Skocz do zawartości
SKUB

Doświetlanie zakrętów

Rekomendowane odpowiedzi

@ANDRIUBIKER Weź wdech, pościskaj piłeczkę, cokolwiek.

Napisałeś, że jak się świecą lampy doświetlające to jest coś nie tak to ja Ci piszę, że to wynika z funkcjonalności Bordnetz gdzie po zakodowaniu DRL via coś tam jest taka opcja (przynajmniej tak to działa w światłach zakodowanych jako amerykańskie gdzie świecą tylko "dzienne" i wyłączają się po zaciągnięciu ręcznego). Zwyczajnie zależy to od tego na jaki rejon świata kodujemy sterownik.

Ja jeździłem na dziennych przez światła halogenowe z pełną świadomością tego, że jest złe (w świetle przepisów choć w kwestii widoczności skręcone na 50% halogeny są dużo skuteczniejsze niż zdecydowana większość dalekowschodnich świateł LED) do czasu aż dostałem pouczenie od Policjanta. Teraz poruszam się na światłach w trybie "skandynawskim" tak jak to ustawiał serwis VW i prawdopodobnie zamontuję światła LED z Skody. Ale wykorzystam do tego wyjścia stosowane w Passacie CC ale to rozmowa na inny temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I vice versa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię jak ktoś na siłę chcę być tym najlepszym - w czym Ty człowieku masz problem?

Napisałem wyraźnie - w przypadku B6 istnieje możliwość takiego skonfigurowania świateł, że doświetlanie się będzie uruchamiać mimo, że jest tryb DRL. Amerykańskie przepisy tego nie zabraniają i z tego powodu w trybie US się one uruchamiają. Napisałeś, że coś musi być zepsute - nie musi. Zarzucasz mi, że mam coś nie oryginalne - nie mam. Żadne moduł w moim aucie nie był jeszcze wymieniany więc wszystko to co opisałem funkcjonuje w ramach przewidzianych przez programistów "VW" (lub jego kooperantów)>

To czy to legalne, wieśniackie czy inne nie było jak sądzę tematem tej rozmowy ale Ty na siłę starasz się być tym lepszym. To czy ktoś używa takiego czy innego sposobu na "DRL" to każego prywatna sprawa. Aby miał tylko świadomość możliwości utraty dowodu rejestracyjnego. Zapewne dla Ciebie modyfikacje typu "ringi" na tylnej klapie, czy światła LED z Fabii RS albo inne tego typu modyfikacje powinny być karane co najmniej więzieniem. Ja rozumiem masz jakiś problem (bo mamy gorszy samochód niż Ty, bo chyba to starasz się udowodnić) ale rozwiązuj te swoje kompleksy gdzieś indziej ;) Ochłoń trochę i opowiadaj na to o czym się piszę, a nie jakby ktoś stanął na odcisk na Twoim ego.

Z mojej strony koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem nie pisać ale jednak odpiszę.

Co jest zepsute jeśli działanie systemu elektrycznego (pokładowego) zależy bezpośrednio od kodowania? Ja nie napisałem nigdzie, że są to światła DRL tylko, że halogeny mają tą funkcję emulować/spełniać/udawać (lub proszę wpisać inne określenie).

DRL na oddzielnej lampie nigdy nie było w B6 ale istniała opcja uruchomienia na stałe włączonych świateł mijania (w pozycji "0" działają tak jakby były na mijania, poza oświetleniem wnętrza). Tak działa ustawienie skandynawia i jest ono legalne w PL (przynajmniej było do roku 2009, bo późniejsze auta nie muszą mieć zapalonych świateł tylnych pozycyjnych ale nie wiem czy ich zapalenie jest nie legalne). Jest to tryb świateł do jazdy w dzień, wtedy świateł nie można całkowicie wyłączyć. Można tylko wyjaśnić ksenon/mijania ale pozycje i tak będą sie palić.

Wracając do "DRL" via p.mgielne - możesz mieć przecież pod wyjście podłączone światła LED z rezystorem, możesz mieć zakodowane wykorzystanie wyjścia p.mgielnych i takie światła nie będą dziennymi?

Piszę raz jeszcze - kodowanie na USA powoduje "wadliwe" działanie doświetlania ale z tego co wiem w tamtym rejonie świata jest to zgodne z przepisami więc dlatego tak to działa. A to czy B6 miało światła dzienne to przecież zupełnie inny temat (z jasną odpowiedzią, że ich nie było). Zwyczajnie nazywanie świecących świateł doświetlania w trybie a'la DRL jako uszkodzenia czy awarii jest błędem - to tylko efekt błędnego kodowania, a nie uszkodzenia elementów pojazdu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że ASO doposaża w zestaw, który uruchamia halogeny, a zestaw jaki uruchamia światała mijania (tryb skandynawski) wraz z zmodyfikowanym przełącznikiem (jeśli Bordnetz tego nie wspiera) albo samo kodowanie.

Czepiasz się też skrótu DRL - pisałem go już później w cudzysłowie aby Cię tak w oczy nie kuło ale nadal z uporem maniaka starasz się mi udowodnić jaki to ja głupi jestem :D

Każdy (no może prawie jak widać) rozumie co ma się na myśli pisząc "DRL przez halogeny" czy "DRL przez mijania", ale od dziś specjalnie dla Ciebie będę tę formułę rozwijał do określenia "światła do jazdy w dzień realizowane przez ...." i w wykropkowanym miejscu nazwę elementu wykonawczego zaprzęgniętego do realizowania tej funkcji. Uczepiłeś się nielegalności ale w żadnym miejscu nie napisałem, że halogeny uruchomione jako światła pseudo dzienne są OK. Nie są ale to nie temat na tą rozmowę...

Polecam Ci na prawdę raz jeszcze na spokojnie przeczytać moje chyba trzy kolejne posty to się rozjaśni:

Dnia 19.03.2018 o 08:19, radekrp90 napisał:

Doświetlanie działało mi nawet na DRL przez halogeny (czyli mijania były wyłączone, a statyczne H7 w reflektorze się zapalało).

Dnia 19.03.2018 o 09:46, ANDRIUBIKER napisał:

to raczej nie masz oryginalnie zamontowanych halogenów, lub drl, bo fabrycznie nie ma prawa doświetlanie zakrętów przez halogeny działać wraz ze światłami drl, a jedynie na mijania, bez względu czy włączone manualnie czy przez rls

Dnia 19.03.2018 o 11:59, radekrp90 napisał:

Mam wysłać Ci wlepkę lub PDF'a z kodami ze strony VW? :)

Wystarczy, że były uruchomione dzienne w trybie amerykańskim. Zapomniałem dodać, że nie mam czujnika RLS co może mieć znaczący wpływ na taką sytuację.

I ta wypowiedź zapewne przez swoją skrótowość wprowadziła w błąd - we wlepce mam, że mam oryginalne światła p.mgielne. O uruchomieniu przez ASO trybu skandynawskiego dowiedziałem się ustnie  od poprzedniego właściciela ale nie szukałem adnotacji w książce, może coś jest, a może już tak auto przyjechało do salonu - tego nie jestem w stanie w tej chwili sprawdzić.

Dnia 19.03.2018 o 12:33, ANDRIUBIKER napisał:

co byś nie wkleił, to nie miałeś i nie mogłeś mieć fabrycznie drl w passacie b6, czyli wszystko co tam masz pokodowane czy domontowane, zachowywać się może różnie, ale na pewno nie tak jak przy fabrycznych drl

Dnia 19.03.2018 o 12:42, radekrp90 napisał:

Światła dzienne (te jak mam teraz) były zakodowane w ASO (jest specjalna opcja doposażenia wraz z wymianą przełącznika). Ja sam miałem przekodowane na halogeny aby mi się ksenon nie palił.

Przy ustawieniu DRL+halogen+USA doświetlanie paliło się bez mijania. Teraz nawet nie zwracałem na to uwagi, bo przestawiłem na opcję jak było fabrycznie.


Oczywiście tak jak piszesz - światła mijania to nie DRL. Chodzi tylko o to, że się zapalają same bez mojej ingerencji. DRL to mój (i wielu na tym forum) skrót myślowy (oczywiście błędny czego nie w sposób pominąć) ale większość naszej wymiany zdań to czyste czepialstwo więc...

:drinks:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu Waszej jakże burzliwej gównoburzy i zjedzeniu torebki popcornu stwierdzam, że obydwoje piszecie o tym samym, z tymże każdy w inny sposób, są tu zarzuty o nie umiejętność czytania ze zrozumieniem, a tak naprawdę to czytać ze zrozumieniem nie potrafi ten kto zarzuca to drugiemu :D

Naprawdę, czepianie się o słownictwo jest bezsensu. Tak jak już było wspomniane, każdy (prawie każdy właściciel B6 na forum) wie o co chodzi z funkcją DRL via św. przeciwmgielne. Większość z Nas zdaje sobie sprawę, że jest to nielegalne, bo halogen nie ma homologacji i bycie DRL nie jest jego przeznaczeniem, ale poprzez kodowanie można sobie to ustawić. Ja tak jeżdżę z pełną świadomością, że mogę w najgorszym wypadku wyłapać mandat, bo o zabraniu dowodu rej. nie ma mowy. Ale lepsze te "DRL" w halogenach niż chińskie gów*a, które ledwo widać. Miałem już kilka kontroli, niezliczoną ilość razy mijałem się z patrolem ŻW lub Policji i nigdy nie zostałem zatrzymany. Może wynikało to z niewiedzy funkcjonariuszy albo po prostu z tego, że "DRL" świecące w halogenie sprawiają wrażenie oryginalnego wyposażenia pojazdu :)

 

PS.

Zawsze można kupić takie coś:

https://hidretrofit.pl/sklep/naklejki-drl/

i kręcić gównoburze z Policją :D

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki problem ze wymieniłem na 30 bitowy z koncowka AJ zakodowalem tak jak stary i przestaly dzialac mi podswietlane lusterka zewnetrzne i coming home. Czy da sie to jakos uratować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie.

Sprawdź jeszcze raz kodowanie w Bordnetz-czy masz wszystko prawidłowo zakodowane. Sprawdź również kodowanie gatewaya i sterowników w przednich drzwiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy w pasacie b7 2014 rok można włączyć światła do jazdy dziennej na doświetlanie zakrętów ( nie posiada halogenów przód) światła do jazdy dziennej są w zderzaku, Oświetlenie jest ustawione na auto sam przełącza na światła mijania Pozdrawiam 

Edytowane przez M3tYs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się.

Musisz dołożyć halogeny jak chcesz mieć doświetlanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, nTomek napisał:

Nie da się.

Musisz dołożyć halogeny jak chcesz mieć doświetlanie. 

Dziękuje za szybką odpowiedz :) nic nie będę dokładał za dużo roboty pewnie pozdrawiam :) i jeszcze raz dzięki i szkoda że się nie da:) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, nTomek napisał:

Czy dużo roboty? Może nie aż tak dużo. Możesz sobie jeszcze poczytać temat: Montaż halogenów + doświetlanie zakrętów w Passat B7

Opis super:) teraz trochę zimno zrobiło się na taką przeróbkę, może wiosną :) szkoda że tak daleko mieszkasz:) jutro bym był u Ciebie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Odgrzeje troche temat bo odpowiedzi nie znalazłem. Nie działa mi doświetlanie z lewej strony(H7) xenony działają, żarówka sprawna na złączu brak +, bespieczniki dobre.  Ktoś podpowie gdzie szukać?  Który bespiecznik za to odpowiada, czy na każdą stronę jest osobny? Pomocy bo nie mam pomysłu jak to ugryźć.  

Passat b6 2009.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Qń napisał:

Nie działa mi doświetlanie

Tak po prostu przestało czy coś się wydarzyło? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Trochę nie na temat ale nie chce zakładać nowego. Passat b6 bi xenon po trafieniu sarny poszła lampa, kupiłem bez przetwornicy bo do samego oddania na przekladke świeciła. Po odebraniu już nie, mechanik mówi że było w niej trochę wody i pewnie padła przetwornica. Czy da się to jakoś zbadać? Szkoda było by wydać kilka stów na darmo. Ktoś pomoże? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie

 Spinacie się o doświetlanie zakrętów. Czytałem większą część tematu. 

I nie chcę nikogo pouczyć

Pracuję w branży motoryzacyjnej. 

Do niedawna lampa halogenu była po,  to , aby doświetlać drogę we mgle.

Teraz lampy halogenowe doświetlają zakręty. 

Z mojego doświadczenia mogę was poinformować że, teraz lampa halogenu z doświetlaniem zakrętów ma inny odbłyśnik 

Sama lampa wygląda tak samo, ale odbłyśnik jest inny. 

Mam paska z bixenon i doświetlaniem zakrętów.

W b6 żaden halogen nie doświetli zakrętów. 

Jego konstrukcja nie pozwala na to.

W halogenach, w b6, odbłyśnik ma inną konstrukcję. Świeci na wprost. 

Doświetlanie zakrętów z lampy halogenowej ma inny kąt świecenia, dzięki odpowiedniej konstrukcji odbłyśnika. 

W b6 halogen świeci na wprost i nic tego nie zmieni

W nowszych modelach samochodów, odbłyśniki mają inną konstrukcję i mogą doświetlać zakręty. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tomazo napisał:

Pracuję w branży motoryzacyjnej. 

Do niedawna lampa halogenu była po,  to , aby doświetlać drogę we mgle.

 

Pracujesz w branży motoryzacyjnej, a używasz określenia "lampa" i "halogen" na reflektor przeciwmgłowy.

 

I rację masz, że reflektory doświetlające zakręty robią to bez porównania lepiej niż reflektory przeciwmgłowe, ale nawet te dają namiastkę doświetlania, gdyż świecą nieco szerzej niż reflektory główne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Tomazo napisał:

Do niedawna lampa halogenu była po,  to , aby doświetlać drogę we mgle.

No chyba nie tylko...

Prawo o ruchu drogowym. Art. 51, pkt 5.

Cytat

Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

I proszę nie mylić doświetlania dynamicznego ze statycznym, które jest krótsze i szersze oraz aktywowane tylko przy małych prędkościach do czego lampy przeciwmgłowe w zupełności się nadają - zgodnie z kodeksem drogowym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności