szkapa88 Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2009 Prawdopodobnie czeka mnie wymiana termostatu gdyż czasem podnosi mi się temperatura powyzej połowy i muszę przerwać jazdę, a czasem temp. jest w normie, czyli generalnie loteria. Wentylator chodzi, chłodnica nie cieknie, stan płynu w normie jak i jego kolor(zielony). Zostaje termostat no i chce go wymienić, ale nie wiem jak do tego się zabrać, nawet nie wiem gdzie on jest . Proszę o jakieś instrukcje krok po kroku. P.s. Silnik 1.6 benz (WV) ze zbiornikiem płynu chłodniczego przy chłodnicy. Nie wiem czy to jest istotne, ale wolałem napisać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2009 Termostat jest zamontowany przy pompie wodnej. Montowany na chyba 2 śrubki. Tylko uważaj, bo jak go wyjmiesz, to zaleje Cię płyn chłodniczy. Z resztą poniżej masz rysunek poglądowy: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2009 Czyli wymiana termostatu wiąże się z wymianą płynu chłodniczego. A czy zgadzacie się ze mną że to termostat jest walnęty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joandaw Zgłoś #4 Napisano 14 Października 2009 U mnie temperaturę na liczniku pokazuje 3/4 wskaźnik jest dużo za połową i jest wszystko w porządku,a wodę wystarczy spuścić zlać jak masz płyn.Czy coś się dzieje jak temperaturę masz za połową? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #5 Napisano 15 Października 2009 wymiana termostatu wiąże się z wymianą płynu chłodniczego. Co prawda spuścić go musisz, ale jeśli masz w miarę świeży płyn, to możesz go znów zalać. zgadzacie się ze mną że to termostat jest walnęty? Może być. U mnie były podobne objawy w postaci skrajnych wahań wskaźnika temperatury, a po wymianie termostatu uspokoiło się. Sam termostat nie był najdroższy w moim przypadku, więc nawet gdyby się okazało, że to nie to jest przyczyną, to dużo bym nie stracił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2009 tam na termostacie jest taka śmieszna okrągła uszczeleczka, ciężko ją dostać nową wiec uwazaj na nią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #7 Napisano 15 Października 2009 tam na termostacie jest taka śmieszna okrągła uszczeleczka, ciężko ją dostać nową wiec uwazaj na nią Uszczelka powinna być w zestawie z nowym termostatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #8 Napisano 16 Października 2009 A jak się odpowietrza układ po zalaniu płynu chłodniczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #9 Napisano 16 Października 2009 Zostawiasz odkręcony zbiorniczek wyrównawczy płynu i odpalasz silnik. W miarę upływu czasu poziom płynu będzie Ci opadał. Dolewaj go aż przestanie opadać. Wtedy powinien już być odpowietrzony, a poziom być na full. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #10 Napisano 19 Października 2009 Wymieniłem termostat i przy okazji płyn chłodniczy i nic nie pomogło nadal zbyt wysoko podnosi sie temp. więc co może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #11 Napisano 19 Października 2009 chłodnice w jakim masz stanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #12 Napisano 19 Października 2009 Może masz wstawioną mniejszą chłodnicę? Były dwie wersje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #13 Napisano 19 Października 2009 Cięzko powiedzieć w jakim jest stanie, nie wiem po czym to poznać. Co do mniejszej chłodnicy to faktycznie nie jest za duża, ale wygląda chodźby była zamocowana jak od nowości i nie widac żadnej przeróbki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #14 Napisano 19 Października 2009 Szerszą chłodnicę masz na zdjęciu poniżej (tzn. tyle co jej tam widać) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #15 Napisano 20 Października 2009 To ja mam połowe tej chłodnicy ze zdjęcia Tylko wydaje mi się że ja taką krótką mam fabrycznie i powinna dawać rade. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #16 Napisano 20 Października 2009 Po stłuczce tez zmieniłem na mniejszą i wtedy mi temperatura zaczęła podchodzić wyżej. Z tym, że ja miałem diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapa88 Zgłoś #17 Napisano 20 Października 2009 Raczej chłodnice mam dobrą w sensie wielkości. Jedynie co może być to zasyfiona i niedrożna. Tylko to jest takie wymienianie na oślep. Może to być też początek objawów walniętej uszczelki pod głowicą? Miał moze ktos taką sytuacje, że podniosła sie mu temp i zapaliła sie lampka ostrzegawcza? Jesli tak, to w jakiej pozycji była wskazówka? 4/5, 3/5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmo Zgłoś #18 Napisano 20 Października 2009 lampka ostrzegawcza mi sie jeszcze nigdy nie zapaliła a i nie miałem czegos takiego ze temp mi rosła w góre, z drugiej jednak strony mi sie wydaje ze coś masz niedrozne... masz jakies efekty jak ci temp idzie w góre? np niższe obroty, albo niższe obroty + trzęsienie się silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomaniak Zgłoś #19 Napisano 20 Października 2009 Może to być też początek objawów walniętej uszczelki pod głowicą?Raczej nie, przynajmniej w moim przypadku nadmierne wzrosty temp. nie miały miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szary_misiek Zgłoś #20 Napisano 21 Października 2009 Mi się raz kontrolka ostrzegawcza zapaliła, jak jechałem za długo za szybko. Ale pozycja wskaźnika była na maksa w prawo. tak powiedzmy 9/10 tylko ja mam diesla, choć to różnicy chyba robić nie powinno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach