Skocz do zawartości
pantera

Odpalanie - brak iskry

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam znawcą cewki nie jestem ale jak masz możliwość to wyjmij swoją i włóż do innego passata. PRAWDOPODOBNIE do każdego 4-ro cylindrowego możesz włożyć. na pewno w 1.8 90 KM możesz próbować..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie to wina po stronie czujnika Halla wiem że wymieniałeś ale nie jest powiedziane że jest w 100 procentach dobry ja miałem 2 lata temu u siebie takie cuda jak sobie przypomnę to coś mi się robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

immobiliser mam odłączony a czujnik\ halla mam oryginał 300zł ponad kosztował zamówiłem na jutro cewkę i zobaczymy bo nie mam u kogo zrobic podmianki z moim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dokładnie tak jak poniżej:

 

 

"Już śpieszę z wyjaśnieniami

 

Moduł zapłonowy jest zintegrowany z cewką. Można go sprawdzić bez podmiany. A oto sposób:

 

W kabel WN idący do rozdzielacza włóż np. jakąś starą świecę i przyłóż do masy. Teraz niech ktoś przekręci kluczyk w stacyjce a ty obserwuj świecę - ze względu na konstrukcję moduł sterujący cewką WN daje jedną iskrę po pojawieniu się napięcia w instalacji (ale może to być zależne od konkretnego tupu cewki, więc nie jest na 100% pewne).

Aby się upewnić, zaopatrz się w przewód zakończony szpilką z jednej strony. Wbij go w środkowy przewód złącza cewki. Jeśli masz miernik napięcia, zmierz wartość napięcia na tym przewodzie (powinna wynosić poniżej 12V, u mnie jest 8V). Jeśli napięcie jest, to drugą stronę przewodu ze szpilką przykładaj do masy i puszczaj (ale nie trzymaj zbyt długo zwartego do masy, wystarczy na chwilkę przytknąć). W momencie puszczenia przewodu powinna przeskoczyć iskra.

Bez obawy, jeśli zrobisz tak, jak piszę, na 100% nic nie uszkodzisz, ani cewki, ani komputera sterującego - komputer dokładnie tak samo steruje cewką, zwiera jej styk do masy i odłącza. Linia sterująca komputera też wytrzyma tą próbę i nie ulegnie uszkodzeniu (rozbierałem już swój komputer i wiem, jaką ma konstrukcję ).

Jeżeli w wyniku testu będzie przeskakiwać iskra, to masz walniętą linię sterującą komputera, jeżeli nie - uwalony moduł sterujący cewką (do wymiany całość, raczej nie dostaniesz samego modułu, bo to zazwyczaj jest zintegrowane).

Jeżeli usterka kompa - bez paniki, prawdopodobnie pierdółka, więc daj znać (też jestem z Wa-wy) - podjadę i się naprawi

 

EDIT:

 

Spotkałem już się z oboma opisanymi uszkodzeniami, właśnie badam moduł padniętej cewki, żeby opracować metodę naprawy lub opracować elektronikę zastępczą, żeby dało radę zregenerować oryginalną cewkę "

 

 

 

i okazało się że napięcie na środkowym przewodzie mam 11.54V a podczas odłączania go od masy przeskakuje iskra, także według słów kolegi z forum mam walniętego kompa i sprawną cewkę???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawid musisz to wkleić jeszcze w co najmniej 2 tematy żeby było wesoło mówię ci uczyń tak. :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz w jeden temat ktoś może śledzić a drugiego nie:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz w jeden temat ktoś może śledzić a drugiego nie

 

Niby tak ktoś może czytać jeden wątek a ktoś może czytać całe forum :lol

 

sory za ot już koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat bo u mnie podziała się iskra. Stało się to podczas jazdy, nagle zgasł, po chwili jeszcze zapalił i kaplica. Wymieniłem od razu cewkę bo kiedyś w ten sposób mi padła, ale dalej lipa. W związku z tym, że czas najwyższy to od razu dla pewności zapodałem nowe kable, kopułkę i palec. I ze szrota nowy aparat zapłonowy z czujnikiem halla. Aparat uprzednio sprawdziłem podpinając zasilanie i diodę, przy kręceniu mrugała, na starym było brak reakacji. Ale przy próbie odpalania dalej lipa. Pompka paliwa chodzi. Z kabla WN idącego od cewki po podłączeniu świecy widać po przekręceniu krótko trwającą iskrę i później brak. Czujnik jak i cewka dostają prąd bo sprawdzałem miernikiem i jest 12V na kablach po przekręceniu zapłonu. Natomiast przy zakładaniu nowego aparatu zauważyłem, że czujnik halla jest trochę inny, u mnie kółko, które się kręci na czujniku ma 1 wycięcie, natomiast "nowy" aparat ma troszkę innego typu halla, jest po drugiej stronie niż wtyczka i ma 4 wycięcia na kółku. Zastanawiam się czy mimo różnic konstrukcyjnych oba halle dają takim sam sygnał na kompa. Bo jak tak to został mi już sterownik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz sygnał na cewce zapłonowej: wpinając diodę pomiędzy masę cewki a przewód środkowy wtyczki podczas kręcenia rozrusznikiem dioda powinna pulsować. Jeśli świeci światłem ciągłym to do sprawdzenia sterownik oraz czujnik halla. Napisz numer z aparatu zapłonowego to podpowiem czy nadaje się do tego silnika. Powinien być tam rozdzielacz o numerze: 

7 905 205 J   lub   7 905 205 C 

Może w układzie jest jakiś alarm / instalacja gazowa lub immobiliser i to on odcina zapłon? Do sprawdzenia sygnał tak jak wyżej napisałem. 

Jeśli nie dasz rady to mam taki rozdzielacz, cewkę do 2E, kabel diagnostyczny i resztę do dogadania na PW

 

cewka.jpg

Edytowane przez viper1986

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z dodatków mam imo i LPG, dla pewności odciągłem zasilanie LPG poprzez wyjęcie bezpiecznika od sterownika gazu. Natomiast imo mam przyklejone do stacyjki bo kiedyś była wymieniana, ale nowa działała bez zająknięcia :-). Dzisiaj będę mieć kabelek wiec podepnę się jeszcze do kompa. Jak coś nie tak będzie z imo to chyba wywali błąd ? I jeszcze tak sobie myślę o tym hallu, bo bez odpalenia komp powinien cały czas wywalać błąd halla no nie ? Czyli zakładając, że hall jest dobry to podczas kręcenia błędu być nie powinno bo będzie dawać sygnał. W ogóle jeszcze tak się zastanawiam czy podczas kręcenia obroty nie powinny chociaż trochę drgnąć ? Bo u mnie jak kręcę to stabilne 0 rpm pokazuje :-).

Testu z diodą nie robiłem, sprawdziłem napięcie na wtyczce do cewki, ale bez kręcenia, tylko na zapłonie i pokazało na + i środkowym ok 12V. Jak będę kręcił to na środkowym od wtyczki zauważę skoki napięcia na mierniku czy lepiej diodą ? . Co do aparatu to tutaj muszę nadmienić, że nie jestem pewien na 100% czy to jest 2E, nie mogę znaleźć oznaczenia na silniku :-(. Wnioskuje tak na podstawie fotek z neta, osprzęt wygląda u mnie tak samo. Z uwagi na datę produkcji auta(sierpień 1995) wykluczam AGG, bo chyba były w nowszych i miał dodatkowo czujnik położenia wału, u mnie doszukałem się tylko czujnik spalania stukowego jeszcze.

Podłączyłem się kompem i okazało się, że to nie 2E tylko ADY. Wywaliło mi 2 błędy:

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Skasowałem je i zakręciłem rozrusznikiem i zrobiła skana i wywaliło tylko ten drugi: 00513 - Engine Speed Sensor (G28). Czy to jest hall czy jakiś dodatkowy czujnik wału ?

Natomiast rozdzielacz "oryginalny" ma 2 numery wybite: 0 237 520 050 oraz 037 905 205R, a czujnik halla: 1 230 329 062. Na "nowym rozdzielaczu" numer jest taki sam, ale już czujnik halla jest inny. Oryginalny na fotce poniżej. A w nowym aparacie to element czytajacy obroty jest po drugiej stronie i kółko ma 4 wycięcia zamiast 1 jak oryginał. Jutro będę miał swój stary aparat z nowym hallem, takim jak miałem oryginalnie i jeszcze powalczę stosując Twoją radę odnośnie cewki.

sxH8weKm.jpg

bmNnbpcl.jpg

 

Edytowane przez wac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aparat 037 905 205R, pasuje do silnika ADY, niezależnie jaki tam czujnik halla siedzi (chyba że ktoś w tym aparacie kombinował to co innego) . G28 to błąd czujnika położenia wału. znajduje się on w okolicach mocowania przedniej łapy silnika. Prowadzi do niego czarny przewód z wtyczką na 3piny.  Prawidłowa oporność czujnika to około 600om, mierzone na jego wtyczce pin 2 i 3 lub 1 i 2 bo już nie pamiętam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem go sobie i wygląda na to, że izolacja się rozpadła w paru miejscach, w ogóle to kruszy się w rękach. Cholera, kompletnie nie mogę do dziada podejść, wczołgałem się od spodu nawet ale nie ma tam opcji, żeby zamanewrować i go wyjąć, nie wiesz czy trzeba ściągać filtr oleju ? I pytanie, bo widzę, że masz tam dane :-), czy do tego silnika prawidłowy czujnik to 037 906 433 A ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

037 906 433 A lub 037 906 433 C.. najlepiej zdemontować stary i zobaczyć jaki ma numer. Z tego co pamiętam do demontuje się filtr bo z dostępem tam trudna sprawa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ****, nowy czujnik, a iskry brak. Chyba muszę komuś sterownik dać do sprawdzenia. Tylko tak się zastanawiam, czy mimo tego, że połączenie ze sterownikiem jest(widać, że parametry się odświeżają np napięcie aku), nie ma błędów, mimo tego może być walnięty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem wiadomość na pw. 

By jedrus,

niepotrzebne jest informowanie o wysłaniu PW - każdy dostaje o tym powiadomienie; polecamy też rozwiązywanie problemów na forum - pomaga to innym zainteresowanym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności