Skocz do zawartości
jacekff

Duże Spalanie 1.9TDI automat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój passek 1,9 TDI AHU Automat pali w mieście 7-9 litrów, trasa 5 litrów,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Przed kupnem samochodu zapewniano mnie, że po mieście auto będzie palić 7-8l. ropy

natomiast mi spala ok 10l. czy takie spalanie jest normalne ? myślałem, że wymiana filtrów i oleju coś zmieni, ale jest tak samo.

Takich klientów jak Ty, to ze świeczką szukać. Zapewniam cię ze mój automat w mieście pali 6,8 i to dla tego że w korkach dużo stoję. Chcesz kupić?

 

Pogódz sie z 10litrami w mieście lub wiecej:hyhy. To norma. Jak ktoś mówi ze mu ASB w mieście pali 8 to znaczy że kłamie. Instrukcja mówi 9,6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jezdze passkem AVF(automat) spalanie po miescie to prawie 8l przy spokojnej jezdzie...trasa 5.5 sie mieszcze...przesiadlem ze na passka z golfa IV ALH(man) ktory palil tyle co nic i mial moda oettngera...tam zamykalem sie w miescie 5.5:(...wkurza mnie to ze passat tyle zlopie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moje autko pali srednio ok 9l. Rekord to trasa z moja zona za kierownica - 5.5 l/100km. Rekord odwrotny to caly bak w 50 min na niemieckiej autobanie noca :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej jeżdżę na krótkich odcinkach po kilka km i średnio wyszło ponad 10L. Jak jakiś dłuższy odcinek i pilnuję obrotomierza to nawet 5,5l z klimą do ok 90km/h. I tu zauważyłem niedoróbkę automatu 4 biegowego. Aby spalanie było w granicach 7-8l po mieście to niestaty trzeba trzymać obroty na ok 1600-1700, czyli albo ok 60 na 3 albo bujnąć do 85 aby wskoczyła 4 i zejść do 70-75 i toczy się na 1500-1600 i spalanie jest ok 5-5,5. Spalanie w automacie na trasie rzędu 5l ON jest możliwe pod warunkiem nie przekraczania 90km/h, równego terenu, bezwietrznej pogody, prawidłowych ciśnień w oponach, sprawnego silnika i z tempomatem.

Każde najlżejsze wahnięcie pedału powoduje wzrost obrotów i zwiększenie spalania z 5-5,5 do 7-9l ON.

Dodam, że już przypomniał się czasookres zmiany oleju(Castrol10W40) i filtrów. Ciekawe o ile spadnie na nowym oleju Motul 10W40 VW502.00, 505.00.

Poważny mankament automata 4 biegowego to zbyt sportowy :D program D.

Nieraz już bym wrzucił wyższy bieg to muszę pogonić(hahahaha nawet nie czuć tej prędkości :) ) do 65 lub 85. Po odjęciu gazu wyższy bieg załącza się szybciej. Szkoda że ta ekonomiczna jazda może skończyć się przy spotkaniu z radarem :P

Edytowane przez Jedrek_TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minęło już trochę czasu, od kiedy użytkuje swojego 1.9 TDI w TT i nie ma co owijać w bawełnę: miasto 10-12 L, trasa 6-8 L. Radziłbym nie sugerować się opiniami użytkowników, gdzie ich automaty palą po 7 L w mieście -to czysta bzdura. Niestety, automat to wygoda, a wygoda kosztuje.

Zastanawiam się tylko, jak wygląda porównanie spalania w Tiptronicu a DSG?? Czy faktycznie te nowe skrzynki palą o wiele mniej. Porównywał ktoś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poważny mankament automata 4 biegowego to zbyt sportowy program D.

 

Poważnym mankamentem jest to, że to 4-ro biegowiec :) Poza tym VW nie umie robić automatów i nie ma co gadać.

Co do sportowego programu to możesz to przekodować.

 

• 000x?: Transmission Mode

o 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)

o 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)

o 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

 

W pasku żony wklepałem 11 i jest nieco lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, jezdze passkem AVF(automat) spalanie po miescie to prawie 8l przy spokojnej jezdzie...trasa 5.5 sie mieszcze...przesiadlem ze na passka z golfa IV ALH(man) ktory palil tyle co nic i mial moda oettngera...tam zamykalem sie w miescie 5.5...wkurza mnie to ze passat tyle zlopie

 

W jakim miescie to spalanie masz??

 

W trasie chyba spala CI tyle jak jedziesz 70-80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się tylko, jak wygląda porównanie spalania w Tiptronicu a DSG?? Czy faktycznie te nowe skrzynki palą o wiele mniej. Porównywał ktoś??

DSG konstrukcyjnie to prawie jak manual*2 i powinno palić jak manual. Chyba, że w manualu ktoś zmienia bieg przy sporo niższych obrotach niż robi to automat w DSG.

 

 

Co do sportowego programu to możesz to przekodować.

 

• 000x?: Transmission Mode

o 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)

o 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)

o 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

 

W pasku żony wklepałem 11 i jest nieco lepiej.

Hmmm czyli można D ale niewiele mi te cyfry mówią i nie bardzo wiem gdzie miałbym to zmieniać(vag zakładka skrzynia automatyczna/adaptacja?), więc nie będę sie bawił kablem bo jeszcze nie ruszę. W serwisie gdzie zajmują się między innymi automatami przekodują mi to?

 

Mam takie pytanie, czy jest możliwość zmiany charakterystyki jednego z programów w 4 biegowej skrzyni automatycznej? Ja widziałbym to tak, że 3 program jest zaadaptowany do jazdy jak na D tylko biegi wskakują przy niższych prędkościach i obrotach. Oczywiście jeśli przepustnica mocniej lub na max otwarta to pozostałe funkcje działają normalnie czyli kickdown i trzymanie dłużej na niższym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmmm czyli można D ale niewiele mi te cyfry mówią i nie bardzo wiem gdzie miałbym to zmieniać(vag zakładka skrzynia automatyczna/adaptacja?), więc nie będę sie bawił kablem bo jeszcze nie ruszę. W serwisie gdzie zajmują się między innymi automatami przekodują mi to?

 

Przekodują, ale jesli dysponujesz kablem i vag comem to sam sobie to zrobisz nie tracąc kasy. Druga sprawa to nie wiem na ile w serwisie wiedzą o tych settingach. Nie mam niestety dobrego zdania o specach z ASO dlatego dywaguje.

Procedura jest z ross techa i osobiście ją sprawdzałem wielokrotnie więc nie obawiaj się, że nie ruszysz. Tu to masz: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/4-Speed_Automatic_Transmission_(01M)

 

Jak polączysz się ze skrzynią to najprawdopodobniej pokaże Ci wersje factory setting czyli 00000- klikasz recerd (07) i w dwie ostatnie cyfry 11, następnie do it i skrzynia się zaloguje już ze zmienionym kodowaniem czyli 00011

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tez w miescie wychodzi ok 10l/100 przy bardzo krotkich odcinkach i przy delikantym obchodzeniu sie z gazem. Ciezko zejsc do 9. Na trasie przy spokojnej jezdzie da sie zrobic ok 6.5 ale przy normalnej jezdzie 7 - 7.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poważnym mankamentem jest to, że to 4-ro biegowiec :) Poza tym VW nie umie robić automatów i nie ma co gadać.

Co do sportowego programu to możesz to przekodować.

 

• 000x?: Transmission Mode

o 0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)

o 1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)

o 2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)

 

W pasku żony wklepałem 11 i jest nieco lepiej.

 

Potwierdzam, ja tez kiedyś sobie przekodowałem na 0011 i jest o niebo lepiej niż na fabrycznym ustawieniu 0000. Auto zrzuca szybciej bieg i nie ciągnie tak bardzo wysoko obrotów przy spokojnej jeździe. Nawet żona od razu zauważyła różnicę.

 

---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:32 ----------

 

W linku podanego przez Stern trzeba ręcznie dopisać nawias zamykający, bądź kliknąć w ten:http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/4-Speed_Automatic_Transmission_%2801M%29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok zmieniłem i tak na wyższy zmienia prawie przy tej samej prędkości. Może z 5km/h szybciej ale za to wystarczy przed np 60 czy 80 odpuścić gaz i po 1-1,5s wrzuca wyższy czego przedtem nie robił. Ciekawie jest dopiero jak się zwalnia i jeśli nie ma jakiejś większej górki to trzyma 4 nawet do 65-na pewno do 70. Średnie spalanie wyszło mniejsze o ok 1L. W poniedziałek zrobię test na tej samej trasie i zobaczę czy będzie większa różnica.

Efekt negatywny to lekko (po 100-150o/min) falujące obroty przy ok 1400-1700.

Co to za przyczyna? Olej czy ki diabeł?

Dodam, że jakoś tak szybko nie jeżdżę i max to 100 ale też większość to odcinki na terenie zabudowanym.

Edytowane przez Jedrek_TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pomogę uspokoić czyjeś myśli moją wypowiedzią ale mój pasio 1,9 TDI 131 kucy pali z klimą około 9 l na setkę. Oczywiście automat. A po mieście około 11. No ale moim zdaniem mam przepływkę do wymiany albo czyszczenia. Więc może udałoby się jeszcze troszkę zjechać ze spalaniem. Ale mnie to nie martwi. Bo lubię patrzeć kiedy wszczyscy na krzyżówkach zostają w tyle. Nie ma jak automat, nie ma jak passat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo lubię patrzeć kiedy wszczyscy na krzyżówkach zostają w tyle. Nie ma jak automat, nie ma jak passat.
tutaj to tochę przesadziłeś bo pierwszy lepszy passat np. 110 lub 115 na manualu odejdzie na starcie, niestety automat do passata marnie dopracowali dopiero jak załączy na trójce lock-upa to idzie jak rasowy ogier :)

 

co do spalania po mieście obecnie z klimą wychodzi i około 10 litrów, a w trasie spokojnie łapię 6 litrów tak do 120-130 km/h. Przy trasie 250km ze średnią która mi wyszła 90km/h tzn. miasteczka wsie itd przepisowo.. poza około 120 km/h wyszło mi 5,6 litra na dystrybutorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie (2.5 tdi v6) miasto : do 12l/100km ,trasa Polska-Anglia :

1.predkosc do 140km/h -spalanie 6.9l/100km

2. predkosc srednia 150-170km/h - spalanie 8l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. moje auto to avf 131 KM kombi w automacie. W zasadzie moj latem z klima potrafi lyknac kolo 10-11l po miescie. czy to normalne? robie odcinki okolo 10 km, jezdz wydaje mi sie w normie anie jak dziadek ani jak szajbus. tzn najczesciej obroty od 1600-2500, fakt ze polowa trasy to poranne korki ale zeby az tyle? na trasie do 110km/h - 6,5 jak polece wiecej to lyknie kolo 7-7,5l. Autostrada 150 km/h - 8,5l. Auto kupilem niedawno dlatego nie mam doswiadczenia, ale z tego co sie ogolnie mowi to tdi sa oszczednymi silnikami. 10-11 litrow w miescie mnie toche szokuje. zauwazylem tez ze im cieplej na dworzu, spalanie rosnie. (na podstawie obserwacji komputera). spalanie o ktorym pisalem wyzej na podstawie lania pod korek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównując do mojego to podobnie, niestety taki urok automatu. Ale jest to warte-przynajmniej dla mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem w swoim kodowanie z 00000 na 00011 zalogował się i .... nie widzę żadnej różnicy podczas jazdy i zmiany biegów , zmienia przy tych samych obrotach.....dlaczego ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności