Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

wmawiaj sobie ze Ci przekaznik siadl ... trzeba w pierwszej kolejnosci wiedziec co to jest przekaznik i jak dziala / do czego służy (IQ 1)

 

az jestem ciekawy co Ci w serwisie powiedza ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje podłączenie auta do kompa.

Daj znać co wyszło. Będę śledził temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To cos , co padlo , ma znaczenie tylko w warunkach obnizonych temperatur. Tu zaweza sie obszar poszukiwan. Moze mechanikom bedzie fatwo to wskazac.
A nie jest tak że biały dym dopiero zobaczyłeś gdy zrobiło się chłodniej, po prostu inna temp. Przy wyższych temp. nie zauważałeś problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wrocilem z diagnostyki.

 

W komputerze auta nie odnotowano najmniejszego bledu.

Auto mozna porownac do bolacego zeba :) Jak sie przyjdzie do dentysty , to juz nie boli..

Tak bylo i z moim silnikiem. Najmniejszego dymku nie chcial z siebie wydobyc. A testowali go na wszystkie sposoby.

 

Jedno co wydalo sie podejrzane , to kat otwarcia zaworu ( spalin )

Nie znam sie na parametrach , ale jeden parametr wykazywal jaka powinna byc norma w danym czasie : cos 94% a drugi parametr wykazywal 4,7 % otwarcia w chwili badania.

Diagnosta powiedzial , ze w starych silnikach powinny te parametry sie pokrywac , ale co chwile wypuszczaja nowe silniki i moze sie to zmieniac.

Gdyby ten wskazywany parametr nie byl prawidlowy , to komputer pokladowy zarejestrowal by blad - a bledu nie ma. Czyli moze w silniku z filtrem czasteczek jest to w normie.

 

Teraz co do filtra czasteczek:

 

jezdze caly czas po miescie i to moze byc w pewnym stopniu przyczyna dolegliwosci. Filtr czasteczek stalych powinien raz na jakis czas sie oczyszczac samoczynnie. Nie moze tego jednak skutecznie zrobic przy jezdzie po miescie.

Zalecono mi wyjazd na Autobahn i tam ze 30 minut jazde z wieksza predkoscia 130-140 km/h

W takich warunkach filtr powinien sie oczyscic. Jest to tylko teoria , choc logiczna.

Parametry filtra czasteczek pobiera komputer i w zaleznosci np. od temperatury , ustawia odpowiednia mieszanke. Mozliwe , ze odczyty sa jakies niezrozumiale dla kompa i ustawia nieodpowiednie parametry spalania.

Jednym slowem , czeka mnie jakas wycieczka z wieksza predkoscia. Czy to cos da ? Trudno powiedziec .. zobaczymy

 

Kiedy juz wykonam taka jazde i bede widzial na nastepny dzien zmiane lub nie to napisze na forum.

Narazie cierpliwosci

 

 

Licze jeszcze na to , ze ktos mial taka sama usterke i poradzil sobie

 

---------- Post added at 12:38 ---------- Previous post was at 12:27 ----------

 

j@ceq

 

nie wiem co masz na mysli... ? Wszystko jest juz dokladnie opisane. Wiadomo , ze chodzi o warunki niskich temperatur. Jak bylo cieplo , to zadnych takich objawow nie bylo.

 

Jezeli chcesz napisac o parze wodnej , to daj spokoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ci sie paliła kontrolka żółta od katalizatora to śmiało pojedz na autobahne i go na 3,4 biegu przegoń tak żeby było z 3000 obrotów przez około 15 km ( silnik pięknie wyje ).

Myślę że DPF nie jest tu problemem owego dymienia!

Możemy razem pofilozofować w jednym mieście mieszkamy.

 

Jak chcesz to mam wydrukowane parametry z Dekry jak auto miało przegląd.

Możesz sobie parametry porównać itp.

Edytowane przez vallentino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mi ten DPF nie pasuje...

Takie objawy mialy auta bez DPF ( duzo tego w internecie )

Ani jeden z tych przypadkow nie jest wyjasniony do konca.

 

a wyslalem odpowiedz na PW :)

 

---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:49 ----------

 

a Ty masz TDI 105 PS ? Jak tak , to mozna faktycznie porownac. Jezeli masz inny silnik , to to nic nie da :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik 2.0 ale chetnie zobacze twoja maszyne , znajomemu Opel Zafira dymił na biało i sie okazało że EGR do wymiany. Wymienili mu to i spaprali robote tyle z tego słyszałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

para wodna to w benzynach panowie na zimno może być... ;)

w TDI to trochę inne składniki z parafiną, która wytrąca się w niskich temperaturach... i śmierdzi to inaczej niż "para wodna" ;) Taki już urok silnika z zapłonem samoczynnym pracującego w niskich temperaturach na *mocno* wzbogaconej mieszance.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzies musze zdobyc rozpisane przekazniki , ktore znajduja sie pod kierownica w Caddy

Moze dojde do tego sam. Jakis przekaznik sie nie wlacza. Jestem tego pewien. Zawsze go slyszalem , a jak wystapily problemy , to juz nie.

Cos tam sie nie wlacza dobrze.

 

Moze ktos ma rozpisane przekazniki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem co masz na mysli... ? Wszystko jest juz dokladnie opisane. Wiadomo , ze chodzi o warunki niskich temperatur. Jak bylo cieplo , to zadnych takich objawow nie bylo.

Nie myślę o parze wodnej tylko o warunkach pogodowych. Wcześniej mógł występować problem ale niezauważalny przez ciebie. Zobaczymy co będzie jak przeczyścisz filtr na autobahnie. Powodzenia

Nie znam sie na parametrach , ale jeden parametr wykazywal jaka powinna byc norma w danym czasie : cos 94% a drugi parametr wykazywal 4,7 % otwarcia w chwili badania
No a diagnosta nic na to nie powiedział?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj wyzej co powiedzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę , też przerabiałem problem z dymieniem na biało czy szaro nie ważne jak to nazwać. Ewidentny dym z wyraźnym zapachem ropy. U mnie wiązało sie to z nie ustawionym kątem wtrysku ( czy jakoś tak , nie wiem jak sie to fachowo nazywa) po wymainie rozrzadu. Oczywiscie autko pracowało idealnie , zapalało na dotyk itp. U mnie objawiało sie to czasem duuuużymi kłębami tego dymu, a czasem praktycznie wcale nie był widoczny natomiast woń niespalonej ropy była zawsze. Z tym , ze u mnie motorek na pompie i nie wiem czy tak tez bywa przy pompowtryskach. Podjedz do kogos kto wie o co chodzi i dobrze zdiagnozuje autko. Bo para przy niskich temp. to jedno a białawy dym to co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytaj wyzej co powiedzial
Czytałem, ale taka różnica w parametrach....zbyt duża
Z tym , ze u mnie motorek na pompie i nie wiem czy tak tez bywa przy pompowtryskach. Podjedz do kogos kto wie o co chodzi i dobrze zdiagnozuje autko.
Dokładnie to miałem na myśli. W pedekach też się ustawia kąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dax6 i jak poradziles sobie z tym problemem?? Ja mialem taka sytlacje odpalilem auto i cos tam przy nim grzebalem i nic nie kopcil. Potem wymienilem zarowki ale bez sciagania obudowy filtra(bylo ciezko ale dalem rady) potem sprawdzilem olej no i odpalilem TDIka i zaczal kopcic na BIALO (8 stopni cel) jakby z tylu byla swieca dymna.Pogrzebalem przy obudowie filtra powietrza odpalilem na nowo i zero najmniejszego dymku. Wiec mam pytanko co moglo byc przyczyna dymu i bardzo ostrego zapachu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce sie wymadrzac ale jak kopci na bialo to winne sa wtryski w tym wypadku pompowtryski od tego bym zaczal sprawdzanie .Oczywiscie tu dochodzi jeszcze szereg elektroncznych gadzetow,ktore moga podawac zle dane,ale skupilbym sie na wtryskach tak mysle

Edytowane przez artas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w moim przypadku auto dymiło jak zjechałem z autobahn-y po prędkości 160km/h i zwolniłem do 80 zaczęło szarpać do 2000obr a powyżej już szarpanie znikało a bym się pojawił na ok 20sekund i zniknął i auto dalej idzie ok. Na VAG-u totalnie żadnych błędów od prawie 3 miesięcy. Co możecie podpowiedzieć bo ten temat widzę żę nie jest zakończony jakimś konkretnym powodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i widze ze poki co kolega Dax6 nie dotrzymal slowa i olal temat. Mam dokladnie ten sam problem, tylko ze mi dymi przez jakies 2 - 5 sekund w zaleznosci czy go przegazuje czy nie. Problemem u mnie jest zawieszajacy sie 3 wtrysk i wtedy auto kuleje i dymi na bialo, po przegazówce d 1500 obr wszystko wraca do normy.

 

Nie zrozum mnie zle, nie twierdze ze u ciebie problemem jest zawieszajacy sie PD ale wg mnie ewidentnie masz cos nie tak z dawkowaniem paliwa na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm wszyscy gdybia co i gdzie moze byc walniete i zero jakich kolwiek konkretow wiec najlepiej z poł silnika wymienic ja mniałem podobny problem jak koledzy po odpaleniu czasami falowały obroty lubił zadymic załełm go srodkiem do czysczenia ,układu i wtryskow i problem jak narazie zniknoł wiec me pytanie czy przed ta cała wymiana pompowtryskow , niewarto zaryzykaowac 20zł na srodek stp do czysczenia moze pomoc w waszym problemie mi pomógł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem, zimny wali białą chmurkę przy odpaleniu przez jakieś 5s i śmierdoli. Do tego kiepsko rusza z miejsca (potrzebuje obrotów żeby "normalnie" ruszyć ze świateł. Wyczyściłem EGR'a i nic nie dało. Zalałem redexa do baku, wyjeżdżę zbiornik to napiszę czy coś dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził Vagiem dawki paliwa,miałem podobnie tyle że miałem awarię elektrozaworu trzeciego pompowtryskiwacza,biały gryzący dym nie jest normą w dieslach,wskazuje na usterkę układu zasilania paliwem. Ja osobiście postawił bym na pompowtrysk. aha jeszcze jedno ,na Vagu nie zawsze pokaże usterkę pompowtrysku,mi dopiero pokazało po półrocznej eksploatacji auta....kolego DAX6 przyjedź do polski do porządnych mechaników zajmujących się tylko DIESLAMI i raz dwa będziesz miał po usterce....bo niemieccy mechanicy.......szkoda gadać,widzę z jakimi usterkami koledzy sprowadzają auta,niby silnik do wymiany,że naprawić nie można....0,5 godziny w polskim warsztacie i silnik pracuje jak nowy....to tyle. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności