprowadzać na naprawę...

 

 

Pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy akurat sposób naprawy mojego byłego VW Tourana pomoże w naszych bieżących problemach- ale postaram się dowiedzieć czegoś więcej.

Z tego co się dowiedziałem "nieoficjalnie" w serwisie VW szukanie przyczyny zgłoszonego przeze mnie problemu(dotyczy passata) może wiązać się z wymianą wielu rzeczy co oczywiście nastręcza problemu serwisowi, który nie ma niestety pojęcia dlaczego samochód wydaje dziwne dzwieki, których nie da się usunąć za pomocą komputera, zmieniając klocki lub olej ;)). Można przecież wymieniać wszystkie elementy przeniesienia napędu, skrzynię, koło dwumasowe,zawieszenie - wszystko kosztem mojego czasu i oczywiście okupione brakiem auta (jeżeli auto dojechało na własnych kołach do serwisu nie należy się auto zastępcze).

Niestety wiem z doświadczenia, że takie eksperymenty serwisu są też niekoniecznie dobre dla samochodu bo wracjąc do sprawy mojego poprzedniego samochodu (VW Touran)dopiero teraz wyszło, że podczas wymiany dwumasy prawdopodobnie uszkodzono obudowę skrzyni biegów przez co nowy użytkownik ma problem z wyciekiem oleju, oraz prawdopodobnie zamieniono mi pompowtryski (albo nic o ich bezpłatniej lub gwarancyjnej wymianie mi nie powiedziano). Auto przez 3 lata serwisowałem w 4 różnych punktach więc nie jestem w stanie nic nikomu udowodnić.

 

 

PS. prawdopodobnie w Touranie chodziło o przegub wewnętrzny w sensie : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63320

Edited by franc_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczorajsza odpowiedź z serwisu:

 

Wykonano kolejne jazdy próbne po zmianie nastawów mechttroniki DSG.

Brak rezultatów - stuki nadal występują.

Serwis nadal podtrzymuje wniosek skierowany do Kulczyk Tradex(KT) o wymianę skrzyni.

Znowu czekamy na odpowiedź z Niemiec.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

....a samochód stoi w serwisie i musisz sam troszczyć się o środek komunikacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a oczywiście ze sam się martwię...:)

 

Otrzymałem informację, iż taka jest polityka firmy VW, a kupując auto VW zgadzam się na ich politykę...:)

 

Zaproponowano mi preferencyjne warunki - koszt 50zł/dobe za auto zastępcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wyznaczono Ci termin załatwienia reklamacji? Zbliża sie moja wizyta w serwisie i nie za bardzo chciałbym zostawić im samochód bez określonego terminu naprawy. Daj znać co dalej z Twoim autem......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Sytuacja wygląda następująco:

 

-dostałem za darmo auto zastępcze

-Niemcy podjęli decyzję o wymianie skrzyni biegów

 

Co do auta zastępczego to musiałem zainterweniować u Kulczyka oraz w niemczech. Dodatkowo poprosiłem telewizję TVN Turbo o interwencję.

 

Po tym wszystkim mam autko zastępcze. Jednocześnie czekam na wymianę skrzyni...

 

Żadnych terminów mi nie wyznaczono...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

oto moje dalsze przygody ze skrzynią DSG i postukiwaniem:

 

Oficjalne stanowisko serwisu:

 

W związku z zgłoszonymi w dniu 01.10.2009 r. stukami przy wolnej jeździe przy przyspieszaniu zostały podjęte podczas następnej wizyty w dniu 06.10.2009 r. czynności kontrolne mające na celu ustalenie przyczyn zgłaszanych objawów. Ustalono, że pojedynczy delikatny stuk (kliknięcie) występuje podczas delikatnego przyspieszania w zakresie prędkości 30-80 km/h w zakresie prędkości obr.silnika:1200 – 2200 obr/min. Powyższe odgłosy są wynikiem zastosowania w układzie przeniesienia napędu, samochodów z preselekcyjną skrzynią biegów DSG, trójrolkowych przegubów wewnętrznych na półosiach w celu uzyskania możliwie najwyższego komfortu pracy silnika na biegu jałowym i dolnym zakresie obrotów. Zastosowane przeguby wewnętrzne ze względu na swoją budowę mają założony luz konstrukcyjny. W trakcie przejścia z fazy hamowania silnikiem do przyspieszania mogą z tego powodu być odczuwalne przez kierującego odgłosy tzw. klikania. Nie wpływają jednak negatywnie na trwałość przegubów, elementów współpracujących i nie są objawem uszkodzenia lecz odpowiadają seryjnemu wykonaniu pojazdów o podobnej specyfikacji w koncernie VW. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę konstrukcję skrzyni biegów DSG, która jest w istocie połączeniem 2 skrzyń mechanicznych. Dla sprawnego działania również musi być wykonana w określonej tolerancji i też mamy do czynienia z występowaniem zjawiska technologicznych luzów międzyzębnych mechanizmów skrzyni.

W dniu 26.10.2009 r. w sytuacji braku uznania naszych argumentów przez Pana, w porozumieniu z Działem Techniki Importera podjęliśmy próbę wymiany przegubów wewnętrznych na nowe. Wspólna jazda próbna wykazała subiektywną poprawę. Lecz dalsza eksploatacja i informacja zwrotna od Pana potwierdziła naszą pierwotną tezę. Dodatkowo mieliśmy możliwość jazdy próbnej porównywalnym pojazdem w którym można było zaobserwować podobną cechę pracy układu przeniesienia napędu.

 

W podsumowaniu deklarujemy pełną sprawność i bezpieczeństwo eksploatacji układu przeniesienia napędu. Powstające delikatne odgłosy podczas przyspieszania są cechą pracy układu przeniesienia napędu i są uwarunkowane konstrukcyjnie.

 

 

Ps. aby temat zainteresował forumowiczów - podpiąłem sie pod posiadacza Passata. W rzeczywistości mam Superba II z konfiguracją 2.0TDI CR 170KM.

Opisane przez serwis "delikatne odgłosy to normalne stuki". Szkoda, że nie ma tych informacji w ulotkach reklamowych, czy w rozmowach z działem sprzedaży VW, Skoda czy Seata. Żenada to mało powiedziane

Edited by tomqu1
edycja tekstu

Share this post


Link to post
Share on other sites

no proszę w Skodzie twierdzą, że to luz technologiczny, a w serwisie VW (kolega pbalsam) przymierzają się do wymiany skrzyni.

 

Moim zdaniem oswiadczenie serwisu Skody jest totalnym bełkotem osoby próbującej spłodzić "poważne" pismo do klienta. Odkrycie luzów technologicznych przez serwis Skody może im pomóc tak naprawdę przy każdej reklamacji bez żadnych konkretów (jaki luz jest założony przez fabrykę, a jaki jest w Twoim aucie - TO SĄ LICZBY, A NIE SUBIEKTYWNE ODCZUCIA !!!, luz na których elementach powoduje stuki, itp.)

W moim przypadku stuki pochodzące z układu przeniesienia napędu nie są absolutnie klikaniem luzów technologicznych, ale pogłębiająca sie usterką wpływającą na mój komfort i (kto wie) bezpieczeństwo. Stuki są odczuwalne ciągłej podczas jazdy na jednym biegu - czyli w sytuacji gdy skrzyna nie wykonuje zmiany przełożeń. Niedługo nadejdzie moja kolej aby zmierzyć się z serwisem.....................

 

Podsumowując :Nie odpuszczaj, jedź do innego serwisu - najlepiej do tego, który ma najmniej negatwynych opinii, a jeżeli to nie pomoże WALCZ WSZELKIMI MOŻLIWYMI SPOSOBAMI ( rzeczoznawcy, TVN Turbo, itp.). Po upływie gwarancji nikogo nie będzie obchodziło, że nie chciałeś pomęczyć z serwisem o swoje prawa.

Z niecierpliwością czekam na opinię kolegi (pbalsam) i jego wrażenia po wymianie skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

stuki są odczuwalne bez zmiany biegów na niższy lub wyższy. Wystarczy lekko nacisnąć na pedał gazu.

 

Serwis w Opolu - szczyci się bardzo dobrą opinią - moim skromnym zdaniem nie mają pojęcia ani w Skodzie ani w VW jak te stuki rozgryźć.

Raczej im tego nie odpuszcze - ale ręce juz mi opadają na ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gmarek

Witam

Miałem podobny problem z postukiwanie przy dodawaniu gazu odczuwalny na pedałach.

Wbrew wszelkiej logice , myślałem o podwieszeniu silnika , przegubach wewnętrznych jak to sugerował serwis, czy luzach konstrukcyjnych skrzyni nie był to w tym problem.

Drogą dedukcji z kolegą z serwisu skody myślę że trafiliśmy, okazało się że jest to problem związany z przegubem zewnętrznym mimo że nie trzeszczał przy skręconych kołach jak się go najczęściej sprawdza.

Po wymianie jednej strony stuki przestały być odczuwalne na pedałach i zmniejszyły się o około 70%.

Mam zamiar zmienić jeszcze drugą stronę ale na razie jest to mało odczuwalne i jak wiem już co jest, to spokojniej jeżdżę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pbalsam - czy już masz swoje auto? jak nowa skrzynia- objawy ustąpiły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam to samo w octavi II 2.0 TDI,

Objawy identyczne jak wyżej

ASO wymieniło min. Poduszki pod skrzynia, koło dwumasowe, tuleje metalowo gumowe i parę innych części.

W końcu twierdzą że to mechanizm różnicowy i ten typ tak ma.

tragedia!!!

Samochód po gwarancji :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cesar - ile czasu jeździsz z takimi objawami? czy z przebiegiem nasila Ci się hałas? Ciekawi mnie też czy wymienione elementy miałeś robione jeszcze na gwarancji czy juz za to płaciłeś z wałsnej kieszeni (musiałby to być kosmiczny wydatek wywalony w błoto).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem samochód po gwarancji przy 118 kkm, teraz mam 167kkm,

Na początku stuki pokazywały się sporadycznie i delikatnie z biegiem czasu i kilometrów jest coraz gorzej. Za wszystko płaciłem z kieszeni (niestety wszystkie wymienione elementy w jakimś stopniu były zużyte), jakaś nie wielka poprawa była jak np. stuki po wymianie dwumasy były mniej wyczuwalne (nowa dwumasa je chyba tłumiła).

Tak za każdą wymianą.

Teraz już nic nie wymieniam jeżdźę aż się rozpadnie albo się wnerwie i sprzedam bo nie mam pojęcia co z tym zrobić.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytałem dokładnie wątek i chyba mam to samo...

Mój passat jest z kańca 2007 sdg 170 kM i przebieg 57000km

Podczas jazdy na niskich obrotach sa wyczuwalne drgania samochody tak jakby przenoszone ze skrzyni...

Czy ktoś z was ma pomysł jak temu zaradzić...

na co zwrócić uwagę i co ewentualnie wymieniac??

W serwisie powiedzieli mi też ze "to normalne a te wibracje są bo jakiś plaskik gdzieś dotyka i przenosi drgania z dziwnym odgłosem...."

Niestety samochód od miesiaca nie am gwarancji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy