Jump to content
szkapa88

wymiana termostatu

Recommended Posts

Prawdopodobnie czeka mnie wymiana termostatu gdyż czasem podnosi mi się temperatura powyzej połowy i muszę przerwać jazdę, a czasem temp. jest w normie, czyli generalnie loteria. Wentylator chodzi, chłodnica nie cieknie, stan płynu w normie jak i jego kolor(zielony).

 

Zostaje termostat no i chce go wymienić, ale nie wiem jak do tego się zabrać, nawet nie wiem gdzie on jest :confused: .

Proszę o jakieś instrukcje krok po kroku.

 

P.s.

Silnik 1.6 benz (WV) ze zbiornikiem płynu chłodniczego przy chłodnicy.

Nie wiem czy to jest istotne, ale wolałem napisać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat jest zamontowany przy pompie wodnej. Montowany na chyba 2 śrubki. Tylko uważaj, bo jak go wyjmiesz, to zaleje Cię płyn chłodniczy. Z resztą poniżej masz rysunek poglądowy:

termostat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wymiana termostatu wiąże się z wymianą płynu chłodniczego.

A czy zgadzacie się ze mną że to termostat jest walnęty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie temperaturę na liczniku pokazuje 3/4 wskaźnik jest dużo za połową i jest wszystko w porządku,a wodę wystarczy spuścić zlać jak masz płyn.Czy coś się dzieje jak temperaturę masz za połową?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wymiana termostatu wiąże się z wymianą płynu chłodniczego.

Co prawda spuścić go musisz, ale jeśli masz w miarę świeży płyn, to możesz go znów zalać.

zgadzacie się ze mną że to termostat jest walnęty?

Może być. U mnie były podobne objawy w postaci skrajnych wahań wskaźnika temperatury, a po wymianie termostatu uspokoiło się. Sam termostat nie był najdroższy w moim przypadku, więc nawet gdyby się okazało, że to nie to jest przyczyną, to dużo bym nie stracił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam na termostacie jest taka śmieszna okrągła uszczeleczka, ciężko ją dostać nową wiec uwazaj na nią

Share this post


Link to post
Share on other sites
tam na termostacie jest taka śmieszna okrągła uszczeleczka, ciężko ją dostać nową wiec uwazaj na nią

Uszczelka powinna być w zestawie z nowym termostatem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostawiasz odkręcony zbiorniczek wyrównawczy płynu i odpalasz silnik. W miarę upływu czasu poziom płynu będzie Ci opadał. Dolewaj go aż przestanie opadać. Wtedy powinien już być odpowietrzony, a poziom być na full.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem termostat i przy okazji płyn chłodniczy i nic nie pomogło nadal zbyt wysoko podnosi sie temp.

więc co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz wstawioną mniejszą chłodnicę? Były dwie wersje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cięzko powiedzieć w jakim jest stanie, nie wiem po czym to poznać.

Co do mniejszej chłodnicy to faktycznie nie jest za duża, ale wygląda chodźby była zamocowana jak od nowości i nie widac żadnej przeróbki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szerszą chłodnicę masz na zdjęciu poniżej (tzn. tyle co jej tam widać;))

silnikB2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja mam połowe tej chłodnicy ze zdjęcia :)

Tylko wydaje mi się że ja taką krótką mam fabrycznie i powinna dawać rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po stłuczce tez zmieniłem na mniejszą i wtedy mi temperatura zaczęła podchodzić wyżej. Z tym, że ja miałem diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej chłodnice mam dobrą w sensie wielkości. Jedynie co może być to zasyfiona i niedrożna. Tylko to jest takie wymienianie na oślep.

Może to być też początek objawów walniętej uszczelki pod głowicą?

Miał moze ktos taką sytuacje, że podniosła sie mu temp i zapaliła sie lampka ostrzegawcza? Jesli tak, to w jakiej pozycji była wskazówka? 4/5, 3/5

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampka ostrzegawcza mi sie jeszcze nigdy nie zapaliła a i nie miałem czegos takiego ze temp mi rosła w góre, z drugiej jednak strony mi sie wydaje ze coś masz niedrozne...

masz jakies efekty jak ci temp idzie w góre? np niższe obroty, albo niższe obroty + trzęsienie się silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Może to być też początek objawów walniętej uszczelki pod głowicą?
Raczej nie, przynajmniej w moim przypadku nadmierne wzrosty temp. nie miały miejsca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi się raz kontrolka ostrzegawcza zapaliła, jak jechałem za długo za szybko. Ale pozycja wskaźnika była na maksa w prawo. ;) tak powiedzmy 9/10 :D tylko ja mam diesla, choć to różnicy chyba robić nie powinno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy